درباره کارشناس پشتیبانی فروش بودن بیاموزید

درباره کارشناس پشتیبانی فروش بودن بیاموزید

کارشناس پشتیبانی فروش چه می کند؟

یک کارشناس پشتیبانی فروش، مشتریان را در هر مرحله از فروش راهنمایی می کند و به حل هر گونه سؤال یا نگرانی مشتری کمک می کند. آنها به پردازش، پیگیری و ارسال کارآمد سفارش ها کمک می کنند. متخصصان پشتیبانی فروش همچنین پایگاه داده های فروش را نگهداری می کنند و لیستی از مشتریان بالقوه را شناسایی و ایجاد می کنند. سایر مسئولیت های یک کارشناس پشتیبانی فروش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کمک به موقع به مشتریان ، مانند پاسخ دادن به سوالات در مورد قیمت و در دسترس بودن و کمک به آنها در انتخاب محصول مناسب
  • تماس با مشتریان برای تعیین اینکه چگونه محصولات یا خدمات شرکت می تواند نیازهای آنها را برآورده کند
  • پیگیری و دریافت بازخورد از مشتریان
  • انجام وظایف اداری اولیه برای سرپرستان فروش مانند پاسخگویی به تماس های تلفنی، تشکیل پرونده، برنامه ریزی جلسات و مکاتبه با مشتریان
  • نگهداری سوابق تعامل با مشتریان
  • انجام ورود داده ها برای معیارهایی مانند فروش و بازده
  • تهیه قراردادهای فروش و اطمینان از صحت تمام اطلاعات موجود در آنها
  • گزارش مشکلات یا فعالیت غیرعادی به سرپرستان
  • کار با اعضای تیم و سرپرستان برای دستیابی به تکنیک های فروش بهبود یافته

برخی از کارشناسان پشتیبانی فروش برای یک شرکت کار می کنند یا با یک محصول سروکار دارند. برخی دیگر از چندین شرکت یا محصولات متنوعی پشتیبانی می کنند. آنها ممکن است مستقیماً به مشتریان یا عمده فروشی به آژانس ها و سازمان ها بفروشند.

میانگین درامد

شرکت ها اغلب ساعتی به کارشناسان پشتیبانی فروش پرداخت می کنند. نرخ به طور معمول به سال ها تجربه و اندازه شرکت  کارشناس بستگی دارد.

  • حقوق رایج در ایالات متحده: ۱۵.۸۸ دلار در ساعت
  • برخی حقوق از ۷.۲۵ تا ۲۸.۴۰ دلار در ساعت متغیر است.

الزامات کارشناس پشتیبانی فروش

شما می توانید به عنوان یک کارشناس پشتیبانی فروش بدون تجربه قبلی یا مدرک دانشگاهی شغلی پیدا کنید. با این حال، داوطلبانی که سطح تحصیلات دانشگاهی، تجربه فروش یا آموزش را دریافت کرده‌اند، معمولاً برای کارفرمایان جذاب‌تر هستند و ممکن است فرصت‌های بیشتری برای ارتقاء در یک شرکت پیدا کنند.

تحصیلات

کارشناسان پشتیبانی فروش باید حداقل دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند. با این حال، بسیاری از کارفرمایان به دنبال داوطلبانی هستند که دارای مدرک کاردانی دو ساله یا لیسانس چهار ساله در موضوعاتی مانند بازاریابی یا اقتصاد هستند. مدارک علمی، مهندسی و داروسازی می تواند برای کارشناسان پشتیبانی فروش که محصولات پزشکی، علمی یا فنی را می فروشند، سودمند باشد. اکثر کارشناسان پشتیبانی فروش نیازی به مدرک پیشرفته فراتر از مدرک کاردانی یا کارشناسی ندارند.

آموزش

بسیاری از شرکت ها به کارشناسان جدید پشتیبانی فروش آموزش های حین کار ارائه می دهند. این آموزش به آشنایی کارشناس با محصولات و خدمات شرکت کمک می کند. آنها ممکن است زیر نظر یک نماینده فروش با تجربه کار کنند تا زمانی که دانش و مسئولیت کافی برای ارائه پشتیبانی به خودی خود به دست آورند. آنها همچنین ممکن است در مورد کل فرآیند تولید، نصب و توزیع شرکت بیاموزند، که می تواند به آنها کمک کند تا یک پایگاه دانش جامعی را ایجاد کنند که می توانند برای کمک به مشتریان از آن استفاده کنند.

علاوه بر آموزش های ارائه شده توسط کارفرما، کارشناسان پشتیبانی فروش می توانند سمینارها یا دوره هایی را برای بهبود مهارت های خود در بازاریابی، امور مالی، خدمات مشتری و سیستم های کامپیوتری مانند مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) برگزار کنند. حتی ممکن است برای ارائه پشتیبانی دوزبانه، زبان دوم را یاد بگیرند.

گواهینامه ها

برای نشان دادن اینکه مهارت‌های ضروری را در این زمینه آموخته‌اید، می‌توانید گواهینامه دریافت کنید. برخی از گواهینامه های مفید به عنوان یک کارشناس پشتیبانی فروش شامل موارد زیر است:

  • فروشنده حرفه ای خبره (CPSP): برای کسب گواهینامه CPSP، باید یک دوره شش هفته ای را بگذرانید که به شما یاد می دهد چگونه مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید و با مشتریان خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید.
  • خدمات مشتری و فروش: ارائه شده توسط بنیاد ملی خرده فروشی (NRF)، این گواهینامه می تواند به شما کمک کند در صورتی که به تازگی وارد نیروی کار شده اید، برای کارفرمایان متمایز شوید.
  • گواهینامه حرفه ای مراقبت از مشتری: کسب این گواهینامه به شما کمک می کند یاد بگیرید که چگونه در تنظیمات مختلف به مشتریان کمک کنید، مهارت های شنیداری و ارتباطی ارزشمند را آموزش دهید.

در حالی که همه شرکت‌ها به گواهینامه‌هایی مانند این نیاز ندارند، اما همچنان می‌توانند به شما کمک کنند تا شانس خود را برای به دست آوردن شغل یا ترفیع افزایش دهید. کارشنان پشتیبانی فروش که باید برای ارائه پشتیبانی یا محصولات به مشتریان سفر کنند، باید گواهینامه رانندگی معتبر نیز داشته باشند.

مهارت ها

کارشناسان پشتیبانی فروش باید مهارت های بین فردی عالی داشته باشند. آنها باید به عنوان بخشی از یک تیم به خوبی کار کنند، اما همچنین بتوانند به طور مستقل تصمیم بگیرند و وظایف را تکمیل کنند. آنها همچنین باید مهارت های کامپیوتری مانند تایپ کردن، وارد کردن داده ها و دانش نرم افزار اولیه پردازش کلمه و ایجاد صفحه گسترده داشته باشند. سایر مهارت‌های ارزشمند کارشناس پشتیبانی فروش عبارتند از:

محیط کار کارشناس پشتیبانی فروش

کارشناسان پشتیبانی فروش معمولاً ۴۰ ساعت در هفته در محیط اداری کار می کنند. آنها به یک سرپرست گزارش می دهند و ممکن است به عنوان بخشی از یک تیم با سایر کارشناسان پشتیبانی و نمایندگان فروش کار کنند.

چگونه یک کارشناس پشتیبانی فروش شویم

هرچه آموزش و تجربه شما عمیق تر باشد، شانس شما برای به دست آوردن شغل به عنوان یک کارشناس پشتیبانی فروش یا ارتقاء به موقعیت های بالاتر در این زمینه بیشتر می شود. بسته به اهداف حرفه ای خود، ممکن است این مراحل را برای تبدیل شدن به یک کارشناس پشتیبانی فروش دنبال کنید:

۱. دیپلم دبیرستان کسب کنید.

تقریباً همه مشاغل کارشناس پشتیبانی فروش حداقل به دیپلم دبیرستان نیاز دارند. مدرک دیپلم شما به تنهایی می تواند به شما کمک کند تا یک موقعیت فروش ابتدایی داشته باشید.

۲. کسب مدرک را در نظر بگیرید.

مدرک کاردانی یا لیسانس در بازاریابی، اقتصاد، بازرگانی یا یک رشته مرتبط می تواند شما را بهتر برای شغل کارشناس پشتیبانی فروش آماده کند و شانس استخدام شما را افزایش دهد.

۳. کسب تجربه کاری.

ممکن است با کار کردن در نقش دفتری یا اجرایی در یک محیط اداری شروع کنید. این به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خدمات مشتری، تایپ، ارتباطات و نرم‌افزار کامپیوتری خود را توسعه دهید. بسیاری از کارفرمایان دوست دارند نامزدهایی را استخدام کنند که تجربه کاری در یک موقعیت اداری یا فروش دارند.

۴. گواهینامه و آموزش را دنبال کنید.

در نظر بگیرید که آیا گواهینامه حرفه ای شانس شغلی شما را بهبود می بخشد و برای قبولی در آزمون مورد نیاز مطالعه کنید. اگر تجربه استفاده از برنامه‌هایی مانند سیستم‌های CRM و ERP را ندارید، می‌توانید در وبینارها و کلاس‌های آنلاین شرکت کنید تا در مورد آنها بیاموزید. سپس می توانید این دستاوردها را در رزومه خود فهرست کنید.

۵. به دنبال شغلی باشید که بتوانید از نقاط قوت خود استفاده کنید.

بر اساس گام های قبلی که برداشته اید، یک نامه درخواست و رزومه قوی ایجاد کنید. سپس برای مشاغل کارشناس پشتیبانی فروش که سطح تجربه و تحصیلات شما مطابقت دارد، درخواست دهید. به عنوان مثال، اگر شما یک سابقه علمی یا مهندسی دارید، ممکن است واجد شرایط درخواست شغل با شرکت هایی باشید که دارو، دستگاه های پزشکی یا سایر محصولات فنی می فروشند.

۶. با روندهای صنعت همراه باشید.

همیشه به یادگیری در مورد جدیدترین محصولات و فناوری های صنعت خود ادامه دهید. به کنفرانس‌های حرفه‌ای، همایش‌ها و نمایشگاه‌های تجاری بروید تا از پیشرفت‌های جدید مطلع شوید و با سایر کارشناسان ارتباط برقرار کنید. درباره محصولات و قیمت سایر شرکت ها یا رقبا تحقیق کنید. این مراحل اضافی می تواند به شما کمک کند تا به یک کارشناس پشتیبانی فروش قوی تری تبدیل شوید و ممکن است منجر به پیشرفت شغلی شود.

نمونه شرح شغل کارشناس پشتیبانی فروش

شرکت ما به دنبال یک کارشناس پشتیبانی فروش پرانرژی و سازمان یافته برای ارائه کمک های اداری به بخش فروش و ارائه خدمات عالی به مشتریان است. کارشناس پشتیبانی فروش مسئولیت مدیریت حساب های مشتری، وارد کردن و ردیابی داده های فروش و یافتن سرنخ های جدید فروش را بر عهده خواهد داشت. کاندیدای ایده آل باید از مهارت های مدیریت زمان و ارتباطات عالی برخوردار باشد و بتواند به خوبی روی تیمی از کارکنان فروش با انگیزه کار کند. برای درخواست، باید حداقل مدرک کاردانی یا تجربه ای معادل آن را داشته باشید که در یک محیط اداری یا فروش سریع کار کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *