۱۵ مهارت برتر برای همکاران فروش

15 مهارت برتر برای همکاران فروش

تبدیل شدن به یک همکار موفق فروش مستلزم یادگیری مهارت های مختلف است. توسعه این مهارت ها می تواند توانایی شما در تعامل با مشتریان و ایجاد فروش را بهبود بخشد. یادگیری مهارت های خاص به عنوان یک همکار فروش می تواند شما را برای یک حرفه طولانی مدت در فروش و بازاریابی قرار دهد. در این مقاله، ما در مورد اهمیت مهارت برای همکاران فروش و ۱۵ مهارت برتر مورد نیاز برای پیشرفت در این نقش صحبت می کنیم.

مرتبط: مهارت های شغلی فروش: تعریف، مثال ها و نکات

چرا مهارت های همکار فروش مهم است؟

مهارت‌های همکار فروش به شما کمک می‌کند با مشتریان ارتباط مثبت برقرار کنید، با همکاران بهتر تعامل کنید و وظایف خود را مدیریت کنید. مهارت هایی که می توانید در حین کار بیاموزید به پاسخگویی به سوالات مشتری در مورد محصولات و تراکنش های فرآیند کمک می کند. مهارت‌های همکار فروش به شما کمک می‌کند تا توانایی‌هایی را که برای دستیابی به مشاغل سطح بالاتر فروش نیاز دارید، ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: با همکار فروش بودن آشنا شوید

۱۵ مهارت برتر برای همکاران فروش

در اینجا ۱۵ مهارت برتر همکاران فروش آورده شده است:

ارتباط

مهارت های ارتباطی به شما توانایی تعامل با مشتریان، همکاران و مدیران را می دهد. از این مهارت برای آموزش مشتریان و پاسخ به سوالاتی که ممکن است در مورد محصولات شرکت شما داشته باشند استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این مهارت برای درک بهتر بازخورد مدیر خود یا کمک به همکاران در انجام وظایف خاص استفاده برتر برای همکاران فروشکنید.

خدمات مشتری

مهارت های خدمات مشتری به شما کمک می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید. این مهارت به شما اجازه می دهد تا از نزدیک با مشتریان کار کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها تجربه رضایت بخشی دارند. به مشتریان زمان بدهید تا صحبت کنند تا صبر و تمایل خود را برای ارائه یک تجربه مثبت به آنها نشان دهید. اگر می خواهند در مورد محصولات شرکتتان بیشتر بدانند، دانش فنی خود را توضیح دهید.

حل مسئله

مهارت های حل مسئله به شما در حل چالش های محل کار کمک می کند. احتمالاً باید به مشتریان در مورد مسائل مختلف کمک کنید، و مهارت های حل مسئله به شما امکان می دهد تصمیمات آگاهانه ای بگیرید که مشتریان را خوشحال می کند. وقتی با مشکلی مواجه شدید که نمی توانید به تنهایی آن را حل کنید، از یک مدیر کمک بخواهید و یادداشت برداری کنید تا اگر دوباره با همان مشکل مواجه شدید بتوانید آن را به تنهایی حل کنید.

فروش

مهارت های فروش شامل با شخصیت، آگاه و مجاب کننده بودن است. شما باید بتوانید به مشتریان کمک کنید تا محصولات را پیدا کنند، توصیه هایی ارائه دهید و آنها را تشویق به خرید یک کالا کنید. اگر قصد دارید مسیر شغلی خود را در فروش دنبال کنید، یادگیری مهارت های فروش به عنوان یک همکار می تواند به شما کمک کند تا پایه ای برای یادگیری بیشتر بسازید.

مدیریت زمان

همکاران فروش برای تکمیل چندین کار در یک بازه زمانی خاص به مهارت های مدیریت زمان نیاز دارند. زمان خود را متعادل کنید تا بتوانید تمام وظایف خود را انجام دهید، مانند کمک به مشتریان، انبار کردن قفسه ها و مرتب نگه داشتن فروشگاه. اطمینان حاصل کنید که توجه خود را به هر مشتری معطوف می کنید تا نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید.

سازمان

مهارت های سازمانی نشان می دهد که چگونه می توانید حجم کاری خود را مدیریت کنید. شما می توانید وظایف را بر اساس اهمیت سازماندهی کنید، مانند راه اندازی صندوق پول، نگهداری تابلوهای تبلیغاتی در طبقه فروش و مطالعه تبلیغاتی که می توانید به مشتریان ارائه دهید. نظم در محل کار به شما کمک می کند تا به راحتی بین وظایف در یک لحظه جابجا شوید.

قابلیت اطمینان

قابلیت اطمینان نشان دهنده توانایی شما برای دستیابی به ضرب العجل ها و اهداف فروش به طور مداوم است. اگر بتوانید اهداف فروش خود را برآورده کنید و نزد مشتریان تکراری شهرت خوبی به دست آورید، یک مدیر می تواند به شما برای عملکرد خوب اعتماد کند. مدیران و همکاران شما می توانند برای کمک به مشتریان و تکمیل وظایف اضافی در زمانی که شما قابل اعتماد هستید، به شما تکیه کنند.

مهارت های ریاضی

هنگام پردازش تراکنش ها باید از مهارت های ریاضی اولیه استفاده کنید. شما باید بدانید که چگونه سریع تغییر ایجاد کنید، تبلیغات و کوپن ها را اعمال کنید و متوجه هر گونه خطا در طول تراکنش ها شوید. علاوه بر مهارت های ریاضی، باید با صندوق و سیستم های فروش نیز آشنا باشید.

دانش محصول

شما باید محصولاتی را که شرکت شما می فروشد بشناسید تا مشتریان را برای خرید آنها تحت تاثیر قرار دهید. وب سایت شرکت را مطالعه کنید، از مدیر خود بخواهید که یک آموزش ارائه دهد و زمانی را برای بررسی محصولات در فروشگاه اختصاص دهید تا خود را در مورد ویژگی ها و تخفیف های مختلف آموزش دهید. به عنوان مثال، اگر در یک فروشگاه لوازم ورزشی کار می کنید، انواع مختلف پوشاک را به صورت آنلاین بررسی کنید تا ویژگی های منحصر به فرد آنها را درک کنید. سپس می‌توانید ویژگی‌های منحصربه‌فرد را برای مشتریان توضیح دهید تا به آنها در تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر کمک کنید.

کار گروهی

مهارت های کار گروهی به شما این امکان را می دهد که با همکاران و مدیر خود برای کمک به مشتریان همکاری کنید. شما می توانید یک محیط کاری مثبت از طریق همکاری سالم ایجاد کنید، که باعث بهبود تعاملات شما با مشتریان می شود.

به عنوان مثال، ممکن است به اهداف فروش خود در ماه رسیده باشید، اما به همکاران خود کمک می کنید تا فروش خود را انجام دهند تا آنها نیز بتوانند به هدف خود برسند. در صورت نیاز، احتمال بیشتری وجود دارد که همکارانتان به شما کمک کنند. را

تطبیق پذیری

انطباق پذیر بودن به شما این امکان را می دهد که با شرایط غیرمنتظره به سرعت تغییر کنید، ایده های جدید را پذیرا باشید  و برای کمک به تیم خود روی وظایف مختلف کار کنید. از آنجایی که بسیاری از مشاغل مرتبط با فروش در محیط‌های سریعی هستند که اغلب تغییر می‌کنند، سازگاری می‌تواند به شما در مدیریت مؤثر وظایف و در عین حال ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان کمک کند.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری نشان می دهد که شما مایل به پذیرش وظایف و نوبت کارهای مختلف برای کمک به مدیر و تیم خود هستید.  به مدیر خود بگویید که در شیفت های مختلف زمانی که نیاز به پوشش اضافی دارند در دسترس هستید. مایل به انجام وظایف مختلف باشید تا انعطاف پذیری خود را نشان دهید.انعطاف پذیر بودن می تواند به شما کمک کند مسئولیت های جدیدی را بیاموزید که می تواند واجد شرایط ترفیع یا ارتقا باشد.

گوش دادن فعال

گوش دادن فعال نشان دهنده اشتیاق شما برای کمک به مشتریان و حل مشکلات در صورت بروز آنهاست. اجازه دهید مشتریان نیازها یا مسائل خود را به طور کامل قبل از ارائه پاسخ توضیح دهند. در صورت نیاز، سوالاتی بپرسید تا دیدگاه کاملی از درخواست مشتری داشته باشید. وقتی با مشتریان بیشتری صحبت می کنید، این مهارت را بهبود خواهید داد.

ترغیب یا متقاعد کردن

مهارت های متقاعدسازی می تواند به شما در افزایش فروش کمک کند. یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد به مشتری بدهید تا او را متقاعد کنید که محصولات شرکت شما را بخرد. اطمینان حاصل کنید که پاسخ های شما به سوالات مشتری دقیق و مفصل است تا مهارت های متقاعدسازی شما افزایش یابد. از لحن دوستانه استفاده کنید تا مشتری در خرید احساس راحتی بیشتری کند.

مطالب مرتبط: پیشنهاد فروش منحصر به فرد چیست؟ تعریف (با مثال)

مهارت های تحلیلی

مهارت های تحلیلی به شما کمک می کند بهترین راه حل را برای مشتریان ارائه دهید. با مهارت های تحلیلی، می توانید با نیازهای مشتری آشنا شوید، محصولاتی را که در فروشگاه دارید ارزیابی کنید و پیشنهاد دقیقی بدهید که به مشتری در خرید کمک کند. تعاملات موفقی که با مشتریان دارید را یادداشت کنید تا ببینید آیا رویکرد شما هنگام صحبت با دیگران جواب می دهد یا خیر.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *