ترکیب تبلیغاتی بازاریابی چیست؟

ترکیب تبلیغاتی بازاریابی

بازاریابی می تواند به اندازه کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می دهد برای موفقیت یک کسب و کار ضروری باشد. یک ترکیب تبلیغاتی برای یک استراتژی بازاریابی موثر ضروری است. در این مقاله یک ترکیب تبلیغاتی و نمونه هایی از نحوه استفاده از آن را تعریف می کنیم.

ترکیب تبلیغاتی چیست؟

این ترکیب ، ترکیبی از روش های بازاریابی شامل تبلیغات، فروش، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم برای دستیابی به یک هدف بازاریابی خاص است. ترکیب تبلیغاتی معمولاً تنها بخشی از یک ترکیب بازاریابی بزرگتر است. ممکن است انتخاب کنید که از چند روش استفاده کنید یا تصمیم بگیرید که ترکیبی از همه آنها ممکن است برای کمپین شما مؤثرتر باشد.

چهار عنصر یک ترکیب تبلیغاتی

ترکیب سنتی تبلیغاتی دارای چهار ابزار اصلی است که کسب‌وکارها برای ایجاد معنا برای خدمات یا محصول خود و تحت تأثیر قرار دادن مردم برای خرید آن استفاده می‌کنند:

۱.تبلیغات: شرکت ها برای تبلیغ خدمات یا محصول خود به تعداد زیادی از افراد به طور همزمان هزینه می پردازند. اشکال رایج تبلیغات شامل تبلیغات در تلویزیون، روزنامه ها، پست مستقیم، رادیو، مجلات یا آنلاین است.

۲.تبلیغات فروش: تبلیغات فروش مشوق های کوتاه مدتی برای تشویق مردم به خرید یک محصول یا خدمات هستند. مثال‌ها شامل کوپن‌ها، تخفیف‌ها یا بازی‌ها و مسابقاتی است که عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند.

۳.روابط عمومی: این نوع تبلیغات خدمات و تصویر یک شرکت را به عموم مردم منتقل می کند. مثال‌ها می‌تواند شامل کنفرانس‌های خبری یا بیانیه‌های مطبوعاتی باشد.

۴.بازاریابی مستقیم: این استراتژی یک رویکرد شخصی تر است که مشتریان را مستقیماً از طریق تبلیغات حضوری، کاتالوگ ها، ایمیل، تماس های تلفنی یا پست هدف قرار می دهد.

ترکیب تبلیغاتی بخشی از ترکیب بازاریابی کلی است که مدل پایه ای است که بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند. ترکیب بازاریابی از چهار بخش اساسی تشکیل شده است که در صورت استفاده با هم می توانند یک استراتژی قوی را تشکیل دهند:

  • قیمت: قیمت مقدار پولی است که مصرف کنندگان برای محصول شما می پردازند. باید زمانی را در نظر بگیرید تا به قیمتی برسید که شرکت سود می کند اما هزینه آن هنوز برای مصرف کننده جذاب باشد.
  • محصول: محصول خدمات یا کالایی است که تقاضا یا نیاز مشتری را برآورده می کند. ممکن است در طول سالها این مورد را اصلاح کنید تا با تغییرات بازار سازگار شوید
  • ترویج: تبلیغات شامل تمام تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی مانند پیشنهادات ویژه، آگهی ها یا تبلیغات فروش می شود. محصول و قیمت نتیجه یک تبلیغ است.
  • مکان: مکان مستلزم دانستن بهترین منطقه برای توزیع محصول است. این می تواند شامل دانستن جمعیت شناسی و عادات خرید مصرف کنندگان در آن مکان باشد.

بیشتر بدانیم: ۵ M تبلیغات چیست؟ (تعریف و مثالها)

نحوه استفاده از ترکیب تبلیغاتی

این مراحل پیشنهاداتی را در مورد نحوه استفاده از ترکیب تبلیغاتی ارائه می دهد:

  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  • تبلیغات ایجاد کنید.
  • از روابط عمومی استفاده کنید
  • از تبلیغات فروش استفاده کنید
  • بازاریابی مستقیم را در نظر بگیرید.

۱.مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

شما باید قبل از شروع هر تبلیغی، مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. عوامل مختلفی مانند سن، جنس و درآمد باید در نظر گرفته شود. کمپین های موثر، مشتریان احتمالی شما را در نظر می گیرند.

به عنوان مثال، در نظر بگیرید که آیا محصول شما بیشتر برای زنان است یا مردان. همچنین می توانید تخمین بزنید که افراد چقدر ممکن است برای دریافت خدمات شما سفر کنند تا بتوانید در آن شعاع تبلیغ کنید. این مراحل می تواند به شما کمک کند تا مخاطب هدف مشخص تری ایجاد کنید تا ترکیب تبلیغاتی شما موثرتر باشد.

۲.تبلیغات ایجاد کنید

تبلیغات به هر نوع تبلیغ یا ارائه خدمات، ایده ها و کالاها توسط یک حامی خاص گفته می شود. این یک راه عالی برای برقراری ارتباط همزمان با تعداد زیادی از افراد است و یکی از رایج ترین راه ها برای تبلیغ یک محصول است. شرکت شما ممکن است بخش بزرگی از بودجه خود را به تبلیغات اختصاص دهد، از جمله رادیو، مجلات، تلویزیون و روزنامه ها.

می توانید با تیم خود همکاری کنید تا بفهمید کدام نوع تبلیغات برای شما بهترین است. اگر چیزی را می فروشید که مردم محلی می خریدند، روزنامه محلی می تواند گزینه خوبی برای درج آگهی باشد. هنگام فروش محصولی که هر کسی در کشور می تواند بخرد، باید در نظر داشته باشید که تبلیغاتی را در چند مجله ملی یا تلویزیون درج کنید تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. تیم شما می تواند پیش نویس های مختلفی را برای تبلیغات ایجاد کند تا زمانی که همه در مورد آخرین مورد توافق کنند.

مطالب مرتبط: ۱۴ نوع تبلیغات

۳.از روابط عمومی استفاده کنید

یک شرکت ممکن است از یک شرکت روابط عمومی برای کمک به ترکیب تبلیغاتی خود و تلاش برای تأثیرگذاری بر نگرش گروه خاصی نسبت به تجارت خود استفاده کند. تلاش های روابط عمومی اغلب در حین تبلیغ یک شرکت تصویر مثبتی را برای آن ایجاد کرده و حفظ می کند. روابط عمومی گروه های خاصی از مردم از جمله سهامداران، کارکنان، محیط بانان، مشتریان، ساکنان یا اتحادیه ها را هدف قرار می دهد. شما ممکن است با آنها کار کنید تا آنها را از مخاطبان هدف شما و جزئیات مهمی که باید تبلیغ کنند مطلع کنید.

فعالیت های مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند دعوت از مصرف کنندگان برای مشاهده محصول شما در یک نمایشگاه خاص. داشتن فردی در روابط عمومی مفید است، زیرا مسئول ایجاد لیستی از افراد برای ایمیل، برقراری ارتباط با خریداران بالقوه و پاسخ به سوالاتی است که عموم ممکن است در مورد خدمات شما داشته باشند. این مراحل می توانند به ایجاد یک رویداد موفق کمک کنند که در آن محصول شما را تبلیغ می کنند و ممکن است مردم را وادار به خرید آن کنند.

۴.از تبلیغات فروش استفاده کنید

تبلیغات فروش باعث می شود مصرف کنندگان به سرعت در مورد خدمات شما تصمیم بگیرند. این شامل مشوق‌های غیرمعمول و کوتاه‌مدت مانند کاهش قیمت ، کوپن، تخفیف یا معاملات ویژه مانند یکی بخر دوتا ببر تا مشتریان و فروشندگان را برای خرید آنچه می‌فروشید برانگیزد.

یک نمونه از تبلیغات فروش، ارائه درصد معینی از قیمت کل است، اگر کسی محصول شما را در مدت زمان مشخصی خریداری کند. شما می توانید این معاملات را با تبلیغات آنلاین یا چاپی به مشتریان اطلاع دهید. این تبلیغات می‌تواند یک کد کوپنی باشد که زمانی که مشتری بین تاریخ‌های معینی محصول را خریداری می‌کند، ۱۵ درصد تخفیف برای محصول ارائه می دهد.

مطالب مرتبط: تبلیغات فروش چیست (با نکات و مثال ها)

۵.بازاریابی مستقیم را در نظر بگیرید

بخش دیگری از ترکیب تبلیغاتی، بازاریابی مستقیم است که برای ارائه یک سرویس یا پیام استفاده می شود. این روش در طول سال ها محبوبیت خود را افزایش داده است زیرا باعث صرفه جویی در زمان و هزینه برای شرکت ها می شود.

چندین راه برای استفاده از بازاریابی مستقیم عبارتند از: تبلیغات پستی به مشتریان بالقوه، رفتن خانه به خانه برای فروش خدمات یا داشتن یک کیوسک در یک مرکز خرید برای تبلیغ محصول خود. این نوع بازاریابی می تواند تجربه را برای مصرف کنندگان دلپذیرتر و شخصی تر کند.

آخرین مطالب