انواع موقعیت های فروش

شرکت ها برای فروش محصولات یا خدمات خود به فروشندگان قابل اعتماد و موثر وابسته هستند. مشاغل در فروش فرصت ایجاد روابط، تجربه پیشرفت سریع شغلی و دریافت شناخت را فراهم می کند. این نقش های مهم برای افرادی که خودانگیزه هستند و از کار با دیگران لذت می برند، بهترین است. در این مقاله، در مورد اینکه موقعیت های فروش چیست و برخی از رایج ترین انواع موقعیت های فروش صحبت می کنیم.

موقعیت های فروش چیست؟

موقعیت های فروش، مشاغلی در سازمان هستند که به فروش محصولات و خدمات به مشتریان بستگی دارد. متخصصان فروش باید در مورد محصولات و خدمات شرکت خود آگاه باشند و مهارت های ارتباطی لازم برای توضیح این خدمات را به مشتریان بالقوه داشته باشند. آنها باید بتوانند نیازهای یک شرکت را شناسایی کنند و دلایلی را ارائه دهند که چرا یک محصول یا خدمات خاص می تواند آن نیازها را برآورده کند.

مشاغل در فروش همچنین به تفکر استراتژیک، مهارت های قوی بین فردی و مهارت های مدیریت زمان نیاز دارند. متخصصان فروش بیشتر وقت خود را صرف صحبت با مردم و ایجاد روابط می کنند که این امر مستلزم صمیمیت، مهارت های گوش دادن قوی، صبر و حرفه ای بودن است. علاوه بر این، به فروشندگان اغلب این آزادی داده می شود که تا زمانی که اهداف فروش خود را برآورده می کنند، برنامه زمانی خود را ایجاد کنند. در نتیجه، اکثر متخصصان فروش باید خودانگیخته و سازماندهی شوند تا موفقیت را تجربه کنند.

انواع مختلف موقعیت های فروش عبارتند از:

  • همکاران یا نمایندگان فروش:فروشندگان مسئول یافتن و فروش به مشتریان جدید هستند.
  • پست های ریاستی: رؤسای فروش بر تیم های فروشندگان نظارت می کنند.
  • سمت های مدیریتی یا اجرایی: مدیران فروش بر مسائل سازمانی و عملیاتی تمرکز می کنند.

رایج ترین انواع موقعیت های فروش

در اینجا لیستی از رایج ترین انواع موقعیت ها در فروش آورده شده است.

سرپرست فروش

سرپرستان فروش وظایف اداری را در بخش فروش مدیریت می کنند، مانند:

  • نگهداری پایگاه داده های مشتری
  • مدیریت برنامه های نمایندگان فروش
  • ارسال فاکتور
  • جمع آوری پرداخت ها
  • پاسخگویی و مسیریابی تماس های تلفنی و ایمیل ها
  • سازماندهی جلسات بخش

پشتیبانی فروش

اعضای کارکنان پشتیبانی فروش برای پشتیبانی از تیم فروش با تجزیه و تحلیل داده ها، ایجاد پروفایل مشتری، برنامه ریزی قرار ملاقات، تکمیل کارهای اداری و کمک به بستن معاملات تلاش می کنند. آنها همچنین ممکن است محموله ها را ردیابی کنند، فروش را پردازش کنند و وارد کردن داده ها را انجام دهند.

خدمات مشتری

تیم خدمات مشتری برای تقویت وفاداری و حل هر گونه مشکلی که مشتریان ممکن است داشته باشند، روابطی را با مشتریان ایجاد می کند.

ایجاد سرنخ و تحقیق

ایجاد سرنخ و اعضای کارکنان تحقیقاتی به تحقیق و شناسایی سرنخ های بالقوه برای نمایندگان فروش می پردازند. تولیدکنندگان اصلی همچنین ممکن است قرار ملاقات هایی را برای نمایندگان فروش تعیین کنند و از طریق منابع زیر سرنخ ایجاد کنند:

  • تماس های سرد
  • بازاریابی ایمیلی
  • کالابرگ
  • وبلاگ ها
  • رسانه های اجتماعی

همکار فروش

همکاران فروش عموماً در فروشگاه‌های خرده‌فروشی یافت می‌شوند و ممکن است مسئول تجارت، کمک به مشتریان، پردازش فروش و انجام وظایف باز و بسته شدن فروشگاه باشند.

نماینده فروش

نمایندگان فروش مسئول وارد کردن کسب و کار جدید به یک شرکت هستند، که اغلب بر روی تجارت به تجارت یا معاملات B2B کار می کنند. آنها مشتریان بالقوه را شناسایی کرده و با آنها تماس می گیرند، محصولات و خدماتی را که می فروشند توصیف می کنند و معاملات را نهایی می کنند. نمایندگان فروش به مدیران فروش گزارش می دهند و در بسیاری از صنایع مختلف یافت می شوند، از جمله:

  • تبلیغات
  • خودرو
  • بازار یابی
  • خرده فروشی
  • مراقبت های بهداشتی
  • بیمه
  • تجهیزات
  • تبلیغات

نمایندگان فروش ممکن است بر فروش داخلی یا خارجی تمرکز کنند:

  • نمایندگان فروش داخلی: نمایندگان فروش داخلی محصولات و خدمات را از داخل دفتر معمولاً از طریق تلفن یا آنلاین به فروش می رسانند.
  • نمایندگان فروش خارجی: نمایندگان فروش خارجی محصولات و خدمات را در خارج از دفتر می فروشند و به دفاتر یا مشاغل مشتریان بالقوه سفر می کنند تا جلسات رو در رو برگزار کنند.

بیشتر بدانیم:فروش داخلی در مقابل فروش خارجی: تفاوت چیست؟

نماینده حساب کاربری

نمایندگان حساب، حساب های مشتری موجود را مدیریت می کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان راضی هستند و نیازهای آنها برآورده می شود. آنها به سوالات مشتری پاسخ می دهند و به طور منظم با مشتریان تماس می گیرند. نمایندگان حساب همچنین ممکن است در فروش بالا و متقابل شرکت کنند.

فروشنده مستقیم

فروشندگان مستقیم، محصولات را مستقیماً به مصرف کنندگان، اغلب به عنوان مشاوران مستقل به جای کارمندان، به بازار عرضه می کنند و می فروشند. آنها ممکن است میزبان مهمانی هایی برای فروش محصولات یا تبلیغ محصولات در رسانه های اجتماعی باشند.

سفیران برند

سفیران برند محصولات یا خدمات را برای دوستان، خانواده و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند. آنها به عنوان نماینده یک برند در نظر گرفته می شوند و برای افزایش آگاهی و فروش از برند کار می کنند. به سفیران برند معمولاً بر اساس تعداد فروش ایجاد شده توسط یک لینک منحصر به فرد یا کد تبلیغاتی که خریداران در هنگام خرید وارد می کنند، کمیسیون پرداخت می شود.

رؤسای فروش

رؤسای فروش بر تیمی از فروشندگان نظارت دارند و معمولاً وظایف زیر را انجام می دهند:

  • مناطق را به فروشندگان اختصاص می دهند
  • اعضای جدید تیم فروش را آموزش می دهند
  • قیمت ها را به فروشندگان اختصاص می دهند
  • به مدیریت یا مدیران ارشد گزارش می دهند

بیشتر بخوانید: ۲۰ مهارت مدیر فروش

مدیر حساب

مدیران حساب، نقطه تماس مشتریان فعلی هستند. آنها با مشتریان فعلی کار می کنند تا کسب و کار خود را حفظ کنند و ممکن است محصولات یا خدمات دیگری را بفروشند که می تواند برای مشتری مفید باشد. مدیران حساب با مشتریان ارتباط برقرار می کنند و پشتیبانی و راهنمایی ارائه می دهند.

مدیر توسعه کسب و کار

مدیران توسعه کسب و کار تلاش می کنند تا کسب و کار جدیدی را به یک شرکت وارد کنند:

  • شناسایی مشتریان بالقوه
  • ارائه پرزنت ها
  • تعیین قرار ملاقات برای نمایندگان فروش
  • ایجاد روابط با مشاغل کلیدی

مطالب مرتبط: درآمد یک مدیر کسب و کار چقدر است؟

مدیر فروشگاه خرده فروشی

مدیران فروشگاه های خرده فروشی بر عملکرد روزانه خرده فروشی ها نظارت می کنند. آنها مسئول ایجاد برنامه های اعضای تیم، نظارت بر همکاران فروش و تجزیه و تحلیل گزارش های مالی هستند.

بیشتر بخوانید: مدیریت خرده فروشی چیست؟

مجریان حساب

مجریان حساب برای ایمن سازی کسب و کار جدید و رفع نیازها و حفظ روابط با مشتریان فعلی، اعم از مشاغل یا افراد در یک شرکت، کار می کنند. آنها ممکن است با مشتریان جدید قرارداد مذاکره کنند. مدیران حساب همچنین نیازهای آینده مشتریان را پیش بینی می کنند و برای محصولات و خدمات اضافی توصیه هایی ارائه می کنند.

مجریان حساب را می توان به انواع خاصی از حساب ها منصوب کرد، مانند:

  • مجری حساب فروش شرکتی: این مدیران حساب‌های شرکت‌ها را مدیریت می‌کنند و با مخاطبین کلیدی درون شرکت کار می‌کنند.
  • مدیر فروش منطقه ای: مدیران فروش منطقه ای مسئول کار با حساب ها در یک منطقه تعیین شده هستند.
  • مجری حساب فروش – کسب و کار کوچک و متوسط: این مدیران با شرکت های کوچک و متوسط ​​کار می کنند.
  • مدیران حساب های سازمانی: مدیران حساب های سازمانی مسئول مدیریت حساب های بزرگتر هستند.

مدیران فروش

مدیران فروش بالاترین رتبه رهبران فروش هستند. آنها کل بخش های فروش، نظارت بر عملکرد، اطمینان از رضایت مشتری، نظارت بر تضمین کیفیت، تحقیق در مورد محصولات جدید و تجزیه و تحلیل داده های فروش را رهبری می کنند. موقعیت های مدیر فروش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مدیر فروش داخلی
  • مدیر فروش خارجی
  • مدیر فروش ملی
  • معاون اجرایی فروش
  • مدیر فروش منطقه ای
  • مدیر فروش مستقیم
آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *