اهمیت مهارت های نرم در محیط کار

اهمیت مهارت های نرم

برای موفقیت در حرفه خود به چیزی بیش از مهارت های سخت نیاز دارید. در حالی که مهارت‌های سخت به دانش فنی خاص مربوط می‌شوند، مهارت‌های نرم ویژگی‌های شخصیتی هستند که می‌توانند یک رابطه ایجاد کنند و مشکلات محل کار را حل کنند. همچنین مهارت های نرم به شما کمک می کند تا از مهارت های سخت خود تا حد کامل استفاده کنید. در حالی که مهارت های سخت قابل اندازه گیری هستند، مهارت های نرم توانایی کار با دیگران و رشد در یک شرکت را به نمایش می گذارند. به همین دلیل، تقریباً همه نقش‌های شغلی مستلزم داشتن مهارت‌های نرم عالی از داوطلبان است.

در این مقاله، ما به ۱۵ دلیل اصلی که چرا مهارت های نرم اهمیت دارند و چگونه می توانند درخواست شغلی شما را تقویت کنند، بحث خواهیم کرد.

مرتبط: مهارت های نرم: تعاریف و مثال ها

اهمیت مهارت های نرم

کارفرمایان اغلب به دنبال کاندیداهایی با مهارت های نرم ثابت شده هستند، بنابراین همیشه ایده خوبی است که آنها را در برنامه های شغلی خود برجسته کنید. مهارت‌های نرم عادت‌ها و ویژگی‌هایی هستند که نحوه کار شما با دیگران و به تنهایی را مشخص می‌کنند. این مهارت ها به شما کمک می کند تا در محل کار و نقش شغلی خود موفق شوید. در اینجا دلایلی وجود دارد که باید از مهارت های نرم خود برای یافتن شغل مناسب و رشد شغلی خود استفاده کنید:

۱. مهارت های سخت خود را تکمیل کنید

مهارت های فنی شما به تنهایی برای کمک به شغل یا پیشرفت در حرفه خود کافی نیست. کارفرمایان درخواست شما را تا حدی بر اساس مهارت های سخت شما و تا حدی بر اساس میزان استفاده از مهارت های نرم خود برای تکمیل تخصص فنی خود قضاوت می کنند. یک همکار توسعه کسب و کار با دانش بی نظیر از بازار و محصول خود، اگر مهارت های ارتباطی قوی نداشته باشند، به سختی می توانند معاملات تجاری را به دست آورند. بنابراین، مهم است که از مهارت های نرم خود برای ارزشمند کردن مهارت های سخت یا فنی خود استفاده کنید.

برای اینکه رزومه خود را متمایز کنید، تمام مهارت های نرمی را که ممکن است تکمیل کننده مهارت های سخت شما باشند فهرست کنید. به عنوان مثال، هنگامی که برای نقش یک مدیر درخواست می کنید، خلاقیت، گوش دادن فعال، رهبری و مهارت های ارتباطی را در بخش مهارت های رزومه خود ذکر کنید.

۲. قابلیت های کار گروهی خود را بسنجید

صرف نظر از نقش شغلی، شما باید در کنار دیگران و به عنوان بخشی از یک تیم کار کنید. کار خوب با مشتریان، همکاران و اعضای تیم به شما امکان می دهد کار را به طور موثر انجام دهید. کارفرمایان به دنبال کارمندانی هستند که بتوانند به خوبی در پویایی تیم قرار گیرند. بنابراین، آنها از مهارت های نرم شما برای سنجش مهارت های کار گروهی و ارتباطی شما استفاده می کنند. برای نشان دادن اینکه یک بازیکن تیمی هستید، مهارت های نرمی مانند گوش دادن فعال، سازگاری و انعطاف پذیری را در رزومه خود در نظر بگیرید.

۳. تمایل خود را برای کار طولانی مدت نشان دهید

کارفرمایان ترجیح می دهند نامزدهایی را استخدام کنند که می خواهند برای طولانی مدت کار کنند. هنگامی که یک کارمند به کار طولانی مدت با یک شرکت علاقه نشان می دهد، در نگرش و نحوه پاسخ دادن به سؤالات در طول مصاحبه منعکس می شود. همچنین، مهارت های نرم مانند تعهد و انگیزه نشان دهنده تمایل شما به کار با یک کارفرما برای سال هاست. اغلب، کارفرمایان از طول عمر به عنوان معیاری برای تصمیم گیری بین دو نامزد با صلاحیت و تجربه مشابه استفاده می کنند.

۴. بهره وری در محل کار خود را بهبود بخشید

بیشتر مهارت های نرم به افزایش عملکرد و بهره وری شما در محل کار کمک می کند. به عنوان مثال، با مدیریت زمان و مهارت های ارتباطی عالی، می توانید زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید و ایده های خود را به وضوح به اعضای تیم منتقل کنید. این امر تکمیل به موقع کار را بدون کاهش کیفیت تضمین می کند. هنگام استخدام برای یک موقعیت خاص، کارفرمایان کاندیداهایی را ترجیح می دهند که بر مهارت های نرم مختلف تسلط داشته باشند زیرا به دستیابی به یک هدف تجاری مشترک کمک می کند.

۵. اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

یکی دیگر از مزایای قابل توجه مهارت های نرم این است که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. وقتی اعتماد به نفس دارید، می توانید به راحتی از مشکلات و درگیری های محل کار عبور کنید. علاوه بر این، سطح اعتماد به نفس شما ممکن است روحیه سایر اعضای تیم را تقویت کند. هنگام استخدام برای یک موقعیت، کارفرمایان به دنبال کاندیداهایی می گردند که بتوانند ایده های خود را با اطمینان ارائه کنند، که نیاز به مهارت های ارتباطی عالی دارد. با استفاده از مهارت های نرم افزاری مناسب، می توانید به توانایی های خود اعتماد کنید و بخشی جدایی ناپذیر از هر تیمی شوید.

۶. روابط حرفه ای ایجاد کنید

مهارت های نرم رابطه شما را با اعضای تیم، مشتریان، سهامداران و شرکای تجاری شما ایجاد می کند. مهارت هایی مانند ارتباط می تواند به شما کمک کند تا بر نحوه تعامل شما با دیگران تأثیر مثبت داشته باشید. همدلی یکی دیگر از مهارت های نرم است که به ایجاد و حفظ روابط در محل کار کمک می کند. کارفرمایان کاندیداهایی را ترجیح می دهند که بتوانند با همسالان خود همدلی نشان دهند، دیدگاه آنها را درک کنند و به نظرات آنها احترام بگذارند. وقتی همدل هستید، نسبت به دیگران توجه و احترام نشان می دهید که باعث تقویت رابطه شما می شود.

مرتبط: مهارت های اجتماعی: تعریف، مثال

۷. به شما کمک می کند تا سازمان یافته و منظم بمانید

مدیریت زمان، تعیین هدف، توانایی تفویض کار و توجه به جزئیات، مهارت های نرم مهمی هستند که به شما امکان می دهند در محل کار منظم بمانید. شرکت ها کارکنان سازمان یافته می خواهند زیرا آنها قابل اعتماد هستند و می توانند کار خود را به موقع و بدون افت کیفیت انجام دهند. سازماندهی و مهارت های نرم مانند تفکر انتقادی به شما کمک می کند تا مشکلات محل کار را حل کنید، با سایر اعضای تیم همکاری کنید و پروژه ها را برنامه ریزی کنید. شما می توانید مهارت های سازمانی خود را با حضور به موقع به محل مصاحبه و ارائه یک رزومه با فرمت مناسب به کارفرما نشان دهید.

۸. توانایی خود را برای ابتکار عمل افزایش دهید

کارمندانی که در محل کار ابتکار عمل دارند، عملکرد خود را بهبود می بخشند و دیگران را تشویق می کنند تا سطح عملکرد خود را بالا ببرند. داشتن مهارت‌های نرم مانند نگرش مثبت و مهارت‌های حل مسئله، شما را تشویق می‌کند تا پروژه‌های جدیدی را شروع کنید و فعالانه به مشکلات محل کار رسیدگی کنید. همچنین، مهارت های نرم به شما کمک می کند تا ایده های خود را دنبال کنید و به شما قدرت می دهد تا افکار خود را به عمل تبدیل کنید. در طول مصاحبه، نشان دهید که می توانید به دیگران انگیزه دهید و می توانید به طور مستقل مسائل را ارزیابی کرده و راه حل ها را آغاز کنید.

۹. شهرت شرکت خود را بسازید

مهارت های نرم به افزایش شهرت شما همراه در کنار شهرت کارفرمایتان کمک می کند. نحوه تعامل شما با مشتریان و سهامداران می تواند بر نحوه درک این افراد از شرکت شما تأثیر بگذارد. کارمندانی که اخلاق کاری عالی را به نمایش می گذارند، کار را به موقع انجام می دهند، درگیری ها را از طرف کارفرمایان خود میانجیگری می کنند و پروژه ها را با ذهنی باز مورد بحث قرار می دهند، کسانی هستند که شهرت مطلوبی برای شرکت خود ایجاد می کنند.

۱۰. شما را سازگار کند

وقتی همه چیز آنطور که انتظار می رود پیش نمی رود، کارفرمایان از شما انتظار دارند که راه حل های جایگزینی برای رفع مشکلات پیدا کنید. به عنوان مثال، یک تغییر فناوری می تواند بر محصولات نهایی تأثیر بگذارد. یک کارفرما نامزدی را استخدام می کند که غیرت خود را برای یادگیری فناوری جدید بدون تردید به نمایش بگذارد. مهارت های نرم مانند سازگاری به شما این امکان را می دهد که با تغییرات صنعت سازگار شوید و از اعضای تیم در طول تغییر حمایت کنید.

۱۱. مهارت های رهبری خود را توسعه دهید

رهبری موفق شامل مهارت‌های نرم مختلفی است که یک رهبر را برای تعامل، ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به اعضای تیم خود توانمند می سازد. مهارت‌های نرم مانند ارتباطات، تصمیم‌گیری، حل تعارض و سازماندهی می‌تواند به شما کمک کند تیمی بسیار سازنده و عملکرد محور بسازید. علاوه بر این، توانایی هدایت تیم خود به سمت موفقیت به تمایل شما برای ترکیب نظرات تیم، گوش دادن فعالانه به بازخورد آنها و توانایی شما برای استراتژی بستگی دارد. کارفرمایان کاندیداهایی با مهارت های نرم را ترجیح می دهند زیرا می توانند استراتژی های رهبری مورد نیاز برای افزایش عملکرد را تجزیه و تحلیل کنند. چنین کاندیداهایی می توانند به طور موثر استراتژی های رهبری متفاوتی را بر اساس نیاز پروژه و موقعیت محل کار اجرا کنند.

مطالب مرتبط: ویژگی های برتر یک رهبر برجسته

۱۲. به رشد شبکه خود کمک کنید

مهارت های نرم مانند گوش دادن فعال و ارتباط برای رشد شبکه شخصی و حرفه ای شما حیاتی است. کارفرمایان کاندیداهایی را ترجیح می‌دهند که مهارت‌های نرم‌ داشته باشند، زیرا می‌توانند با افراد جدید رابطه برقرار کرده و ارتباط را توسعه دهند و می‌توانند به دنبال راهبردهای حرفه‌ای باشند. اگر یک شبکه حرفه ای بزرگ دارید، شانس خود را برای استخدام افزایش می دهید زیرا کارفرمایان می توانند با استفاده از شبکه شما ارتباطات تجاری جدیدی ایجاد کنند. همچنین می توانید از شبکه برای دریافت مشاوره در مورد چالش های محل کار، دریافت به روز رسانی در مورد آخرین اخبار صنعت و توصیه فروشندگان قابل اعتماد استفاده کنید.

۱۳. شما را تشویق می کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید

داشتن مهارت نرم مناسب می تواند به ترقی و پیشرفت در حرفه خود کمک کند. کارفرمایان نامزدهایی را با مهارت‌های نرم مرتبط استخدام می‌کنند، زیرا مستقیماً بر عملکرد و بهره‌وری تأثیر می‌گذارند. این مهارت ها شایستگی شما را برای پیشرفت و ارتقای شغل نشان می دهد. به عنوان مثال، هنگام استخدام یک پرستار حرفه ای، کارفرما احتمالاً نامزدهای همدلی را ترجیح می دهد که صبر زیادی از خود نشان می دهند، ترجیح می دهند در یک تیم کار کنند، روابط ایجاد کنند و نگرش مثبت داشته باشند.

مرتبط: فرآیند برنامه ریزی شغلی: مراحل عملی

۱۴. هزینه شرکت خود را کاهش دهید

کارفرمایان استخدام می کنند و ترجیح می دهند افرادی را که بر مهارت های نرم خاصی تسلط دارند، ارتقا دهند. داشتن کارکنانی با مهارت های ارتباطی قوی، حل مسئله، تفکر انتقادی و مدیریت زمان می تواند هزینه انجام کسب و کار را کاهش دهد زیرا این کارمندان کارآمد هستند. هنگامی که کارکنان مهارت های نرم را توسعه می دهند، می توانند تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهند که معیارهای بازاریابی را بهبود می بخشد و کسب و کار بیشتری را تضمین می کند.

۱۵. شما را از دیگران متمایز کند

ذکر و نشان دادن توانایی های مناسب در طول فرآیند استخدام به جلب توجه کارفرما کمک می کند. مهارت‌های نرمی که دارید، شما را از سایر داوطلبان با مجموعه مهارت‌های مشابه متمایز می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است شما یک مهندس مکانیک عالی باشید، اما اگر نتوانید با اعضای تیم خود ارتباط برقرار کنید، یک کارفرما فردی را استخدام می کند که بتواند به طور موثر ارتباط برقرار کند. مهارت های نرمی که در رزومه خود ذکر می کنید به کارفرمایان کمک می کند بین دو نامزد انتخاب کنند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *