فریلنسری(شغل آزاد) به چه معناست؟ تعریف، نکات و مشاغل محبوب

فریلنسری(شغل آزاد) به چه معناست؟

با افزایش فرصت های کار از راه دور، بسیاری از کارفرمایان به دنبال کارگران آزاد برای کاهش هزینه های شغلی هستند. بسیاری از متخصصان نیز تصمیم می گیرند کار آزاد را انجام دهند زیرا آزادی و کنترل بیشتری بر حرفه خود به آنها می دهد. اگر می‌خواهید پروژه‌های بیشتری را که به آنها علاقه دارید، انجام دهید، با مشتریان مختلفی کار کنید و برنامه‌ریزی خود را تنظیم کنید، در این صورت تبدیل شدن به یک فریلنسر ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. در این مقاله، منظور از فریلنسری را توضیح می‌دهیم، نکاتی را به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند شروع کنید و مشاغل آزاد محبوب را کشف کنید.

مطالب مرتبط: خوداشتغالی چیست؟ مزایا، انواع و مثال ها

فریلنسری یعنی چی؟

برای درک معنای فریلنسری، مهم است که بدانید فریلنسری به کار خوداشتغالی اشاره دارد. متخصص هایی که در یک مجموعه مهارت خاص تخصص دارند، ممکن است خدمات خود را به افراد یا شرکت های دیگر به عنوان فریلنسر ارائه دهند. در این ترتیب کاری، فریلنسر به عنوان یک پیمانکار مستقل کار می کند، نه به عنوان کارمند یک شرکت دیگر. فریلنسرها ممکن است برای رسیدن به اهداف شخصی، حرفه ای و مالی خود، مشتریان جدیدی را در صورت نیاز بپذیرند.

آنها همچنین با ارائه پیشنهادی برای کل پروژه یا تعیین هزینه ساعتی برای مشتریان، تعیین می کنند که چقدر برای خدمات خاص هزینه می کنند. آنها ممکن است انتخاب کنند که پرداخت را در ابتدا یا انتهای یک پروژه یا در یک برنامه تکراری دریافت کنند. بسیاری از حرفه ای ها به صورت تمام وقت به صورت آزاد کار می کنند زیرا آنها از اینکه می توانند برنامه کاری خود را ایجاد کنند، انتخاب می کنند که روی کدام پروژه ها کار کنند و قیمت های خود را تعیین می کنند، لذت می برند. سایر متخصصان ممکن است برای تکمیل درآمد اولیه خود و کار بر روی پروژه هایی که به آنها علاقه دارند، به صورت پاره وقت به صورت آزاد کار کنند.

مطالب مرتبط: فریلنسر چیست؟ تعریف، مهارت ها و مشاغل محبوب

نکاتی برای تبدیل شدن به یک فریلنسر

هنگامی که بدانید فریلنسری به چه معناست، می توانید به عنوان یک فریلنسر شروع به کار کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما برای شروع به عنوان یک فریلنسر وجود دارد:

۱.جایگاه خود را ایجاد کنید

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق، تعریف کسب و کارتان است. در نظر بگیرید که قصد دارید چه محصولات یا خدمات خاصی را بفروشید. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که قصد دارید شغل آزاد خود را در چه زمینه ای متمرکز کنید. به عنوان مثال، یک نویسنده آزاد یا فریلنسر ممکن است در نوشتن محتوا برای یک صنعت خاص، مانند مراقبت های بهداشتی یا سرگرمی، تخصص داشته باشد. آنها همچنین ممکن است انتخاب کنند که برای یک پلت فرم خاص محتوا بنویسند، مانند کپی وب سایت یا پست های رسانه های اجتماعی. تصمیم گیری در مورد تخصص خود می تواند به شما کمک کند خدمات خود را بازاریابی کنید و تعیین کنید کدام پروژه برای شما مناسب است.

مطالب مرتبط: مشاغل خانگی که درآمد خوبی دارند

۲.به جای وقت خود، نتیجه را بفروشید

در حالی که ممکن است انتخاب کنید که نرخ ساعتی یا کارمزد ثابتی را برای هر پروژه دریافت کنید، روی نتیجه ای تمرکز کنید که مشتریان شما می توانند با همکاری با شما هنگام فروش خدمات خود دریافت کنند. وقت بگذارید و مشخص کنید که مشتری شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارد، اهداف آنها چیست و چگونه می توانید به آنها کمک کنید.

سپس به وضوح بیان کنید که خدمات شما چگونه می تواند برای آنها در هنگام ارائه پیشنهادات و نوشتن پیشنهادات برای مشتریان مفید باشد. به مشتریان خود نشان دهید که نیازهای آنها را درک می کنید، می تواند به شما کمک کند تا روابط قوی تری با آنها ایجاد کنید و خدمات با کیفیت بالاتری ارائه دهید. این می تواند منجر به مشتریان تکراری شود و به شما کمک کند تا تجارت آزاد خود را سریعتر رشد دهید.

۳.یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید

توسعه یک استراتژی بازاریابی مداوم می تواند به شما در جذب مشتریان جدید و ایجاد یک جریان ثابت کار کمک کند. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که تلاش های بازاریابی خود را پس از امضای چند مشتری، متوقف کنید، ادامه بازاریابی خدمات شما می تواند با کمک به شما برای تثبیت خود به عنوان یک فریلنسر معتبر و یک رهبر متفکر در صنعت، شما را برای موفقیت طولانی مدت آماده کند. اگر تصمیم دارید در آینده کارهای بیشتری را انجام دهید یا اگر یکی از مشتریان فعلی شما کار خود را با شما کاهش دهد، این می تواند پیدا کردن مشتریان جدید را آسان تر کند.

برخی از راه هایی که ممکن است برای بازاریابی خدمات خود به عنوان فریلنسر انتخاب کنید عبارتند از:

  • ایجاد یک وب سایت با اطلاعات مربوط به خدمات شما
  • نوشتن پست های وبلاگ در مورد صنعت یا تخصص شما
  • توسعه یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی
  • شرکت در رویدادهای شبکه سازی
  • ارائه خدمات شما در تابلوهای کار
  • به اشتراک گذاری نمونه کارها به صورت آنلاین
  • پرداخت هزینه تبلیغات دیجیتال یا چاپی

مطالب مرتبط: تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟

۴.فایل های خود را سازماندهی کنید

سازماندهی، کلید حفظ روابط قوی با مشتریان متعدد و رعایت ضرب الاجل های مهم است. یک پوشه جداگانه در رایانه خود یا یک هارد دیسک برای هر یک از مشتریان خود ایجاد کنید تا یافتن فایل ها و پاسخ سریع به درخواست ها آسان شود. همچنین می توانید یک پوشه برای کسب و کار خود ایجاد کنید تا اطلاعات مالی، پیشنهادات، مواد بازاریابی و سایر موارد مهم را در خود جای دهد. الگوهایی را برای اسنادی که قصد دارید اغلب استفاده کنید، در نظر بگیرید تا بتوانید در صورت نیاز آنها را سفارشی کنید. برخی از الگوهایی که ممکن است مفید باشند عبارتند از:

  • شرح کار
  • سند فاکتور
  • قرارداد حقوقی
  • سربرگ با لوگو

تهیه این قالب ها از قبل می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و به شما کمک کند تا یک گردش کاری ایجاد کنید که از چندین مشتری پشتیبانی می کند.

۵.یک برنامه زمانی ایجاد کنید

در حالی که بسیاری از افراد فریلنسری را انتخاب می کنند تا بر برنامه خود کنترل داشته باشند، مدیریت همزمان چندین مشتری یا شغل می تواند چالش برانگیز باشد. برای حفظ تعادل بین کار و زندگی، مشخص کنید که چند ساعت در هفته می توانید به طور منطقی کار کنید. زمانی را که قصد دارید برای کار روی پروژه‌های مشتریان و همچنین نگهداری اسناد تجاری، ایجاد پیشنهادات و بازاریابی خدمات خود صرف کنید، در نظر بگیرید. سپس یک برنامه روزانه ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.

در حالی که ممکن است در بازه‌های زمانی معینی کم و بیش کار مشتری داشته باشید، ایجاد یک روال ثابت می‌تواند به شما در ارزیابی ظرفیت خود برای انجام پروژه‌های اضافی کمک کند. به عنوان مثال، اگر ساعاتی را که برای فریلنسری اختصاص داده‌اید در هفته پر باشد، ممکن است تصمیم بگیرید که در مورد پروژه‌هایی که انجام می‌دهید، گزینشی تر عمل کنید. با این حال، اگر متوجه شدید که در برنامه هفتگی خود وقت آزاد دارید، ممکن است از این ساعات اضافی برای افزایش تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید تا بتوانید با مشتری جدیدی امضا کنید.

۶.یک حسابدار استخدام کنید

کار با یک حسابدار می تواند به شما کمک کند تا وضعیت مالی خود را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام قوانین مربوط به مشاغل آزاد را دنبال می کنید. یک حسابدار خوب همچنین می تواند با استفاده از تجربیات قانونی خود برای ارائه پیشنهادهایی برای نحوه مدیریت امور مالی خود، به شما در شناسایی فرصت هایی برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در پول کمک کند. در نهایت، استخدام یک حسابدار می تواند ثبت مالیات به عنوان یک یک فریلنسر را برای شما آسان تر کند تا بتوانید بر جذب مشتریان جدید و رشد کسب و کار خود تمرکز کنید.

مشاغل فریلنسری رایج

طیف گسترده ای از زمینه ها و حرفه ها برای فریلنسری مناسب هستند، از جمله طراحی گرافیک، برنامه نویسی کامپیوتر، منابع انسانی و استخدام، مدیریت پروژه و حسابداری. در اینجا چند نمونه از مشاغل آزاد پرطرفدار آورده شده است:

۱. نویسنده آزاد یا فریلنسر

میانگین حقوق ملی: ۳۲۹۷ دلار در ماه

وظایف اصلی: اینترنت فرصت های فراوانی را برای نویسندگان آزاد به ارمغان آورده است که شامل نوشتن مقالات، وبلاگ ها، مقالات دانشگاهی، اسناد فنی و رونوشت وب سایت می شود. نویسندگان آزاد می توانند کارهای نویسندگی مستقل را برای مشتریان مختلفی ارائه دهند، یا ممکن است برای چند مشتری بزرگ کار معمولی تولید کنند. در حالی که برخی از نویسندگان عمومی هستند و در مورد موضوعاتی که مشتریانشان به آنها ارائه می دهند می نویسند، برخی دیگر در زمینه های خاصی مانند سلامت و زیبایی تخصص دارند.

۲. عکاس

میانگین حقوق ملی: ۳۴۱۸ دلار در ماه

وظایف اصلی: بسیاری از عکاسان با انجام کارهای آزاد امرار معاش می کنند. عکاسان تمایل دارند در نوع خاصی از عکاسی مانند عکاسی عروسی، شرکتی، املاک و مستغلات یا محصول تخصص داشته باشند. برخی نیز به عنوان عکاس خبرنگار آزاد کار می کنند. شما می توانید مهارت های خود را به عنوان یک عکاس با ساختن وب سایت خود که در آن می توانید نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید و حتی کار خود را به فروش برسانید، بازاریابی کنید.

۳. آوا نویس

میانگین حقوق ملی: ۴۶۳۷ دلار در ماه

وظایف اصلی: از آنجایی که آوا نویسان می‌توانند کار خود را از یک مکان دور انجام دهند، این شغل به خوبی برای فریلنسینگ مناسب است. بیشتر آوا نویسان با رونویسی فایل‌های صوتی مختلف، از جمله مصاحبه، سخنرانی، وبینار و پادکست شروع می‌کنند. آوا نویسی هایی که دارای سابقه حقوقی یا پزشکی هستند می توانند کار رونویسی قانونی یا پزشکی را انتخاب کنند. آوا نویسان قانونی با صوتی مرتبط با قانون، مانند جلسات دادگاه و سپرده‌ها، کار می‌کنند، در حالی که آوا نویسان پزشکی صداهای ضبط شده پزشکان را رونویسی می‌کنند و اسناد پزشکی را ویرایش می‌کنند تا ناسازگاری‌ها را بررسی کنند.

۴. دستیار مجازی

میانگین حقوق ملی: ۴۷۰۳ دلار در ماه

وظایف اصلی: شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای دستیاران مجازی را انتخاب می‌کنند که کار خود را از یک مکان دور، مانند یک دفتر کار خانگی انجام می‌دهند، نه اینکه یک موقعیت دائمی را در یک فضای اداری اشغال کنند. دستیاران مجازی خدمات اداری مانند مراقبت از مقدمات سفر، ذخیره داده ها به صورت آنلاین و برنامه ریزی قرار ملاقات را به مشتریان ارائه می دهند. این متخصصان ممکن است با نرخ ساعتی کار کنند، یا یک شرکت ممکن است انتخاب کند که به ازای هر کار تکمیل شده پرداخت کند. آنها همچنین می توانند برای یک شرکت در مدت زمان طولانی کار کنند یا ممکن است فقط چند کار را برای یک مشتری انجام دهند.

۵. معلم آنلاین انگلیسی

میانگین حقوق ملی: ۱۱۲۴۵ دلار در ماه

وظایف اصلی: آموزش آنلاین انگلیسی به یک انتخاب بسیار محبوب برای معلمان تبدیل شده است. تقاضا برای معلمان انگلیسی آنلاین به سرعت در حال افزایش است، به این معنی که هیچ کمبود کار وجود ندارد. کاری که معلمان آنلاین مستقل انجام می دهند متفاوت است و ممکن است از آموزش زبان انگلیسی برای اهداف تجاری تا آموزش مکالمات اولیه را شامل شود. نرخ های ساعتی نیز بسته به محیط آموزشی و صلاحیت شما متفاوت است. اکثر شرکت های آنلاین نوعی آموزش را برای معلمان آینده ارائه می دهند که ممکن است از ارائه نمایش اسلاید گرفته تا دریافت آموزش های آنلاین عمیق را شامل شود.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *