سرنخ های فروش چیست؟ تعریف و مثال

سرنخ فروش چیست؟
تولید سرنخ فروش بخش مهمی از فرآیند فروش هر شرکتی است. یافتن سرنخ های امیدوارکننده و تبدیل آنها به مشتریان پولی بخش ضروری یک شرکت است که موفقیت و سود مداوم آنها را تضمین می کند. اگر به سرنخ‌های فروش و نحوه تأثیرگذاری آنها در فرآیند فروش علاقه‌مند هستید، باید بدانید که آنها چه هستند و شرکت‌ها چگونه آنها را پیدا می‌کنند. در این مقاله، اصطلاح «سرنخ فروش» را تعریف می‌کنیم، به انواع سرنخ‌های فروش نگاه می‌کنیم و روش‌های مؤثر برای تولید سرنخ را مورد بحث قرار می‌دهیم.

سرنخ فروش چیست؟

 شرکت یا فردی است که پتانسیل تبدیل شدن به یک مصرف کننده پولی را دارد. سرنخ ها در اولین مرحله تبدیل شدن به مشتری بالقوه هستند. سرنخ ها افرادی هستند که با انجام نوعی عمل، مانند کلیک کردن بر روی پیوند یا پر کردن یک فرم، به کالاها یا خدمات ابراز علاقه کرده اند. برای تبدیل یک سرنخ به مشتری، یک شرکت باید با سرنخ تماس بگیرد، اطلاعاتی در مورد محصول ارائه دهد و فروش را ببندد. ایجاد سرنخ ها و سرمایه گذاری کارآمد از منافع آنها بخش مهمی از فرآیند فروش یک شرکت است.

تولید سرنخ از طریق اینترنت موثرترین روش در جامعه امروزی است. یافتن سرنخ آنلاین شامل ارائه فرصتی به کاربران اینترنت برای تعامل با محتوای بازاریابی یا تبلیغاتی است. هدف از تسهیل این تعاملات این است که سرنخ اطلاعات تماس خود را در اختیار شرکت قرار دهد. هنگامی که سرنخ آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را به شرکت داد، تیم فروش می‌تواند از تکنیک‌های بازاریابی مستقیم برای تبدیل سرنخ به مشتری استفاده کند.

انواع سرنخ های فروش

سرنخ های فروش را می توان بسته به سطح تعامل آنها با یک محصول به دسته های خاصی تقسیم کرد. هرچه یک سرنخ اطلاعات بیشتری درباره یک محصول داشته باشد، احتمال اینکه مشتری شود بیشتر می شود. در اینجا سه ​​نوع متداول سرنخ فروش وجود دارد:

۱.سرنخ های سرد

سرنخ های سرد،افراد یا شرکت هایی هستند که چیزی یا تقریباً هیچ چیز در مورد محصول شما نمی دانند. آنها ممکن است هنوز علاقه خاصی به محصول شما ابراز نکرده باشند، اما هنوز هم می توانند به عنوان یک مصرف کننده مناسب باشند. سرنخ های سرد معمولاً از دایرکتوری های حرفه ای یا توصیه های مشتری موجود می آیند. به منظور جلب توجه به سرنخ های سرد، تیم های فروش باید مراقب باشند که سرنخ را با اطلاعات غرق نکنند. بهترین روش برای تبدیل سرنخ های سرد شامل ارائه یک معرفی مختصر از شرکت و فرصتی کم خطر برای تعامل با محصول است.

سرنخ های سرد اغلب با استفاده از خدمات تولید سرنخ خریداری می شوند. برخی از شرکت ها برای دسترسی به لیستی از سرنخ ها که معیارهای جغرافیایی و جمعیتی را برآورده می کنند، هزینه ای پرداخت می کنند. هنگامی که شرکت اطلاعات سرنخ را در اختیار داشت، ممکن است نیاز به تلاش قابل توجهی برای متقاعد کردن سرنخ برای تبدیل شدن به مشتری داشته باشد.

۲.سرنخ های گرم

سرنخ های گرم کسانی هستند که به یک شرکت یا محصول علاقه نشان داده اند اما هیچ تمایلی برای خرید ابراز نکرده اند. سرنخ‌های گرم ممکن است به پست رسانه‌های اجتماعی یک برند پاسخ دهند یا فرمی را برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره یک محصول خاص پر کنند. سرنخ های گرم ممکن است کسانی باشند که هیچ تعهدی برای حمایت مالی از شرکت نداشته اند، اما به ماموریت یا برند شرکت علاقه مند هستند.

شرکت‌ها با تماس با کسب‌وکارهایی که در گذشته با شرکت تماس گرفته‌اند یا افرادی که به تلاش‌های بازاریابی عمومی شرکت پاسخ داده‌اند، سرنخ‌های گرمی پیدا می‌کنند. سرنخ های گرم این پتانسیل را دارند که با تلاش نسبتا کمی به مشتری تبدیل شوند.

۳.سرنخ های داغ

در نهایت، سرنخ های داغ، برندها یا افرادی هستند که قبلاً تمایل خود را برای خرید یک محصول خاص ابراز کرده اند. سرنخ های داغ به خوبی از محصول مطلع هستند، قیمت برای آنها قابل قبول هستند و مایل به حمایت از شرکت هستند. برخی از سرنخ های داغ بدون نیاز به ایجاد شدن با یک شرکت ارتباط برقرار می کنند. این سرنخ ها ممکن است مصرف کنندگانی باشند که شرکتی را از طریق جستجوی اینترنتی پیدا کرده اند یا توصیه ای از یک دوست دریافت کرده اند. آنها تحقیقات مستقلی انجام داده اند و تصمیم به خرید خود گرفته اند. دیگر سرنخ های داغ ممکن است در اصل سرنخ های سرد بوده باشند که به طور موثر توسط تیم های فروش و بازاریابی تبدیل شده اند.

سرنخ های داغ معمولاً افرادی هستند که تماس با یک شرکت را آغاز کرده اند یا به تلاش های بازاریابی مستقیم پاسخ خوبی داده اند. در برخی موارد، تنها تلاش مورد نیاز شرکت، بستن فروش و تکمیل معامله است.

چگونه می توانید سرنخ پیدا کنید؟

روش‌های مؤثر بسیاری وجود دارد که یک شرکت می‌تواند برای یافتن و تولید سرنخ‌های فروش از آن استفاده کند. با توسعه فناوری و تکامل جامعه، بهترین تاکتیک ها برای تولید سرنخ نیز تغییر کرده است. در اینجا پیشنهادات ما برای برخی از بهترین راه‌ها برای یافتن سرنخ وجود دارد:

۱.سایت اینترنتی

اساسی ترین ابزاری که برای تولید سرنخ نیاز دارید، وب سایتی است که به طور موثر کالاها یا خدمات شما را معرفی کند. این وب سایت صفحه فرود خواهد بود که سایر روش های تولید سرنخ به آن هدایت می شوند. وب سایت باید محصول شرکت را به گونه ای ارائه کند که برای طیف وسیعی از مشتریان جذاب باشد. وب سایت همچنین باید از بازدیدکنندگان درخواست کند که اطلاعات تماس خود را به محض ورود به صفحه اصلی وارد کنند. برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت، باید با استفاده از روش های بهینه سازی موتور جستجو، مطمئن شوید که صفحه وب شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود.

تولید سرنخ وب سایت اغلب به شکل یک گرافیک پاپ آپ است که از بازدیدکننده استقبال می کند و از آنها می خواهد آدرس ایمیل خود را در یک فیلد تایپ کنند. هنگامی که آدرس ایمیل بازدیدکننده را داشتید، می توانید یک ایمیل تکمیلی برای آنها ارسال کنید که حاوی اطلاعات دقیق تری در مورد محصولات شما است و از آنها دعوت می کند در صورت داشتن هر گونه سوال با بخش خدمات مشتری تماس بگیرند.

۲.رسانه های اجتماعی

یکی دیگر از ابزارهای موثر برای تولید سرنخ، پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. ایجاد یک پروفایل شرکت برای خدماتی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس بوک به شما این فرصت را می دهد تا محصول خود را هر روز برای میلیون ها کاربر اینترنتی تبلیغ کنید. برای ایجاد سرنخ با استفاده از رسانه های اجتماعی، باید محتوای منظمی را پست کنید که محصولات شما را تبلیغ کند و بینندگان را به تعامل با برند شما دعوت کند. بسته به پلتفرم خاص، می‌توانید نظرسنجی‌ها، آزمون‌ها، هدایا یا مسابقاتی را که مشارکت مخاطبان را ارتقا می‌دهند به اشتراک بگذارید. شما می توانید از حضور خود در رسانه های اجتماعی برای کمک به ایجاد برند خود استفاده کنید و خود را از رقبا متمایز کنید.

هدف همه فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی هدایت مخاطبان شما به وب‌سایت یا صفحه وب دیگری است که در آنجا بتوانند محصول شما را خریداری کنند. تبلیغاتی مانند آزمایش‌های رایگان، تخفیف‌های آنلاین یا ارسال رایگان می‌تواند به متقاعد کردن سرنخ‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبدیل شدن به مشتری کمک کند.

۳.سیستم ارجاع مشتری

یکی دیگر از روش های موثر برای تولید سرنخ فروش، سیستم ارجاع مشتری است. برای استفاده از این روش، شرکت ها مشوق هایی را برای مشتریان فعلی فراهم می کنند تا محصول را به دوستان، خانواده و همکاران خود ارجاع دهند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت بتواند یک دوست را متقاعد کند که محصول شرکت را بخرد، ممکن است به مشتریان خود ۱۵ دلار اعتبار فروشگاه قول دهد. این یک تاکتیک بسیار سودمند است زیرا سرنخ‌های بالقوه بیشتر به توصیه‌های دوست خود اعتماد می‌کنند تا مواد بازاریابی. علاوه بر این، مشتری موجود احتمالاً هنگام استفاده از اعتبار فروشگاه خود، محصولی به ارزش بیش از ۱۵ دلار خریداری می کند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *