یک مدیر بازاریابی دیجیتال چه می کند و چگونه می توان مدیر بازاریابی دیجیتال شد

اگر به بازاریابی آنلاین و دیجیتال علاقه مند هستید، ممکن است مدیر بازاریابی دیجیتال شوید. این کارکنان نقش اساسی در بسیاری از شرکت های بازاریابی و شرکت های بزرگ ایفا می کنند. درک این نقش ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این نقش برای علایق و اهداف شغلی شما مناسب است یا خیر.

در این مقاله، وظایف یک مدیر بازاریابی دیجیتال را مورد بحث قرار می‌دهیم، شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی دیجیتال را شرح می‌دهیم و مهارت‌هایی را که ممکن است برای به دست آوردن این شغل ایجاد کنید، بررسی می‌کنیم.

مدیر بازاریابی دیجیتال چه می کند؟

مدیر بازاریابی دیجیتال مسئول توسعه، اجرا و نظارت بر کمپین های بازاریابی دیجیتال بلند مدت و تکنیک های تبلیغات کوتاه مدت است. این نقش مستلزم مهارت در افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک به وب سایت شرکت و ایجاد سرنخ فروش است. یک مدیر بازاریابی دیجیتال بر تیم بازاریابی نظارت می کند و در چندین زمینه پشتیبانی می کند، مانند:

  • شناسایی و آزمایش پلتفرم ها و ابزارهای دیجیتال جدید
  • استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب برای نظارت بر ترافیک سایت
  • بهینه سازی کمپین های بازاریابی، از جمله بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال
  • ردیابی رفتار خرید مصرف کنندگان

مطالب مرتبط:  بازاریابی دیجیتال را در ۹ مرحله (با نکات) یاد بگیرید

میانگین حقوق برای مدیران بازاریابی دیجیتال

مدیران بازاریابی دیجیتال معمولاً کارمندان تمام وقت هستند، اگرچه برخی ممکن است پاره وقت یا از راه دور کار کنند. دستمزد مدیران بازاریابی دیجیتال بسته به سطح تحصیلات و تجربه کاری و صنعت کارفرما، اندازه شرکت و موقعیت جغرافیایی متفاوت است. اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد میانگین حقوق مدیران بازاریابی دیجیتال در دسترس نیست، اما میانگین حقوق ملی بازاریابان دیجیتال  ۶۰۲۵۲ دلار در سال  و متوسط ​​حقوق ملی مدیران بازاریابی  ۶۸۴۴۶ دلار در سال است .

مطالب مرتبط:  چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم

الزامات مدیر بازاریابی دیجیتال

به دست آوردن یک موقعیت به عنوان یک مدیر بازاریابی دیجیتال ممکن است بسته به نقشی که برای آن درخواست می‌کنید نیازمند الزامات خاصی باشد، از جمله:

۱.تحصیلات

مدیران بازاریابی دیجیتال سطح ورودی اغلب دارای مدرک لیسانس در بازاریابی، تبلیغات یا یک زمینه مرتبط هستند. برخی از کارفرمایان داوطلبانی را ترجیح می دهند که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا گواهینامه های تخصصی هستند.

شما می توانید مدرک خود را در طیف وسیعی از رشته های مرتبط از جمله مدیریت بازرگانی، فناوری اطلاعات و طراحی وب کسب کنید. مدیران بازاریابی دیجیتال معمولاً ملزم به مطالعه دروس زبان های کدنویسی، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، تجارت الکترونیک و ابزارهای تجزیه و تحلیل وب هستند.

مطالب مرتبط:  چگونه در ۷ مرحله در دیجیتال مارکتینگ شغل پیدا کنیم

۲.آموزش

آموزش برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی دیجیتال معمولاً شامل خدمت در نقش های مرتبط با بازاریابی سطح پایین تر، مانند دستیار بازاریابی یا کارآموز بازاریابی است. انجام وظایف این نقش ها فرآیندهای خاص و مهارت های ارتباطی را آموزش می دهد. کارآموزی اغلب بخشی از کسب مدرک است، که همچنین آموزش ارزشمند و تجربه مستقیم را ارائه می دهد. آموزش از طریق یک برنامه کارآموزی ممکن است شامل سایه کاری و انجام برخی وظایف تحت نظارت باشد.

مدیران بازاریابی دیجیتال با تجربه مرتبط قبلی ممکن است مهارت های ارتباطی، مدیریت زمان و تفکر استراتژیک را به کار برای یک کارفرمای جدید یا در یک موقعیت مشابه منتقل کنند.

مرتبط:  ۹ نوع کانال بازاریابی دیجیتال موثر که باید در نظر بگیرید

۳.گواهینامه ها

گواهینامه ها به متخصصان این امکان را می دهد تا مهارت های خود را بهبود بخشند و صلاحیت های خود را به کارفرمایان بالقوه نشان دهند. مدیران بازاریابی دیجیتال می‌توانند گواهینامه‌هایی را برای کسب دانش فنی بیشتر در مورد مسئولیت‌های خود، آزمایش مهارت‌های خود و پیشرفت شغلی خود کسب کنند. برخی از رایج ترین گواهینامه ها برای این حرفه عبارتند از:

۱)گواهینامه بازاریاب حرفه ای(PCM) در بازاریابی دیجیتال

گواهینامه بازاریاب حرفه ای در بازاریابی دیجیتال که توسط انجمن بازاریابی آمریکا ایجاد شده است، موضوعات مرتبط با بازاریابی مانند تجزیه و تحلیل وب، رسانه های اجتماعی، SEO، تبلیغات آنلاین، ایمیل و بازاریابی محتوا را پوشش می دهد. این گواهینامه از داوطلبان می‌خواهد که یک آزمون ۱۲۰ سوالی را با مهارت ۸۰ درصد تکمیل کنند. داوطلبان هر سه سال یک بار این مدرک را تمدید می کنند و هر سال حداقل ۱۰ واحد آموزش مداوم کسب می کنند.

مرتبط:بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی دیجیتال: تفاوت ها

۲)گواهینامه بازاریاب حرفه ای (PCM) در مدیریت بازاریابی

کارشناسان بازاریابی اغلب گواهینامه مدیریت بازاریابی PCM انجمن بازاریابی آمریکا(AMA) را به رسمیت می شناسند. آزمون این گواهینامه یک آزمون آنلاین ۱۵۰ سوالی است که مهارت های بازاریابی آموزش داده شده در دوره Bootcamp مدیریت بازاریابی AMA را ارزیابی می کند. داوطلبان موفق آزمون را با حداقل ۸۰ درصد دقت پشت سر می گذارند تا گواهینامه دریافت کنند. صدور گواهینامه مجدد هر سه سال یکبار الزامی است و حداقل ۱۰ واحد آموزش مداوم در هر ۱۰ سال الزامی است.

مطالب مرتبط:  ۱۵ مهارت برتر برای یک متخصص بازاریابی دیجیتال

۴.مهارت ها

مدیران بازاریابی دیجیتال برای موفقیت در این نقش به مجموعه ای از مهارت های سخت و نرم نیاز دارند. برخی از مهارت ها عبارتند از:

  • تفکر استراتژیک: این مهارت شامل درک نحوه تفکر مردم برای تفسیر استدلال پشت خریدشان است. یک مدیر بازاریابی دیجیتال از تفکر استراتژیک برای هدف قرار دادن تبلیغات استفاده می کند و کمپین ها را بهینه می کند تا بیشترین بازده ممکن را به همراه داشته باشد.
  • مدیریت زمان: مدیران بازاریابی دیجیتال از زمان خود عاقلانه استفاده می کنند، وظایف خاصی را محول می کنند و یک دوره از پیش تعیین شده را به هر کار باقی مانده اختصاص می دهند که سیستمی برای تکمیل سریع وظایف ایجاد می کند. این مهارت همچنین برای مدیریت برنامه‌ها برای رعایت ضرب‌الاجل‌ها، شرکت در جلسات و انجام یا واگذاری سایر وظایف حساس به زمان در طول روز مفید است.
  • ارتباطات: مدیران بازاریابی دیجیتال اغلب دارای مهارت های ارتباطی قوی، واضح و مختصر برای موفقیت در زمینه خود هستند. ایجاد گزارش برای به اشتراک گذاشتن با مدیریت بالا و نوشتن نسخه متقاعد کننده محصول چند مورد از کارهایی است که به مهارت های ارتباطی عالی نیاز دارد.
  • مهارت‌های بین فردی: این مهارت‌ها اغلب ترکیبی از ارتباطات نوشتاری و شفاهی هستند که به منظور تسهیل ارتباط شفاف و محترمانه با رسانه‌ها، مدیران فروش، همکاران و مشتریان هستند. ویژگی‌هایی مانند همدلی و شهود، اعضای تیم را قادر می‌سازد تا برای رسیدن به اهداف با هم کار کنند، و مهارت‌های اجتماعی به بازاریابان کمک می‌کند تا نحوه ارتباط افراد را درک کنند و تأثیرگذارترین و جذاب‌ترین محتوا را برای کمپین ایجاد کنند.
  • مهارت های فنی: مدیران بازاریابی دیجیتال باید با اشکال فناوری که در مجموعه وظایف روزانه خود استفاده می کنند آشنا و راحت باشند. برخی از مهارت های فنی شامل بودجه بندی، تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه کمپین های بازاریابی، پردازش کلمات و داده ها و تجزیه و تحلیل وب است.

مطالب مرتبط:  کمپین  بازاریابی دیجیتال چیست؟ (به علاوه انواع مختلف)

محیط کاری مدیر بازاریابی دیجیتال

این متخصصان در محیط های اداری با ویژگی های زیر کار می کنند:

  • برای مدت طولانی پشت میز نشستن
  • استفاده از کامپیوتر، چاپگر و سایر تجهیزات اداری رایج
  • استفاده از ابزارهای دیجیتال اختصاصی یا دارای حق چاپ مانند لوگوها یا برنامه ها
  • ارتباط منظم بین بخشی از طریق ایمیل، جلسات ویدیویی یا پیام های الکترونیکی
  • سفرهای گاه به گاه یا مکرر داخلی

مدیران بازاریابی دیجیتال می توانند از دانش و مهارت های خود در صنایعی با محیط های کاری مشابه مانند روابط عمومی، فروش تبلیغات، حسابداری و مدیریت کسب و کار استفاده کنند.

مرتبط:  بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی محتوا: تفاوت های کلیدی

چگونه مدیر بازاریابی دیجیتال شویم

مسیر معمولی برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی دیجیتال شامل مراحل زیر است:

  1. تحصیل را دنبال کنید. اکثر شرکت ها از مدیران بازاریابی دیجیتال می خواهند که حداقل مدرک لیسانس داشته باشند و برخی نیز مدرک کارشناسی ارشد را ترجیح می دهند. در مورد نیازهای منطقه خود تحقیق کنید و سطح تحصیلات مناسب را برای نقش مورد نظر خود کسب کنید. اگر صنعت مورد نظر شما آن را ترجیح می دهد، می توانید رشته های خاصی را دنبال کنید.
  2. کسب تجربه کاری. شما می توانید تجربه کاری مرتبط را از طریق موقعیت های پشتیبانی بازاریابی موقت یا پاره وقت یا کارآموزی کسب کنید. به دست آوردن تجربه از طریق نقش های پشتیبانی بازاریابی سطح پایین می تواند تحصیلات شما را تکمیل کرده و شغل شما را ارتقا دهد.
  3. دریافت گواهینامه های فنی. بسته به تحصیلات و سابقه کاری خود، ممکن است بخواهید گواهینامه های بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی یا بازاریابی درونگرا را دریافت کنید تا شما را برای مسئولیت های یک مدیر بازاریابی دیجیتال آماده کند.
  4. رزومه خود را آماده کنید. بالاترین سطح تحصیلات، گواهینامه های مرتبط و سابقه کاری مرتبط خود را در رزومه خود بگنجانید. بخش تجربه کاری شما باید شامل نام شرکت، تاریخ شروع و پایان استخدام و خلاصه ای از مسئولیت ها، مشارکت ها و دستاوردهای شما باشد.
  5. برای موقعیت های باز درخواست دهید. هنگامی که مدرک، گواهینامه ها و تجربه کاری مرتبط را به دست آوردید، موقعیت های شغلی را در صنعت و منطقه جغرافیایی مورد نظر خود جستجو کنید. دانستن صلاحیت های خود و سرپرستی کارفرمایان بالقوه می تواند جستجوی شما را بهینه کند و شانس تماس کارفرمایان با شما را برای مصاحبه افزایش دهد.

مرتبط:  راهنمای کامل تجزیه و تحلیل بازاریابی

مثال شرح شغل مدیر بازاریابی دیجیتال

در اینجا یک نمونه شرح شغل برای این نقش آمده است:

Advanced Retail Analytics به دنبال یک مدیر بازاریابی دیجیتال مجرب برای پیوستن به تیم در حال رشد ما است. این نقش مسئول شناسایی فرصت‌های بازاریابی جدید و افزایش آگاهی در مورد برند ما، مدیریت تمام فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال و مرتبط با سئو مانند لینک‌سازی، استراتژی محتوا و استفاده از کلمه کلیدی است. نامزد ایده آل به طور موثر از دارایی های دیجیتال مانند وب سایت شرکت، رسانه های اجتماعی و ایمیل برای ایجاد استراتژی های بازاریابی استفاده می کند که می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد و در نهایت بازده سرمایه گذاری شرکت ما را افزایش دهد. تفکر نوآورانه، تمرکز بر تجربه مثبت مشتری و ذهنیت فعال در این نقش ضروری است.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *