مسئولیت های تحلیلگر سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مجموعه ای از اقدامات است که کمک می کند که از دیده شدن و موفقیت یک وب سایت اطمینان حاصل کنید. یکی از انواع متخصصانی که می‌تواند به سازمان‌ها با قابلیت‌های بهینه‌سازی کمک کند، تحلیلگر سئو است. یادگیری در مورد مهارت های مورد نیاز برای این حرفه می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

در این مقاله، نقش یک تحلیلگر سئو و آموزش ها و مهارت های مرتبط با این نقش را مورد بحث قرار می دهیم و حقوق و چشم انداز کاری معمولی آنها را به اشتراک می گذاریم.

تحلیلگر سئو کیست؟

یک تحلیلگر سئو به سازمان ها کمک می کند تا با مشاهده، ضبط، تجزیه و تحلیل و تحقیق داده های مربوط به وب سایت خود ، ترافیک دیجیتال بیشتری تولید کنند   . سئو یک زمینه در حال توسعه در تجارت و فناوری است که بر افزایش عملکرد وب سایت ها و سایر قالب های آنلاین تمرکز دارد. تحلیلگران سئو افرادی هستند که می دانند چگونه تغییرات مهمی در وب سایت ایجاد کنند که نتایج جستجو را بهبود بخشد و مدت جلسه کاربر و ترافیک کلی را افزایش دهد. آنها ممکن است با سایر اعضای تیم بازاریابی سازمان همکاری کنند یا در صورت استخدام در آژانس های استخدام، وظایف خود را به طور مستقل انجام دهند.

مطالب مرتبط:  راهنما: سئو چیست؟

تحلیلگران سئو چه می کنند؟

هدف اولیه یک تحلیلگر سئو حمایت از سازمان ها در ایجاد و بهبود حضور آنلاین آنهاست. برای دستیابی به این هدف، تحلیلگران سئو وظایف مختلفی را انجام می دهند، از جمله:

  • انجام تحقیقات کلمات کلیدی
  • نظارت بر نرخ تبدیل
  • تحقیق در مورد اعداد ترافیک ارگانیک
  • ردیابی میانگین زمانی که افراد در یک صفحه می گذرانند
  • نظارت و گزارش روند جستجو
  • نگاه کردن به وب سایت ها و صفحات رسانه های اجتماعی برای ارائه توصیه ها
  • تحقیق در مورد وب سایت های رقیب و رسانه های اجتماعی برای شناسایی زمینه های بهبود
  • به روزماندن با سئو، بازاریابی، رسانه های اجتماعی و روندهای صنعت، ابزارها و شیوه های جدید
  • نوشتن گزارش های مبتنی بر داده
  • کمک به سازمان ها در استراتژی های لینک سازی
  • ارائه ورودی برای تیم های خلاق برای ایجاد محتوای سئو
  • ارائه مشاوره های مفید در مورد استراتژی های سئو به تیم های دیگر در سازمان
  • بهینه سازی صفحات وب برای دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها
  • به روز رسانی مطالب قدیمی

مطالب مرتبط:  راهنمای قطعی بازاریابی سئو

تحلیلگران سئو معمولاً چه تحصیلاتی دارند؟

تحلیلگران سئو معمولاً حداقل دو سال تجربه در یک نقش مرتبط دارند، مانند دستیار سئو، نویسنده یا برخی از نقش های بازاریابی دیگر که از استراتژی های سئو استفاده می کند. در حالی که برای اکثر نقش های تحلیلگر سئو نیازی به مدرک رسمی وجود ندارد، آنها ممکن است دارای  مدرک لیسانس در کسب و کار ، بازاریابی، محاسبات یا سایر زمینه های مرتبط باشند.

تحلیلگران سئو همچنین ممکن است آموزش مداوم را دنبال کنند تا دانش فنی خود را با روندهای در حال تغییر سئو و مرور اینترنت مصرف کننده به روز نگه دارند. فارغ التحصیلان دانشگاهی که می خواهند شغلی را به عنوان تحلیلگر سئو دنبال کنند، اغلب دوره هایی را می گذرانند که آنها را از الگوریتم های موتورهای جستجو و ابزارهای بهینه سازی وب سایت ها مطلع می کند. افراد در این زمینه همچنین می توانند گواهی های سئو را برای توسعه و اعتبارسنجی مهارت های خود کسب کنند.

مطالب مرتبط:  چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم

تحلیلگران سئو معمولاً چه مهارت هایی دارند؟

چندین مهارت کلیدی وجود دارد که تحلیلگران سئو از آن برخوردارند، که به وظایف روزانه آنها مربوط می شود و اغلب از طریق آموزش مداوم ایجاد می شود. این مهارت ها معمولاً عبارتند از:

مطالب مرتبط:  ۱۰ شغل هیجان انگیز سئو (با حقوق و مسئولیت ها)

حقوق و چشم انداز شغلی یک تحلیلگر سئو چیست؟

میانگین حقوق ملی یک تحلیلگر سئو  ۵۴۶۸۸ دلار در سال است که ممکن است به دلیل موقعیت مکانی، کارفرما، تجربه و عوامل دیگر متفاوت باشد. اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) انتظار دارد که مشاغل در نقش مرتبط یک تحلیلگر تحقیقات بازار ممکن است از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱به مقدار ۱۹ درصد رشد کند. این برای چشم انداز گزارش شده از همه مشاغلی که BLS دنبال می کند بسیار بالاتر از میانگین است سازمان این افزایش بزرگ را به نیاز روزافزون کسب‌وکارها در سراسر صنایع به درک روندهای مشتری نسبت می‌دهد.

مطالب مرتبط: ۴۷ سوال مصاحبه سئو با نمونه‌هایی از پاسخ‌های قابل انتظار

مزایای یک تحلیلگر سئو چیست؟

شرکت ها اغلب به دنبال کار یک تحلیلگر سئو هستند و چشم انداز شغلی بسیار مثبت است، بنابراین مزایای زیادی برای تحلیلگر سئو وجود دارد. یک مزیت این است که آموزش مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر سئو به طور گسترده در دسترس و راحت است. مورد دیگر این است که بسیاری از شرکت ها به دنبال استخدام برای موقعیت های سئو باز هستند زیرا می خواهند تعداد تبدیل هایی را که از وب سایت خود تجربه می کنند افزایش دهند. همچنین، بسیاری از سازمان‌ها مایلند تحلیلگران سئو را در نقش‌های رهبری استخدام کنند، اگر از قبل تجربه سئو داشته باشند.

مطالب مرتبط:  متخصص سئو کیست؟ تعریف و وظایف

چرا شرکت ها تحلیلگر سئو استخدام می کنند؟

دلایل زیادی وجود دارد که شرکت‌ها یک تحلیلگر سئو استخدام می‌کنند، از جمله مهم‌ترین آنها این است که یک تحلیلگر سئو می‌تواند مشتریان بیشتری تولید کند و نرخ تبدیل کاربران وب‌سایت را به مشتری افزایش دهد. یک تحلیلگر سئو موثر همچنین ممکن است تیم های خلاقی را تحت تأثیر قرار دهد که می توانند از دانش تحلیلگران در مورد روندها برای تهیه محتوای آماده برای زمانی که این روندها در نهایت رخ می دهد استفاده کنند. اگرچه موقعیت یک تحلیلگر سئو برای بسیاری از مشاغل نسبتاً جدید است، اما مهم است زیرا تقریباً همه شرکت ها حضور آنلاین دارند. وجود یک تحلیلگر در کارکنان می تواند بهترین شیوه ها را تضمین کند و به کسب و کارها کمک کند از محتوای قدیمی که ممکن است مصرف کنندگان جدید را دفع کند، اجتناب کنند.

شرکت‌ها همچنین برای افزایش دسترسی به وب سایت های خود، اطمینان از کارایی صفحات وب خود، افزایش شانس اینکه مصرف کنندگان بتوانند به طور ارگانیک شرکت را از طریق جستجو پیدا کنند و به شاخه های مختلف سازمان کمک کنند تا اهمیت تصمیم گیری مبتنی بر سئو را درک کنند تحلیلگران سئو را حتی به صورت خارجی استخدام می کنند. تحلیلگران سئو بخش کوچکی از کارکنان بسیاری از سازمان ها را تشکیل می دهند، اما می توانند تأثیر زیادی بر موفقیت سازمان هایی که آنها را به کار می گیرند، داشته باشند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *