نکاتی برای نشان دادن اخلاق کاری

اخلاق کاری چیست؟

در حالی که اخلاق کاری را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد، این مفهومی است که شامل داشتن مهارت های مختلف در محل کار از جمله تعهد و مسئولیت پذیری است. انجام کار با اخلاق کاری قوی می تواند به شما کمک کند وظایف را بهتر انجام دهید، روابط قوی تری با همکاران ایجاد کنید و تصویری مثبت برای ارتقای شغلی آینده ایجاد کنید.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به این خواهیم داشت که اخلاق کاری چیست، چرا مهم است و چگونه می‌توانید آن را در محل کار بهبود بخشید و نشان دهید.

اخلاق کاری چیست؟

اخلاق کاری ترکیبی از چندین اصل اخلاقی است که بر این ایده مبتنی است که کار سخت اساساً ارزشمند است و ارزش دنبال کردن دارد. اگر اخلاق کاری قوی دارید، احتمالاً دارای ویژگی های دیگری مانند قابل اعتماد بودن، احترام، بهره وری و همکاری و سایر موارد هستید. به عنوان مثال، اگر کاری را مهم و شایسته تلاش‌های خود می‌دانید، کارهایی مانند حضور به موقع در محل کار و تکمیل وظایف را در موعد مقرر انجام خواهید داد. راه های زیادی وجود دارد که می توانید اخلاق کاری قوی را نشان دهید، اما اغلب این کار با توجه به چیزهای کوچک در طول روز مانند وقت شناس بودن یا برقراری ارتباط خوب انجام می شود.

چرا اخلاق کاری مهم است؟

داشتن و نشان دادن یک اخلاق کاری قوی مهم است زیرا می تواند به شما در دستیابی سریع به اهداف شغلی کمک کند. وقتی این مهارت ها را داشته باشید، احتمالاً کار با کیفیت انجام می دهید، روابط قوی با همکاران خواهید داشت و برای دستیابی به وظایف مهمی که به سازمان شما ارزش می بخشد، کار خواهید کرد. این دستاوردها به بررسی های مطلوب همراه با مراجع و توصیه های قوی منجر می شود. نشان دادن اینکه شما یک کارمند قابل اعتماد هستید همچنین به مسئولیت ها و فرصت های بیشتری منجر می شود – برای مثال، اخلاق کاری برای نقش های رهبری ضروری است.

همه این عوامل می تواند منجر به شانس بهتر برای افزایش یا ارتقاء شغلی و دستیابی به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شغلی شود. نشان دادن یک اخلاق کاری قوی می تواند باعث شود که شما به عنوان یک عضو تیم بسیار ارزشمند دیده شوید، که می تواند منجر به پیشرفت های مفیدی در حرفه شما مانند ارتقاء شغلی، ترفیع یا موقعیت مدیریتی شود.

مهارت های اخلاق کار

چندین ویژگی وجود دارد که به داشتن یک اخلاق کاری قوی کمک می کند. در اینجا فقط چند مهارت کلیدی وجود دارد که می تواند به شما در بهبود کار کمک کند:

  • جوابگویی: جوابگو بودن به این معنی است که می توانید بدون نظارت زیاد کار خود را به خوبی مدیریت کنید. اگر جوابگو باشید، به عنوان یک عضو تیم قابل اعتماد دیده می شوید که جوابگو  است و به خوبی در یک کار یا پروژه مشارکت می کند.
  • نظم و انضباط: داشتن نظم و انضباط به این معنی است که شما قادر به تمرکز و انجام وظایف بدون توجه به شرایط هستید. مدیریت خوب زمان یکی از اجزای کلیدی تمرین نظم و انضباط است.
  • صداقت: صادق بودن در کار ارزشمند است، زیرا می تواند به انجام سریعتر و با کیفیت کارها کمک کند. هنگام ارائه بازخورد، به اشتراک گذاری ایده های پروژه و زمانی که مرتکب اشتباه شده اید، صداقت را تمرین کنید. مالکیت و بهبود اشتباهات در کار نشان می دهد که شما مایل به ریسک کردن و درس گرفتن از آنها هستید.
  • فروتنی: فروتنی به معنای داشتن دیدگاهی سالم از اهمیت خود در محل کار است. این بدان معنا نیست که شما باید دیدگاهی منفی یا کم به کار یا مهارت خود داشته باشید. در عوض، به این معنی است که شما گوش دادن به دیگران را در اولویت قرار می دهید، ایده های خود را در صورت ارزشمند بودن به اشتراک می گذارید و در مورد پیروزی ها و زمینه های پیشرفت خود صادق هستید.
  • امانتداری: امانتداری به این معناست که همیشه کار درست را انجام دهید، مهم نیست چه کسی تماشا می کند. تمرین امانتداری باعث جلب اعتماد اطرافیانتان می شود.
  • سازماندهی: سازماندهی خوب می تواند به شما کمک کند تا وظایف را به موقع انجام دهید، به طور واضح با دیگران ارتباط برقرار کنید و انتظارات مناسبی در مورد کار خود داشته باشید. ممکن است چندین فضای کاری مانند میز، رایانه، تقویم و یادداشت‌های خود را مرتب نگه دارید.
  • کار با کیفیت: در حالی که بسیار مهم است که کار خود را به موقع تحویل دهید، همچنین مهم است که کار به خوبی انجام شود و همه الزامات را برآورده کند. اگر به طور مداوم کارهایی را که نیاز به بازنگری دارد و منجر به زمان و تلاش بیشتر می شود تکمیل می کنید، ممکن است به عنوان یک فردی که دارای اخلاق کاری قوی هست در نظر گرفته نشوید.
  • مسئولیت پذیری: مسئولیت پذیری در محل کار یک ویژگی کلی است که باعث می شود کار شما به خوبی و به موقع انجام شود و مهارت های ارتباطی خوبی با اطرافیان خود تمرین کنید. افراد مسئولیت پذیر می دانند که از آنها چه انتظاری می رود و این انتظارات را برآورده می کنند.
  • کار تیمی:خوب کار کردن با دیگران جزء کلیدی اخلاق کاری است.این شامل احترام به اطرافیانتان، تمرین مهارت های ارتباطی مناسب و داشتن همدلی است تا بدانید چگونه با هر فردی که با او کار می کنید بهترین تعامل را داشته باشید.این به شما امکان می دهد به راحتی در کنار یک تیم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار کنید.
  • مدیریت زمان: مدیریت زمان به خوبی می تواند به شما کمک کند تا ضرب الاجل ها را رعایت کنید، قرار ملاقات ها یا جلساتی را تعیین کنید و انتظارات مناسب را در مورد برنامه خود بیان کنید. همچنین مهم است که در محل کار هم هنگام ورود و هم هنگام برگزاری جلسات، وقت شناس باشید.

چگونه اخلاق کاری خود را نشان دهید و بهبود بخشید

نشان دادن اخلاق کاری خود اغلب به معنای انجام کارهای کوچک هر روز است که شما را به هم تیمی بهتری برای همکاران، مشتریان و مدیران خود تبدیل می کند. در اینجا چندین نکته وجود دارد که ممکن است هنگام بهبود اخلاق کاری خود در نظر بگیرید:

  • عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانید. برای نشان دادن نظم و انضباط خود، کنار گذاشتن چیزهایی که ممکن است مانع یا منحرف کردن حواس شما از کار شما شود، می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که تلفن همراه خود را مرتب چک می کنید، ممکن است آن را در کشوی میز خود بگذارید.
  • اهداف تعیین کنید. تمرکز بر بهبود یک یا دو ویژگی اخلاق کاری در یک زمان می تواند مفید باشد. برای انجام این کار، از همکاران یا مربیان قابل اعتماد بخواهید که به شما کمک کنند تا برخی از زمینه های بهبود را شناسایی کنید. با این زمینه ها شروع کنید و سعی کنید چارچوب هدف هوشمند را برای اهداف خاص و قابل اندازه گیری به کار ببرید. همچنین ممکن است در نظر بگیرید اهداف و نتایج کلیدی را با تیم خود تنظیم کنید که می تواند کار شما را متمرکزتر کند.
  • به نحوه گذراندن وقت خود توجه کنید. در طول یک هفته کاری، به چیزهایی که وقت شما را می گیرد بسیار توجه کنید. ممکن است متوجه شوید که برای مثال بعدازظهرها تمایل دارید در سایت های رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید. در حالی که گاهی اوقات استراحت کوتاه می تواند مفید باشد و منجر به بهره وری بیشتر شود، باید مراقب باشید که برای مدت طولانی حواستان پرت نشود.
  • منظم بمانید برای سازماندهی یادداشت ها، صندوق ورودی ایمیل، میز کار و هر فضای کاری دیگر کمی زمان بگذارید. این می تواند به شما کمک کند تا تمرکز داشته باشید و یک روز کاری ساده و آرام تر ایجاد کنید. همچنین می تواند به مهارت های مدیریت زمان بهتر کمک کند.
  • تعادل را تمرین کنید. برای داشتن و حفظ یک اخلاق کاری قوی، مهم است که استراحت کنید و تعادل کار/زندگی سالمی داشته باشید. کار کردن تا زمانی که فرسوده شوید می تواند بهره وری را کاهش دهد و به طور موثر اخلاق کاری شما را کاهش دهد. به طور منظم مرخصی بگیرید و در طول روز کاری خود برای استراحت برنامه ریزی کنید.
  • به چیزی که روی آن کار می کنید ایمان داشته باشید. احساس هیجان در مورد ماموریت شرکت، کاری که انجام می دهید یا جنبه های دیگری از شغلتان می تواند به افزایش اخلاق کاری شما کمک کند. اگر متوجه شدید که انجام وظایف به روشی خاص، مانند همکاری با هم تیمی‌ها، آن را برای شما هیجان‌انگیزتر می‌کند، سعی کنید بیشتر آن را در روز کاری خود بگنجانید. به دنبال جنبه هایی از کار خود باشید که به طور طبیعی به آنها جذب شده اید و روی آن ها تمرکز کنید.
  • زمان خود را هوشمندانه مدیریت کنید. به موقع بودن و تکمیل کارها در موعد مقرر (یا ترجیحاً قبل از آن) راهی آسان و واضح برای نشان دادن اخلاق کاری است. همچنین شما را برای موفقیت آماده می کند. به دلیل نداشتن عجله کمتر مرتکب اشتباه خواهید شد و در جلسات به خاطر نداشتن عجله می توانید حضور و فعالیت بیشتری داشته باشید.
  • زمانی که از شما انتظار می رود سر کار باشید. به عنوان مثال، اگر انتظار می رود از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر سر کار باشید، باید در این زمان ها در دسترس باشید. اگر نمی‌توانید در این مدت کار کنید، با یک بهانه قابل قبول، مانند قرار ملاقات با پزشک یا مشکل خانوادگی، هر چه زودتر به مدیر خود اطلاع دهید.
آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *