نحوه استفاده از انکرتکست(متن های لنگر) برای بهبود سئو و تجربه کاربر

انکرتکست(متن لنگر)

انکر تکست که به عنوان متن لنگر یا متن قابل کلیک نیز شناخته می‌شوند، هم برای بهبود تجربه خواندن برای کاربران وب‌سایت و هم افزایش عملکرد جستجوی یک وب‌سایت یا صفحه وب مفید هستند. می توانید متن لنگر را با HTML یا با استفاده از ویژگی های متن لنگر در پلتفرم های وبلاگ نویسی و ابزارهای ساخت وب سایت ایجاد کنید. ویراستاران وب سایت، کپی رایترها و سایرین در صنعت بازاریابی دیجیتال می توانند استراتژی سئو خود را با یادگیری نحوه استفاده موثر از متن لنگر بهبود بخشند. در این مقاله، انواع مختلف لنگر متن را شرح می دهیم و نکاتی را در مورد نحوه استفاده از آنها به تاثیرگذارترین روش به اشتراک می گذاریم.

مطالب مرتبط: مسئولیت های تحلیلگر سئو

انکرتکست یا متن لینگر  چیست؟

متن های لنگر لینک های قابل کلیکی هستند که به متن در یک صفحه وب اضافه می شوند و به صفحات یا وب سایت های دیگر متصل می شوند. انکر تکست معمولا آبی است و زیر آن خط کشیده می شود تا آن را از متن معمولی متمایز کند، اما طراحان وب در صورت تمایل می توانند رنگ و سبک انکر تکست را تغییر دهند. متن لنگر با URL به اصطلاح “برهنه” متفاوت است، که در آن آدرس وب قابل کلیک است و دقیقاً مطابق با URL نوشته می شود.

مثال:

https://topsr.ir/category/all/marketing/types-of-marketing/digital-marketing

این یک لینک “برهنه” است. با انکر تکست، متن قابل کلیک با URLی که کاربر هنگام کلیک روی آن به آن می رود متفاوت است.

انکر تکست(متن لنگر) چه تاثیری بر سئو دارد؟

موتورهای جستجو از متن لنگر برای شناسایی کلمات کلیدی و درک موضوع یک صفحه وب استفاده می کنند. لنگرها به توصیف یک لینک و مرتبط کردن صفحات وب که توسط متن لنگر به عنوان بخشی از همان موضوع لینک شده اند کمک می کنند. ایجاد بک لینک (لینک برگشتی)از وب سایت های معتبر به یک صفحه وب از طریق متن لنگر بهینه شده با کلمه کلیدی می تواند به بهبود رتبه بندی صفحه در موتورهای جستجو کمک کند. بسیاری از عوامل دیگر نیز در رتبه بندی نقش دارند، مانند متن اطراف، ابرداده، تصاویر و سرعت وب سایت.

مطالب مرتبط: چگونه یک متخصص سئو شویم؟

چگونه متن لنگر بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد؟

متن لنگر می تواند به کاربر وب سایت بگوید که وقتی روی یک لینک کلیک می کند چه انتظاری داشته باشد. متن سرنخ هایی در مورد محتوای صفحه لینک شده به دست می دهد، به عنوان مثال، با توصیف آنچه صفحه درباره آن است یا بازتاب عنوان صفحه. در مقایسه با یک URL غیرمستقیم، متن لنگر می‌تواند جریان محتوای نوشتاری را هنگامی که بخشی از یک جمله طبیعی طولانی‌تر باشد، بهبود بخشد.

انواع مختلف لنگر

نوع لنگر مورد استفاده شما به استراتژی سئو و نوع صفحه یا محتوایی که ایجاد می کنید بستگی دارد.همچنین این امکان وجود دارد که به جای متن، لینکی را به یک تصویر لنگر بندازید اگر این مناسب تر به نظر می رسد.در اینجا برخی از انواع متداول لنگرها که ممکن است برای لینک به صفحات وب دیگر استفاده کنید و نمونه هایی از زمان استفاده از آنها آورده شده است:

۱)لنگرهای بک لینک

یک بک لینک به وب سایت دیگری لینک می شود به‌جای اینکه به صفحه‌ای متفاوت در همان وب‌سایت به عنوان لینک مراجعه کنید. بک لینک ها می توانند اطلاعات بیشتری را در اختیار خوانندگان قرار دهند که ممکن است مفید یا روشنگر به نظر برسند. به عنوان مثال، یک صفحه وب چگونه در یک وبلاگ بهبود خانه می‌تواند یک بک لینک به وب‌سایتی ایجاد کند که ابزار خاصی را می‌فروشد که در نحوه کار استفاده می‌شود. بسیاری از افراد انکرتکست بک لینک را برای باز کردن در یک تب جدید طراحی می کنند تا کاربران به طور کامل از وب سایت دور نشوند.

۲)لنگرهای مارک دار

یک متن لنگر مارک دار، برند یک کسب و کار خاص را برای تبلیغ محتوا یا محصولات یک برند در خود جای می دهد. هنگام ایجاد بک لینک به وب سایت خود، ممکن است درخواست کنید که این لینک برای برجسته کردن نام شرکت یا محصول شما برند شود. این لنگرها به ویژه می توانند تأثیر قابل توجهی بر سئو داشته باشند.

مرتبط: مهارت های بازاریابی دیجیتال: تعریف و مثال

۳)لنگرهای تطبیق دقیق

لنگرهای تطبیق دقیق از متنی استفاده می‌کنند که دقیقاً با کلمه یا عبارتی که در صفحه لینک شده یا عنوان صفحه لینک شده مورد هدف قرار گرفته است مطابقت دارد. این می تواند به کاربران کمک کند وقتی روی لینک کلیک می کنند دقیقاً انتظار چه چیزی را داشته باشند. لنگرهای تطبیق دقیق همچنین می توانند نشانه های قوی در مورد ارتباط صفحه لینکی که آن کلمه کلیدی خاص را هدف قرار می دهد به موتورهای جستجو ارائه دهد. مهم است که از تعداد زیادی از لنگرهای تطبیق دقیق کلمه کلیدی در یک صفحه وب استفاده نکنید زیرا موتورهای جستجو می توانند این را به عنوان هرزنامه تفسیر کنند.

۴)لنگرهای تطبیق جزئی

یک لنگر تطبیق جزئی از بخشی از یک کلمه کلیدی هدفمند یا بخشی از عنوان صفحه که به آن لینک شده است استفاده می کند. متن لنگر تطبیق جزئی می تواند به جلوگیری از تفسیر لینک ها به عنوان هرزنامه توسط موتورهای جستجو کمک کند. آنها همچنین می توانند با ایجاد عناوین بسیار طولانی مختصرتر و فشرده تر به بهبود خوانایی و تجربه کاربر کمک کنند.

۵)لنگرهای تطبیق عبارت

لنگرهای تطبیق عبارت دقیقاً از کلمه کلیدی دم بلندی استفاده می کنند که می خواهید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی کنید. اگر عبارتی را هدف قرار می‌دهید که شامل یک کلمه کلیدی خاص است، مانند «بهترین هتل‌ها در لندن» یا «چگونه یک لامپ را تغییر دهیم»، مفید است. این امر به ویژه زمانی مهم است که شخصی با قرار دادن علامت نقل قول در اطراف آنچه به دنبال آن است، جستجوی دقیق تری انجام دهد.

۶)لنگرهای عمومی

لنگرهای عمومی آنهایی هستند که اصلاً به محتوای لینک اشاره نمی کنند، بلکه از یک عبارت عمومی استفاده می کنند. آنها اغلب کاربران را راهنمایی می کنند تا یک عمل را انجام دهند، مانند «اینجا کلیک کنید»، «بیشتر بخوانید» یا «اینجا خرید کنید». انکر تکست عمومی برای بهبود سئو خیلی مفید نیست، اما می‌تواند تجربه کاربر را با ارائه یک جهت روشن در مورد نحوه دسترسی به یک صفحه خاص بهبود بخشد. هنگام استفاده از لنگرهای عمومی، اطمینان از اینکه متن اطراف زمینه را برای لینک  فراهم می کند، مهم است تا کاربران بدانند قبل از کلیک کردن، چه انتظاری دارند.

۱۰ نکته برای استفاده موثر از متن لنگر

لنگرهای خوش ساخت می توانند از استراتژی سئوی شما پشتیبانی کنند و تجربه بهتری را در وب سایت شما به کاربران ارائه دهند. این ده نکته می تواند به شما کمک کند تا لنگرهای خود را بهبود بخشید و آنها را تا حد امکان مؤثر کنید:

۱. مختصر باشید

برای کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع صفحه وب شما، از متن لنگر ساده و مختصر استفاده کنید. از هایپرلینک جملات یا عبارات بسیار طولانی خودداری کنید. زبان مختصر همچنین تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، زیرا درک اینکه لینک به چه نوع محتوایی اشاره می‌کند آسان‌تر است.

۲. لینک های مرتبط را انتخاب کنید

لینک کردن به صفحاتی که به صفحات شما بی ربط هستند می تواند موتورهای جستجو را به زیر سوال بردن مشروعیت سایت شما سوق دهد. در صورتی که از سایت های نامربوط به یک صفحه بک لینک دریافت کنید نیز همینطور است. کاربران اغلب لینک های نامربوط را گیج کننده یا گمراه کننده می یابند. اگر برای یافتن لینک های مرتبط برای یک صفحه مشکل دارید، بهتر است به هیچ وجه لینک ندهید یا فقط به وب سایت خود لینک دهید.

۳. به وب سایت های با کیفیت بالا لینک دهید

موتورهای جستجو اغلب سایت‌هایی را که درگیر شیوه‌های سئوی نامطلوب، تبلیغ محتوای نفرت‌انگیز یا انتشار اطلاعات نادرست هستند، جریمه می‌کنند. لینک به این نوع سایت‌ها می‌تواند منجر به جریمه شدن سایت شما نیز شود و بر رتبه جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد. اگر دلیل موجهی برای لینک دادن به یک وب سایت بی کیفیت وجود دارد، مثلاً یک منبع مهم اطلاعاتی است، می توانید از یک لینک بدون دنبال کردن استفاده کنید. این به موتورهای جستجو می‌گوید که شما سایت را تأیید نمی‌کنید یا نمی‌خواهید بر جایگاه وب‌سایت شما تأثیر بگذارد.

۴. از کلمات کلیدی کم استفاده کنید

پر کردن متن لنگر و محتوای صفحه با کلمات کلیدی، عملکرد بد سئو است و می تواند بر رتبه شما تأثیر منفی بگذارد. همچنین می تواند منجر به تجربه کاربری ضعیف شود زیرا خوانندگان آن را منحرف یا گیج کننده می دانند. قرار دادن دقیق و کم کلمه کلیدی خود در سراسر صفحه می تواند به شما کمک کند رتبه بالاتری کسب کنید.

۵. به آدرس های وب خاص لینک دهید

لینک های عمومی، مانند صفحه اصلی سایت، معمولاً بیش از حد مبهم هستند تا برای خوانندگان مفید باشند. به صفحات خاصی مانند مقالات یا پست های وبلاگ مرتبط با صفحه خود و ارزشمند برای خوانندگان لینک دهید. می‌توانید از کلمات کلیدی مشترک استفاده کنید تا به شما کمک کند مطالب مرتبط‌تر و خاص‌تری را برای لینک پیدا کنید.

۶. لینک های خود را بسیار قابل مشاهده کنید

اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما دقیقاً بدانند که برای مصرف محتوای لینک شده روی کجا کلیک کنند، مفید است، بنابراین انکر تکست خود را کاملاً از بقیه متن‌های صفحه متفاوت کنید. از رنگی پر جنب و جوش استفاده کنید که با پس زمینه صفحه تضاد داشته باشد. متن لینک شده نیز اغلب با خط کشیدن زیر آن برجسته می شود.

مطالب مرتبط: پرسش و پاسخ: طراحی وب چیست؟ (تعریف، عناصر و کاربردها)

۷. از زبان طبیعی در اطراف انکر تکست(متن لنگر) استفاده کنید

موتورهای جستجو تشخیص می دهند که زبان طبیعی برای کاربرانش بسیار مفید است. با احاطه کردن لنگرها با زبان طبیعی، می توانید به موتورهای جستجو نشان دهید که صفحه شما منبعی واقعی و مفید مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر شما است. این می تواند رتبه جستجوی شما را بهبود بخشد.

۸. از انواع لنگرها استفاده کنید

هنگام ساخت لینک های ورودی و خروجی، هدف استفاده از انواع لنگرها باشد. موتورهای جستجو اغلب وقتی محتوا را هرزنامه می‌دانند که حاوی تعداد زیادی لنگر تطبیق دقیق و تطبیق عبارت باشد. برای بهبود رتبه بندی جستجوی خود، لنگرهای تطبیق جزئی، مارک دار و عمومی را نیز اضافه کنید.

۹. پیوند به سایت های امن (HTTPS)

پروتکل HTTPS به بازدیدکنندگان وب سایت امنیت بیشتری در هنگام درگیر شدن با صفحات وب می دهد و موتورهای جستجو از سایت های امن حمایت می کنند. گاهی اوقات مرورگرهای وب به طور خودکار لینکهای HTTP را از صفحات HTTPS مسدود می کنند. سعی کنید از سایر وب سایت های HTTPS لینک ایجاد کنید و لینک دهید.

۱۰. بررسی کنید که آیا لینک های شما کار می کنند

یک کاراکتر گم شده در یک لینک می تواند آن را شکسته و منجر به خطای وب سایت شود. این می تواند بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد و تجربه بدی را برای کاربران ایجاد کند. همیشه قبل از تنظیم یک صفحه وب به صورت زنده، بررسی کنید که آیا یک لینک کار می کند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *