گزارش های بهینه سازی موتور جستجو چیست؟ با قالب

گزارش های بهینه سازی موتور جستجو

کسب‌وکارها و حرفه‌ای‌ها اغلب از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای کسب رتبه‌های بالاتر استفاده می‌کنند و وب‌سایت‌های خود را در بالای صفحه نتایج موتور جستجو قرار می‌دهند. گزارش های سئو بینش و تجزیه و تحلیل داده ها را برای نشان دادن اثربخشی استراتژی های سئو و تأثیر آنها بر ترافیک و رتبه وب سایت ارائه می دهد. حرفه ای هایی که با ابزارهای سئو یا وب سایت های شرکت کار می کنند می توانند از درک نحوه ایجاد و خواندن گزارش های سئو سود ببرند. در این مقاله به تعریف، عناصر و انواع گزارش های سئو می پردازیم و قالبی را ارائه می دهیم تا به شما در ایجاد گزارش های خود کمک کند.

موارد مرتبط: ۱۱ گواهینامه سئو کپی‌نویسی (با تعریف و مزایا)

گزارش های بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

گزارش سئو یک نمای کلی بصری از پیاده سازی و اثربخشی استراتژی های مختلف سئو مورد استفاده توسط یک سازمان یا وب سایت است. این گزارش داده ها را برای ارزیابی میزان دسترسی، ترافیک و اهداف وب سایت جمع آوری و نمایش می دهد. ارائه گزارش به تیم‌ها یا مشتریان داخلی و خارجی به آنها امکان می‌دهد تا رتبه و بهبود کمپین‌های سئو را اندازه‌گیری کنند و نحوه ادامه کار برای بهینه‌سازی بیشتر را تعیین کنند. سازمان ها اغلب گزارش های سئوی به روز شده را به طور منظم ایجاد می کنند تا اثربخشی استراتژی ها و تغییرات را مقایسه و ارزیابی کنند و رشد خود را نشان دهند.

مطالب مرتبط: راهنما: سئو چیست؟

گزارش سئو شامل چه مواردی است؟

یک گزارش سئو تجزیه و تحلیل عمیقی از استراتژی ها و عناصری را ارائه می دهد که به اثربخشی وب سایت و وضعیت سئو کمک می کند. سند گزارش شامل توصیفی از داده ها و اندازه گیری های کلی برای استراتژی ها و کمپین های خاص است. یک گزارش خوب همچنین پیشنهادات و فرصت هایی برای بهبود ارائه می دهد. در اینجا توضیحاتی در مورد اجزای یک گزارش سئو ارائه شده است:

الف)مرور کلی

بخش مرور کلی گزارش سئو با هدف معرفی و خلاصه کردن هدف استراتژی های کلی سئو و اطلاعات موجود در گزارش است. برخی از گزارش ها شامل بیانیه های کلی شبیه به یک خلاصه اجرایی برای انتقال اهداف و نکات اصلی گزارش هستند. یک مرور کلی همچنین ممکن است شامل گزارش مبهم از پیشرفت‌ها یا چالش‌هایی باشد که از آخرین گزارش رخ داده است. مرور کلی؛ مخاطبان گزارش را برای درک اندازه گیری ها و اطلاعات ارائه شده آماده می کند.

ب)شاخص های اصلی عملکرد

شاخص عملکرد کلیدی (KPI) میزان پیشرفت به سمت یک هدف را اندازه گیری می کند. گنجاندن مقادیر KPI رشد و پیشرفت استراتژی‌های سئو را نشان می‌دهد و میزان کار مورد نیاز برای رسیدن به اهداف نهایی سازمان را پیش‌بینی می‌کند. این بخش از گزارش شما شامل داده‌های مختلف کاربر جمع‌آوری‌شده از وب‌سایت و تجزیه و تحلیل عناصر سئو است که بهترین نتایج را ایجاد می‌کند. در اینجا برخی از مهم ترین مقادیر KPI که باید در گزارش سئو گنجانده شوند آورده شده است:

  • ترافیک ارگانیک
  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • نرخ تبدیل
  • نرخ کلیک
  • بک لینک ها
  • مشارکت در رسانه های اجتماعی

مرتبط: ۱۱ KPI مهم در سئو برای ردیابی

پ)توصیه ها

بخش پایانی گزارش سئو بر روی آینده تمرکز دارد. بخش توصیه ها یا فرصت ها مناطقی را برای رشد شناسایی و طرح می کند و اهداف جدیدی را تعیین می کند. گام های واقع بینانه و منطقی را برای افزودن استراتژی های جدید سئو ارائه دهید و راهی برای اندازه گیری KPI های آینده ایجاد کنید. از داده های ارائه شده در بخش عملکرد برای ارزیابی استراتژی ها یا عناصری که نیاز به تلاش و توجه بیشتری دارند استفاده کنید.

انواع گزارش سئو

داده ها و قالب گزارش سئو می تواند با توجه به استراتژی ها و اهداف اولیه سازمان متفاوت باشد. گزارش‌های مختلف می‌توانند عناصر خاص اندازه‌گیری‌های کلی سئو را ردیابی کنند. برخی از انواع گزارش سئو عبارتند از:

۱.گزارش رشد

یک گزارش رشد می تواند افزایش و ارزش خالص معیارهای رایج سئو، مانند بازدید از صفحه، رتبه بندی اصطلاحات، رشد کلمات کلیدی و تعامل را نشان دهد. می توانید رشد را در یک دوره زمانی مشخص اندازه گیری و گزارش دهید و نرخ رشد فعلی را با اندازه گیری های کمپین ها یا چرخه های گذشته مقایسه کنید. این گزارش ابزارها و استراتژی‌هایی را شناسایی می‌کند که به طور موثری اعتبار و دسترسی سایت را افزایش می‌دهند و زمینه‌هایی را برای بهبود مشخص می‌کند.

۲.گزارش معیارهای ترافیک

یک گزارش معیار ترافیک تغییرات و داده های لحظه ای ترافیک وب سایت را نشان می دهد. گزارش ترافیک همچنین ممکن است شامل چندین نمودار برای هر کانال باشد که کاربران را به سایت راهنمایی می کند. اندازه گیری ترافیک می تواند از هر مبدا متفاوت باشد و در نوسان باشد. این گزارش اغلب شامل داده هایی از ترافیک موتورهای جستجو، ترافیک ارگانیک، ترافیک رسانه های اجتماعی و ترافیک سایت تلفن همراه است. داشتن این مجموعه داده‌های مختلف به شما این امکان را می‌دهد تا استراتژی‌های جدید را روی مناطقی با ترافیک بیشتر متمرکز کنید یا برای افزایش ترافیک در کانال‌های با عملکرد پایین‌تر کار کنید.

۳.گزارش نرخ تبدیل و نرخ کلیک

گزارش نرخ تبدیل و نرخ کلیک، اثربخشی تبلیغات، ایمیل ها و محتوای هدفمند شما را با ثبت تعداد کاربرانی که برای بازدید از وب سایت با آنها تعامل دارند و کلیک می کنند، اندازه گیری می کند. این نوع گزارش استراتژی های فعلی سئو را تجزیه و تحلیل می کند و به شناسایی زمینه های بهبود برای بازاریابی و تولید محتوا کمک می کند. یک گزارش تبدیل یا کلیک، قانع‌کننده بودن محتوای سازمان را منتقل می‌کند و جمعیت‌شناسی هدف را برای تلاش‌های سئو آن مشخص می‌کند.

۴.گزارش تحلیل رقبا

گزارش تجزیه و تحلیل رقبا، اندازه‌گیری ترافیک و رتبه‌بندی سئو سازمان را با سایرین در بازارهای مشابه یا گروه‌بندی کلمات کلیدی مقایسه می‌کند. شناخت سایت‌ها و شرکت‌های دیگر در همان بازار به شما امکان می‌دهد تا استراتژی‌های جدیدی را برای پیشی گرفتن از سایرین ارزیابی و پیشنهاد کنید و موقعیت بالاتری در نتایج موتور جستجو کسب کنید. کلمات کلیدی، جمعیت شناسی، کانال ها و لینک هایی را که رقبا برای توسعه روش های جدید سئو استفاده می کنند، ارزیابی کنید. داشتن این مقایسه به شما امکان می دهد تا رقابت را شناسایی کرده و تهدیدات بالقوه رتبه بندی سازمان را ردیابی کنید.

مطالب مرتبط: سوالات متداول: یک تحلیلگر سئو چه کاری انجام می دهد؟

قالب گزارش سئو

در اینجا یک قالب وجود دارد که می توانید برای ایجاد گزارش سئوی خود از آن پیروی کنید:

نام و آدرس وب سایت: {نام و لینک سایت یا محتوای در حال پیگیری را درج کنید. ]

مرور کلی: [ یک تا دو جمله را برای خلاصه کردن یافته‌های داده‌های سئو خود وارد کنید. چند افزایش یا تغییر عمده از آخرین گزارش را ذکر کنید. ]

معیارهای کلیدی عملکرد (KPIs) [ قرار دادن نمودارها، مقایسه ها و تجزیه و تحلیل در صورت امکان. ]

  • [ نمودار معیار ترافیک ]
  • [ رتبه بندی کلمات کلیدی ]
  • [ بک لینک ]
  • [ نرخ کلیک ]
  • [ تعامل رسانه های اجتماعی ]
  • [ تبدیل ]

توصیه ها
[ به طور خلاصه استراتژی های سئو را که نتایج منفی یا خنثی به همراه داشت، شرح دهید. ] [ استراتژی ها، کلمات کلیدی و ابزارهای سئو جدید پیشنهاد کنید. ] [ ایجاد مراحل برای اجرای استراتژی های جدید. ]

اهداف
[ برای گزارش بعدی اهداف KPI جدید ارائه کنید. ]

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *