۶ اصل اساسی بازاریابی فراگیر که هر بازاریاب باید بداند

6 اصل اساسی بازاریابی فراگیر که هر بازاریاب باید بداند
شهرت مثبت سنگ بنای هر کمپین تبلیغاتی بوده است. داشتن برندی که مردم آن را دوست داشته باشند، احساس خوبی نسبت به آن داشته باشند و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند بسیار مهم است.

بازاریابی فراگیر تضمین می کند که برند شما به گسترده ترین مشتریان مورد نظر برسد. همچنین به مشتریان فعلی در ایجاد رابطه نزدیک تر با شرکت شما کمک می کند. بیایید با مفهوم عمیق بازاریابی فراگیر و استراتژی های آن شروع کنیم.

بازاریابی فراگیر چیست ؟

محتوایی که واقعاً منعکس کننده جمعیت های متنوعی است که سازمان های ما به آنها خدمات می دهند، همان چیزی است که کارشناسان بازاریابی فراگیر می نامند. این شکل از بازاریابی به این معنی است که از طریق محتوای هوشمندانه و محترمانه، دیدگاه‌ها و الگوهای مختلف را ارتقا می‌دهیم، تعصب فرهنگی را کاهش می‌دهیم و بر تغییرات اجتماعی خوب تأثیر می‌گذاریم.

ما فکر می‌کنیم که این وظیفه ما به‌عنوان بازاریاب است که پیام‌های برندهایمان را به افراد مختلف از نژادها، قومیت‌ها، هویت‌های جنسیتی، سن، مذهب، توانایی‌ها، گرایش‌های جنسی و عوامل دیگر منتقل کنیم.

فراتر از تنوع، بازاریابی فراگیر مناسب ممکن است باعث افزایش تجارب و دیدگاه های افرادی شود که اغلب محروم هستند یا نادیده گرفته می شوند، روابط مصرف کننده را تقویت می کند و در نهایت تغییرات اجتماعی خوب را ترویج می کند.

درک کمپین های بازاریابی فراگیر

همه افراد، به‌ویژه بخش‌های به حاشیه رانده شده و دارای نمایندگی کمتر، از طریق تلاش‌های بازاریابی فراگیر به دست خواهند آمد . با این حال، آنها این کار را به گونه ای انجام می دهند که پیش فرض ها را نادیده می گیرند. آنها به مشتریان شما نشان می دهند که می توانید آنها را ببینید و کاملا آنها را درک کنید.

بازاریابی فراگیر واقعی فراتر خواهد رفت و دیدگاه های گروه هایی را که به طور سنتی به حاشیه رانده شده اند ارتقاء می دهد. گنجاندن افراد مختلف در عکس‌هایتان تنها راه پذیرش مشارکت در بازاریابی و تبلیغات نیست.

این در مورد چک کردن جعبه های تنوع نیست. این بیشتر در مورد درون نگری و برقراری ارتباط با مخاطبان است. ما این کار را به عنوان افردی با شناخت و درک شخصی از یکدیگر انجام می دهیم. در مورد بازاریابی فراگیر هم همینطور است، اما در سطح محصول تا مشتری.

همچنین بخوانید | اصطلاحات مختلف بازاریابی که باید بدانید

۶ اصل مهم بازاریابی فراگیر

در اینجا شش مفهوم مهم برای تولید محتوای بازاریابی فراگیر توضیح داده شده است. هنگام بحث در مورد آنها باید “نیت در مقابل اثر” را در نظر داشته باشیم. این فرضیه ای است که همه ما در بیشتر مواقع نیت خیر داریم، اما ما – و شرکت های ما – مسئول عواقب اعمال و مطالب خود هستیم.

ما به معنای هر یک از این اصطلاحات و اینکه چگونه رهبران و رابط های شرکت می توانند بازاریابی فراگیر را در هر مرحله ترویج دهند ، خواهیم پرداخت .

۱.تضمین مهارت های ارائه

در یک سیر داستانی، عکس، ویدئو یا رسانه های دیگر ؛ ارائه حضور بصری شخصیت های گوناگون است. اهمیت ارائه بسیار زیاد است.

مردم دوست دارند خود را در رسانه ها بازتاب دهند، زیرا باعث می شود احساس قدرتمندی، انگیزه و شنیدن بیشتری داشته باشیم. قبل از اجرای تبلیغات یا برگزاری یک هیات، به این فکر کنید که آیا این تبلیغات منعکس کننده جامعه است یا خیر. آیا من دیدگاه های مختلف را ترویج می کنم؟

ما آگاه هستیم که با استعدادهای برجسته و متنوع احاطه شده ایم. این مسئولیت ماست که اطمینان حاصل کنیم که آنها به پلتفرم های ما متصل هستند و به همه فرصت ها داده می شود.

۲.با لحن شروع کنید

بخشی از لحن محتوا ؛ زیبایی شناسی، ویژگی یا احساس آن است. اغلب زمانی که افراد از قطعه ای آزرده خاطر می شوند یا از آن ها ناراحت می شوند، اما نمی توانند انگشت خود را روی چرایی آن بگذارند، لحن در مرکز است.

برای دستیابی به لحن مناسب و مودبانه، توصیه می‌کنیم زمینه، موضوع، پیام و تأثیر کلی یک پست را در طول مراحل آماده‌سازی بررسی کنید.

آگاهی از لحن فراگیر مستلزم توجه دقیق به هدف یک قطعه معین از محتوا و تأثیری است که آن خواهد داشت. لحن خوش‌آمدگویی و باز به فراگیر نگه داشتن همه چیز کمک می‌کند.

۳.از کلمات با هدف استفاده کنید

به کلمات، مفاهیم، ​​نمادها و استعاره هایی که برای توصیف هر چیزی استفاده می شود، زبان گفته می شود. زبان قدرت عظیمی دارد. ممکن است درک را افزایش دهد و روابط را تقویت کند، یا می تواند باعث سوء تفاهم یا حتی آسیب رساندن به دیگران شود.

به این دلایل، بسیار مهم است که در مورد هر کلمه، نماد یا جمله – نه تنها به آنچه می گویند، به نحوه و مکان قرار دادن آنها با تفکر فکر کنید .

۴.وضعیت را در نظر بگیرید

شرایطی که بر یک فعالیت یا قطعه ای از مواد تأثیر می گذارد به عنوان زمینه شناخته می شود. این ممکن است به تأثیرات تاریخی یا فرهنگی و همچنین ترتیب و طبقه بندی موضوعات اشاره داشته باشد. بسیاری از ما ممکن است تبلیغات چند سال گذشته را به یاد بیاوریم که باعث ایجاد بحث شد زیرا به نظر می رسید فاقد زمینه فرهنگی قابل توجهی است که عموماً به برابری جنسیتی یا نژادی مربوط می شود.

یکی از نمونه‌های ساختار و سلسله مراتبی که بیشتر ما به عنوان تبلیغ‌کننده با آن آشنا هستیم، در عکاسی حرفه‌ای است، اما کاملاً پیچیده است. وقتی «مدیر و کارمند» را در گوگل جستجو می‌کنید، معمولاً یک کارمند مرد را می‌بینید که بالای یک همکار زن خودنمایی می‌کند، که نشان‌دهنده روابط قدرت است.

۵.ضد کلیشه

مخالفت با یک تصویر کلیشه ای که بیانگر دیدگاهی بیش از حد ساده شده، نگرش مغرضانه، یا قضاوت بی فکر است، به عنوان ضد کلیشه ای شناخته می شود.

بسیاری از ما تبلیغاتی را دیده‌ایم که تعصبات منفی را تقویت می‌کنند، اما دنیایی را متصور شوید که در آن تصاویر بازاریابی به جای تقویت کلیشه ها، آنها را از بین می برد. اینجاست که ما به عنوان بازاریابی، توانایی تأثیرگذاری بر فرهنگ را داریم.

۶.از تصاحب خودداری کنید

تصاحب معمولاً به عنوان پذیرش یا به کارگیری ویژگی یک فرهنگ اقلیت بدون درک یا احترام به اهمیت آن مشخص می شود. برای استفاده از نژادها و فرهنگ ها، آداب و رسوم و مشاهدات شخصی ممکن است خود رای و حساس باشد.

با آگاهی از ظرافت و بافت تاریخی، قدردانی و مطالعه فرهنگ، مشورت گرفتن و دیدگاه های متنوع، تجزیه و تحلیل هدف و تأثیر، و بالا بردن صدای قدرتمند، همه ما می توانیم با مشارکت و دانش بزرگ پیشرو باشیم.

همچنین بخوانید | انواع مدل های بازاریابی

چرا بازاریابی فراگیر مهم است ؟

مصرف کنندگان معتقدند بازاریابی فراگیر مهم است. آن‌ها کسب‌وکارهایی را تشویق می‌کنند که ماهیت وضعیت کسب‌وکار را تشخیص می‌دهند، اصول خود را گرامی می‌دارند و این اصول را نه تنها در تبلیغات، بلکه در خود شرکت نیز بیان می‌کنند.

در واقع، مشتریان یک قدم فراتر می‌روند و تأیید می‌کنند که هیئت اجرایی، مقامات ارشد و همچنین سایر پست‌های سازمانی که تعهد به تنوع را تبلیغ می‌کنند، واقعاً به این ارزش‌ها عمل می‌کنند.

مطالب مرتبط:چرا بازاریابی فراگیر مهم است؟

۴ گرایش بازاریابی فراگیر که می تواند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، انتظارات مشتریان در حال افزایش است. با این حال، این برای یک رویکرد بازاریابی تجاری چه معنایی دارد؟ ما چهار گرایش بازاریابی فراگیر مرتبط با تنوع را شناسایی کرده ایم.

۱.درک اهمیت شمول عمدی

امروزه مصرف کنندگان برندهایی را به چالش می کشند که به عنوان فراگیر دیده نمی شوند. در اکثر مواقع، این یک اشتباه تصادفی از طرف برند است. عدم وجود مدل های شامل اندازه در تصاویر بازاریابی را در نظر بگیرید.

بسیاری از شرکت‌ها در هنگام ایجاد استراتژی‌های بازاریابی، تمرکز آشکاری بر فراگیر بودن خواهند داشت. برای بازاریابان فراگیر، این امر حیاتی است. و علاوه بر این، اگر مردم را آگاهانه و پرخاشگرانه وارد نکنیم، ناخواسته آنها را کنار می گذاریم.

۲.با پذیرش این واقعیت که هیچ موجودی به عنوان عادی وجود ندارد

با بازاریابی فراگیر، می توانید تصدیق کنید که همه افراد متفاوت هستند. واقعاً مفهومی به عنوان “عادی” در بازاریابی فراگیر وجود ندارد. ما شاهد تبلیغات کوچکتر و کوچکتر به “توده ها” خواهیم بود، زیرا سازمان های بیشتری به ضرورت تنوع در عرصه بازاریابی پی برده اند.

۳.درک اهمیت شفافیت

بیش از نیمی از مشتریان (۵۳٪) احساس می کنند که برندها فقط به دلایل ارتباطات شرکتی یا بازاریابی صحبت می کنند. شما ممکن است از استراتژی های بازاریابی خود برای ارائه یک بیانیه به عنوان یک بازاریاب فراگیر استفاده کنید.

پذیرا و شفاف بودن ممکن است به بینندگان اجازه دهد متوجه شوند که شما واقعاً برایتان مهم است. و اینکه شما به سادگی انتظارات را برآورده نمی کنید. مشتریان به کسب و کارهایی بیشتر اعتماد می کنند که در مورد موضوعاتی که مستقیماً بر مصرف کنندگان یا فعالیت های آنها تأثیر می گذارد صحبت کنند. با توجه به این موضوع، ما می بینیم که کسب و کارها به طور کلی با طرفداران خود روبازتر و شفاف تر می شوند.

این صرفاً این نیست که آنها در یک مشکل سرمایه گذاری مالی دارند. در عوض شفافیت به یک جنبه مهم از تعامل مصرف کننده و برند تبدیل خواهد شد.

۴.بدانید که بازاریابی فراگیر نیازمند یک جامعه فراگیر است

یک فرهنگ تجاری فراگیر باید در زیر ظاهر بازاریابی فراگیر وجود داشته باشد. و علاوه بر این، ارزش های گروهی شما باید با ارزش های شرکت شما همسو باشد. امروزه شرکت های بیشتری نیاز به برابری نیروی کار را تشخیص می دهند.

بسیاری از شرکت های بازاریابی نیاز به داشتن کارکنان بازاریابی متنوع را تشخیص می دهند. این به اعتبار یک برند و همچنین توانایی آن کمک می کند تا از نظر فرهنگی پیچیده تر باشد. این بدان معناست که آنها می توانند با اطمینان بیشتری در مورد موضوعات صحبت کنند و با طیف وسیع تری از مردم ارتباط برقرار کنند.

همچنین بخوانید | بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

۶ راه برای ایجاد استراتژی های بازاریابی فراگیر

ارتباطات، افراد، رویه‌ها و فناوری که جوامع را قادر می‌سازد یا به حاشیه می برند تا شرکت‌ها را به طور کامل درک کنند و با آنها تعامل داشته باشند، بازاریابی فراگیر نامیده می‌شوند.

شما می‌توانید با تمرکز بر ایجاد تبلیغات بازاریابی خود، بدون اینکه اجازه دهید کسی احساس طرد شدن یا ناخواسته بودن کند، طیف وسیعی از احتمالات را جلب کنید.

اگر می خواهید کاملاً مطمئن شوید که رویکرد بازاریابی دیجیتال شما فراگیر است، به خواندن ادامه دهید.

۱.گرافیک خود را با دقت در نظر بگیرید

ناگفته نماند که جلوه های بصری یکی از حیاتی ترین جنبه های بازاریابی اینترنتی است . عکس‌ها، انیمیشن‌ها و فیلم‌ها ممکن است به سرعت مخاطب را جذب کرده و علاقه او را برانگیزد. با این حال، اگر تصاویر موجود در بازرگانی، وبلاگ یا وب سایت شما واقعاً فراگیر یا همگانی نمی شود، شما این خطر را دارید که بازدیدکنندگان را به جای خرید تشویق کنید تا از تبیلغات شما رد شوند.

با آن به مشتریان خود برگردید. آنها احتمالاً یک گروه متنوع هستند وقتی صحبت از مواردی مانند نژاد، جنسیت، سن، توانایی، اندازه و وضعیت اقتصادی باشد

۲.نگاهی به مشتریان خود داشته باشید

مشتریان شما می توانند در مورد نحوه فروش خدمات یا محصولات شما در حال حاضر چیزهای زیادی بگویند. ویژگی های جمعیت شناختی آنها را بررسی کنید : آیا بخش هایی از مردم وجود دارند که ممکن است از محصول شما سود ببرند اما مورد هدف قرار نگیرند؟ همچنین ایده خوبی است که در نظر بگیرید چرا برخی از مشتریان بالقوه شما به نتیجه نرسیدند.

آیا این یک مغایرت در ارتباطات یا ارائه فروش شما بود یا عدم نیاز یا عدم قیمت بود؟ اگر مردم درگیر کالاهای شما هستند، تمایل کمتری به امضای یک تکه کاغذ دارند، اما احساس نمی‌کنند که برندینگ شرکت با آنها صحبت می‌کند یا از ایده‌آل‌های آنها حمایت می‌کند.

۳.بیشتر از تعطیلات “بزرگ” باید دیده شوید

در تعطیلات مهم، فصول و مناسبت های دیگر، ایجاد محتوای شبکه های اجتماعی و استراتژی های تبلیغاتی مرسوم است. چرا خودتان را به سوژه های معمولی مانند روز ولنتاین، نیمه تابستان و شب سال نو محدود کنید؟

تعطیلات اختصاص داده شده به افراد به حاشیه رانده و سایر جوامع فرهنگی را جشن بگیرید یا به رسمیت بشناسید تا رویکرد فراگیر شرکت خود را نشان دهید.

فقط مطمئن شوید که همه چیز مربوط به عملکرد و ظاهر نیست. مموثرترین ژست ها از این دست با سیاست‌های اشتغال فراگیر، زبان و حتی مشارکت یا سرمایه‌گذاری در سازمان‌هایی که برای بهبود این حوزه‌ها تلاش می‌کنند، دنبال می‌شوند.

۴.اطمینان حاصل کنید که فراگیری را در کل برنامه بازاریابی خود لحاظ کنید

هنگامی که بر برابری و تنوع مسلط شدید، قدم بعدی این است که اطمینان حاصل کنید که اصول به خاطر سپرده می شوند. ایجاد یک شرکت فراگیرتر ؛ فعالیتی یکباره مانند PPC(پرداخت به ازای هر کلیک)، تولید محتوا یا اثربخشی تبلیغات نیست.

مبانی؛ پیرامون استراتژی بازاریابی خود ایجاد کنید تا با بیان اظهاراتی که پاسخ‌های آنها به شما نشان نمی‌دهد که تبلیغات و سایر منابع شما فراگیر هستند یا خیر، تعهد مستمری را برای فراگیری ایجاد کنید.

۵.استثمار و باورهای غلط را به حداقل برسانید

شما باید از کلیشه سازی و تصاحب خودداری کنید، همانطور که باید از استفاده از زبان تبعیض آمیز خودداری کنید. این کلیشه ها نه تنها کسل کننده هستند، بلکه ممکن است به مردم توهین کنند و کسب و کار شما را به مشکل برسانند. استفاده از فرهنگ ها، آداب و رسوم و مشاهدات شخصی مختلف میتوانست ثابت کند که ذهنی و حساس است.

بهترین روش برای دوری از این دام ها چیست؟ هنگام برنامه ریزی کمپین های بازاریابی ، دلسوزی، چشم انداز و ظرافت را در ذهن داشته باشید.

۶.از اصطلاحات فراگیر استفاده کنید

هنگامی که از اصطلاحات مناسب استفاده می کنید، شما اصطلاحات عامیانه، کنایه‌ها و سایر اصطلاحات را که گروهی از افراد را متمایز می‌کند حذف می‌کنید.

نه تنها می خواهید از زبان فراگیر در بازاریابی کسب و کار استفاده کنید، بلکه می خواهید در توضیحات موقعیت، محتوای وب سایت و همچنین سایر اسناد مکتوب در سراسر شرکت خود نیز استفاده کنید.

علاوه بر این، علاقه به درک ؛ جهت رفع هرگونه مانعی که می‌تواند افراد را از درک محتوای شما باز دارد، کمک می‌کند. کلمات اختصاری بدون تعاریف و اصطلاحات تخصصی تجاری ممکن است باعث شود افراد احساس طرد شدن کنند اگر زمینه را درک نکنند.

بازاریابی فراگیر به  دلیل منفعت رساندن به شرکت ها، مصرف کنندگان آنها و جهان،  بسیار مهم است. این به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با تولید پیام‌های کاربردی جهانی، با مصرف‌کنندگان تازه‌کار و نوآور تعامل کنند. از ارزش فراگیری و تنوع نه تنها در بازاریابی، بلکه در کل کسب و کار خود لذت ببرید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *