بازاریابی چیست؟ راهنمای کسب و کار

بازاریابی

ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر راهی عالی برای رشد کسب و کار کوچک شماست. پس از تجزیه و تحلیل بودجه بازاریابی و تعیین مخاطبان هدف خود، کمپین های بازاریابی را راه اندازی خواهید کرد که آگاهی برند شما را افزایش می دهد و سرنخ های بیشتری را جذب می کند. این راهنما توضیح می دهد که بازاریابی چیست، چرا مهم است، انواع مختلف بازاریابی و چگونه می توان یک استراتژی بازاریابی موفق ایجاد کرد.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی اقدامی است برای ترویج کسب و کار و محصولات شما برای عرضه سرنخ ها به تیم فروش شما. این شامل ایجاد کمپین هایی است که داستان کسب و کار شما را برای جذب مشتریان احتمالی به برند شما بیان می کند. برای انجام این کار، تحقیقاتی را انجام خواهید داد تا بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و کمپین های بازاریابی برای افرادی که مستقیماً از محصول شما سود می برند ایجاد کنید.

 هنگامی که یک کمپین بازاریابی راه اندازی شد، تجزیه و تحلیل و نتایج کمپین را بررسی می کنید تا مشخص کنید که چه تعداد از افراد را جذب کرده است. این به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید که چه روش های بازاریابی را به درستی انجام می دهید و چه چیزهایی را باید بهبود بخشید.

چرا بازاریابی مهم است؟

کمپین های بازاریابی روشی موثر برای اطلاع رسانی درباره کسب و کارتان به دیگران است. برخی از مزایای کمپین های بازاریابی عبارتند از:

  • درک محصول خود را افزایش دهید: کمپین های با عملکرد بالا دارای محتوایی هستند که به مخاطبان شما اطلاع می دهد و آنها را درگیر می کند تا آنها محصول، برند و صنعت شما را بهتر درک کنند.
  • افزایش نرخ ماندگاری: کمپین های بازاریابی با محتوای ارزشمند و آموزشی، کسب و کار شما را به عنوان یک رهبر صنعت معرفی می کند. این امر وفاداری مشتری را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مشتریان مدت بیشتری در کسب و کار شما بمانند.
  • محصولات خود را در محدوده بودجه تبلیغ کنید: روش های بازاریابی مانند نوشتن پست های وبلاگ، ایجاد پست های رسانه های اجتماعی و ارسال کمپین های ایمیلی گاهی اوقات هزینه کمتری نسبت به تبلیغات چاپی سنتی دارند.
  • بهبود تولید سرنخ از طریق بازاریابی هدفمند: هدایت کمپین های خود به سمت افرادی که بیشترین سود را از محصول شما دارند، احتمال خرید آن را از سوی آنها افزایش می دهد و سرنخ های بیشتری برای شما فراهم می کند.
  • آگاهی از محصول خود را افزایش دهید: محتوا و کمپین ها را می توان به مخاطبان ارائه داد و روش هایی ایجاد کرد که قابل اشتراک گذاری باشد. وقتی مردم محتوای شما را با شبکه خود به اشتراک می گذارند، مخاطبان بیشتری را فرا می خوانید.

انواع بازاریابی

بسیاری از اشکال بازاریابی برای کمک به ایجاد استراتژی‌های مؤثری که سرنخ‌های بیشتری را جذب می‌کنند و نتایج چشم‌گیری ارائه می‌کنند، در دسترس هستند. انواع مختلف بازاریابی برای استفاده در هنگام راه اندازی کمپین ها عبارتند از:

۱)بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا شامل نوشتن و توزیع یک نسخه ثابت برای جذب و حفظ مخاطبان هدف شماست. بازاریابی محتوا به اشکال مختلف در دسترس است از جمله:

  • پست های وبلاگ
  • مقالات
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • کتاب های الکترونیکی
  • کاغذهای سفید
  • ایمیل ها

هدف شما ایجاد محتوای ثابتی است که به مخاطبان شما آموزش می دهد، اطلاع رسانی می کند و مستقیماً با آنها ارتباط برقرار می کند تا اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد که به نفع مشتریان بالقوه و مشتریان باشد. این با ارائه راه حل ها، رابطه قوی با مخاطبان شما ایجاد می کند.

۲)بازاریابی سئو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. با بهینه سازی مناسب محتوای خود برای رسیدن به استانداردهای خاص سئو، وب سایت شما در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود. محتوای بهینه شده برای سئو به شما کمک می کند تا به صورت اساسی در نتایج جستجو ظاهر شوید، به این معنی که وب سایت شما به جای تبلیغات پولی، به صورت رایگان در آنجا ظاهر می شود.

بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو مستلزم ایجاد محتوای ارزشمندی است که با کلمات کلیدی و اطلاعات مرتبطی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند به راحتی قابل خواندن باشد.

۳)بازاریابی تحلیلی

تجزیه و تحلیل وب سایت را مطالعه کنید تا متوجه شوید که وب سایت و محتوای شما چقدر خوب عمل می کند. ابزارهای مختلف ، اطلاعات مختلفی را در مورد نحوه پیمایش کاربران در وب سایت شما ارائه می دهند، مانند صفحاتی که مشتریان از آنها بازدید می کنند، پیوندهایی که روی آنها کلیک می کنند، جمعیت شناسی و مکان های جغرافیایی که در آن زندگی می کنند. مشاهده این ابزارهای تحلیلی به شما کمک می کند اولویت ها و عادات مرور مشتریان خود را بیاموزید.

۴)بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

یک پروفایل رسانه اجتماعی بسازید و به‌روزرسانی‌های منظم را برای تعامل با مخاطبان خود اضافه کنید. بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارای ابزارهای ردیابی تحلیلی هستند که فهرستی از افرادی که با پست‌های شما درگیر هستند را فهرست می‌کنند تا به ارائه محتوا به سمت مخاطبان هدف شما کمک کنند. با پاسخ دادن به مشتریان خود در بخش نظرات یا از طریق پیام های مستقیم، مستقیماً در پلتفرم های رسانه های اجتماعی با مشتریان خود در تعامل باشید.

به طور مرتب پست هایی را منتشر کنید که اطلاعات مرتبطی را به دنبال کنندگان شما ارائه می دهد یا پست های جذابی ایجاد کنید تا صدای برند خود را بیان کنید و داستان آن را بگویید. اشتراک گذاری پست ها با موارد زیر ایجاد کنید:

  • پیوندهایی به وبلاگ های اخیراً منتشر شده شما
  • تصاویری از کارکنان خود در رویدادها یا کار روی پروژه ها با هم
  • پرسش و پاسخ ویدیویی زنده یا نمایش محصول
  • پیشنهادات و تخفیفات روی محصولات شما

۵)بازاریابی ایمیلی

این تکنیک بازاریابی مؤثر به شما اجازه می‌دهد بسته به اینکه خریدار در کدام مرحله از سفر خرید است ، پیام‌هایی را برای مشتریان ارسال کنید. سفر خریدار مراحل فرآیند خرید است که عبارتند از آگاهی، بررسی و تصمیم. به عنوان مثال، برای ایجاد ایمیل برای مشتریانی که هنوز در مورد محصول شما تحقیق می کنند، منابع آموزشی و محتوای خاص صنعت را به اشتراک بگذارید. این به آنها کمک می کند تا در مورد برند و محصول شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و در عین حال یک رابطه پایدار با شما ایجاد کنند.

به صورت هفتگی، دوهفته یا ماهانه ایمیل بفرستید — برای ادامه گفتگو با مشتری خود ثابت قدم باشید. ایجاد یک خبرنامه با به روز رسانی محصول و صنعت و محتوای ارزشمند و مرتبط را در نظر بگیرید.

۶)تبلیغات پولی

این شکل از بازاریابی شامل استفاده از بودجه شما برای انتشار کمپین های هدفمند است. تبلیغات شما می تواند در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و جاهای دیگر در اینترنت ظاهر شود. این به شما کمک می‌کند تا زمانی که در فید رسانه‌های اجتماعی و نتایج موتور جستجوی افراد بیشتری ظاهر می‌شوید، با دستیابی به مخاطبان بزرگ‌تر، آگاهی از برند را ایجاد کنید.

۷)بازاریابی چاپی

این نوع بازاریابی در رسانه های چاپی مانند مجلات، روزنامه ها یا بیلبوردها ظاهر می شود. با تحقیق در مورد مخاطب هدف خود، متوجه خواهید شد که آنها از چه نوع رسانه چاپی استفاده می کنند و تبلیغات خود را در کجا قرار دهید.

چگونه یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنیم

توسعه استراتژی بازاریابی مستلزم تحقیقات دقیق بازار و برندسازی تثبیت شده است. برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر مراحل زیر را دنبال کنید:

۱.اهداف خود را تعیین کنید

اهداف بازاریابی و فروش را که می خواهید برای سه ماهه آینده به دست آورید، تعیین کنید. اعداد سرنخ فروش و بازاریابی خود را بررسی کنید تا به بهترین نحو اهداف خود را تعیین کنید. اهداف رایج بازاریابی عبارتند از:

  • مقدار درآمدی که می خواهید ایجاد کنید
  • چقدر ترافیک می خواهید به سایت شما برسد
  • نرخ حفظ مشتری که می خواهید افزایش دهید
  • میزان نرخ تبدیلی که می خواهید افزایش دهید

۲.در مورد بازار خود تحقیق کنید

برای ایجاد محتوای مناسب برای مخاطبان خود، برای درک بهتر نیازها و عادات خرید آنها تحقیق کنید. می توانید این کار را با تماس، ایمیل یا انجام نظرسنجی انجام دهید تا بدانید چرا مشتریان فعلی محصول یا برند شما را دوست دارند. این به ایجاد و توسعه مخاطبان هدف و شخصیت های خریدار شما کمک می کند. از مشتریان سوالات زیر را را بپرسید:

  • آنچه آنها در مورد محصول شما دوست دارند
  • چگونه محصول شما برای آنها سودمند است
  • آنچه شرکت شما باید بهبود بخشد
  • چگونه آنها برند شما را توصیف می کنند
  • عادات خرج کردن
  • سن
  • جمعیت شناسی
  • جنسیت
  • موقعیت جغرافیایی
  • حرفه

مطالب مرتبط: بازار چیست؟

۳.مشتریان خود را حفظ و پرورش دهید

هنگامی که یک مخاطب هدف قوی به دست آوردید، محتوایی را مطابق خواسته ها، نیازها و مرحله فرآیند خرید آنها ایجاد کنید. به طور منظم ارتباط خود را با مشتریان با ایجاد محتوای ثابت و کمپین های هدفمند برای آنها حفظ کنید. این به تقویت رابطه شما با مخاطبان کمک می کند تا آنها احساس کنند بیشتر به برند شما متصل و متعهد هستند.

استراتژی های بازاریابی موثری را توسعه دهید تا به شما کمک کند برند خود را با موفقیت ارتقا دهید و مشتریان بیشتری را حفظ کنید. بازار خود را به دقت تحقیق کنید تا بهترین راه های ارتباط با مخاطبان هدف خود را بیاموزید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *