مهارت های بازاریابی تلفنی: تعریف، مثال ها و نکات

مهارت های بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی می تواند یک انتخاب شغلی جالب برای متخصصانی باشد که علاقه مند به ایجاد یک حرفه در فروش و بازاریابی هستند. این می تواند به آنها کمک کند تا رفتار و احساسات مشتری، انواع تکنیک های فروش، روش های مختلف رسیدگی به موقعیت ها و ایجاد ارتباط با مشتری را درک کنند. اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک بازاریاب تلفنی هستید، دانستن مهارت های مورد نیاز می تواند به شما در ایجاد برنامه ای برای بهبود آنها کمک کند. در این مقاله، مهارت‌های بازاریابی تلفنی چیست، مهارت‌های مختلف مورد نیاز به عنوان یک بازاریاب تلفنی را شناسایی می‌کنیم، راه‌های بهبود آن‌ها را بررسی می‌کنیم، نکاتی را برای تبدیل شدن به یک بازاریاب تلفنی خوب بررسی می‌کنیم و میانگین حقوق برای این نقش را کشف می‌کنیم.

مهارت های بازاریابی تلفنی چیست؟

مهارت‌های بازاریاب تلفنی مجموعه مهارت‌هایی هستند که برای بازاریابی تلفنی لازم است تا مشاغل خود را به طور مؤثر انجام دهند. به آنها کمک می کند تا با مشتری ارتباط برقرار کنند و تعداد فروش آنها را افزایش می دهد. این مهارت ها ترکیبی از فروش، بازاریابی و ارتباطات هستند. بازاریاب‌های تلفنی از این مهارت‌ها برای درک نیازهای مشتریان و ارائه راه‌حل‌هایی برای آنها با توجه به محدوده محصولی که می‌فروشند، استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط: مشاغل BPO چیست؟ (شرایط تحصیلی و ۶ شغل برای کاوش)

انواع مختلف مهارت برای بازاریابان تلفنی

در اینجا انواع مختلفی از مهارت ها وجود دارد که می تواند به بازاریابان تلفنی کمک کند تا در مشاغل خود به خوبی عمل کنند:

۱. ارتباط تلفنی

مسئولیت اصلی بازاریابان تلفنی تماس با مشتریان یا مشتریان احتمالی و برقراری ارتباط با آنها برای فروش چیزی است. تمام مکالمات آنها از طریق تلفن انجام می شود و نیاز به مهارت های ارتباطی عالی دارد. این به آنها کمک می کند تا تأثیر خوبی بر گیرنده بگذارند و آنها را تا پایان تماس درگیر نگه می دارد. این مهارت ها به آن ها کمک می کند تا محصولاتی را که ارائه می دهند به دقت توصیف کنند و گیرنده را متقاعد کنند که از آن ها خرید کند. به عنوان بخشی از ارتباطات تلفنی، شرکت ها اغلب از بازاریابان تلفنی انتظار دارند که آداب اولیه تلفن را بدانند تا اطمینان حاصل کنند که برند را به شیوه ای حرفه ای معرفی می کنند.

مطالب مرتبط: چگونه مهارت های ارتباطی را بهبود بخشیم

۲. تماس سرد

اغلب، شرکت‌ها از بازاریاب‌های تلفنی می‌خواهند تا با مشتریانی که ممکن است برای اولین بار در مورد محصول می‌شنوند تماس بگیرند. داشتن مهارت برای رسیدگی به چنین تماس های سرد می تواند به آنها کمک کند تا پاسخ های مثبتی را از مشتریان دریافت کنند. این به یک بازاریاب تلفنی کمک می کند تا یک علاقه نسبت به محصول در مشتریان ایجاد کند، حتی اگر گیرنده قبلاً از محصول اطلاعی نداشته باشد. بازاریابان تلفنی می توانند این مهارت را با حضور در تماس های سرد، تجربه موقعیت های مختلف و تمرین پاسخ به متداول ترین سؤالات توسعه دهند.

۳. گوش دادن فعال

گوش دادن فعال به بازاریابان تلفنی کمک می کند تا میزان علاقه مشتریان را بسنجند و از آنها اطلاعات جمع آوری کنند. با گوش دادن فعالانه به یک گیرنده، آنها می توانند نیازهای آنها را درک کنند و بر اساس آن راه حل هایی را پیشنهاد کنند. همچنین اگر به صحبت های مشتری گوش دهند و فعالانه پاسخ دهند، می توانند بهتر به مشتری پاسخ دهند. با استفاده از این مهارت، بازاریاب‌های تلفنی می‌توانند در مورد تجربه مشتری بازخورد جمع‌آوری کرده و آن را به مدیریت ارشد منتقل کنند.

۴. متقاعدسازی

وظیفه اصلی یک بازاریاب تلفنی متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول یا خدماتی است که می فروشد. هنگامی که یک مشتری بالقوه در مراحل اولیه تماس بی‌علاقه نشان می‌دهد، این مهارت می‌تواند به او کمک کند تا مشتری را متقاعد کند تا در تصمیم خود تجدید نظر کند. متقاعدسازی خوب می تواند مشتریان را تشویق کند که به صحبت های تماس گیرنده گوش دهند و توجه کامل آنها را به خود جلب کند. متقاعد شدن مستلزم آن است که بازاریابان تلفنی با مشتری استدلال منطقی داشته باشند و احساسات و عواطف او را جلب کنند.

۵. فعال بودن

با فعال بودن، یک بازاریاب تلفنی می‌تواند به نگرانی‌ها و پرسش‌های مشتری پاسخ دهد تا راه‌حل‌های متناسب با آن را ارائه دهد. این به آنها کمک می کند تا پیشنهادات خود را به سرعت شناسایی کنند و شانس آنها را برای افزایش تعداد فروششان افزایش می دهد. وقتی یک مشتری بی علاقه به نظر می رسد، این مهارت می تواند به او کمک کند تا نکاتی را که می تواند برای ایجاد علاقه در مشتری روی آنها تمرکز کند، تشخیص دهد.

۶. ثبات

از آنجایی که بازاریابان تلفنی نماینده یک شرکت هستند، مهم است که با سبک خود سازگار باشند و تصویر برند را به طور دقیق به تصویر بکشند. این به مشتریان کمک می کند تا ارتباط مثبتی با برند برقرار کنند و هنگامی که فروشندگان به آنها نزدیک می شوند، پاسخ های مثبتی ایجاد می کند. ثبات برای بازاریابان تلفنی نیز مهم است، زیرا قدیمی ها اغلب از این مهارت به عنوان معیاری برای ارزیابی عملکرد خود در حین ارزیابی استفاده می کنند.

۷. عزم

بازاریابان تلفنی ممکن است به دلیل عوامل متعددی اغلب با رد مستقیم مشتریان روبرو شوند. این ممکن است بازاریابان تلفنی را بی انگیزه کند زیرا ممکن است بر تعداد فروش هایی که می توانند انجام دهند تأثیر بگذارد و بر رتبه بندی عملکرد و انگیزه آنها تأثیر بگذارد. مصمم بودن می‌تواند به آن‌ها کمک کند که بدون در نظر گرفتن رد کردن، به برقراری تماس ادامه دهند. این مهارت همچنین آنها را تشویق می‌کند تا راه‌هایی برای جذب مشتری پیدا کنند، حتی پس از اینکه ممکن است در مراحل اولیه ابراز بی‌علاقگی کرده باشند.

۸. دانش محصول

از آنجایی که وظیفه اصلی بازاریاب های تلفنی فروش به مشتریان احتمالی است، داشتن دانش عمیق در مورد محدوده محصول مهم است. این به آنها کمک می کند تا راه حل هایی را از محدوده محصولات خود به مشتریان توصیه کنند و همچنین می تواند به آنها در فروش اقلام کمک کند. داشتن دانش محصول همچنین تضمین می کند که آنها می توانند ویژگی های محصولات را به خوبی برای مشتریان توضیح دهند و به مشتری نشان می دهد که می تواند به شخصی که از طرف برند با آنها تماس می گیرد اعتماد کند.

چگونه مهارت های بازاریابی تلفنی خود را بهبود بخشید

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید مهارت های خود را به عنوان یک بازاریاب تلفنی بهبود بخشید:

۱) در یک دوره ثبت نام کنید

اگر در بازاریابی تلفنی تازه کار هستید، پیوستن به یک دوره ارتباطات کلامی می تواند به شما در شروع کارتان کمک کند. درسی را انتخاب کنید که آداب معاشرت تلفنی را در برنامه درسی داشته باشد. چنین دوره هایی می تواند به شما در یادگیری مهارت های دیگر مانند متقاعدسازی و گوش دادن فعال کمک کند. همچنین می‌توانید در دوره‌های فروش و بازاریابی ثبت‌نام کنید زیرا می‌تواند به شما در یادگیری روش‌های مختلف فروش و رفع نیازهای مشتری کمک کند. در مصاحبه ها، چنین گواهینامه های حرفه ای به استخدام کننده نشان می دهد که شما آموزش های سیستماتیک را گذرانده اید و برای این کار واجد شرایط هستید.

۲) از یک مشاور کمک بگیرید

هنگامی که دوره خود را کامل کردید، می توانید از یک مشاور برای بهبود عملکرد خود کمک بگیرید. مشاور شما می تواند یک بازاریاب ارشد تلفنی در همان شرکت، یک دوست با تجربه بیشتر از خودتان یا یک معلم از دوره شما باشد. هنگام شرکت در تماس ها به آنها توجه کنید و به سبک آنها توجه کنید. یادداشت هایی در مورد مدیریت موقعیت های مختلف ایجاد کنید و از آنها در مورد روش های مختلف پاسخگویی به مشتری سؤال بپرسید. همچنین می توانید روش یا سناریوی خود را به مشاور خود ارائه دهید و بازخورد آنها را جویا شوید. این می تواند به شما در شناسایی زمینه های بهبود کمک کند.

۳) به تمرین ادامه دهید

گام بعدی این است که به تمرین مهارت های خود ادامه دهید و در زمینه هایی که برایتان دشوار است، پیشرفت کنید. قبل از اینکه تماس بگیرید، سناریوی خود را برای تماس‌ها با صدای بلند تمرین کنید، زیرا می‌تواند به شما کمک کند هنگام صحبت با مشتریان مسلط باشید. پاسخ به سوالات متداول و سناریوهایی که ممکن است ایجاد شود را تمرین کنید. یادداشت های خود را از دوره خود به صورت دوره ای تجدید نظر کنید و روش فعلی خود را ارزیابی کنید.

هر تماسی را که برقرار می‌کنید مرور کنید و احساسات تماس‌ها را تحلیل کنید. هنگامی که به عنوان یک بازاریاب تلفنی راحت هستید، می توانید از ویدیوهای موجود در اینترنت برای یادگیری مهارت های جدید و شناسایی راه های مختلف برای مدیریت موقعیت های دشوار کمک بگیرید. در طول ارزیابی ها، از مدیر خود بازخورد بخواهید و از او در مورد زمینه هایی که می توانید پیشرفت کنید بپرسید.

موارد مرتبط: فروش داخلی (شامل مزایا و معایب)

نکاتی برای تبدیل شدن به یک بازاریاب تلفنی

در اینجا نکات رایج برای دنبال کردن نقش بازاریاب تلفنی وجود دارد:

  • تماس های زیادی برقرار کنید. می توانید با برقراری تماس های زیاد مهارت های خود را بهبود ببخشید و به ارشدهای خود نشان دهید که در این نقش راحت هستید. همچنین می توانید با صحبت با مشتریان بیشتر شانس خود را برای بستن معاملات افزایش دهید.
  • پیگیر باش. سعی کنید حتی زمانی که با رد شدن مواجه می شوید آرام باشید، زیرا هر تماس می تواند به شما در بهبود سناریوی خود کمک کند. با پایداری، می توانید یاد بگیرید که چگونه موقعیت های مختلف را مدیریت کنید و معاملات بیشتری را ببندید.
  • سناریوهای مختلف را تمرین کنید. با ارشدهای خود در مورد موقعیت های مختلفی که ممکن است پیش بیاید صحبت کنید و یک سناریو برای مدیریت آنها ایجاد کنید. سناریوهای مختلف را در ذهن خود تمرین کنید و سعی کنید به سرعت آنها را حل کنید.
  • به تماس های ضبط شده خود گوش دهید. با گوش دادن به تماس های ضبط شده خود، می توانید عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید. این فعالیت می‌تواند به شما کمک کند که در تماس‌ها اشتباهاتی را شناسایی کنید که با پیامدهای منفی خاتمه می‌یابند.
  • سناریوی خود را سفارشی کنید. به جای استفاده از یک سناریوی یکنواخت، سناریوی خود را برای هر مشتری سفارشی کنید. مشتریان خود را با نام آنها خطاب کنید و لحن محاوره ای را در طول تماس های خود حفظ کنید.

میانگین حقوق یک بازاریاب تلفنی چقدر است؟

میانگین حقوق یک بازاریاب تلفنی ۲۱۰دلار در ماه است. مبلغی که یک بازاریاب تلفنی به دست می آورد بسته به سازمانی که آنها را به کار می گیرد، سال ها تجربه ی آنها، سطح صلاحیت و مهارت های آنها می تواند متفاوت باشد. اغلب، ساختار حقوق شامل یک جزء ثابت و یک پاداش است. شرکت‌ها اغلب برای دستیابی به اهداف ماهانه خود به بازاریابان تلفنی مشوق‌هایی ارائه می‌دهند. آنها همچنین ممکن است برای تشویق عملکرد، درصدی از هر فروش انجام شده توسط یک بازاریاب تلفنی را در حقوق خود لحاظ کنند. در حالی که بازاریابی تلفنی یک نقش تمام وقت است، برخی از شرکت ها ممکن است بازاریاب های تلفنی را نیز به صورت قراردادی استخدام کنند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *