سیستم مدیریت محتوا چیست؟ (با مزایا)

سیستم مدیریت محتوا چیست؟ (با مزایا)

محل کار شما ممکن است ابزارهای تکنولوژیکی برای مدیریت کارآمد وظایف شما فراهم کند. برای کار با حجم بالایی از اطلاعات دیجیتال، شرکت‌های صنعت تولید محتوا ممکن است به یک سیستم مدیریت محتوا تکیه کنند. استفاده از یکی از این سیستم ها به چندین کاربر اجازه می دهد تا از مکان های مختلف برای تولید محتوای دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که سیستم مدیریت محتوا چیست، ویژگی‌ها و مزایای آن را شرح می‌دهیم و برخی از مشاغلی که ممکن است شامل استفاده از یکی برای مدیریت محتوای شما باشد را فهرست می‌کنیم.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک برنامه نرم افزاری یا سیستمی از برنامه ها است که به شما امکان می دهد حجم زیادی از محتوای دیجیتال را از منابع مختلف سازماندهی کنید. محتوای دیجیتال در یک CMS ممکن است شامل عکس‌ها، کپی نوشتاری، ویدیو، صوت، نقشه‌ها، کد برنامه و گرافیک برای انتشار مبتنی بر وب باشد. یک CMS معمولا دارای این اجزای اصلی است:

  • برنامه مدیریت محتوا: برنامه مدیریت محتوا (CMA) یک رابط کاربری است که به افراد اجازه می دهد محتوای یک صفحه وب را تغییر دهند. سهولت استفاده از CMA به طور کلی نیاز به مدیر وب سایت یا سایر متخصصان را کاهش می دهد.
  • برنامه تحویل محتوا: یک برنامه تحویل محتوا (CDA) تغییرات کاربران را در صفحه وب اعمال می کند.

ویژگی های یک سیستم مدیریت محتوا (CMS)

هدف اولیه CMS ساده سازی فرآیند تولید و تحویل محتوا و توانمندسازی سازمان برای دستیابی به اهداف خود به طور موثر است. در اینجا برخی از ویژگی هایی وجود دارد که یک CMS ممکن است برای کمک به شرکت ها در انجام این کار ارائه دهد:

۱.بهینه سازی موتور جستجو

موتورهای جستجو بر اساس الگوریتم هایی کار می کنند که اطمینان حاصل می کنند که جستجوهای وب مرتبط ترین صفحات را باز می گرداند. برای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، یک CMS از کلمات کلیدی، کدنویسی و توضیحات متا استفاده می‌کند تا فردی که در اینترنت جستجو می‌کند احتمال بیشتری برای یافتن صفحه سازمان شما داشته باشد. یک صفحه بهینه شده همچنین می تواند خوانندگان را از طریق جستجو برای تصاویر، فیلم ها یا محتوای آکادمیک جذب کند.

مطالب مرتبط: نحوه استخدام یک متخصص سئو (با دستورالعمل های گام به گام)

۲.تجزیه و تحلیل

دانستن جزئیات در مورد اینکه چه کسی از صفحه وب شما بازدید می کند، چه زمانی و به چه دلایلی از آن بازدید می کند بسیار مهم است. این اطلاعات شما را قادر می سازد تا خوانندگان مناسب را هدف قرار دهید. با تجزیه و تحلیل CMS، می توانید اطلاعات جمعیت شناختی بازدیدکنندگان خود، از چه فناوری استفاده می کنند، زمان اوج ترافیک وب و اینکه کدام محتوا محبوب ترین است را دریابید. با این اطلاعات، شرکت شما می تواند محتوای جدیدی را برای افزایش بازدید از صفحه شما ایجاد کند.

۳.تنوع

شما می توانید از یک سیستم مدیریت محتوا برای پردازش انواع انتشارات استفاده کنید. یک کسب و کار ممکن است یک صفحه فرود و چند صفحه فرعی بخواهد، اما شرکت دیگری ممکن است یک وبلاگ، یک صفحه برای اخبار و بخشی برای اسناد جاسازی شده بخواهد. یک CMS می تواند چندین گزینه استفاده را متناسب با نیازهای سازمان شما ارائه دهد.

۴.گردش کار

بسته به اندازه شرکت شما، یک CMS می تواند کاربران متعددی داشته باشد که همگی نقش های متفاوتی دارند. یک CMS با یک گردش کار ساختاریافته مطمئن می شود که کاربران مناسب وظایف را به ترتیب درست انجام می دهند. گردش کار همچنین به اطمینان از مسئولیت پذیری کمک می کند زیرا شما باید وظایف خود را تکمیل کنید تا دیگران بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

۵.مجوزها

یک CMS به چندین کاربر اجازه می دهد تا کار خود را در یک پلتفرم ایجاد، سازماندهی و منتشر کند. بسته به نقش هر فرد، ویژگی هایی که در سیستم استفاده می کند ممکن است متفاوت باشد. همچنین ممکن است ویژگی هایی وجود داشته باشد که برای کاربران خاص مانند مدیران تعیین شده است. بسیاری از سیستم‌ها به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا برای نقش‌های مختلف، مانند نویسنده، ویراستار و مدیر پروژه، مجوز اختصاص دهند. به عنوان مثال، یک نویسنده ممکن است فقط به مناطقی دسترسی داشته باشد که به آنها امکان ایجاد و ذخیره محتوا را می دهد، در حالی که مدیران پروژه ممکن است به عملکردهای انتشار دسترسی داشته باشند.

۶.کنترل نسخه

وقتی چندین نفر در یک CMS کار می کنند، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد. اگر دو یا چند کاربر به طور همزمان به یک منطقه دسترسی داشته باشند، ممکن است کار آنها همپوشانی داشته باشد و منجر به مشکلاتی در محتوا شود. کنترل نسخه به کاربران امکان می دهد به نسخه های قبلی یک فایل یا کار دسترسی داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند آنها را بازیابی کنند. به عنوان مثال، اگر یک ویرایشگر قبل از اتمام تکالیف نویسنده شروع به کار بر روی تکالیف نویسنده کند، نویسنده می تواند از ویژگی تاریخچه نسخه برای یافتن محتوایی که ویرایشگر تغییر داده است استفاده کند.

۷.امنیت

CMS ایمن سازی داده ها را برای یک سازمان و مشتریانش آسان می کند. فقط افراد خاصی می توانند به یک CMS دسترسی داشته باشند که معمولاً به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارد و مدیران معمولاً به عملکردهای بیشتری نسبت به تیم های خود دسترسی دارند. با محدود کردن دسترسی و اجازه دادن به مجوزهای سفارشی، سازمان‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که تنها افرادی که مجاز به مشاهده داده‌های خاص هستند می‌توانند آن‌ها را ذخیره و بازیابی کنند. این می تواند از نقض های عمدی یا تصادفی داده جلوگیری کند.

۸.پشتیبانی فناوری اطلاعات

ارائه‌دهندگان CMS معمولاً در صورتی که کاربر در دسترسی به نرم‌افزار یا استفاده از ویژگی‌های خاص مشکل داشته باشد، پشتیبانی فناوری اطلاعات را ارائه می‌کنند. نمایندگان پشتیبانی فناوری اطلاعات می توانند با عیب یابی کاربر و ارائه دستورالعمل هایی در مورد نحوه استفاده از عملکردهای نرم افزار کمک کنند. پشتیبانی فناوری اطلاعات CMS همچنین ممکن است آموزش های اولیه CMS را برای کمک به سازمان ها برای آشنایی با سیستم و نحوه عملکرد آن ارائه دهد.

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS)

یک CMS علاوه بر ویژگی های عملیاتی خود، می تواند مزایای زیر را نیز ارائه دهد:

  • همکاری: سیستم های مدیریت محتوا به شما این امکان را می دهد که با سایر کارمندان برای ساخت محتوای دیجیتال همکاری کنید. با توجه به اینکه برخی از سازمان‌ها هم کارمندان داخلی و هم از راه دور را استخدام می‌کنند، یک CMS مرکزی به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت تعاملی در ایجاد و مدیریت محتوا شرکت کنند.
  • سهولت استفاده: زمانی که شرکت ها برای اولین بار شروع به تولید محتوای دیجیتال کردند، انتشار اغلب نیاز به استفاده از یک وب مستر و کدنویسان بسیار آموزش دیده داشت. CMS به شما امکان می دهد بدون توجه به سطح مهارت خود با محتوا کار کنید.
  • کارایی هزینه: با یک CMS، ممکن است بتوانید کار خود را سریعتر و راحت تر انجام دهید، که هزینه ها را برای یک شرکت پایین نگه می دارد.
  • مدیریت مهلت: یک CMS به شما امکان می دهد وضعیت وظایف فعلی را نظارت کنید، روز کاری خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که کارها را به موقع انجام می دهید.

مطالب مرتبط: چگونه یک محتوا نویس شویم (با حقوق و نکات)

مشاغلی که شامل استفاده از سیستم مدیریت محتوا(CMS) می شوند

در اینجا شش شغل وجود دارد که در آنها ممکن است از CMS برای ساده کردن فرآیند تولید محتوای خود استفاده کنید:

۱. تصحیح کننده

میانگین حقوق ملی: ۵۱.۹۸ دلار در ساعت

وظایف اصلی: تصحیح کننده یک متخصص ارتباطات یا انتشارات است که محتوای نوشته شده را قبل از آماده کردن آن برای انتشار بررسی می کند تا از صحت عناصر اساسی آن اطمینان حاصل کند. وظایف اصلی آنها اغلب شامل بررسی محتوا از نظر املا، دستور زبان و اشکالات قالب بندی، علامت گذاری و رفع خطاها، انتقال تغییرات آنها به نویسندگان و ارسال هر قطعه به ویرایشگر برای بررسی نهایی است.

۲. ویراستار

میانگین حقوق ملی: ۲۳.۴۴ دلار در ساعت

وظایف اصلی: یک ویراستار یک متخصص ارتباطات یا انتشارات است که یک سند مکتوب را برای اطمینان از مطابقت با استانداردها و دستورالعمل ها بررسی می کند. ویراستاران معمولاً ویرایش های گسترده تری نسبت به تصحیح کنندگان انجام می دهند، زیرا آنها بر جریان محتوا، عناصر نوشتن مانند دیکشنری و صدا و اینکه آیا قطعه قبل از تأیید آن برای انتشار به یک راهنمای سبک ثابت پایبند است یا خیر، تمرکز می کنند.

بیشتر بخوانید: ویرایشگر کپی چیست؟ جزئیات شغلی و راهنمای نحوه کار

۳. نویسنده مطالب تبلیغاتی(کپی رایتر)

میانگین حقوق ملی: ۶۷۲۷۵ دلار در سال

وظایف اصلی: یک کپی رایتر یک متخصص ارتباطات یا بازاریابی است که محتوا را برای مواد تبلیغاتی می نویسد. وظایف اصلی آن‌ها شامل ایجاد محتوا برای پلتفرم‌های دیجیتال و فیزیکی، کار با تیم‌های بازاریابی و تبلیغات برای همسو کردن محتوا با کمپین‌های فعلی و بازنگری نسخه‌های آن قبل از نهایی کردن آن برای انتشار است.

۴. مدیر محتوا

میانگین حقوق ملی: ۸۸۴۴۷ دلار در سال

وظایف اصلی: مدیر محتوا یک مدیر بازاریابی است که بر نویسندگان محتوا، ویراستاران، تصحیح‌کنندگان و سایر افراد درگیر در فرآیند تولید نظارت می‌کند. وظایف اصلی آنها معمولاً شامل توسعه استراتژی برای ایجاد محتوا، ایجاد و حفظ راهنماهای سبک برای سازمان و مشتریانش و همکاری با تیم های بازاریابی برای اطمینان از اینکه محتوا به سازمان در رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود کمک می کند است.

۵. توسعه دهنده وب

میانگین حقوق ملی: ۸۵۸۰۱ دلار در سال

وظایف اصلی: یک توسعه دهنده وب یک متخصص طراحی و برنامه نویسی است که وب سایت هایی را بر اساس مشخصات یک سازمان یا مشتریانش ایجاد می کند. وظایف اصلی آنها شامل استفاده از زبان های کدنویسی برای طراحی وب سایت ها، نگهداری و به روز رسانی وب سایت ها، همکاری با طراحان گرافیک و همکاری با مدیران محتوا برای دسترسی به محتوای نوشته شده برای وب سایت ها است.

بیشتر بخوانید: یک توسعه دهنده وب چه کاری انجام می دهد؟ (با حقوق و مهارت)

۶. روزنامه نگار

میانگین حقوق ملی: ۶۵۴۰۶ دلار در سال

وظایف اصلی: روزنامه‌نگار یک متخصص ارتباطات است که درباره رویدادهای جاری، اخبار و سایر داستان‌های قابل توجه تحقیق می کند و می نویسد و آنها را با مردم به اشتراک می‌گذارد. وظایف اصلی یک روزنامه نگار معمولا شامل مصاحبه با افراد برای کسب اطلاعات در مورد موضوعات خاص، انجام تحقیقات برای اطمینان از صحت محتوایی که می نویسند، استفاده از CMS برای نوشتن داستان های خود و انتشار آنها در پلتفرم های دیجیتال یا رسانه های فیزیکی است.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *