بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی محتوا: تفاوت های کلیدی

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی محتوا: تفاوت های کلیدی

شرکت ها ممکن است از بازاریابی درونگرا و بازاریابی محتوا برای جذب مخاطبان هدف خود استفاده کنند، اما این دو تکنیک متمایز هستند و مزایای متفاوتی را ارائه می دهند. بازاریابی درونگرا برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان ضروری است، در حالی که بازاریابی محتوا می تواند اعتبار برند را افزایش دهد. درک مزایای هر استراتژی می تواند به شما و سایر اعضای تیم بازاریابی شما کمک کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید که با اهداف تجاری شما مطابقت دارد.

در این مقاله، بازاریابی درونگرا و محتوا را تعریف می‌کنیم، تفاوت‌های کلیدی بین این رویکردها را بررسی می‌کنیم، نحوه انتخاب بین این استراتژی‌ها را شرح می‌دهیم و فهرستی از نکاتی را ارائه می‌کنیم که به شما در استفاده از آنها کمک می‌کند.

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا روشی است که از محتوای جذاب برای جلب و حفظ توجه مصرف کنندگان استفاده می کند. هنگامی که مشتری به یک برند علاقه مند می شود، محتوای درونگرای اطلاعاتی را که مشتری برای خرید نیاز دارد، ارائه می دهد. از آنجایی که مشتری فعالانه به دنبال جزئیات مربوط به یک محصول است، ممکن است تمایل بیشتری به خرید محصول داشته باشد. هدف دیگر بازاریابی درونگرا کمک به پیشرفت مصرف کننده در مسیر خرید است.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از بازاریابی درونگرا

بازاریابی محتوا چیست؟

این نوع بازاریابی یک استراتژی است که محتوا را با هدف آموزش یا سرگرم کردن مخاطبان هدف مدیریت می کند. بازاریابی محتوا به جای تشویق مصرف کنندگان به اقدامی مانند خرید، بر ایجاد روابط تدریجی با مصرف کنندگان تمرکز می کند. هر چه رابطه شخصی تر باشد، احتمال تمایل مصرف کنندگان به خرید محصول یا خدمات بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی محتوا

بازاریابی درونگرا از جنبه های مختلف با بازاریابی محتوا متفاوت است. در اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از بازاریابی درونگرا یا محتوا در نظر بگیرید:

فواید

بازاریابی درونگرا و بازاریابی محتوا هر دو می توانند نتایج مثبتی برای کسب و کار شما ایجاد کنند، اما نتایجی که ارائه می دهند با یکدیگر متضاد هستند.

در اینجا مزایای بازاریابی درونگرا آورده شده است:

  • بهینه سازی وب سایت برند: محتوای درونگرای تاثیرگذار می تواند رتبه وب سایت برند شما را در صفحات نتایج موتور جستجو افزایش دهد. هرچه وب سایت شما بیشتر دیده شود ، احتمال بیشتری وجود دارد که مصرف کنندگان از آن بازدید کنند،که می تواند سفر خریدار را تشدید کند.
  • کسب مجوز برای توزیع مواد بازاریابی: مصرف کنندگانی که به برند شما علاقه مند هستند ممکن است به دریافت محتوای درونگرای متقاعد کننده رضایت دهند. هدف قرار دادن مخاطبان از لیست پستی شما می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد و منجر به مشتریان بالقوه بیشتری شود که در نهایت ممکن است خرید کنند.
  • تمرکز استراتژی های بازاریابی: بازاریابی درونگرا می تواند در زمان و منابع شرکت شما صرفه جویی کند. به‌جای استفاده از تبلیغات با جهت‌گیری کم، می‌توانید تکنیک خود را اصلاح کنید تا مشتریان بالقوه خود را به طور مؤثر درگیر کنید و بر مشتریانی متمرکز شوید که احتمال سرمایه‌گذاری را دارند.

در اینجا مزایای بازاریابی محتوا آورده شده است:

  • افزایش خدمات مشتری: ارائه اطلاعات مفید به بازدیدکنندگان وب سایت، اقدامی از خدمات مشتری است. بالقوه هایی که به راحتی می توانند راهنمایی مورد نظر خود را بیابند، ممکن است برند شما را به عنوان برندی که برای مشتریانش ارزش قائل است درک کنند.
  • ایجاد وفاداری به برند: بهبود خدمات مشتری می تواند وفاداری به برند را افزایش دهد، جایی که مشتریان پس از انجام خریدهای اولیه خود تمایل دارند از برند شما حمایت کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند به طور مداوم با محتوای رسانه های اجتماعی شرکت شما درگیر شوند و ایمیل های بازاریابی را باز کنند. وقتی نام تجاری شما محصول جدیدی را عرضه می کند، مشتری وفادار در حال حاضر یک مشتری بالقوه است.
  • دریافت نظرات مشتری: مصرف‌کنندگانی که به برند شما وفادار هستند و از محتوای مفیدی که تولید می‌کنید راضی هستند، ممکن است تجربیات مثبت خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. توصیه ها می توانند در بخش بررسی محصول در وب سایت شما یا در نظرات رسانه های اجتماعی ظاهر شوند. داستان های واقعی از مشتریان می تواند به برند شما کمک کند تا با مشتریان جدید اعتماد کند.

مطالب مرتبط: مبانی بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم

مثال ها

بازاریابی درونگرا و بازاریابی محتوا محتوای متفاوتی را برای مصرف کنندگان تولید می کند. نمونه هایی از بازاریابی درونگرا عبارتند از:

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • موقعیت یابی موتور جستجو
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

بینندگان می‌توانند با انتشارات بازاریابی محتوا در کانال‌های مختلف مواجه شوند، از جمله:

  • پست های وبلاگ
  • خبرنامه ها
  • اینفوگرافیک
  • فیلم ها

مرتبط: بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی خارجی: تعاریف و تفاوت ها

مراحل و اهداف

هنگامی که بازاریابی درونگرا و محتوا را مقایسه می کنید، درک مراحلی که این رویکردها شامل می شوند بسیار مهم است

و مخاطبانی که آنها را هدف قرار می دهند. به عنوان مثال، چهار مرحله بازاریابی درونگرا عبارتند از:

جذب: برای سرمایه گذاری نهایی در کسب و کار شما، مشتریان ممکن است نیاز داشته باشند که محصول شما را بیاموزند. محتوا در مرحله جذب کنجکاوی بیننده را تحریک می کند و آنها را تشویق می کند تا از وب سایت سازمان بازدید کنند یا با پست های رسانه های اجتماعی درگیر شوند.

تبدیل: بازاریابان درونگرا دارای محتوای وب سایتی هستند که بالقوه را تشویق می کند تا در لیست پستی مشترک شوند تا ایمیل های بازاریابی و خبرنامه های شرکت را دریافت کنند.

بستن :با انتشار محتوایی که مشتری را به خرید محصول ترغیب می کند، کسب و کار مشتری را ایمن می کنید.

لذت: خوشحال کردن مشتریان به معنای درگیر کردن آنها به طور مداوم است، بنابراین آنها تبدیل به مشتریان تکراری می شوند. آنها می توانند اطلاعات مربوط به محصولات مشابه را مرور کنند، که ممکن است آنها را تشویق به سرمایه گذاری دیگری کند. برندها همچنین مشوق هایی مانند تخفیف در زمانی که مشتریان صفحه وب برند را با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک می گذارند، ارائه می دهند.

از طرف دیگر، بازاریابی محتوا فقط سه مرحله اصلی دارد که عبارتند از جذب، متقاعد کردن و تبدیل. هدف بازاریابی درونگرا دستیابی به مشتریانی است که به شخصیت های خاص خریدار پایبند هستند و اولویت ها و ترجیحات منحصر به فرد خود را جلب می کنند. در عوض، بازاریابی محتوا با هدف دستیابی به مخاطبان هدف گسترده و جذب تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه است.

مرتبط: بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی محتوا: تفاوت های کلیدی

چگونه بین بازاریابی درونگرا و بازاریابی محتوا یکی را انتخاب کنیم

برای انتخاب تکنیک بازاریابی که با نیازهای برند شما همسو باشد، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

۱.اهداف بازاریابی خود را در نظر بگیرید

بازاریابی درونگرا و بازاریابی محتوا می تواند نتایج متفاوتی را به همراه داشته باشد، به همین دلیل مهم است که در مورد نتایج ایده آلی که می خواهید در پایان کمپین خود به دست آورید فکر کنید. اهداف شما می‌تواند بر نوع محتوایی که منتشر می‌کنید و روش‌های تعامل شما با مخاطبان هدفتان تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر هدف شما تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت شما به مشتریان پولی است، ممکن است انتخاب کنید که محتوای درونگرا ایجاد کنید. اگر هدف شما به حداکثر رساندن تعامل در رسانه های اجتماعی و ایجاد اعتماد مصرف کننده به برندتان است، ممکن است روی روش های بازاریابی محتوا تمرکز کنید.

مطالب مرتبط: ۱۵ گزینه شغلی در بازاریابی محتوا

۲.منابع موجود خود را ارزیابی کنید

تکنیک بازاریابی انتخابی شما ممکن است به منابع سازمانی شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت، ممکن است به یک کارمند متخصص در بهینه سازی موتورهای جستجو و تجزیه و تحلیل وب سایت نیاز داشته باشید تا داده های مورد نیاز برای محتوای درونگرا را بازیابی کند. بازاریابی محتوا ممکن است به مجموعه مهارت های طراحان گرافیک، فیلمبرداران یا نویسندگان وبلاگ نیاز داشته باشد. توانایی های فنی اعضای تیم خود را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تا استراتژی ای را انتخاب کنید که با منابع موجود شما هماهنگ باشد.

مرتبط: راهنمای روش شناسی درونگرا

۳.استفاده از محتوا و بازاریابی درونگرا را در نظر بگیرید

ترکیبی از محتوا و بازاریابی درونگرا می تواند به ویژه برای برند شما مفید باشد. برای مثال می‌توانید از همان کلمات کلیدی از تحقیقات سئو در پست‌های وبلاگ و توضیحات ویدیو استفاده کنید. یکی دیگر از روش های مفید ممکن است توسعه بازاریابی محتوا در وب سایت شما برای افزایش دیده شدن نام تجاری شما باشد. شاید اهداف بازاریابی شما به داده هایی از هر دو تکنیک نیاز داشته باشد. با بازاریابان درونگرا و بازاریابان محتوا مشورت کنید تا راه هایی برای تبدیل و حفظ مشتریان ایجاد کنید.

مرتبط: فهرست اصلی KPI بازاریابی محتوا: ۱۵ معیار برای پیگیری

نکاتی برای استفاده از بازاریابی درونگرا و بازاریابی محتوا

نکات زیر را برای راهنمایی بیشتر در مورد استفاده از بازاریابی درونگرا و بازاریابی محتوا مرور کنید:

استفاده از بازاریابی درونگرا

نکاتی برای ایجاد و توزیع محتوای بازاریابی درونگرا  عبارتند از:

مخاطبان خود را بشناسید: محتوای درونگرای شما می تواند موفقیت آمیز باشد اگر آن را در پلتفرم هایی منتشر کنید که مصرف کنندگان معمولاً از آن استفاده می کنند. در مورد عادات مصرف آنلاین مشتریانی که می خواهید هدف قرار دهید تحقیق کنید و برای وب سایت هایی که اغلب از آنها بازدید می کنند، محتوا طراحی کنید. به عنوان مثال، اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما از رسانه‌های اجتماعی نیز استفاده می‌کنند، ممکن است یک تبلیغ پاپ آپ در آن پلتفرم‌ها مفید باشد.

نیازهای مخاطبان خود را اولویت بندی کنید: به یاد داشته باشید که بازاریابی درونگرای موثر زمانی آشکار می شود که مصرف کنندگان تصمیمات خرید را برای خود می گیرند، نه زمانی که تحت فشار روش های مزاحم، مانند تماس سرد یا ایمیل زدن مکرر قرار می گیرند. تعادلی بین ایجاد محتوای خود در دسترس مصرف کننده بدون تحت فشار قرار دادن آنها پیدا کنید.

از کلمات کلیدی استراتژیک استفاده کنید: دیدگاه مصرف کننده را برای افشای عباراتی که در موتور جستجو تایپ می کنند، هدایت کنید. اختصارات یا اصطلاحاتی را که ممکن است نشان دهنده محصول یا خدمات شما و منطقه ای باشد که برند شما به مشتریان خدمات ارائه می دهد، در نظر بگیرید. استفاده از این کلمات کلیدی در وب سایت شما می تواند رتبه آن را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشد.

عملکرد محتوای خود را ردیابی کنید: ارزیابی نحوه پاسخ مشتریان بالقوه به بازاریابی درونگرا می تواند به شما در بهبود استراتژی های خود برای پروژه های آینده کمک کند. تعیین کنید که آیا محتوا در تبدیل یک بازدیدکننده وب سایت به سرنخ موفق بوده است یا خیر. همچنین می توانید تعداد مشترکین جدید در لیست پستی خود و تعداد فروش خود را به عنوان نشانه های موفقیت خود بررسی کنید.

مطالب مرتبط: چگونه از بازاریابی برون گرا به بازاریابی درونگرا گذر کنیم

استفاده از بازاریابی محتوا

برای کمک به تلاش های بازاریابی محتوای خود، از این نکات استفاده کنید:

قالب مناسب را انتخاب کنید: دانش در مورد مخاطبان شما می تواند نحوه قالب بندی محتوای شما را تعیین کند. گستره توجه جمعیتی هدف خود و زبانی که برای آنها جذاب است را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ایجاد یک اینفوگرافیک رنگارنگ ممکن است در گروه سنی جوان‌تر از ارسال یک پست وبلاگ با ۲۰۰۰ کلمه تأثیرگذار باشد.

از اطلاعات مرتبط استفاده کنید: اطلاعاتی که در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید ممکن است به ویژگی های آن نیز بستگی داشته باشد. برای مثال، برای تبلیغ یک تلفن همراه جدید، مصرف‌کنندگان جوان‌تر ممکن است بیشتر نگران کیفیت دوربین تلفن و قابلیت‌های ذخیره‌سازی آن باشند، در حالی که مصرف‌کنندگان مسن‌تر ممکن است بیشتر نگران راحتی تلفن باشند. بازاریابی محتوا زمانی می‌تواند روابط قوی ایجاد کند که مشتریان برند را به‌عنوان کارهایی که مصرف‌کنندگان انجام می‌دهند اهمیت می‌دهند.

تحقیق انجام دهید: تحقیق می تواند شما را در فرآیند تولید محتوا راهنمایی کند. عبارات مکرری که مصرف کنندگان برای محصولی که کسب و کار شما ارائه می دهد جستجو می کنند را بررسی کنید. در مرحله بعد، اطلاعاتی را که به سؤالات مشتریان پاسخ می دهد در محتوای جذاب بگنجانید و به یاد داشته باشید که در طول سفر خرید، توجه آنها را حفظ کنید.

درخواست بازخورد مشتری: بازخورد مشتریان شما می‌تواند بینشی در مورد اینکه چقدر بازاریابی محتوای شما را مفید می‌دانند، ارائه دهد. پس از اتمام فرآیند خرید، از مشتریان خود بخواهید تا نظرسنجی در مورد تجربه خود از برند شما را تکمیل کنند. شما می توانید سوالاتی در مورد خدمات مشتری و سهولت دسترسی به اطلاعات مربوط به محصول خود مطرح کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *