۲۵ مهارت برتر فروش (با مثال ها و نکات)

مهارت های فروش

مشاغل فروش نیازمند مهارت های خاصی هستند که شناسایی فرصت های فروش، ایجاد روابط حرفه ای و اعتماد با مشتریان و بستن موفقیت آمیز فروش را تسهیل می کند. از آنجایی که بسیاری از نمایندگان فروش از فروش خود پورسانت دریافت می کنند، اغلب مزایای پولی فوری برای بهبود مهارت های فروشنده شما وجود دارد. درک مجموعه مهارت هایی که باید روی آن تمرکز کنید می تواند به تقویت رزومه و بهبود آمار فروش کمک کند. در این مقاله، ۲۵ مهارت عالی فروش را با مثال ها و نکاتی در مورد اینکه چگونه می توانید مهارت های فروش خود را بهبود ببخشید، بیان می کنیم.

 مهارت هایی مورد نیاز برای فروش

در فروش، به مهارت هایی نیاز دارید که شما را قادر می سازد با مشتریان ارتباط برقرار کنید و فروش را با موفقیت ببندید. این می‌تواند شامل مهارت‌های نرمی مانند ارتباط، مذاکره و همکاری باشد که ممکن است به طور طبیعی برای افراد خاص ایجاد شود، و مهارت‌های سخت یا مهارت‌های فنی مانند دانش محصول و تخصص در نرم‌افزار کسب‌وکار، که نیاز به توسعه آگاهانه دارد. شما می توانید این مهارت ها را با تمرین منظم بهبود بخشید.

بهترین مهارت های فروش چیست؟

بهترین مهارت های فروش آنهایی هستند که به طور طبیعی به وجود می آیند. این شامل مهارت هایی مانند مهارت های اجتماعی، ایجاد رابطه، ارتباط، داستان سرایی و همدلی است. مهارت های فنی مانند مهارت های مذاکره و تحقیق را می توان با تمرین و زمان توسعه داد. همچنین ممکن است مهارت‌های داستان‌گویی یا ارتباطی خود را با تمرین بهبود بخشید، اما داشتن استعداد طبیعی برای این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند سریع‌تر در فروش موفق شوید.

۲۵ مهارت برتر فروش

در زیر ۲۵ مهارت برتر فروش وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تأثیر مثبتی بر مشتریان داشته باشید و شانس خود را برای بستن معامله افزایش دهید:

  • گوش دادن فعال
  • یکدلی
  • ارتباط
  • مدیریت اعتراض
  • مذاکره
  • خودانگیختگی
  • دانش محصول
  • اکتشاف
  • مدیریت زمان
  • ایجاد رابطه
  • داستان سرایی
  • مهارت های تحقیق
  • حل مسئله
  • همکاری
  • آشنایی با نرم افزارهای فروش و مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  • تعامل با مشتری
  • مدیریت تعارض
  • مهارت های ارائه
  • صلاحیت رهبری
  • مهارت های بسته شدن
  • تطبیق پذیری
  • فروش استراتژیک
  • مدیریت موفقیت مشتری
  • مهارتهای اجتماعی
  • جهت گیری هدف

مهارت های فروش رویارویی با مشتری

در زیر چند مهارت مهم فروش در مواجهه با مشتری آورده شده است:

۱. مدیریت اعتراض

متخصصان فروش باید توانایی رفع اعتراض را داشته باشند. آنها می توانند این کار را با شناسایی موضوع اصلی و کنار گذاشتن مشکلات مرتبط که زیرمجموعه موضوع اصلی هستند انجام دهند. شما باید وضوح ارائه دهید و اعتراضات را با راه حل های موثر حل کنید.

۲. قصه گویی

به عنوان یک حرفه ای فروش، باید روایتی در مورد محصول یا خدماتی که می فروشید ایجاد کنید که مشتری را به موضوع شما علاقه مند کند. شما باید بتوانید داستانی را با هم ببافید که نشان دهد چگونه محصول یا خدمات به افراد دیگر با مشکلات مشابه کمک کرده است.

۳. حل مسئله

مهارت‌های حل مسئله به متخصصان فروش کمک می‌کند تا از چالش‌های مختلفی که اغلب با آن‌ها مواجه می‌شوند، عبور کنند. مشاغل فروش می توانند در هر زمانی چالش های غیرمنتظره ای را برای شما ایجاد کنند. شما باید بتوانید این چالش ها را به طور موثر مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: مهارت های حل مسئله: تعاریف و مثال ها

۴. تعامل با مشتری

مشاغل فروش اغلب به شما نیاز دارند که مشتریان خود را هم در محیط های حرفه ای و هم در محیط های معمولی ملاقات کنید. برای مثال، ممکن است مشتریان خود را برای نوشیدنی یا شام بیرون ببرید. در چنین شرایطی، مهم است که با مردم به خوبی کنار بیایید. باید بتوانید آنها را درگیر نگه دارید تا با شما احساس راحتی کنند.

۵. مدیریت تعارض

ممکن است با مشتری خود در مورد قیمت گذاری یا برنامه تحویل درگیری داشته باشید. درگیری با رقبای شما یا درون سازمان خود نیز رایج است. شما باید بتوانید در چنین شرایطی آرامش خود را حفظ کنید و درگیری ها را به درستی مدیریت کنید.

۶. مهارت های ارائه

متخصصان فروش اغلب موظفند محصولات خود را برای مشتریان بالقوه نمایش دهند. شما باید دانش خوبی در مورد محصول خود داشته باشید تا بتوانید مزایای آن را برای مشتریان بالقوه خود توضیح دهید. شما باید مهارت های ارائه قوی برای تعامل با مشتریان خود داشته باشید.

۷. مهارت های اجتماعی

در فروش، شما باید به طور منظم با افراد صحبت کنید و برای سرنخ ها به ارتباطات وابسته باشید. فعال بودن اجتماعی به شما امکان می دهد با افراد جدید ارتباط برقرار کنید. همچنین به شما در ایجاد روابط عالی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: مهارت های اجتماعی: تعریف، مثال ها

مهارت های اصلی فروش

در اینجا برخی از مهارت های اصلی که یک فروشنده باید داشته باشد تا بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد آورده شده است:

۸. دانش محصول

نمایندگان فروش خوب مزایا و معایب هر محصول یا خدماتی را که می فروشند می دانند. در نتیجه، آنها می توانند جزئیات مربوط به هر مورد را ارائه دهند. این به آنها کمک می کند تا توصیه های آگاهانه ای را بر اساس نیازهای خریدار ارائه دهند.

۹. مذاکره

مهارت های مذاکره شما را برای ارائه معاملاتی که برای هر دو طرف سودمند است مجهز می کند. مذاکره کنندگان قوی در ارزیابی موقعیت مشتری مهارت دارند. این به آنها کمک می کند تا تعیین کنند که چگونه می توانند بیشترین ارزش را از فروش دریافت کنند.

۱۰. اکتشاف

مهارت‌های اکتشاف متخصصان فروش را برای شناسایی فرصت‌ها برای سرنخ‌های جدید مجهز می‌کند. اکتشاف شامل شبکه سازی با دیگران و ارزیابی موفقیت آمیز نیازهای آنها برای تعیین اینکه کدام افراد و شرکت ها می توانند بیشترین سود را از محصولات یا خدماتی که نماینده فروش ارائه می دهد، ببرند.

۱۱. مهارت های تحقیق

مشاغل فروش نیازمند تحقیق عمیق در مورد بازار و مشتریان شما هستند. تجزیه و تحلیل بازار شما به شما کمک می کند فرصت های تجاری جدید و نحوه عملکرد رقبا را شناسایی کنید. مطالعه بازار مشتری به شما کمک می کند فرصت های بیش فروشی و فروش جانبی را در مشتریان فعلی خود بیابید.

۱۲. دانش نرم افزار فروش/CRM

با ظهور تکنولوژی، فروش بسیار فرآیندمحور شده است. به عنوان مثال، بیشتر سازمان ها از نرم افزار CRM برای ثبت داده های مربوط به فروش خود استفاده می کنند. به عنوان یک متخصص فروش، باید در استفاده از این ابزار به اندازه کافی مهارت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مهارت های فنی: تعاریف و مثال ها

۱۳. صلاحیت سرنخ

صلاحیت سرنخ فرآیند طبقه‌بندی سرنخ‌هایی است که در دسته‌های مختلف قرار می دهید. به عنوان یک فروشنده، باید به دنبال سرنخ های خوب باشید تا از زمانی که در دست دارید بهترین استفاده را ببرید. بنابراین، توانایی ارزیابی اینکه کدام سرنخ ها ارزش دنبال کردن را دارند به یک مهارت ضروری تبدیل می شود.

۱۴. مهارت های بستن

دانستن زمان بستن معامله یک مهارت مهم برای فروشندگان است. باید بدانید چه زمانی مذاکره را متوقف کنید و شروع به بستن کنید. اگر نتوانید یک معامله را در لحظه مناسب ببندید، ممکن است به کلی آن را از دست بدهید.

۱۵. فروش استراتژیک

فروش استراتژیک به معنای فروش به افراد مناسب در یک سازمان است. هنگام تلاش برای فروش، باید مطمئن شوید که با ذینفع درست صحبت می کنید. اگر وقت خود را صرف فروش به فرد نامناسبی کنید که صلاحیت تصمیم گیری را ندارد، زمان زیادی را هدر خواهید داد.

۱۶. مدیریت موفقیت مشتری

مدیریت موفقیت مشتری، اولویت دادن به علاقه مشتریان شماست. در بازارهای بسیار رقابتی، اولویت دادن به مشتریان و اطمینان از داشتن تجربه عالی در هر مرحله از فرآیند فروش، شانس شما را برای فروش افزایش می دهد.

مهارت های نرم در فروش

در اینجا چند مهارت نرم مورد نیاز در یک شغل فروش وجود دارد:

۱۷. گوش دادن فعال

گوش دادن فعال توانایی شنیدن و درک آنچه مشتری به شما می گوید است. هنگامی که مهارت‌های گوش دادن فعال را تمرین می‌کنید، به گوینده زمان زیادی می‌دهید تا افکار خود را به اشتراک بگذارد و به نکات خاصی که ذکر شد پاسخ دهد، نه اینکه پاسخی کلی ارائه دهد که ممکن است در مورد گفته‌های مشتری صدق کند یا نکند.

۱۸. همدلی

همدلی توانایی برقراری ارتباط عاطفی با فرد دیگر است. متخصصان فروش همدل می توانند خودشان را در جایگاه مشتری قرار دهند و راه حل های شخصی سازی شده را از نقطه مرجع خود برای حل مشکلات منحصر به فرد خود توسعه دهند.

۱۹. ارتباطات

متخصصان فروش باتجربه می توانند به صورت شفاهی و کتبی به وضوح با دیگران ارتباط برقرار کنند. آنها در انتخاب موثرترین کلمات و عبارات برای گفتگو مهارت دارند. شما باید بتوانید طوری صحبت کنید یا بنویسید که همه شما را درک کنند.

بیشتر بخوانید: مهارت های ارتباطی: تعاریف و مثال ها

۲۰. خودانگیختگی

نمایندگان فروش باید خودانگیزه و کوشا باشند. این حرفه می تواند فراز و نشیب هایی را به همراه داشته باشد، اما بهترین متخصصان فروش حرکت رو به جلو را حفظ می کنند و پس از فروش بزرگ به همان اندازه که پس از از دست دادن مشتری سخت کار می کنند، تلاش می کنند.

۲۱. مدیریت زمان

نمایندگان فروش باید به طور مداوم محدودیت های زمانی خود را ارزیابی کنند و تلاش کنند تا فروش را در سریع ترین زمان ممکن بدون عجله مشتری ببندند. مهارت‌های مدیریت زمان قوی، متخصصان فروش را مجهز می‌کند تا از زمان در دسترس خود بهترین استفاده را ببرند و روزهای خود را برای پر کردن ساعات کار به نحو احسن برنامه‌ریزی کنند.

۲۲. ایجاد رابطه

به عنوان یک متخصص فروش، باید در ایجاد روابط طولانی مدت و قوی مهارت داشته باشید. داشتن روابط مناسب به بستن معاملات با مشتریان معمولی شما کمک می کند و همچنین به دستیابی به سرنخ های خوب که شانس بسیار بالایی برای تبدیل شدن دارند کمک می کند.

۲۳. همکاری

متخصصان فروش باید با سایر بخش‌های سازمان مانند فروش داخلی، تولید و CRM همکاری کنند. توانایی همکاری مؤثر با همه این بخش‌ها، کار شما را آسان‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در کار خود مؤثر باشید.

۲۴. سازگاری

ممکن است مجبور شوید با موقعیت‌های غیرمنتظره‌ای مانند کنسلی‌های لحظه آخری، مشتریان عصبانی و بدرفتار مواجه شوید. شما باید بتوانید با چنین موقعیت هایی به طور هوشمندانه سازگار شوید و مدیریت کنید.

۲۵. جهت گیری هدف

فروش؛ همه چیز در مورد اهداف است. شما باید مطمئن شوید که به طور مداوم به اهداف خود ضربه می زنید. دستمزد شما به نحوی با اهداف شما مرتبط است.

چگونه مهارت های فروش خود را در رزومه نشان دهید

تجربه فروش قبلی خود را در رزومه خود با استفاده از حقایق و ارقام برای حمایت از موفقیت های خود شرح دهید. ارقام فروش خود را با استفاده از مقیاس مناسب نسبت به اندازه شرکت یا ارزش محصول منتقل کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه بگویید پنج حساب فروش دارید، مشخص کنید که ۵۰٪ از کل مشتریان شرکت را مدیریت کرده اید. میزان افزایش فروش یا بهبود نتایج را توضیح دهید. از حقایق و ارقام محکم برای حمایت از موفقیت های خود و نشان دادن قدرت مهارت های خود استفاده کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *