نحوه یادگیری بازاریابی دیجیتال در ۹ مرحله (با نکات)

نحوه یادگیری بازاریابی دیجیتال

یادگیری بازاریابی دیجیتال می تواند به شما در ایجاد آگاهی از برند برای یک کسب و کار یا سازمان کمک کند، که یکی از اولین گام ها در یافتن مشتریان جدید است. حضور دیجیتال به دلیل استفاده مکرر مصرف کنندگان از موبایل و دستگاه های دیجیتال مفید است. یادگیری و به کارگیری روش های مختلف بازاریابی دیجیتال می تواند تفاوتی در نحوه برخورد شما با مشتریان بالقوه ایجاد کند. در این مقاله، نحوه یادگیری مهارت های بازاریابی دیجیتال را بررسی می کنیم، بررسی می کنیم که چرا این مهارت ها ضروری هستند و نکاتی را برای یادگیری این تکنیک بازاریابی به اشتراک می گذاریم.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال به تبلیغ و فروش محصولات با استفاده از یک یا چند کانال بازاریابی در اینترنت اشاره دارد. برخی از کانال های بازاریابی دیجیتال شامل شبکه های رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) هستند. بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید، با آنها تعامل کنید، آنها را به مشتری تبدیل کنید و آنها را حفظ کنید. اگر می خواهید در بازاریابی دیجیتال حرفه ای ایجاد کنید، می توانید از مهارت های زیر بهره مند شوید:

  • بازاریابی وابسته
  • تولید محتوا
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

مطالب مرتبط: شرح شغل بازاریابی دیجیتال (به همراه نمونه های شغلی)

چگونه بازاریابی دیجیتال را یاد بگیریم

اگر می‌پرسید چگونه بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید، مراحل زیر ممکن است به شما کمک کند:

۱. در یک دوره آنلاین شرکت کنید

در مورد بازاریابی دیجیتال از دوره های آنلاین، پست های وبلاگ و کتاب های الکترونیکی بیاموزید. اطلاعات موجود در این منابع اغلب از دانشگاه ها، آژانس های بازاریابی و بازاریابان باتجربه می آید. برخی از آنها رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر هزینه دریافت می کنند. برخی منابع ممکن است با یک گواهی رسمی همراه باشند. دوره های آنلاین جامع همچنین دارای آموزش های ویدئویی در مورد جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال است. این دوره های آنلاین ممکن است شامل موضوعاتی مانند بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) باشد. همچنین می توانید به صورت آنلاین از دوره های بازاریابی دیجیتال از چندین کالج یاد بگیرید.

مرتبط: راهنما: چگونه به یک مدیر بازاریابی دیجیتال تبدیل شویم

۲. مهارت های بازاریابی دیجیتال را تمرین کنید

آنچه را که یاد می گیرید تمرین کنید تا مهارت های خود را بهبود بخشید. کمپین های بازاریابی دیجیتال ساختگی ایجاد کنید، نتایج را تجزیه و تحلیل و نظارت کنید، اشتباهات خود را شناسایی کرده و از آنها درس بگیرید و کمپین های خود را بهینه کنید. تمرین روشی موثر برای توسعه مهارت های بازاریابی دیجیتال شما بدون خطرات واقعی، مانند بودجه تبلیغاتی است. برخی از منابع یادگیری و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهند کمپین های ساختگی ایجاد کنید.

مرتبط: مهارت های فنی برای بازاریابی: مثال ها و راه هایی برای بهبود

۳. از حرفه ای ها بیاموزید

حرفه ای ها را در این زمینه رعایت کنید. همانطور که مطالعه می کنید که چگونه دیگران در بازاریابی دیجیتال موفق می شوند، زبانی را که برای صحبت با مخاطبان خود استفاده می کنند، محتوایی که به اشتراک می گذارند، تعداد دفعات اشتراک گذاری محتوا و سبک برندسازی خود را تجزیه و تحلیل کنید. این رویکرد می تواند به شما کمک کند بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید و نتایج آن را سریعتر ببینید. نکات زیر ممکن است به شما کمک کند تا مهارت های بازاریابی دیجیتال را از کارشناسان کسب کنید:

  • جستجو کنید و لیستی از برترین کارشناسان بازاریابی دیجیتال تهیه کنید.
  • آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
  • در خبرنامه و وبلاگ آنها مشترک شوید.

۴. یک حضور دیجیتالی قوی ایجاد کنید

حضور قدرتمند دیجیتال به شما کمک می کند تا مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را ارتقا دهید. ممکن است یاد بگیرید که چگونه برای مخاطبان و کارفرمایان یا مشتریان بالقوه قابل مشاهده بمانید. کارفرمایان به حضور دیجیتال شما به عنوان نمایشی از مهارت های بازاریابی دیجیتال شما نگاه می کنند. حضور قدرتمند در پلتفرم‌های دیجیتال محبوب بسیار مهم است. یک وب سایت یا وبلاگ شخصی نیز به ایجاد یک حضور دیجیتالی قوی کمک می کند.

اطمینان حاصل کنید که هر جنبه ای از حضور دیجیتال شما، از عکس های شما گرفته تا بیو و پست های شما، تصویر برند مورد نظر شما را نشان می دهد. ایجاد یک حضور دیجیتالی قوی به شما کمک می کند تا بفهمید چه استراتژی هایی ممکن است برای کمپین شما بهترین کار را داشته باشند.

مطالب مرتبط: چگونه به یک بازاریاب دیجیتال مستقل تبدیل شویم: یک راهنمای کامل

۵. از روندهای بازاریابی دیجیتال آگاه باشید

فناوری و رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال توسعه هستند. اگر می‌خواهید کمپین‌های بازاریابی دیجیتال مؤثری ایجاد و اجرا کنید، مهم است که خود را با آخرین روندها به‌روز نگه دارید. روندها می توانند به سرعت ظاهر شوند. پیشرفت های کلی در صنایع دیجیتال و تبلیغات را مشاهده کنید.

روندهایی مانند تجربه مشتری، استراتژی تجاری، استراتژی فروش و اخبار صنعت را مشاهده کنید. مشاهده و دانستن فناوری‌های نوظهور، مانند هوش مصنوعی (AI)، ریزسرویس‌ها و یادگیری ماشینی، می‌تواند به تصمیم‌گیری شما کمک کند. وبلاگ ها، پادکست ها و رسانه های اجتماعی می توانند به شما در مورد روندهای آینده بازاریابی دیجیتال و نحوه اعمال آنها در استراتژی یا کمپین خود بگویید.

۶. بازخورد بخواهید

بازخورد به شما امکان می دهد بدانید کمپین شما چقدر خوب کار می کند. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، بازخورد به شما کمک می‌کند تا زمینه‌هایی را که می‌توانید روی آن‌ها کار کنید شناسایی کنید و دانش عملی شما را افزایش می‌دهد. همچنین ممکن است در مورد اشتباهات پی ببرید که می تواند یک فرصت یادگیری ارزشمند باشد. پذیرش انتقاد سازنده از مدیر یا مشتری خود برای اصلاح نقاط ضعف و یادگیری تاکتیک هایی که به شما کمک می کند از نقاط قوت خود استفاده کنید، مهم است.

۷. ریسک کنید

دیجیتال مارکتینگ خطرات مختلفی را به همراه دارد، به خصوص با رشد آن. سعی کنید برای امتحان چیزهای جدید باز باشید. از کارهای جزئی اجتناب نکنید. یاد بگیرید که از مهارت های منحصر به فرد استفاده کنید. اگر منطقه راحتی خود را ترک کنید، می توانید اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و در نتیجه رشد کنید. ریسک کردن می تواند شما را در معرض موقعیت های نامطلوب قرار دهد، که می تواند به شما کمک کند مهارت های بیشتری کسب کنید و به یک بازاریاب دیجیتال همه کاره تبدیل شوید.

اطمینان حاصل کنید که ریسک های حساب شده را انجام می دهید. از تجزیه و تحلیل های مختلف استفاده کنید که برای موفقیت بازاریابان دیجیتال بسیار مهم است تا تصمیمات مبتنی بر داده را بگیرید.

۸. ایجاد اعتبار

یکی از گام‌های مهم در یادگیری مهارت‌های بازاریابی دیجیتال، ایجاد اعتماد است. بازیابی اعتماد از دست رفته می تواند سخت باشد. برخی از نکات برای ایجاد اعتبار عبارتند از:

  • نتیجه محور باشید
  • در موارد قابل تحویل خود وقت شناس باشید.
  • راستگو باش

۹. شبکه

مهم است که با افراد داخل و خارج از صنعت خود ارتباط برقرار کنید. شما می توانید حضور دیجیتالی قوی تری داشته باشید و مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را توسعه دهید. ایجاد روابط بیشتر باعث نفوذ بیشتر شما می شود. همچنین ممکن است یاد بگیرید که دیگران با روندهای محبوب چه می کنند. برخی از نکات شبکه برای یک بازاریاب دیجیتال عبارتند از:

  • در مورد پست های وبلاگ دیگران نظر دهید.
  • افراد مرتبط را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
  • مطالب دیگران را به اشتراک بگذارید
  • ایده ها را با همکاران و شبکه خود به اشتراک بگذارید.
  • به عنوان مهمان در وبلاگ های دیگر مشارکت کنید.
  • مهمانان را در وبلاگ و پلتفرم های خود دعوت کنید.
  • در رویدادهای صنعت شرکت کنید.

چرا مهارت های بازاریابی دیجیتال ضروری است؟

با ورود افراد و شرکت ها به صورت آنلاین و رشد حضور خود، دلایلی وجود دارد که باید مهارت های بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرید. آنها عبارتند از:

۱.آسان برای تخصص

حوزه دیجیتال مارکتینگ دارای حوزه‌های مختلفی است که می‌توانید در شروع حرفه خود در آن تخصص داشته باشید. همچنین یک زمینه دائما در حال توسعه است که تنوع را به ارمغان می آورد. یادگیری مداوم برای پیشرفت مهارت های بازاریابی دیجیتال خود از طریق وبینارها، وبلاگ ها، پادکست ها و سایر منابع نیز ضروری است. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، ممکن است به دلیل تقاضای نسبتاً زیاد برای مهارت های بازاریابی دیجیتال، حقوق بالایی نیز دریافت کنید.

۲.چشم انداز رشد

صنعت بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال رشد است. به عنوان مثال، مرور اینترنت مانند نیم دهه قبل نیست. اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی نیز تغییر کرده اند. این تغییرات به شما کمک می کند فرصت های بیشتری برای رشد و تخصص داشته باشید.

۳.تقاضای بالا برای مهارت های بازاریابی دیجیتال

تقاضا برای مهارت های دیجیتال مارکتینگ با افزایش آنلاین شرکت ها افزایش می یابد. این به شما فرصت های بیشتری می دهد که متناسب با مهارت ها، علایق و ارزش های شما باشد. اگر شرکتی را پیدا کنید که از آن حمایت می کنید، ممکن است از کار خود لذت ببرید و نتایج بهتری ببینید. اگر تقاضای بالایی برای مهارت های شما وجود داشته باشد، به احتمال زیاد امنیت شغلی و دستمزد بهتری خواهید داشت.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن رزومه به عنوان یک بازاریاب دیجیتال: راهنمای کامل

۴.آسان برای یافتن شغل

بازاریابی دیجیتال در مقایسه با مشاغل دیگر مانند خلبان یا مهندس بودن، حرفه ای است که به راحتی شروع می شود. این مشاغل نیاز به داشتن مهارت و مدرک برای شروع دارند. با یادگیری، تمرین و ایجاد نمونه کارها می توانید بدون مدرک به یک بازاریاب دیجیتال تبدیل شوید.

مطالب مرتبط: ۴۰ سوال مصاحبه بازاریابی دیجیتال و نمونه پاسخ

۵.فرصتی برای ارتقای مشاغل

مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ و دانش ابزارها و پلتفرم‌های آنلاین شما را قادر می‌سازد تا محصولات یا وب‌سایت‌هایی ایجاد کنید و آنها را به مخاطبان هدف خود بفروشید. زمانی که می خواهید یک کسب و کار را تبلیغ کنید، دانستن بازاریابی دیجیتال می تواند مفید باشد. اگر بتوانید دیجیتال مارکتینگ خود را انجام دهید، می تواند هزینه های تبلیغ یک برند را کاهش دهد.

نکاتی برای یادگیری بازاریابی دیجیتال

در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال کمک کند:

۱.سئو را بررسی کنید

بسیاری از مفاهیم مورد استفاده در PPC، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا به شدت از اصول SEO سرچشمه می گیرند. به همین دلیل است که کار بر روی مهارت های سئو می تواند یادگیری سایر مهارت های بازاریابی دیجیتال را برای شما آسان تر کند. مهارت های SEO همچنین به شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری را به یک وب سایت یا وبلاگ هدایت کنید.

۲.گواهینامه بگیرید

در طول سفر یادگیری بازاریابی دیجیتال خود، دریافت گواهینامه برای شما مهم است. دریافت گواهینامه به شما کمک می کند تا تخصص خود را به نمایش بگذارید. شما می توانید هر گونه گواهینامه معتبر را که به صورت آنلاین موجود است انتخاب کنید.

۳.به یادگیری ادامه دهید

دیجیتال مارکتینگ صنعتی است که به طور مداوم در حال توسعه است. این بدان معنی است که تغییرات در صنعت رایج است و یادگیری می تواند یک فرآیند مداوم باشد. برای یک حرفه ای دیجیتال مارکتینگ مهم است که از آخرین پیشرفت های این صنعت به روز بماند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *