توانایی مدیریت حضور یک کسب و کار در رسانه های اجتماعی، با ترکیبی از خلاقیت با رویکردی تحلیلی که منجر به نتایج می شود، به یک مهارت بسیار ارزشمند تبدیل شده است. در این مقاله، نکات و نمونه هایی از نحوه فهرست کردن مهارت های رسانه های اجتماعی در رزومه خود را برای افزایش شانس موفقیت ارائه خواهیم داد.
مهارت های رسانه های اجتماعی چیست؟
مهارتهای رسانههای اجتماعی آنهایی هستند که به متخصصان کمک میکنند تا ایدههایی را برای کمپینهای بازاریابی برای پیشبرد کسبوکار طراحی و اجرا کنند. برای موفقیت، باید استعداد خلاقانه و درک آنچه که محتوا را به اشتراک میگذارد داشته باشید، و باید این ویژگیها را با فهرست مهارتهای رسانههای اجتماعی خود نشان دهید.
با فهرست کردن مهارتهای خود، میتوانید درک خود را از حوزه رسانههای اجتماعی فعلی نشان دهید، مهارتهای نوشتاری خود را نشان دهید و دستاوردهای خود را به روشی ساختاریافته توصیف کنید. یک بخش مهارت های قوی در رزومه شما می تواند ارزش شما را به کارفرمایان نشان دهد و به طور بالقوه مصاحبه و شغلی را برای شما به ارمغان بیاورد.
نمونه هایی از مهارت های رسانه های اجتماعی
در اینجا چند مهارت وجود دارد که می توانید در رزومه خود فهرست کنید تا ارزش خود را به عنوان کارمندی که با رسانه های اجتماعی کار می کند نشان دهید:
- مهارت های تحلیلی
- بهره وری
- درک روندها
- ارتباط
- خلاقیت
- مدیریت زمان
- مدیریت پروژه
- انعطاف پذیری
- نوشتن
- بازاریابی
- دانش سئو
- سازماندهی
- خدمات مشتری
مهارت های تحلیلی
اگرچه رسانههای اجتماعی حجم زیادی از معیارها را در مورد کاربرانشان و نحوه تعامل آنها با شما ارائه میدهند، اما اگر مهارتهای تحلیلی برای تفسیر آنها و نتیجهگیری بر اساس آنچه میبینید داشته باشید، بسیار مفید هستند. تجزیه و تحلیل هدفمند به شما کمک می کند رفتار مصرف کنندگان را درک کنید و به شما امکان می دهد بودجه خود را به سمت مناطقی هدایت کنید که کمپین های شما بیشترین تأثیر را دارند.
یک مدیر باتجربه رسانه های اجتماعی همه این کارها را انجام می دهد و برای همکارانی که ممکن است با رسانه های اجتماعی آشنایی نداشته باشند توضیح دهد. رزومه شما باید مثال هایی از این که چگونه از مهارت های تحلیلی خود برای بهبود کیفیت خروجی رسانه های اجتماعی خود استفاده کرده اید و چگونه می توانید این مهارت ها را در موقعیتی که برای آن مصاحبه می کنید استفاده کنید، ارائه دهد.
مطالب مرتبط: مهارت تحلیلی چیست ،اهمیت و انواع آن
بهره وری
از ابزارهایی که به شما امکان میدهند تمام حسابهای رسانههای اجتماعی خود را در یک مکان مدیریت کنید، تا ابزارهایی که قابلیتهایی را به پیشنهادات موجود پلتفرم اضافه میکنند، راههای زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند کمپینهای رسانههای اجتماعی خود را کارآمدتر کنید. به عنوان مثال، بسیاری از برنامه ها دارای افزونه هایی برای بهبود عملکرد و به روز نگه داشتن دانش شما هستند.
از رزومه خود استفاده کنید تا به استخدام کننده بفهمانید که اهمیت به روز نگه داشتن مهارت های خود را درک می کنید. ارزیابی مداوم چشم انداز گسترده تر رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا کار خود را به بهترین نحو انجام دهید.
درک روندها
آگاهی از روندها و استفاده از آنها به نفع خود یکی از مهارت های کلیدی مدیریت اجتماعی است که بر درک کامل بازار، ارقام اصلی و قالب هایی که بهترین کار را انجام می دهند متکی است. رزومه شما میتواند شامل جزئیات کمپینی باشد که مدیریت کردهاید و با روند اخیر مرتبط است، یا کمپینی که شروع کردهاید و در بین فالوورهای شما جذابیت قابلاندازهگیری پیدا کرده است.
ارتباط
ارتباطات برای متخصصان رسانه های اجتماعی معمولاً به دو شکل است:
۱.برخط
چشم انداز اجتماعی به این معنی است که برای متخصصان رسانه های اجتماعی مهم تر از همیشه است که دستورالعمل های دقیق برند در مورد لحن صدا داشته باشند. اگر بیش از یک نفر از طریق کانالهای اجتماعی به مشتریان پاسخ میدهند، پیام باید سازگار و همسو با اخلاق شرکت باشد. یک استراتژی واضح که در سطح شرکت ابلاغ میشود میتواند خطرات تعامل منفی در رسانههای اجتماعی را کاهش دهد و یک مدیر رسانه اجتماعی موثر نشان میدهد که چگونه برای چنین رویدادهایی برنامهریزی میکند.
۲.داخلی
ارتباطات داخلی نیز بسیار مهم است. رسانههای اجتماعی سرعت انتشار اخبار را افزایش دادهاند، بنابراین کسبوکارها باید با استراتژیهایی آماده شوند تا بهترین استفاده را از روندها و اخبار جدید داشته باشند. برقراری ارتباط با همکاران می تواند به تیم شما کمک کند تا به یک خبر سریع پاسخ دهد یا هرگونه تبلیغات منفی را کاهش دهد. یک مدیر رسانه اجتماعی موثر باید دائماً چشم انداز آنلاین را برای روندهای مرتبط زیر نظر داشته باشد و روابط قوی با همکاران داشته باشد.
مطالب مرتبط: مهارت های ارتباطی: تعاریف و مثال ها
خلاقیت
در حالی که محتوای آموزنده می تواند راهی عالی برای موقعیت کسب و کار شما به عنوان یک مرجع در زمینه شما باشد، استعداد خلاقانه می تواند پست های شما را مرتبط تر کند، فالوورهای شما را تشویق کند تا آنها را به اشتراک بگذارند و دسترسی شما را افزایش دهد. برخی از برندها از طنز برای تشویق تعامل استفاده میکنند، در حالی که برخی ، مسابقات یا کمپینهایی را تبلیغ میکنند که کاربران را تشویق به مشارکت در یک پست میکنند و برخی دیگر موضوعات بحث برانگیز را برای ایجاد بحث انتخاب میکنند. بهعنوان یک حرفهای در رسانههای اجتماعی، نشان دهید که ارزشهای برند شما چگونه خروجی شما را هدایت میکند، اما همچنین جزئیات تفاوت رویکرد خلاقانهتان با رقبایتان را نیز درج کنید.
مدیریت زمان
وفادارترین فالوورهای شما ممکن است در ساعات اداری آنلاین نباشند، بنابراین باید از زمان خود عاقلانه استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر زمان که اتفاق افتاد تعامل را به حداکثر برسانید. از کار کردن در بهترین زمان روز برای دستیابی به مخاطبان هدف گرفته تا برنامه ریزی کمپین برای تعطیلات، باید در اولویت بندی عالی باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
مدیریت پروژه
مدیران رسانه های اجتماعی فقط مسئول ارسال محتوا نیستند، بلکه نقشی اساسی در ترکیب بازاریابی گسترده تر دارند. برای اطمینان از اینکه ابتکار شما به عموم می رسد، باید با دیگران برای ایجاد صفحات فرود، پیگیری داده ها و برنامه ریزی بودجه برای داشتن موثرترین استراتژی کار کنید.
تخصیص موثر منابع ، بخش مهمی از اجرای کمپین رسانه های اجتماعی است و نشان دادن اینکه می توانید بدون کاهش کیفیت چند کار را انجام دهید، می تواند رزومه مهارت های رسانه های اجتماعی شما را برجسته کند. دستاوردهای خود را به گونه ای فهرست کنید که آنها را مستقیماً با مهارت های مورد نیاز ذکر شده در شرح شغل مرتبط کند تا به مدیر استخدام نشان دهید که شما آنچه را که به دنبال آن هستند دارید.
انعطاف پذیری
رسانههای اجتماعی یک صنعت در حال حرکت هستند که در آن شما باید استراتژیهای خود را برای پاسخگویی به تغییرات در محیط آنلاین بدون توجه یا کم توجهی تطبیق دهید. یک مدیر رسانههای اجتماعی انعطافپذیر، پیام کمپین را طوری تنظیم میکند که با یک بحث آنلاین فعال سازگار باشد، از یک تصویر ویروسی استفاده کند یا یک خبر فوری را در یک پست برنامهریزیشده کار کند. این رویکرد پاسخگو باید محتوای شما را تازه و مرتبط نگه دارد و جامعه آنلاین شما را با برند شما درگیر کند. به کارفرمایان بالقوه خود اجازه دهید از نگرش انعطاف پذیر شما مطلع شوند تا نشان دهند که چقدر این موضوع در ترکیب رسانه های اجتماعی اهمیت دارد.
نوشتن
نوشتن بخش مهمی از تولید محتوای وبلاگ ها، تصاویر و ویدئوها است. توانایی شما در ایجاد زیرنویس ها و سرفصل های جذاب برای ایجاد انگیزه در کاربران برای کلیک کردن برای افزایش تعامل ضروری است. دانستن تعداد کاراکترهای مورد استفاده، نحوه بیان جملات و لحنی که باید هنگام نوشتن به کار ببرید، مفید است. نوشتن عالی همچنین می تواند تضمین کند که هنگام برقراری ارتباط با همکاران خود از طریق ایمیل، گزارش ها و پرزنت ها، خود را به خوبی بیان می کنید.
بازاریابی
هنگام انتشار محتوایی که برای توده ها جذاب است، ممکن است به اصول اولیه بازاریابی نیاز داشته باشید. این اصول می تواند به جذب مخاطب و به روز رسانی کاربران در مورد خدمات و محصولات شما کمک کند. اینها شامل دانش در تبلیغات ایمیلی، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک است ، جایی که هر بار که کاربر روی تبلیغ شما کلیک می کند، به آژانس تبلیغات پول پرداخت می کنید، و بازاریابی وابسته، جایی که به ناشران برای تبلیغ محتوای خود پول می دهید.
مرتبط: مهارت های بازاریابی دیجیتال: تعریف و مثال
دانش سئو
سئو شامل ایجاد محتوایی است که در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. استفاده از کلمات کلیدی، پیوند دادن منابع قابل اعتماد، ردیابی رتبه شما در موتورهای جستجو و نوشتن محتوایی که کاربران به طور مکرر آن را جستجو می کنند برای سئو ضروری هستند. دانش سئوی شما می تواند به ایجاد محتوایی کمک کند که کلیک ها و تعامل را افزایش دهد. برجسته کردن این مورد در رزومه می تواند شانس شما را برای استخدام افزایش دهد.
مطالب مرتبط: متخصص سئو چیست؟ تعریف و مسئولیت ها
سازماندهی
برنامه ریزی استراتژیک و مفهوم سازی تولید و توزیع محتوا به حفظ تعامل مخاطبان کمک می کند. سازماندهی در حفظ پروفایل های رسانههای اجتماعی، ایجاد برنامههای انتشار و تماس و ملاقات با سازندگان محتوا حیاتی است. میتوانید با داشتن یک تقویم رسانههای اجتماعی که برنامههای انتشار را مشخص میکند، این را بهبود بخشید. مهارتهای سازمانی همچنین میتواند به شما کمک کند تا مکالمات پرطرفدار رسانههای اجتماعی را پیگیری کنید، در مورد دادههای تعامل گزارش دهید و بودجه محتوا را مدیریت و توزیع کنید که تعامل رسانههای اجتماعی را بهبود میبخشد.
مطالب مرتبط: سازماندهی مؤثر چیست؟ (با تعریف و مدل)
خدمات مشتری
رسانه های اجتماعی شامل تماس گرفتن با مخاطبان و گوش دادن به آنهاست. مراقبت از مشتری بخشی جدایی ناپذیر از برندسازی رسانه های اجتماعی است. مشتریان معمولاً نگرانی های خود را به اشتراک می گذارند یا در مورد یک محصول در رسانه های اجتماعی بازخورد می دهند. توانایی شما در رسیدگی به مشکلات مشتریان و گوش دادن به بازخورد می تواند شما را در طراحی محصولات جدید یا استراتژی های بازاریابی راهنمایی کند. این همچنین می تواند از تبلیغات منفی ناشی از بررسی انتقادی محصولات یا خدمات یک شرکت جلوگیری کند. خدمات عالی به مشتریان می تواند به ایجاد روابط با مشتریان سازمان شما کمک کند، بنابراین مخاطبان را برای مدت طولانی نگه می دارد.
مرتبط: مهارت های نرم: تعاریف و مثال ها
چگونه مهارت ها را در رسانه های اجتماعی افزایش دهیم
در زیر برخی از اقداماتی است که می توانید برای بهبود مهارت های خود انجام دهید:
۱. نحوه ایجاد محتوا را بدانید
می توانید برای بهبود استعداد خلاق خود در زمینه فیلمبرداری یا نوشتن آموزش ببنید. دانستن نحوه نوشتن میتواند به شما کمک کند تا تیترها و زیرنویسها را به احتمال زیاد جهت تشویق تعامل انتخاب کنید. فیلمبرداری و ویرایش ویدیوهای لذت بخش و آموزنده برای مخاطبان شما می تواند باعث افزایش لایک و پخش یک ویدیو شود. این مهارت می تواند کیفیت محتوایی که ایجاد می کنید را بهبود بخشد و شانس استخدام شما را افزایش دهد.
۲. در پروژه های گروهی شرکت کنید
شرکت در پروژه های گروهی می تواند مهارت های ارتباطی و کار گروهی شما را بهبود بخشد . شما می توانید به عنوان بخشی از یک تیم برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش کنید. کار گروهی همچنین می تواند به تیم شما کمک کند تا ایده های جدید یا استراتژی های بازاریابی را توسعه دهید. یادگیری نحوه تعامل با همکاران و مشتریان می تواند مهارت های ارتباطی را بهبود بخشد.
۳. اصول بازاریابی را بیاموزید
بازاریابی بخش مهمی از تولید و توزیع محتوا است. شما می توانید این اصول را از طریق مدرک، دیپلم یا گواهی در بازاریابی به دست آورید. درک بازاریابی می تواند مهارت های اساسی را در اختیار شما قرار دهد که می توانید از آنها برای کمک به فروش محصولات یا ایده ها به مشتریان و حفظ تعامل استفاده کنید.
مهارت در محل کار
راه هایی که می توانید مهارت های خود را در محل کار برجسته کنید شامل موارد زیر است:
- ایجاد و انتشار محتوا. محتوای منحصر به فرد و تعاملی ایجاد و توزیع کنید.
- یک محصول را بازاریابی کنید. محصولات را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید و بفروشید.
- کار در یک تیم. در پروژه های گروهی شرکت کنید تا توانایی های ارتباطی و کار تیمی خود را برجسته کنید.
- ارباب رجوع ها و مشتریان را درگیر کنید. با مشتریان تعامل داشته باشید و به سوالات آنها پاسخ دهید تا مهارت ها و ارتباط با مشتری را نشان دهید.
- برنامه ریزی رویدادها. برای برجسته کردن قابلیت های سازماندهی خود، برنامه ها و تقویم هایی تهیه کنید.
مرتبط: مهارت های مورد تقاضای مدیر رسانه های اجتماعی
مهارت های رسانه های اجتماعی در بخش مهارت های رزومه
اینها چند مهارت هستند که می توانید در رزومه خود بگنجانید:
- مهارت های فنی: پلتفرم های رسانه های اجتماعی، خدمات مدیریت اجتماعی، تجزیه و تحلیل، CMS، طراحی گرافیک
- مهارت های اضافی: سازماندهی، ارتباطات، مدیریت زمان، خلاقیت، نتیجه محور
مهارت های رسانه های اجتماعی در بخش تجربه کاری
برخی از مهارت هایی که باید در بخش تجربه رزومه خود بگنجانید عبارتند از:
رستوران های وینترتون
مدیر رسانه های اجتماعی | ژانویه ۲۰۱۲ – اکتبر ۲۰۱۴
- ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی برای زنجیره، به دست آوردن ۲۰۰۰۰۰ دنبال کننده در سال اول
- مجموعه ای از مسابقات فصلی را برنامه ریزی کرد که تعامل را تا ۴۵٪ افزایش می دهد و میزان مراجعه کنندگان را تا ۲۰٪ افزایش می دهد.
- همکاری با مدیریت برای ایجاد یک برنامه بلندمدت برای حفظ و افزایش دنبال کنندگان آنها با یک تقویم استراتژیک محتوای رسانه های اجتماعی
یک پاسخ