استراتژی های بازاریابی موتور های جستجو ، روش های بهبود و نمونه های آن

بازاریابی موتورهای جستجو چیست

بازاریابی یک برند یا تجارت اغلب شامل چندین استراتژی است که برای ایجاد آگاهی با هم کار می کنند. یکی از حوزه های مورد توجه در دنیای دیجیتال امروزی، بازاریابی موتورهای جستجو است. بازاریابی موتورهای جستجو جزء مهم هر استراتژی بازاریابی است، زیرا شامل ایجاد ترافیک بیشتر به یک وب سایت از طریق موتورهای جستجوی آنلاین بسیار مورد استفاده است. در این مقاله به استراتژی های موتورهای جستجو ، روش های بهبود و نمونه های آن می پردازیم.

استراتژی های بازاریابی موتور های جستجو

مانند هر کانال بازاریابی، بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) هر از چند گاهی تغییر می کند. ما چهار استراتژی را انتخاب کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند در صدر قرار بگیرید و اهداف کسب‌وکارتان را از بین ببرید.

  1. بهینه سازی جستجوی صوتی
  2. اتوماسیون SEM
  3. سفارشی سازی دستگاه
  4. پلتفرم های تبلیغاتی جایگزین

۱.بهینه سازی جستجوی صوتی

۳۳ درصد از مخاطبان بزرگسال گزارش دادند که از جستجوی صوتی ماهانه در ابتدای سال ۲۰۱۹ استفاده می‌کردند. نیمی از جستجوگران از ورودی صوتی در سال ۲۰۲۰ استفاده کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود خرید جستجوی صوتی تا دو سال آینده به یک بازار ۴۰ میلیارد دلاری تبدیل شود. . برای اینکه جلوتر بمانید، باید بهینه سازی جستجوی صوتی را در بازاریابی موتور جستجوی خود اعمال کنید.

متأسفانه، گفتن این کار آسان تر از انجام آن است – گزینه های بهینه سازی جستجوی صوتی کاملاً محدود هستند. با این حال، می توانید تبلیغات جستجوی خود را همین الان تنظیم کنید. اول از همه، کلمات کلیدی دم بلند بیشتری را بگنجانید – این به تبلیغات شما کمک می کند در نتایج جستجوی بیشتری ظاهر شوند.

ترفند دیگر این است که محتوای خود را محاوره ای تر کنید. توجه داشته باشید که چگونه مردم در زندگی روزمره چت می کنند و این سبک را در بازاریابی موتور جستجوی خود اعمال می کنند.

۲.اتوماسیون SEM

پیش بینی می شود سرمایه گذاری در تبلیغات جستجو در سال های آینده به بیش از ۱۵۱ میلیون دلار با رشد سالانه حدود ۶ درصد برسد. برای بازاریابان با بودجه محدود، این به معنای رقابت عظیم و احتمالاً کاهش نرخ تبدیل است. بنابراین، برای برنده شدن در مسابقه، باید حتی خلاق تر شوید.

اتوماسیون SEM به شما کمک می کند تا از شر وظایف معمول خلاص شوید و زمان بیشتری برای برنامه ریزی استراتژی ها و فعالیت ها پیدا کنید. استفاده از ویژگی‌های اتوماسیون Google Adwords مانند کمپین‌های هوشمند، مناقصه خودکار، قوانین خودکار و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

۳.سفارشی سازی دستگاه

در سال ۲۰۱۹، ۵۲ درصد از ترافیک اینترنت در سراسر جهان از طریق دستگاه های تلفن همراه ایجاد شده است. احتمالاً مشتریان بالقوه شما تبلیغات شما را به جای دسکتاپ روی صفحه نمایش موبایل می بینند. میزان ترافیک دستگاه های مختلف را دنبال کنید و سعی کنید بازاریابی موتور جستجوی خود را به رایج ترین نوع تنظیم کنید.

تبلیغات و محتوای مرتبط با آنها را برای موبایل بهینه کنید تا مشتریان بیشتری جذب کنید. به عنوان مثال، کاربران تلفن همراه گوگل دوست دارند تبلیغاتی با سرفصل های کوتاه تر ببینند – ۱۲-۱۵ کاراکتر در مقایسه با ۱۵-۲۰ کاراکتر برای دستگاه های دسکتاپ.

به یاد داشته باشید که صفحه فرود را برای سرنخ های تبلیغاتی خود نیز بهینه کنید. سعی کنید زمان بارگذاری را به کمتر از یک ثانیه کاهش دهید و صفحه وب خود را برای کاربران تلفن همراه راحت کنید. همچنین می‌توانید به دنبال دکمه‌های بزرگ‌تر، تصاویر سبک‌تر، طراحی ساده‌تر و غیره باشید.

۴.پلتفرم های تبلیغاتی جایگزین

گوگل به عنوان محبوب ترین پلت فرم برای تبلیغات جستجو در نظر گرفته می شود – بیش از ۷۰٪ از بازار را تشکیل می دهد. با این حال، سهم این غول در سه سال گذشته در حال کاهش بوده است، در حالی که سایر بازیگران بازار سهم بازار را به دست آورده اند.

به پلتفرم های دیگر، به ویژه آمازون، نگاه دقیق تری بیندازید. این سرویس نه تنها سال به سال در حال رشد است، بلکه ویژگی های جالبی نیز دارد، مخصوصا برای کسانی که کالا می فروشند. نکته اصلی این است که تبلیغات آمازون نرخ تبدیل بالاتری دارند. افراد ممکن است برند شما را در گوگل کشف کنند، اما با قصد خرید به آمازون می آیند. این تبلیغات آمازون را به کانالی عالی برای تعامل با مشتریان احتمالی شما در مراحل پایین تر قیف بازاریابی تبدیل می کند.

با دانستن بیشتر در مورد استراتژی های SEM، ممکن است فکر کنید که وقت آن رسیده است که آن را یک روز فراخوانی کنید. با این حال، همیشه فضایی برای بهبود عملکرد شما وجود دارد. برای بردن آن به سطح بعدی، اتخاذ برخی از بهترین شیوه های صنعت را در نظر بگیرید.

۴ تا از بهترین روش ها برای بهبود SEM شما

  1. تبلیغات خود را شخصی سازی کنید
  2. ایجاد فوریت با شمارش معکوس
  3. تبلیغات خود را با صفحات فرود هماهنگ کنید
  4. از مخاطبان مشابه برای بازاریابی مجدد استفاده کنید

ما چندتا از بهترین روش ها را جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم برنامه جستجوی پولی خود را غنی کنید. در مورد پیاده سازی برخی از آنها در استراتژی بازاریابی موتور جستجوی خود فکر کنید.

۱)تبلیغات خود را شخصی سازی کنید

شخصی سازی برای هر کانال بازاریابی ضروری است. نتایج شگفت انگیزی را به ارمغان می آورد. افزودن شخصی‌سازی به فعالیت‌های بازاریابی به شما کمک می‌کند ۵ تا ۸ برابر بیشتر از هزینه‌ای که خرج کرده‌اید، پول بازگردانید. بهتر از آن، می تواند فروش را تا ۱۰ درصد یا بیشتر افزایش دهد. برای اینکه تبلیغات خود را برای مشتریان بالقوه خود مرتبط تر کنید، می توانید آنها را بر اساس دستگاه یا مخاطبان تنظیم کنید.

از توابع IF در Google Adwords برای ایجاد پیام های شخصی سازی شده استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تخفیف‌های مختلفی را به انواع مختلف کاربران ارائه دهید: مشتریان جدید، مشتریان بازگشته، ترک‌کنندگان سبد خرید و غیره.

۲)ایجاد فوریت با شمارش معکوس

مردم از از دست دادن یک فرصت مهم، به عنوان مثال، یک پیشنهاد عالی یا معامله می ترسند. این FOMO یا ترس از از دست دادن نامیده می شود و می تواند با موفقیت در تمام کانال های بازاریابی ممکن استفاده شود. شما می توانید این ویژگی روانی را در بازاریابی موتورهای جستجو نیز بازی کنید.

با استفاده از تایمر شمارش معکوس در تبلیغات گوگل، عنصر کمیاب را به کمپین های خود اضافه کنید. روزها، ساعت ها و دقیقه ها را تا یک رویداد خاص می شمارد. شما می توانید شمارش معکوس را در هر متنی، جستجوی پاسخگو و انواع دیگر تبلیغات تنظیم کنید.

۳)تبلیغات خود را با صفحات فرود هماهنگ کنید

اهمیت تبلیغات جستجو و صفحات فرودی را که جستجوگران را به آن می فرستند دست کم نگیرید. با این حال، حتی اگر هر دو به خوبی انجام شوند، همیشه بهترین عملکرد خود را در ترکیب ندارند. اگر تبلیغ شما با صفحه فرود شما مطابقت نداشته باشد، افراد بدون خرید آن را ترک خواهند کرد. از سوی دیگر، صفحه فرود هماهنگ و تبلیغات منجر به افزایش ۳۹ درصدی در تبدیل می شود.

اطمینان حاصل کنید که تبلیغات و صفحه فرود شما طراحی یکسانی دارند، مخاطبان یکسانی را مورد خطاب قرار می‌دهند، از یک دعوت به اقدام و سبک کپی‌رایتینگ استفاده می‌کنند.

۴)از مخاطبان مشابه برای بازاریابی مجدد استفاده کنید

بازاریابان و صاحبان مشاغل می دانند که شناخت مخاطبان چقدر مهم است. آنها شخصیت های خریدار معمولی ایجاد می کنند و سعی می کنند افراد را بر اساس داده های جمعیتی آنها هدف قرار دهند.

شما می توانید همین کار را برای بازاریابی موتور جستجوی خود با دو کلیک انجام دهید. Google داده‌های مربوط به مخاطبان بازاریابی مجدد فعلی شما را جمع‌آوری می‌کند. بهتر از آن، می تواند نمایش تبلیغات شما را به افرادی با همان علایق توصیه کند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک کمپین انتخاب کنید، تب “مخاطب” را انتخاب کنید و روی نوار “مخاطب مشابه” کلیک کنید. به گفته گوگل ، این حرکت ساده ممکن است منجر به ۶۰٪ بازدید بیشتر، ۴۸٪ کلیک بیشتر و ۴۱٪ تبدیل بیشتر شود.

در اینجا برخی از شیوه های محبوبی که برندها برای بهبود عملکرد تبلیغات جستجوی خود استفاده می کنند، آورده شده است. بیایید چند ترفند جدید را از نمونه های بازاریابی موتورهای جستجو یاد بگیریم.

نمونه های SEM

تمرین بهترین معلم است، اما گاهی اوقات مشرف بودن بر تاکتیک های برندهای دیگر به نتایج بهتری منجر می شود. ما چندین نمونه از بازاریابی موتورهای جستجو را از شرکت‌های مختلف برای شما انتخاب کرده‌ایم.

اعداد برای CTR(نرخ کلیک) بالاتر

اعداد تأثیر جادویی بر مغز انسان دارند – ما آنها را ارزشمندتر و قابل اعتمادتر می دانیم. بنابراین، متون دارای اعداد از تبلیغات فقط متنی بهتر عمل می کنند. به عنوان مثال، اعداد در تیترها بیش از هر نوع تیتر دیگری با مخاطب طنین انداز می شوند.

همین اصل در بازاریابی موتورهای جستجو کار می کند. طبق آزمایش WordStream ، تبلیغات با اعداد در سرفصل ها ۲۱۷٪ افزایش در CTR و ۲۳٪ بهبود در نرخ تبدیل در مقایسه با تبلیغات غیر شماره نشان دادند.

آژانس SEO Searchberg تصمیم گرفت از قدرت اعداد نهایت استفاده را ببرد و دو بار از آنها در عنوان تبلیغات خود استفاده کرد. در ابتدا، این شرکت قیمت دقیق خدمات خود را برای تأکید بر قابلیت دسترسی نشان داد. سپس، Searchberg تعداد روزهایی را که برای دیدن نتیجه کار آنها نیاز دارید اضافه کرد. در مجموع، این ارقام پیش بینی معقولی در چشم انداز ایجاد می کنند و اعتبار پیشنهاد یک شرکت را افزایش می دهند.

Searchberg

لینک های سایت برای کلیک های بیشتر

پیوندهای اضافی در تبلیغات جستجو فرصتی طلایی برای جذب مشتریان بالقوه بیشتر است. می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید که در دستگاه‌های خاص با تعداد زیادی متغیر نشان داده شوند. این به شما امکان می‌دهد تا تجربه شخصی‌سازی‌شده‌تری برای بینندگان مختلف ایجاد کنید و فراخوان‌های مختلفی برای اقدام بنویسید. بهتر از آن، لینک‌های سایت به شما کمک می‌کنند مشتریان بالقوه را فوراً به صفحات فرود مختلف بفرستید.

مهمترین مزیت لینک های سایت تاثیر آنها بر نرخ تبدیل است. گوگل ادعا می کند که تبلیغات با لینک سایت ۱۰ تا ۲۰ درصد CTR بالاتری دارند. برای مؤثرتر کردن آن پیوندها، آنها را با نیازهای جستجوگر تنظیم کنید و کوتاه و شیرین نگه دارید.

به این آگهی جستجو از آژانس مسافرتی CheapOair نگاه کنید. سرفصل‌های هر پیوند مختصر و سرراست است، که آنها را برای خواننده واضح می‌کند. بهتر از آن، آنها بر اساس درخواست جستجوگر “پروازهای ارزان آلاسکا” طراحی شده اند – چهار مورد از آنها بلیط هواپیما با قیمت مناسب یا قیمت های عالی را ارائه می دهند.

CheapOair ad

اثبات اجتماعی برای عملکرد بهتر

اثبات اجتماعی زمینه ساز و افزایش اعتبار هر کسب و کاری است. اکثر مردم تمایل دارند نظرات کاربران را به اندازه توصیه های شخصی باور کنند. توصیفات در صفحات فروش ، خرید را تا ۳۴ درصد افزایش می دهد . بنابراین، کارایی اثبات اجتماعی فراتر از بحث است، اما ممکن است تعجب کنید که چگونه از آن در بازاریابی موتورهای جستجو استفاده کنید.

اصطلاح «اثبات اجتماعی» طیف گسترده‌ای از قالب‌ها را در بر می‌گیرد، مانند مطالعات موردی، بازاریابی اینفلوئنسر ، رتبه‌بندی و غیره. ساده ترین راه برای پیاده سازی آنها در SEM این است که به تعداد دقیق مشتریان خود اشاره کنید، برندهایی را که با آنها کار می کنید اضافه کنید یا رتبه بندی خود را نشان دهید. ترفند در اینجا این است که مطمئن شوید دومی به اندازه کافی بالا است – مصرف کنندگان رتبه بندی ستاره های کمتر از ۳.۳ را نادیده می گیرند .

EconomyBookings خدمات کرایه اتومبیل خود را تبلیغ می کند و به رتبه بندی آن در Google اشاره می کند. این شرکت نمرات خوبی دارد – حدود ۴.۹، که اعتبار آن را افزایش می دهد. برای افزایش بیشتر آن، EconomyBookings یک مرجع به بررسی های وب سایت خود اضافه می کند. هیچ امکانی برای نشان دادن علامت دقیق وجود ندارد، اما این سرویس با نوشتن خط “۷۰k + نظرات مثبت” تأثیر می گذارد.

Social proof in the ad

فعالیت های بازاریابی اضافی می تواند نتایج جستجو را بهبود بخشد. به عنوان مثال، بازاریابی ایمیلی مشترکین شما را تحریک می کند تا با وب سایت شما تعامل فعال تری داشته باشند، که در نهایت بر رتبه بندی آن تأثیر می گذارد.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *