مدیر موفقیت مشتری چیست؟

مدیر موفقیت مشتری چیست؟

اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک مدیر موفقیت مشتری هستید، برای به دست آوردن شغل به مهارت ها و صلاحیت های مناسب نیاز دارید. اگر علاقه مند به دنبال کردن شغلی در این حرفه هستید، مهم است که بدانید این نقش شامل چه مواردی می شود و برای موفقیت در این زمینه چه کاری باید انجام دهید. دانستن جزئیات می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا می خواهید در این مسیر شغلی بروید یا نه. در این مقاله نقش یک مدیر موفقیت مشتری را تعریف می کنیم، وظایف و مهارت های مورد نیاز آنها را توضیح می دهیم، میانگین حقوق آنها را فهرست می کنیم و به سوالات متداول پاسخ می دهیم.

مدیر موفقیت مشتری چیست؟

یک مدیر موفقیت مشتری با مشتریان یک شرکت کار می کند تا اطمینان حاصل کند که آنها آنچه را که برای رسیدن به اهدافشان نیاز دارند، دارند. آنها شرکت های مشتری را از طریق فرآیند فروش و در فرآیند پشتیبانی راهنمایی می کنند. همچنین، مدیران موفقیت مشتری، روابط با مشتری را برای ارتقای وفاداری مشتری توسعه می دهند.

آنها با همکاری نزدیک با مشتریان، اطمینان حاصل می کنند که از خدماتی که از شرکت دریافت می کنند راضی هستند. مدیران موفقیت مشتری همچنین به بهبود نارضایتی مشتری از شرکت یا یک محصول خاص کمک می کنند. آنها تمام وظایف خود را با استفاده از دانش عمیق از خواسته ها و علایق مشتری انجام می دهند. شما می توانید این حرفه را در صنایع مختلف از جمله بازاریابی شرکتی گرفته تا فناوری اطلاعات پیدا کنید.

مدیر موفقیت مشتری چه می کند؟

وظایف یک مدیر موفقیت مشتری به صنعت و شرکتی که در آن کار می کنند بستگی دارد. در حالی که مدیران موفقیت مشتری در یک استارت آپ ممکن است زمانی را صرف پاسخگویی به بلیط های پشتیبانی کنند، مدیران موفقیت مشتری در یک شرکت بزرگتر ممکن است زمانی را صرف گفتگوهای استراتژیک کنند که هدف آن کمک به مشتریان برای رسیدن به اهدافشان است. صرف نظر از شرکتی که در آن کار می کنند، وظایف آنها ارائه ارزش مستمر به مشتریان شرکتشان است زیرا اساساً فروش و پشتیبانی را با هم مرتبط می کنند.

در اینجا برخی از وظایف متداول یک مدیر موفقیت مشتری آورده شده است:

  • خدمت کردن به عنوان رابط بین یک شرکت و مشتریانش
  • حفظ کردن روابط خوبی با پایگاه مشتریان شرکت ،ضمن ایجاد روابط جدید
  • شناخت جمعیت هدف شرکت و روندهای فعلی بازار
  • دفاع کردن از شرکت  و توضیح دادن به مشتریان خود  که چگونه می توانند نیازهای خاص خود را برآورده کنند
  • معرفی کردن مشتریان جدید  و آموزش دادن نحوه استفاده از محصولات یک شرکت به آنها
  • نظارت داشتن بر تاریخ انقضای محصول مشتری  و پیگیری کردن تمدید قرارداد آنها
  • دفاع کردن از نیازهای مشتری با درک احساس آنها نسبت به محصولات شرکت
  • جمع آوری کردن داده ها ، تجزیه و تحلیل کردن آن ها و به اشتراک گذاشتن با سایر بخش ها  تا اطمینان حاصل شود که تصمیمات شرکت منعکس کننده نیازهای مشتری است
  •  ایجاد اهداف روشن برای خود و یک مشتری تا به سمت آن کار کنید
  • منتقل کردن رفتارهای مشترک مشتریان را به بخش های مختلف شرکت از جمله تیم های بازاریابی و محصول
  • هدفشان افزایش درآمد سازمان و رضایت مشتری است
  •  ارزیابی کردن حساب های مشتریان و توصیه کردن به شرکت ها در مورد چگونگی بهبود عملکرد تجاری خود بر اساس یافته های آنها
  • کار کردن در کنار پرسنل فروش و حقوقی در قراردادهای جدید یا تمدید قرارداد
  • کمک کردن به شرکت در ایجاد اهداف استراتژیک و دست یافتنی

مرتبط: ۶ سبک مدیریت برای رهبری موثر: مرور کلی و مثال ها

مهارت برای مدیران موفقیت مشتری

مدیران موفقیت مشتری برای ایجاد روابط مشتری مدار با تمرکز بر اهداف و همکاری، به مجموعه ای قوی از مهارت ها نیاز دارند. هرچه مهارت‌های شما با مهارت‌های مورد نیاز برای این نقش هماهنگ‌تر باشد، زمان آسان‌تری برای یافتن شغل خواهید داشت. در اینجا چند مهارت رایج برای مدیران موفقیت مشتری آورده شده است:

مهارت های حل مسئله

مدیران موفقیت مشتری با استفاده از مهارت های حل مسئله، مشکلات پیچیده مشتری را حل می کنند. آنها به جای علائم، موضوع اساسی یک مشکل را درک می کنند. شرکت ها مدیران موفقیت مشتری را برای ارزیابی موقعیت ها و ارائه راه حل ها از طریق حل موثر مشکل استخدام می کنند.

مدیریت روابط

به عنوان یک مدیر موفقیت مشتری، باید روابط قوی با مشتریان برقرار کنید. مشتریان می خواهند با شرکت های پاسخگو که به نیازهای آنها اهمیت می دهند کار کنند. بنابراین، داشتن این روابط خوب می تواند به افزایش وفاداری و حفظ مشتری کمک کند. مدیران موفقیت مشتری باید به حرف مشتری گوش دهند، نیازهای او را تعیین کنند و در جهت ایجاد اعتماد آنها تلاش کنند.

علاوه بر ایجاد روابط با مشتریان، شما همچنین باید توانایی کار با سایر افراد و بخش ها را داشته باشید. مدیریت موثر این روابط با گوش دادن به دیگران، به اشتراک گذاشتن بینش و پذیرش راهنمایی، به آسان‌تر کردن کار شما کمک می‌کند.

همدلی

مدیران موفقیت مشتری باید درک کنند که مشتری چه احساسی دارد. آنها همچنین باید نیازها، انگیزه ها و رفتارهای خود را شناسایی کنند. مشتریان نه تنها از شما می خواهند که آنها را بشنوید، بلکه از شما می خواهند که بفهمید آنها از کجا آمده اند و به آنها اعتبار سنجی ارائه دهید. به همین دلیل، مهم است که در طول روز کاری خود همدلی زیادی داشته باشید.

مهارت های تحلیلی

مدیران موفقیت مشتری هر روز با داده های مختلفی کار می کنند. آنها با استفاده از مهارت های تحلیلی خود، منبع اطلاعات، چگونگی تأثیر آن بر سفر مشتری و نحوه استفاده از این داده ها را برای نزدیک تر کردن مشتریان احتمالی به بخش فروش سفر خود تعیین می کنند. برای دستیابی به موفقیت به عنوان یک مدیر موفقیت مشتری، باید داده های منابع مختلف مانند نظرسنجی ها، جمعیت شناسی و تعامل با مشتری را درک کنید. داشتن مهارت های تحلیلی قوی، استفاده مناسب از این داده ها را تضمین می کند.

ارتباط

مدیران موفقیت مشتری از مهارت های ارتباطی خود استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که هم آنها و هم مشتریانشان درک خوبی از یکدیگر دارند. آنها نه تنها باید اطمینان حاصل کنند که اطلاعات صحیح از شرکت و فروشندگانش به مشتریان بالقوه آن می رسد، بلکه باید اطمینان حاصل کنند که مشتریانشان نیز با آنها ارتباط برقرار می کنند. در حالی که مدیران موفقیت مشتری بیشتر وقت خود را صرف صحبت با تلفن می کنند، از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی نیز ارتباط برقرار می کنند. اساساً، ارتباطات شفاف کار شما و مشتریان شرکت را برای رسیدن به یک هدف مشترک آسان تر می کند.

سازمان

به عنوان یک مدیر موفقیت مشتری، به مهارت های سازمانی قوی نیاز دارید تا به شما در مدیریت زمان و وظایف کمک کند. سیستم های مختلف و مهارت های سازمانی شما به شما در اولویت بندی و تکمیل وظایف روزانه کمک می کند.

مرتبط: مهارت های مدیریت: تعریف و مثال

میانگین درامد

مدیران موفقیت مشتری میانگین حقوق ملی ۷۹۷۱۲ دلار در سال دارند . حقوق شما در این حرفه به شدت به سطح تجربه، موقعیت جغرافیایی و شرکتی که در آن کار می کنید بستگی دارد.

سوالات متداول در مورد مدیران موفقیت مشتری

چشم انداز شغلی برای مدیران موفقیت مشتری چگونه است؟

در حالی که اداره آمار کار ایالات متحده چشم انداز شغلی را برای یک مدیر موفقیت مشتری گزارش نمی کند، رشد استخدامی ۴ درصدی را برای مدیران فروش از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۹ گزارش می دهد. به خاطر داشته باشید که رشد اشتغال برای مدیران موفقیت مشتری به صنعتی که این افراد را استخدام می کند نیز بستگی دارد.

مطالب مرتبط: با مدیر فروش بودن آشنا شوید

محیط کار برای مدیران موفقیت مشتری چگونه است؟

مدیران موفقیت مشتری معمولاً در محیط اداری کار می کنند. اگرچه آنها تمایل دارند در یک محیط نسبتاً معمولی کار کنند، اما به طور کلی محیط متمرکز و هدایت شده است.

مدیران موفقیت مشتری چه نوع آموزشی دارند؟

مدیران موفقیت مشتری اغلب دارای مدرک لیسانس در تجارت، فناوری یا یک رشته مرتبط هستند. به غیر از مدرک رسمی، برخی از مدیران موفقیت مشتری گواهینامه ای نیز دارند که مهارت ها و تخصص آنها را در زمینه کاری خود برجسته می کند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *