نحوه افزایش حجم فروش (با نکات و مراحل)

حجم فروش

حجم فروش منعکس کننده تعداد محصولاتی است که یک شرکت می فروشد و عامل اصلی برای اندازه گیری موفقیت یک شرکت است. افزایش حجم فروش می تواند به طور مستقیم به موفقیت شرکت کمک کند و به حفظ شهرت مثبت کمک کند. درک چگونگی افزایش حجم فروش برای کمک به تمرکز بر عوامل کلیدی برای هدایت یک کسب و کار در مسیر درست مهم است. در این مقاله، معنای حجم فروش را مورد بحث قرار می‌دهیم و ۱۵ روش مفید برای کشف چگونگی افزایش فروش را بررسی می‌کنیم.

حجم فروش چیست؟

حجم فروش تعداد محصولاتی است که یک شرکت در یک دوره معین به فروش می رساند. حجم بالای فروش می تواند نشان دهنده موثر بودن تاکتیک های بازاریابی و فروش شرکت باشد. حجم فروش یک معیار رایج است که بسیاری از متخصصان فروش همراه با درآمد آن را اندازه گیری می کنند. درآمد؛ مقدار پول وارد شده به یک کسب و کار را ردیابی می کند، در حالی که حجم فروش؛ تعداد واحدهای محصولی را که می فروشید ردیابی می کند.

مرتبط: مهارت های فروش ارزشمند برای رزومه که به شما کمک می کند متمایز شوید

چگونه حجم فروش را افزایش دهیم؟

در زیر ۱۵ روش موثر برای افزایش حجم فروش آورده شده است:

۱. مزایای مشتری را برجسته کنید

یک راه مهم برای افزایش حجم فروش، گنجاندن مزایای مشتری در زمینه فروش محصول است. شناخت شخصیت مشتری می تواند به شما در تعیین مزایای مهم مشتری برای محصولتان کمک کند. شناسایی مخاطبان هدف و تحقیق در مورد اهداف، الگوهای فکری و رفتارهای آنها می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی فروش هوشمند کمک کند. یادآوری آنچه که محصول برای رفع نیازهای آنها و حل مشکلات روزانه انجام می دهد تاکتیکی موثر برای افزایش فروش است.

۲. رقبای خود را ارزیابی کنید

اطلاعات در مورد رقبای کلیدی و محصولات آنها هنگام بازاریابی محصول شما بسیار ارزشمند است. انجام تحقیقات بازار برای شناسایی رقبا و محصولات آنها می تواند به شما در توسعه فروش منحصر به فرد خود کمک کند. ویژگی های زیر می تواند به شما در مقایسه محصول رقیب با محصول خود کمک کند:

  • قیمت: درک قیمت تعیین شده توسط رقبا می تواند به شما کمک کند تا قیمت هوشمندانه ای را برای محصول خود تعیین کنید.
  • ارزش: ارزش به تعداد ویژگی ها و مزایایی که مشتری در قبال قیمت یک محصول دریافت می کند، اشاره دارد. شناسایی ارزش یک محصول رقیب می تواند به شما کمک کند تا محصول خود را به عنوان ارزشمندتر در بازار قرار دهید.
  • تبلیغات: بررسی استراتژی های تبلیغاتی رقبا ممکن است به شما کمک کند تا راه های خلاقانه و منحصر به فردتری برای تبلیغ یک محصول ابداع کنید.

مطالب مرتبط: پیش فروش چیست؟ تعریف، نقش ها و مهارت ها

۳. چالش های مشتریان را درک کنید

راه دیگری برای افزایش حجم فروش این است که محصول خود را به عنوان راه حلی برای چالشی که مشتری با آن مواجه است قرار دهید.شما می توانید این کار را با فهرست کردن چالش های مشتریان در بازار خود انجام دهید تا راه حل هایی را که محصول شما می تواند ارائه دهد توضیح دهید.به عنوان مثال، ممکن است یک مشتری با مدیریت زمان مشکل داشته باشد و محصول شما دارای یک جزء صرفه جویی در زمان باشد که می توانید آن را در طرح خود بگنجانید.

مطالب مرتبط: تفاوت بین فروش و توسعه کسب و کار چیست؟

۴. تلاش های فروش و بازاریابی را هماهنگ کنید

برای کمک به افزایش حجم فروش، ترکیب فرآیندهای بازاریابی و فروش یک تجارت ایده خوبی است. هم‌سویی هر دو تیم و ساده‌سازی فعالیت‌های آنها می‌تواند دیدگاه بهتری به شما بدهد و نتایج را به حداکثر برساند. همکاری بین تیم های بازاریابی و فروش می تواند به شرکت کمک کند تا محصولات بیشتری بفروشد و استراتژی های فروش بهتری را توسعه دهد.

۵. مشوق های فروش ارائه دهید

ارائه مشوق های جذاب به تیم فروش مانند کمیسیون و پاداش می تواند آنها را تشویق به فروش بیشتر کند. در اینجا برخی از انواع مشوق های فروش رایج آمده است:

  • کارت های هدیه: کارت های هدیه راه های قانع کننده ای برای تشویق فروش هستند. اینها می تواند شامل کارت های هدیه به فروشگاه ها، رستوران ها و خدمات باشد.
  • بلیط رویداد: ارائه بلیط برای رویدادها و نمایش های ورزشی می تواند تیم فروش شما را تشویق کند تا سخت تر کار کنند و فروش بیشتری داشته باشند.
  • موارد اضافه شده در دفتر: دادن لوازم جانبی مربوط به دفتر مانند صندلی های جدید، میزهای ایستاده و سایر وسایل می تواند تیم ها را برای رسیدن سریعتر به اهداف فروش ترغیب کند.

۶. به مشتریان جدید پاداش دهید

یک استراتژی موثر برای افزایش وفاداری مشتری، پاداش دادن به مشتریان جدید و فعلی هر از گاهی است. به عنوان مثال، می توانید به مشتریان جدید در اولین خرید خود تخفیف بدهید. برای ایجاد فوریت و تشویق آنها به خرید بیشتر از حد معمول، محدودیت ها و حداقل مقدار سفارش را به تبلیغات اضافه کنید.

۷. تولید سرنخ و صلاحیت را ارزیابی کنید

تولید سرنخ به کسب و کارها کمک می کند افراد علاقه مند به محصول شما را پیدا کنند. شما می توانید تولید سرنخ را با بررسی کیفیت و کمیت سرنخ ها ارزیابی کنید. شما می توانید با جستجوی مخاطبان و گروه های هدف جدید برای محصول خود، سرنخ ها و به نوبه خود حجم فروش را افزایش دهید. صلاحیت سرنخ یکی از راه‌های سنجش احتمال خرید یک محصول توسط سرنخ است. در زیر چند روش متداول برای بهبود صلاحیت سرنخ آورده شده است:

  • بودجه: ارزیابی کنید که آیا رهبر شما توانایی خرید محصول شما را دارد یا خیر.
  • نیاز: دریابید که نیازهای مشتریان بالقوه شما چیست و آیا محصول شما این نیازها را برآورده می کند یا خیر.
  • راه‌حل: اگر محصول خود را به عنوان راه حلی برای یک مشکل می فروشید، از نظرسنجی استفاده کنید تا مطمئن شوید که محصول شما واقعاً مشکل را حل می کند.
  • جدول زمانی: احساس فوریت را برای افزایش حجم و سرعت فروش ایجاد کنید. تمرکز بر جدول زمانی برای هر مشتری بالقوه می تواند به شما کمک کند تا سرنخ هایی را که سریع ترین محصول شما را خریداری می کنند شناسایی کنید.
  • نفوذ: تعیین کنید که آیا مشتری بالقوه شما صلاحیت خرید محصول شما را دارد یا خیر.

مرتبط: سیگنال های خرید: چه هستند و چرا مهم هستند

۸. از معیارهای مناسب برای شناسایی مناطق بهبود استفاده کنید

شما می توانید علت فروش پایین را از طریق شاخص های مختلف عملکرد کلیدی (KPI) تعیین کنید. پس از شناسایی این شاخص‌ها، می‌توانید یک استراتژی برای بهبود فروش ایجاد کنید. در زیر برخی از KPIها برای ارزیابی برای به حداکثر رساندن حجم فروش آورده شده است:

  • حجم فروش بر اساس مکان: این معیار به شما کمک می کند مناطقی را که کمترین و بالاترین واحدهای یک محصول را خریداری می کنند شناسایی کنید.
  • نرخ تبدیل سرنخ: نرخ تبدیل سرنخ نشان می دهد که هر چند وقت یکبار یک سرنخ به فروش تبدیل می شود.
  • واحد در هر تراکنش: این معیار می تواند به تعیین تعداد واحدهایی که مشتری در هر فروش خریداری می کند کمک کند.

۹. از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید

شرکت ها می توانند از کانال های رسانه های اجتماعی در استراتژی های فروش خود برای افزایش فروش استفاده کنند. به غیر از ارائه یک پلتفرم رایگان برای تبلیغ محصولات خود، می توانید از این سایت ها برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد معاملات، تخفیف ها و پیشنهادات ویژه استفاده کنید. رسانه های اجتماعی همچنین تبلیغات پولی را ارائه می دهند که می تواند به افزایش دسترسی و حجم فروش کمک زیادی کند. نمونه ای از تبلیغات پولی، مدل پرداخت به ازای کلیک است.

مطالب مرتبط: فروش کانال: راهنمای قطعی (با ۹ مثال)

۱۰. پاسخ به اعتراضات رایج فروش را تمرین کنید

اعتراضات فروش از موانع رایج در طول فرآیند فروش هستند. یک راه خوب برای غلبه بر مخالفت های رایج فروش این است که تیم فروش خود را آماده کنید تا با پاسخ های هوشمندانه وضعیت را مدیریت کند. این می تواند به تیم فروش کمک کند تا در طول فروش احساس اطمینان و آمادگی بیشتری داشته باشد. این به نوبه خود می تواند به افزایش حجم فروش و افزایش نرخ تبدیل سرنخ کمک کند.

مطالب مرتبط: ۲۵ مهارت برتر فروش (با مثال و نکات)

۱۱. زمان را به طور موثرتری مدیریت کنید

بسیاری از مدیران فروش می توانند زمان خود را برای افزایش معیارهای فروش خود به حداکثر برسانند. واگذاری وظایف غیر فروش به سایر کارکنان یا استفاده از روزهای غیرمولد برای انجام آنها می تواند به مدیران فروش کمک کند تا تمرکز بیشتری روی فروش داشته باشند. آموزش کارکنان فروش برای اولویت بندی و مدیریت بهتر زمان می تواند به حجم فروش بالاتر منجر شود.

۱۲. بر سرعت فروش تمرکز کنید

سرعت فروش اندازه گیری سرعت درآمد کسب و کار شما است. همچنین می‌توانید به این فکر کنید که چقدر طول می‌کشد تا یک سرنخ به فروش تبدیل شود. هر چه سریع‌تر بتوانید فروش داشته باشید، سریع‌تر می‌توانید موجودی را بفروشید و حجم فروش را افزایش دهید.

۱۳. به مشتریان برتر توجه کنید

مهم است که به مشتریان برتر یا خریداران ثابت محصول خود توجه کنید. از آنجایی که این مشتریان در حال حاضر مشتریان معمولی هستند، می توانید سعی کنید سفارشات بزرگتر را با آنها مذاکره کنید. تشویق این مشتریان به خرید محصولات بیشتر می تواند به افزایش حجم فروش کمک کند.

۱۴. مخاطبان جدید پیدا کنید

افزایش دامنه مخاطبان هدف می تواند به شما در افزایش حجم فروش نیز کمک کند. برای یافتن مخاطبان جدیدتر، استراتژی های زیر را دنبال کنید:

  • تماس‌های سرد: می‌توانید از تماس سرد برای تماس با مشتریان در بازارهای هدف جدیدتر استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا محصول شما به آنها علاقه دارد یا خیر.
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی: هدف قرار دادن تبلیغات رسانه های اجتماعی برای مخاطبان مجاور می تواند به شما در تعیین میزان علاقه آنها به محصولتان کمک کند.
  • رشد قلمرو: شما همچنین می توانید برای یافتن مشتریان جدیدتر در مناطق دیگر تحقیق کنید.

مطالب مرتبط: فرآیند فروش چیست؟ (با مراحل و مزایا)

۱۵. تعیین کنید کدام مناطق خریداران برتر هستند

از معیارها برای تجزیه و تحلیل بخش‌های بازار و مناطقی که بزرگترین پایگاه مشتری را برای یک محصول تشکیل می‌دهند، استفاده کنید. هنگامی که این مخاطب را مشخص کردید، می توانید استراتژی های بازاریابی برای افزایش حجم فروش در این پایگاه مشتری ایجاد کنید. کسب و کارها می توانند اطمینان حاصل کنند که مدیران فروش با عملکرد بالا روی این گروه هدف تمرکز می کنند تا حجم فروش را افزایش دهند.

مطالب مرتبط: چگونه مهارت های فروش خود را بهبود بخشید: راهنمای گام به گام

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *