مهارت ها و صلاحیت های مدیر رسانه های اجتماعی مورد تقاضا

مهارت ها و صلاحیت های مدیر رسانه های اجتماعی

مدیران رسانه های اجتماعی مسئول ایجاد محتوای جدید برای پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی هستند که از طرف یک شرکت یا برند اجرا می شوند. آنها همچنین بر تعاملات با مشتریانی که از طریق رسانه های اجتماعی می آیند نظارت می کنند و ممکن است تجزیه و تحلیل داده ها را برای کمک به شکل گیری کمپین های رسانه های اجتماعی آینده مطالعه کنند. این می تواند نقشی حیاتی برای کسب و کار باشد، به ویژه با توجه به اهمیت روزافزون پلتفرم های رسانه های اجتماعی در خط مقدم مشارکت مصرف کنندگان در بسیاری از صنایع. در این مقاله، ما بحث می‌کنیم که کدام مهارت‌ها می‌توانند به مدیران رسانه‌های اجتماعی کمک کنند تا به برتری برسند و چگونه می‌توانید این مهارت‌ها را در یک درخواست شغلی نشان دهید.

مطالب مرتبط: چگونه مدیر رسانه های اجتماعی شویم: راهنمای گام به گام

مهارت های مدیر رسانه های اجتماعی چیست؟

مهارت‌های مدیریت رسانه‌های اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌تواند برای شما در طول حرفه‌تان مفید باشد. مهارت های دقیقی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید می تواند بسته به نوع سازمانی که با آن کار می کنید و اندازه تیم شما متفاوت باشد. برای مثال، سازمان‌های بزرگ با تیم‌های بازاریابی قابل توجه ممکن است چندین نفر داشته باشند که روی مدیریت رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنند. در این مثال، برخی از افراد ممکن است مهارت‌های تخصصی مانند فیلم‌برداری و تولید محتوا داشته باشند، در حالی که برخی دیگر بر محتوای نوشتاری یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو تمرکز می‌کنند. در یک سازمان کوچک، یک مدیر رسانه های اجتماعی ممکن است به مجموعه مهارت های گسترده ای نیاز داشته باشد تا تمام جنبه های نقش را پوشش دهد.

در اینجا چند مهارت ضروری برای این موقعیت وجود دارد:

۱. مهارت های ارتباطی نوشتاری

مدیران رسانه های اجتماعی اغلب در حجم بالایی از نوشته ها شرکت می کنند. شما ممکن است مسئولیت پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت را داشته باشید. هر یک از این پلتفرم‌ها به سبک‌های نوشتاری متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال، پلتفرم های رسانه های اجتماعی که به عنوان سایت های جستجوی کار یا شبکه نیز عمل می کنند، اغلب از لحن جدی صدا استفاده می کنند. دیگران می توانند سبک تر و جذاب تر باشند. برخی از پلتفرم‌ها بیشتر بر محتوای بصری تمرکز می‌کنند، اما کلمات همراه همچنان برای رساندن پیام شما مهم هستند. در برخی موارد، تعداد کاراکترها یا کلمات، طول پست را محدود می کند، بنابراین نوشتن مختصر می تواند مهم باشد.

همچنین مهم است که بتوانید واضح بنویسید تا مخاطبان هدف شما بتوانند به سرعت و به راحتی پیام شما را درک کنند. شما ممکن است محتوای جدی ارسال کنید، اما بسیاری از پیام‌های شما ممکن است بر ایجاد احساسات مثبت و یافتن پیام‌هایی متمرکز شود که مخاطبان شما از نظر عاطفی با آنها ارتباط برقرار می‌کنند. به طور کلی، ایجاد تیترهای کوتاه و سریع می‌تواند برای جذب مخاطبان جدید نیز کلیدی باشد، همانطور که یک مقدمه جذاب که نکات کلیدی پست شما را خلاصه می‌کند، می‌تواند کلیدی باشد.

مطالب مرتبط: مهارت های ارتباط نوشتاری: نکات و مثال ها

۲. درک  بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

سئو فرآیندی است که به شما کمک می‌کند وقتی افراد در جستجوهای مرتبط تایپ می‌کنند، محتوای برند شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد. این می تواند بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال باشد و به درک نحوه رتبه بندی و بازگشت وب سایت ها توسط موتورهای جستجو متکی است. سئو اغلب یکی از جنبه های ضروری مدیریت رسانه های اجتماعی است. تیم های بازاریابی بزرگ ممکن است اعضای تیمی داشته باشند که به طور کامل به سئو اختصاص داده شده و مسئولیت محتوای وب یا سایر پلت فرم های دیجیتال و محتوای رسانه های اجتماعی را دارند. این هنوز یک مهارت مهم برای یک مدیر رسانه های اجتماعی است، به خصوص اگر شخص دیگری مستقیماً مسئول آن نباشد.

دوره‌ها و آموزش‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما نحوه بهینه‌سازی رونوشت برای شبکه‌های اجتماعی خاص را آموزش دهند. تعبیه سئو در استراتژی بازاریابی شما می تواند به افزایش دسترسی شما و افزایش آگاهی از برند در میان گروه های مخاطبان جدید کمک کند. درک اینکه چگونه قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی بر صفحات نتایج موتورهای جستجو تأثیر می گذارد، مهم است، همانطور که دانش کلمات کلیدی طولانی و اصلی که می تواند نحوه عملکرد یک پست در رتبه بندی را بهبود بخشد، مهم است. برخی از انواع محتوا نیز برای رتبه‌بندی موتورهای جستجو بهتر بهینه‌سازی می‌شوند و و یک مدیر رسانه اجتماعی مؤثر اغلب می تواند از درک خود از این پویایی ها برای تولید محتوای مرتبط که مرتباً رتبه بالایی دارد استفاده کند.

مطالب مرتبط: چگونه یک متخصص سئو شویم؟

۳. توجه دقیق به جزئیات

هر اطلاعاتی که در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی ارسال می شود، «صدای» برند را نشان می دهد. این بدان معناست که توجه دقیق به جزئیات اغلب برای هر پستی که منتشر می کنید بسیار مهم است. اطمینان از اینکه تمام محتوای نوشته شده در پست‌های شما عاری از خطا است و اطلاعات واقعی و مرتبط را ارائه می‌دهد، می‌تواند به محتوای رسانه‌های اجتماعی شما کمک کند که حرفه‌ای و مرتب به نظر برسد. این می تواند با کاهش نیاز به بازبینی و تأیید صحت هر گونه اطلاعاتی که با مشتریان به اشتراک می گذارید، در هزینه شرکت صرفه جویی کند.

مطالب مرتبط: چگونه توجه خود را به جزئیات افزایش دهیم

۴. مهارت های خدمات به مشتری

نقش یک مدیر رسانه های اجتماعی معمولاً شامل مدیریت تعاملاتی است که از پست هایی که ایجاد می کنند نشات می گیرد مانند پاسخ دادن به پیام های جدید مشتریان. برای بسیاری از برندهای مصرف کننده، حضور آنها در رسانه های اجتماعی واضح ترین نقطه تماس برای مصرف کنندگانی است که می خواهند در مورد تجربه شخصی خود با یک محصول یا خدمات خاص صحبت کنند. بسته به تنظیماتی که در پروفایل خود اجازه می دهید، مصرف کنندگان ممکن است بتوانند پست های قابل مشاهده برای عموم بنویسند که برای مشتریان فعلی و بالقوه قابل مشاهده باشد.

اولین هدف برای بسیاری از شرکت ها این است که این تعامل را به یک انجمن خصوصی و به دور از دید عموم وارد کنند. این می تواند تأثیر را بر سایر مشتریانی که ممکن است نظرات بالقوه منفی را بخوانند، به حداقل برساند. با کنترل این تعامل، می‌توانید به‌طور مؤثر از طرف برند صحبت کنید و با برخورد حرفه‌ای و مؤدبانه، شانس خود را برای مشتریان تکراری افزایش دهید. یک مدیر رسانه های اجتماعی نیز معمولاً مسئول این است که اطمینان حاصل کند که یک  برند تنها به دلایل مثبت به محبوبیت جدید می رسد، نه به این دلیل که برند خدمات ضعیفی را به مشتریان ارائه می دهد.

مرتبط: ۱۰ روش برای ارائه مداوم خدمات خوب به مشتریان

۵. انعطاف پذیری و تمایل به یادگیری

چشم انداز رسانه های اجتماعی به سرعت تکامل می یابد. این بدان معنی است که می تواند مهم باشد که با آخرین روندها به روز بمانید و درک کنید که چگونه رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر هستند. این می تواند به برند شما کمک کند تا از رقبا جلوتر بماند، به خصوص اگر فرصت های جدیدی برای قرار گرفتن در معرض بیابید و پلتفرم هایی پیدا کنید که برند شما می تواند قبل از تثبیت سایر برندهای مشابه از آن استفاده کند.

این مهارت همچنین شامل درس‌هایی است که می‌توانید از تجزیه و تحلیل داده‌ها یاد بگیرید. بررسی دقیق این موضوع برای درک اینکه چه نوع پست هایی برای برند شما عملکرد خوبی دارند می تواند به شما در تکرار این موفقیت کمک کند. همچنین گزینه های مختلفی برای نمایش پست های جایگزین و آزمایش اینکه کدام یک بیشترین واکنش را دریافت می کند وجود دارد. انجام این نوع آزمایش به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی مستمر می تواند به شما کمک کند تا محتوا را تازه، جذاب و مرتبط نگه دارید.

مطالب مرتبط: یادگیری مستمر: چیست و چگونه می تواند برای شما مفید باشد؟

نشان دادن مهارت های مدیریت رسانه های اجتماعی در یک رزومه

صحبت در مورد تجربه بازاریابی قبلی و مشاغلی که در بازاریابی رسانه های اجتماعی داشته اید، معمولاً بخش مهمی از درخواست مدیر رسانه اجتماعی است. همچنین مهارت‌ها و ویژگی‌های مرتبط با نقش وجود دارد که می‌تواند از تجربه بسیار گسترده‌تری نسبت به نقش‌های صرفاً رسانه‌های اجتماعی ناشی شود. در اینجا چند نمونه از مهارت‌هایی وجود دارد که می‌توانید در یک برنامه کاربردی که به تجربه مستقیم کار در مدیریت رسانه‌های اجتماعی متکی نیستند، صحبت کنید:

  • جذب مخاطب : در مورد تجربه مجبور کردن مردم به تعامل با محتوای شما یا محصولی که می‌خواهید بفروشید صحبت کنید. این می تواند ناشی از یک نقش فروش یا تجربه در یک محیط داوطلبانه باشد، زمانی که شما برای ترویج یک هدف خیریه یا از وبلاگ نویسی شخصی کار کرده اید.
  • خدمات مشتری : مهارت های خدمات مشتری حضوری نیز می تواند به این نقش بسیار مرتبط باشد، بنابراین از تجربیاتی در خرده فروشی یا مهمان نوازی استفاده کنید که می تواند استاندارد بالایی از خدمات مشتری را نشان دهد.
  • آشنایی و اشتیاق به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی : همچنین می‌تواند برای یک مدیر رسانه‌های اجتماعی مهم باشد که پلتفرم‌هایی را که کنترل می‌کند، درک کند. علاقه واقعی و درست به رسانه های اجتماعی که از استفاده خود شما از این پلتفرم ها ناشی می شود، معمولاً نقطه شروع خوبی برای یک حرفه موفق در آن منطقه است.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن معرفی نامه رسانه های اجتماعی (با مثال)

ویژگی های مدیر رسانه های اجتماعی

به طور کلی هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که کارفرمایان از مدیران رسانه های اجتماعی بخواهند آن ها را داشته باشند، اما برخی از مدارک تحصیلی و صلاحیت های حرفه ای خاص وجود دارد که می تواند به نامزدها در تضمین شغل کمک کند. بسیاری از فارغ التحصیلان دارای مدرک رسانه، بازاریابی یا روابط عمومی متوجه می شوند که برای نقش های بازاریابی دیجیتال، از جمله نقش هایی که بر مدیریت رسانه های اجتماعی تمرکز می کنند، مناسب هستند. با توجه به اهمیت مهارت‌های ارتباطی نوشتاری، برخی از متخصصان با مهارت‌های انگلیسی یا نوشتن خلاق نیز ممکن است ببینند که مهارت‌های آن‌ها همخوانی خوبی دارد. به طور مشابه، عکاسان و فیلمبرداران با درک قوی از ارتباطات نوشتاری نیز می توانند در این موقعیت موفق شوند.

داشتن مدارک اضافی در زمینه هایی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند به شما کمک کند خود را در بازار کار رقابتی متمایز کنید. این مهارت حیاتی با بسیاری از جنبه‌های بازاریابی دیجیتال مرتبط است و توانایی نشان دادن درک قوی از سئو یک راه مفید برای متمایز کردن رزومه یا معرفی نامه شما از سایر نامزدها است.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *