نکات بازاریابی لازم جهت موفقیت کمپین بازاریابی

12 نکته بازاریابی برای کمپین بازاریابی شما

به عنوان یک متخصص بازاریابی، مهم است که در مورد آخرین روندها و فناوری به روز بمانید تا مطمئن شوید که بهترین شانس موفقیت را به کمپین بازاریابی خود می دهید. استراتژیک بودن در مورد تاکتیک ها و رویکردهای بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و سود را افزایش دهید. در این مقاله، بازاریابی چیست و چندین نکته بازاریابی را برای کمک به استراتژی بازاریابی شما فهرست می کنیم.

مطالب مرتبط:تاکتیک های بازاریابی ضروری جهت موفقیت یک کمپین بازاریابی

بازاریابی چیست؟

بازاریابی به استراتژی ها و تاکتیک هایی اشاره دارد که شما برای جذب مشتریان به یک کسب و کار و ایجاد وفاداری استفاده می کنید. متخصصان بازاریابی از مهارت های بازاریابی خود برای تعیین قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا، کمک به افزایش سود شرکت و کمک به رشد سهم بازار شرکت از طریق بازاریابی استفاده می کنند.

در حالی که بازاریابی می تواند یک تعریف کلی داشته باشد، انواع مختلفی از بازاریابی نیز وجود دارد که در طول سال ها تکامل یافته اند. در اینجا به برخی از انواع مختلف بازاریابی و آنچه که هر کدام مستلزم آن است نگاهی می اندازیم:

  • بازاریابی سنتی: این به هر نوع تبلیغ برند در هر نوع رسانه یا کانالی اشاره دارد. قبل از اینترنت، بیشتر بازاریابی سنتی بر رویکردهای بیرونی مانند تبلیغات چاپی و بیلبوردها متکی بود.
  • بازاریابی برون‌گرا: به هر نوع تبلیغی اطلاق می‌شود که در آن یک برند پیام خود را در تلاش برای افزایش آگاهی از برند به مشتریان می‌فرستد. نمونه‌هایی از بازاریابی برون‌گرا شامل تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی، ایمیل‌ها و تماس‌های سرد است.
  • بازاریابی درونگرا: این نوع بازاریابی بر جذب مشتریان بدون فشار بر دستور کار آنها تمرکز دارد. هدف متخصصان بازاریابی با استفاده از بازاریابی درونگرا ایجاد تجربیاتی است که تأثیر مثبتی دارد تا مشتریان بالقوه را به وب سایت شما بیاورند. هنگامی که در وب سایت خود قرار می گیرید، از ابزارهای مختلفی استفاده می کنید تا آنها را درگیر نگه دارید و ارزشی مستمر ارائه دهید. پس از این، شما نقش خود را به عنوان یک مشاور مفید و متخصص محصول یا خدمات ادامه می دهید.
  • بازاریابی دیجیتال: دیجیتال مارکتینگ از فناوری برای دستیابی به مخاطبان به روش های جدید و نوآورانه استفاده می کند. این شامل استفاده از اینترنت و دستگاه های الکترونیکی است. برای مثال، کسب‌وکارها زمانی از بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند که از رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل برای تعامل با مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط: راهنمای تکنیک های بازاریابی موثر

نکات بازاریابی

در حالی که ممکن است فکر کنید می دانید برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق چه چیزی لازم است، به روز نگه داشتن دانش صنعت خود و استفاده از همه منابع به نفع خود می تواند به شما و شرکت شما کمک کند تا موفقیت بیشتری کسب کنید. از این نکات برای کمک به برنامه ریزی یا اجرای استراتژی یا کمپین بازاریابی خود استفاده کنید:

۱.محصول خود را زودتر از موعد بازاریابی کنید

حتی اگر محصول شما آماده نیست، آن را زودتر از موعد به بازار عرضه کنید تا قبل از در دسترس قرار گرفتن آن به افزایش آگاهی کمک کنید. کمپین های آگاهی پیشگیرانه را انجام دهید تا اساساً مزیت محصول یا خدمات را قبل از رسیدن آن به فروش برسانید. این به شما امکان می دهد تقاضا را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که پس از راه اندازی آن، نوعی مخاطب خواهید داشت.

۲.نتایج را اندازه گیری کنید

مطمئن شوید که می توانید نتایج کمپین بازاریابی خود را اندازه گیری کنید. راه هایی برای ردیابی تبدیل ها و اجرای انواع کمپین های بازاریابی در دسته های کوچک ایجاد کنید. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که کانال های بازاریابی مختلف را با هم مقایسه کنید تا مشخص کنید کدامیک بیشترین مزایا را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین به شما این امکان را می دهد که بدانید کدام یک کار نمی کند و باید به استفاده از کدامیک ادامه دهید.

۳.به مشتریان راهی برای دسترسی به خود بدهید

مهم نیست که مشتری شما چه می گوید، مهم است که به او فرصتی بدهید تا با شما صحبت کند. دادن این خروجی به آنها نشان می دهد که برای افکار و نظرات آنها ارزش قائل هستید.

مکانی را در وب سایت خود قرار دهید تا بتوانند با شما در ارتباط باشند. اگر آنها مشکل یا نگرانی دارند، این فرصت را به شما می دهد تا به موضوع رسیدگی کنید و به راه حلی برسید که می توانند از آن استقبال کنند.

۴.یک روال تمیز کردن داده ها داشته باشید

با تمیز کردن منظم پایگاه داده خود به بهبود استراتژی بازاریابی خود کمک کنید. این به شما کمک می‌کند تا مسائل مربوط به کیفیت داده‌ها را که می‌تواند بر درک مشتری از کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد، رسیدگی کنید. اطمینان حاصل کنید که داده های دقیقی دارید که می تواند به شما در تصمیم گیری های استراتژیک تجاری کمک کند. داده های دقیق همچنین تضمین می کند که شما یک استراتژی بازاریابی هدفمند دارید. برای اطمینان از صحت داده‌های خود، سعی کنید تمیز کردن داده‌ها را به یک روال ماهانه تبدیل کنید.

۵.از محتوای ویدیویی استفاده کنید

بسیاری از مردم محتوای بصری را به جای خواندن از طریق یک پست طولانی یا ایمیل ترجیح می دهند. همانطور که ایده های بازاریابی را طوفان فکری می کنید، استفاده از ویدئوها را برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید در نظر بگیرید..بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی حتی از محتوای ویدیویی پشتیبانی می‌کنند و به شما فرصت‌هایی می‌دهند تا کسب و کار خود را به روش‌های جدیدی بازاریابی کنید.

ایجاد و اشتراک گذاری ویدیوها به شما این امکان را می دهد که مخاطبان خود را در مورد محصولات و خدمات خود آگاه کنید و به شما کمک می کند تا به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. از آنجایی که بسیاری از مردم ویدیوها را بدون صدا تماشا می‌کنند، برای جلب مشارکت بیشتر، به ویدیوهای خود زیرنویس اضافه کنید.

۶.مخاطب خود را درک کنید

هنگام توسعه استراتژی بازاریابی خود، درک مخاطبان هدف ضروری است. در نظر بگیرید که آنها چه کسانی هستند، وضعیت جمعیتی، زندگی آنها، چه کاری انجام می دهند و چگونه می توانید به آنها کمک کنید این کار را بهتر انجام دهند. برای کمک به درک بهتر مخاطبان خود، وقتی صحبت از جمعیت و علایق آنها می شود شخصیت های خریدار را برای تعریف بهتر آنها ایجاد کنید.ایجاد شخصیت های خریدار همچنین هنگام توسعه استراتژی بازاریابی به شما جهت می دهد.

۷.از پلتفرم های تبلیغاتی مختلف استفاده کنید

انواع مختلف تبلیغات را آزمایش کنید تا مشخص کنید کدام یک برای شرکت و برند شما بهتر عمل می کند. اغلب اوقات، شما نیاز به ترکیبی از تبلیغات دارید، نه تنها یک. هر چه مشتریان شما را در کانال های مختلف بیشتر ببینند، شانس بیشتری برای پذیرش برند شما و ارزش گذاری برای قابلیت اطمینان آن دارند. همچنین به آنها کمک می کند تا شما را بهتر از رقبایتان به خاطر بسپارند.

۸.محتوای هدفمند ایجاد کنید

شناخت مخاطبان به شما کمک می کند محتوای هدفمند و مرتبط تری برای مشتریان فعلی و آینده خود تولید کنید. برای جلب اعتماد مخاطبان خود، با نشان دادن اینکه نیازهای آنها را درک می کنید و به اندازه کافی برای کمک به رفع این نیازها به آنها اهمیت می دهید، به آنها در سطح شخصی دسترسی پیدا کنید. برای ایجاد محتوای هدفمند، اطلاعات مفیدی را که می توانند استفاده کنند، ارائه دهید.

۹.محتوای رسانه های اجتماعی خود را بهبود بخشید

از آنجایی که رسانه های اجتماعی به تکامل خود ادامه می دهند، مهم است که با زمان همگام باشید و اطمینان حاصل کنید که همیشه از آن به نفع خود استفاده می کنید. سرمایه گذاری در تبلیغات پولی در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند مشتریان بیشتری جذب کنید. همچنین می توانید از پست های تقویت شده برای گسترش آگاهی برند استفاده کنید.

مطالب مرتبط: بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

۱۰.ایمیل های خود را بهینه کنید

اگرچه بسیاری از مردم هنگام برقراری ارتباط با مشاغل، ایمیل را ترجیح می دهند، اما به راحتی می توان آنها را تحت تأثیر تعداد ایمیل هایی که روزانه در صندوق ورودی خود دریافت می کنند، تحت تأثیر قرار داد. برای بهبود بازاریابی ایمیلی و تعامل کلی با مخاطبان، ایمیل های خود را به روش های زیر بهینه کنید:

  • ایمیل های خود را از یک آدرس ایمیل و نام فرستنده قابل تشخیص تهیه کنید.
  • یک موضوع جذاب بنویسید که مخاطبان شما را وادار به باز کردن ایمیل شما کند.
  • ایمیل ها و محتوای وب سایت خود را برای مشاهده موبایل بهینه سازی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما همان چیزی است که در موضوع ایمیل خود وعده داده اید.
  • یک ایمیل و وب سایت زیبایی شناختی برای مخاطبان خود داشته باشید.
  • در هر یک از ایمیل های خود یک فراخوان برای اقدام قرار دهید تا مخاطبان شما بدانند که می خواهید چه کاری انجام دهند.

۱۱.بررسی های آنلاین را بخوانید

نظرات مشتریان می تواند به شما در جذب مشتریان جدید از طریق ارجاعات کمک کند زیرا بسیاری از افراد قبل از خرید یک محصول یا خدمات، نظرات را مطالعه می کنند. ایجاد یک فرآیند نظارت بر بازبینی را در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد مرورها را راحت تر بررسی کنید. وقتی یک نقد منفی را می خوانید، این فرصت را دارید که با آنها تماس بگیرید و وضعیت را اصلاح کنید. در حالی که نمی‌توانید همه مشتریان خود را راضی نگه دارید، اما ارتباط با آنها نشان می‌دهد که شما در عین ایجاد وفاداری مشتری، به همه اهمیت می‌دهید.

۱۲.از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید

برای کمک به مدیریت بهتر وظایف بازاریابی خود، از اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید. اتوماسیون بازاریابی به پلتفرم‌ها و فناوری‌هایی اطلاق می‌شود که به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از کارهای خودکار و تکراری، کسب‌وکار خود را به طور مؤثرتری در کانال‌های مختلف بازاریابی کنید. اتوماسیون بازاریابی نه تنها در زمان ارزشمند شما صرفه جویی می کند، بلکه تضمین می کند که در بالای شبکه خود باقی بمانید و می تواند به شما کمک کند تا مشتریان را راحت تر حفظ کنید

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *