استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی چیست؟

یک استراتژی بازاریابی به برنامه کلی یک کسب و کار برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان محصولات یا خدماتشان اشاره دارد. این استراتژی شامل ارزش پیشنهادی شرکت، پیام‌های کلیدی برند، داده‌های جمعیت‌شناسی مشتری هدف و سایر عناصر سطح بالا است. یک استراتژی بازاریابی کامل “چهار    P ” بازاریابی ( محصول، قیمت، مکان و تبلیغات) را پوشش می دهد.

نکات کلیدی

  • یک استراتژی بازاریابی، برنامه یک کسب و کار برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان محصولات یا خدماتشان است.
  • استراتژی های بازاریابی باید حول ارزش پیشنهادی یک شرکت باشد.
  • هدف نهایی یک استراتژی بازاریابی، دستیابی و ایجاد یک مزیت رقابتی پایدار نسبت به شرکت های رقیب است.

درک استراتژی های بازاریابی

یک استراتژی بازاریابی واضح باید حول محور ارزش پیشنهادی شرکت بچرخد، که به مصرف کنندگان اطلاع دهد که شرکت برای چه چیزی ایستاده است، چگونه عمل می کند و چرا شایسته کسب و کارشان است.

این الگویی را به تیم های بازاریابی ارائه می دهد که باید ابتکارات خود را در تمامی محصولات و خدمات شرکت اطلاع دهد. برای مثال ،Walmart  به طور گسترده به عنوان یک خرده فروش تخفیف با “قیمت های پایین روزمره” شناخته می شود، که عملیات تجاری و تلاش های بازاریابی آن ریشه در این ایده دارد.

استراتژی های بازاریابی در مقابل برنامه های بازاریابی

استراتژی بازاریابی در برنامه بازاریابی مشخص شده است، که سندی است که انواع خاصی از فعالیت های بازاریابی را که یک شرکت انجام می دهد و شامل جدول زمانی برای اجرای ابتکارات بازاریابی مختلف است، شرح می دهد.

استراتژی‌های بازاریابی در حالت ایده‌آل باید طول عمر بیشتری نسبت به برنامه‌های بازاریابی فردی داشته باشند، زیرا حاوی ارزش‌های پیشنهادی و سایر عناصر کلیدی برند یک شرکت هستند که معمولاً در طولانی مدت ثابت می‌مانند. به عبارت دیگر، استراتژی‌های بازاریابی پیام‌های تصویری بزرگ را پوشش می‌دهند، در حالی که برنامه‌های بازاریابی جزئیات لجستیکی کمپین‌های خاص را مشخص می‌کنند.

مزایای یک استراتژی بازاریابی

هدف نهایی استراتژی بازاریابی دستیابی و ایجاد مزیت رقابتی پایدار نسبت به شرکت های رقیب با درک نیازها و خواسته های مصرف کنندگان آن است. چه یک طراحی تبلیغات چاپی، سفارشی‌سازی انبوه باشد یا یک کمپین رسانه‌های اجتماعی باشد، یک دارایی بازاریابی را می‌توان بر اساس میزان مؤثری که ارزش اصلی یک شرکت را به اشتراک می‌گذارد قضاوت کرد.

تحقیقات بازار می تواند به ترسیم اثربخشی یک کمپین معین کمک کند و به شناسایی مخاطبان استفاده نشده برای دستیابی به اهداف نهایی و افزایش فروش کمک کند.

چرا شرکت من به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارد؟

یک طرح بازاریابی به شرکت کمک می کند تا دلارهای تبلیغاتی خود را به جایی هدایت کنید که بیشترین تأثیر را دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که شرکت‌هایی با استراتژی بازاریابی مستند ۳۱۳ درصد بیشتر احتمال دارد که در کمپین‌های بازاریابی خود موفقیت را گزارش کنند.

مطالب مرتبط:انوع استراتژی های بازاریابی موثر برای ارتقای کسب و کار شما

یک استراتژی بازاریابی چگونه است؟

یک استراتژی بازاریابی، تبلیغات، توسعه، و کمپین‌های روابط عمومی را که باید توسط یک شرکت انجام شود، از جمله اینکه چگونه شرکت تأثیر این ابتکارات را می سنجد ، شرح می‌دهد. آنها معمولاً از “چهار P” پیروی می کنند. کارکردها و اجزای یک طرح بازاریابی شامل تحقیقات بازار برای حمایت از تصمیمات قیمت‌گذاری و ورودی‌های جدید در بازار، پیام‌رسانی متناسب با جمعیت‌شناسی و مناطق جغرافیایی خاص، انتخاب پلت فرم برای ارتقای محصول و خدمات – دیجیتال، رادیو، اینترنت، مجلات تجاری و ترکیبی است از آن پلتفرم‌ها برای هر کمپین، و معیارهایی که نتایج تلاش‌های بازاریابی و جدول زمانی گزارش آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند.

۴P در یک استراتژی بازاریابی به چه معناست؟

“۴P”  محصول، قیمت، تبلیغ و مکان هستند. اینها عوامل کلیدی هستند که در بازاریابی یک کالا یا خدمات دخیل هستند.۴P را می توان هنگام برنامه ریزی یک سرمایه گذاری تجاری جدید، ارزیابی یک پیشنهاد موجود، یا تلاش برای بهینه سازی فروش با مخاطبان هدف استفاده کرد. همچنین می توان از آن برای آزمایش استراتژی بازاریابی فعلی بر روی یک مخاطب جدید استفاده کرد.

آیا یک استراتژی بازاریابی مانند یک برنامه بازاریابی است؟

اصطلاحات برنامه بازاریابی و استراتژی بازاریابی اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند زیرا یک برنامه بازاریابی بر اساس یک چارچوب استراتژیک فراگیر توسعه می یابد. در برخی موارد، استراتژی و برنامه ممکن است در یک سند گنجانده شود، به ویژه برای شرکت های کوچکتر که ممکن است تنها یک یا دو کمپین بزرگ را در یک سال اجرا کنند. این طرح فعالیت های بازاریابی را به صورت ماهانه، سه ماهه یا سالانه مشخص می کند در حالی که استراتژی بازاریابی ارزش پیشنهادی کلی را مشخص می کند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *