نحوه بازاریابی یک کسب و کار کوچک

چگونه یک کسب و کار کوچک را بازاریابی کنیم

کسب‌وکارهای کوچک معمولاً نسبت به رقبای بزرگ‌تر راه‌حل‌های شخصی تر و خدمات دقیق‌تری ارائه می‌دهند، اما ابتدا باید با مشتریان ارتباط برقرار کنند. برای بازاریابی موثر یک کسب و کار کوچک، یک استراتژی هدفمند ایجاد کنید که آن را به عنوان یک رقیب در بازار خود معرفی کند. اگر در حال بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک هستید، چندین روش وجود دارد.

در این مقاله به بهترین روش های بازاریابی یک کسب و کار کوچک می پردازیم.

چگونه یک کسب و کار کوچک را به طور موثر تبلیغ کنیم

شما می توانید یک کسب و کار کوچک را هم به صورت آنلاین و هم حضوری با رویکردهای متنوع در تلاش های بازاریابی خود تبلیغ کنید. این مراحل ممکن است به شما کمک کند در چندین زمینه کلیدی حضوری پایدار داشته باشید:

  1. برند خود را تثبیت کنید.
  2. کسب و کار را در فهرست های محلی فهرست کنید.
  3. یک صفحه وب بسازید.
  4. یک حضور در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.
  5. استراتژی بازاریابی را انتخاب کنید.
  6. ارتباطات محلی را تشکیل دهید.
  7. رهبری فکری را نشان دهید.

۱.برند خود را تثبیت کنید

برندسازی خوب، کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند و تشخیص محصولات شما را برای مشتریان آسان می کند. یک تصویر واضح و قابل شناسایی از برند ایجاد کنید که شامل یک لوگوی تمیز، تایپوگرافی متمایز و یک پالت رنگی جذاب بصری باشد. از این عناصر به طور مداوم در تمام مواد بازاریابی و تبلیغات آنلاین خود برای ایجاد آشنایی و ایجاد ارتباط واضح بین شرکت و برند آن استفاده کنید.

۲.کسب و کار را در فهرست های محلی فهرست کنید

اگر کسب و کار دارای یک مکان فیزیکی است، مطمئن شوید که آن را در فهرست های اینترنتی محلی فهرست کرده اید. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات ضروری شرکت از جمله موارد زیر دقیق هستند:

  • نشانی
  • ساعات کاری
  • شماره تلفن
  • صفحه وب
  • پیوندهای رسانه های اجتماعی

برخی از کسب و کارها باید حاوی اطلاعات اضافی باشند، مانند رستوران ها از جمله منوی آنلاین.

۳.یک صفحه وب بسازید

یک صفحه وب برای هر کسب و کار مدرن برای ایجاد اعتبار مهم است. حداقل، صفحه وب شرکت باید شامل اطلاعات تماس و محصولات و خدماتی باشد که ارائه می دهد. می توانید به هر صفحه رسانه اجتماعی که برای کسب و کار ایجاد می کنید پیوند اضافه کنید تا بتوانید پیشنهادات را در پلتفرم های مختلف تبلیغ کنید. ایجاد یک وبلاگ، به اشتراک گذاری ویدیو یا ایجاد یک بازار آنلاین به مشتریان تجربه بهتری می دهد.

۴.حضور در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

رسانه های اجتماعی بستری تعاملی برای کسب و کارهای کوچک فراهم می کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. صفحاتی را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید تا تبلیغات در فیدهای دنبال کنندگان ظاهر شود. حضور فعال خود را در این صفحات حفظ کنید، پست‌های جدید را مرتب اضافه کنید و به نظرات، اشاره‌ها یا پیام‌ها به سرعت پاسخ دهید. این به شما راهی برای تعامل مستقیم با مشتریان و جمع آوری بازخورد ارزشمند در مورد تلاش های بازاریابی شما می دهد.

اکثر وب سایت های رسانه های اجتماعی تجزیه و تحلیل های گسترده ای را ارائه می دهند که به شما کمک می کند تا عملکرد صفحه خود را درک کنید. همچنین می توانید پست های خود را با گزینه های تبلیغاتی داخلی موجود در بسیاری از پلتفرم ها تبلیغ کنید. این یک راه ساده برای شروع یک کسب و کار کوچک با تلاش های اولیه بازاریابی است.

۵.استراتژی بازاریابی را انتخاب کنید

اهداف روشنی را برای استراتژی بازاریابی خود تعیین کنید، مانند ایجاد سرنخ بیشتر، افزایش فروش برای یک محصول جدید یا به دست آوردن فالوورهای جدید در رسانه های اجتماعی. پیشرفت خود را با این اهداف اندازه گیری کنید تا مشخص کنید کدام کمپین ها موفق تر هستند. یافتن موثرترین رویکرد برای یک کسب و کار جدید ممکن است مدتی طول بکشد، بنابراین ارزیابی عملکرد تلاش های شما بسیار مهم است.

برخی از استراتژی های بازاریابی که ممکن است امتحان کنید عبارتند از:

  • بازاریابی ایمیلی: ایمیل‌های تبلیغاتی را برای مشتریان موجود در لیست پستی خود ارسال کنید، سپس کلیک‌ها و خریدهای انجام شده را با استفاده از کدهای تبلیغاتی ایمیل اختصاصی ردیابی کنید.
  • بازاریابی رویداد: میزبانی یا شرکت در یک رویداد محلی برای ایجاد آگاهی از برند. در طول رویدادهای محلی، با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید و نمونه ها یا نمایش های زنده ارائه دهید.
  • بازاریابی رایگان محصول: نمونه های رایگان را در محل یا از طریق پست ارائه دهید تا به مشتریان بیشتری فرصت امتحان محصولات خود را بدهید. دادن نمونه های رایگان به افراد این امکان را می دهد که با محصول و برند شما عادت کنند.
  • بازاریابی محتوا: مجموعه ای از پست های وبلاگ را در وب سایت کسب و کار و صفحات رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. اگر بازدیدکنندگان درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، ممکن است به مشتریانی وفادار تبدیل شوند.
  • بازاریابی موبایلی: یک برنامه کاربردی یا سایت بهینه شده برای موبایل ایجاد کنید که ارزش و کارایی را ارائه دهد. ارائه یک برنامه کاربردی تلفن همراه بصری می تواند دسترسی مشتریان به اطلاعات را از هر نقطه ای ساده کند.
  • بازاریابی پستی مستقیم: بروشور، نامه، کاتالوگ یا سایر مطالب چاپی را از طریق پست برای مشتریان بالقوه ارسال کنید. ارسال مواد فیزیکی می تواند این احتمال را ایجاد کند که مشتریان برند را به خاطر بسپارند.

۶.ارتباطات محلی را تشکیل دهید

برای یک تجارت کوچک، ایجاد ارتباطات محلی قوی بخش ارزشمندی از فرآیند بازاریابی است. دریابید که آیا جامعه شما یک انجمن تجاری دارد که کارفرمای شما بتواند به آن ملحق شود. همچنین می توانید به دنبال رویدادهای شبکه موجود در صنعت باشید. به دنبال شرکایی باشید که می توانند مشتریان را معرفی کنند، مانند مشاوران املاکی که ممکن است خدمات نقاشی خانه را به خریداران جدید یا مکان های عروسی که ممکن است با یک شرکت پذیرایی شریک هستند توصیه کنند.

شما همچنین می توانید به دنبال ارتباطات خیریه باشید. سازمان‌های غیرانتفاعی محلی را با مقادیر مشابه پیدا کنید. پیشنهادهایی را در نظر بگیرید که در آن کسب‌وکار ، بخشی از درآمد خود را به این سازمان‌های محلی می‌دهد. اگر با جامعه خود ارتباط برقرار کنید، برای برند قابل مشاهده خواهید بود.

۷.رهبری فکری را نشان دهید

رهبر فکری، فرد یا گروهی است که در یک موضوع خاص صاحب اختیار است. کسب و کار کوچکی را که برای آن کار می کنید به عنوان یک رهبر فکری در منطقه خود تأسیس کنید تا بتواند به منبعی ارزشمند برای مشتریان خود تبدیل شود. رهبری فکری را از طریق پست های آموزنده خوب نوشته شده در وبلاگ شرکت نشان دهید.

یک کتاب الکترونیکی عمیق در مورد موضوعی که برای صنعت شما مهم است بنویسید و آن را به صورت رایگان بین مشترکین ایمیل جدید توزیع کنید. نشان دادن اینکه شرکت شما در حوزه خود آگاه است، به محصولات و خدمات آن اعتبار بیشتری می بخشد که به جذب مشتریان جدید کمک می کند.

مطالب مرتبط: ۱۰ مرحله جهت بازاریابی کسب و کار شما

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

9 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *