متا تگ چیست؟ با تعریف، کاربردها، نکات و مثال ها

متا تگ چیست؟
اگر علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای در زمینه مدیریت یا تولید محتوای آنلاین هستید، آگاهی از متا تگ ها و نحوه استفاده از آنها ضروری است. متا تگ ها یکی از ابزارهای اصلی مدیران محتوای آنلاین و نویسندگان سئو برای کمک به بهبود عملکرد موتور جستجوی وب سایت هستند، در حالی که آنها همچنین اطلاعاتی را در مورد نحوه نمایش محتوا به بازدیدکنندگان وب سایت در اختیار مرورگرهای وب قرار می دهند. یادگیری در مورد تگ ها می تواند به شما کمک کند تا مدیر محتوای موفق تری یا نویسنده محتوای آنلاین شوید. در این مقاله به بررسی تگ ها، ارائه تعاریف، کاربردها و نمونه هایی از انواع مختلف برچسب ها می پردازیم.

متا تگ چیست؟

متا تگ یک قطعه کد است که حاوی اطلاعاتی در مورد یک وب سایت است. وب سایت اطلاعات موجود در تگ را در هیچ جای خود سایت نمایش نمی دهد. از دید عموم پنهان است و فقط به صورت کد HTML قابل مشاهده است. موتورهای جستجو می توانند به تگ های یک وب سایت دسترسی داشته باشند، با این تگ ها به موتور جستجو اطلاع می دهد که چگونه وب سایت را در نتایج جستجو نمایش دهد، از جمله عنوان صفحه و اطلاعات مربوط به محتوای صفحه. این تگ ها همچنین برای سئو بسیار مهم هستند و نقشی حیاتی در فرآیند تولید محتوا دارند.

سئو چیست؟

سئو مخفف عبارت بهینه سازی موتور های جستجو است. فرآیند سئو به وب سایت ها کمک می کند تا دید خود را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهند. کار بر روی سئوی وب سایت شما می تواند موقعیت وب سایت شما را در نتایج جستجو بهبود بخشد و متعاقباً به افراد بیشتری کمک کند تا سایت شما را ببینند و به آن دسترسی پیدا کنند.

همانطور که بازاریابی دیجیتال و محتوای آنلاین برای موفقیت یا شکست یک کسب و کار تاثیرگذارتر می شود، سئو به ابزاری حیاتی برای توسعه دهندگان وب و مدیران محتوا تبدیل شده است. کار زیادی برای اطمینان از بهینه سازی وب سایت برای سئو انجام می شود تا یک سایت در نتایج موتورهای جستجو از رقبای خود بهتر عمل کند. مدیران محتوا می توانند با ایجاد محتوای با کیفیت بالا که کاربران به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند و از طریق موتورهای جستجو به آن دسترسی دارند، سئوی وب سایت را بهبود بخشند. همچنین عناصر پنهان و نامرئی زیادی در یک صفحه وب وجود دارد که مدیران محتوا می توانند آنها را ویرایش و اصلاح کنند تا عملکرد سئوی سایت را بهبود بخشند.

مطالب مرتبط: چگونه یک متخصص سئو شویم؟

چرا تگ ها برای سئو و نقش محتوای آنلاین مفید هستند؟

تگ ها نقش موثری در تاثیرگذاری بر عملکرد سئو یک وب سایت دارند. آنها اطلاعات مفیدی در مورد سایت را به موتورهای جستجو منتقل می کنند، به تعیین اطلاعات مربوط به صفحه ای که در نتایج جستجو ظاهر می شود کمک می کنند و افراد را تشویق می کنند که از صفحه یا وب سایت بازدید کنند. به این ترتیب، آنها یک عنصر حیاتی در کار سئو و سایر نقش‌های ایجاد و مدیریت محتوای آنلاین هستند.

صرف زمان و تلاش برای اطمینان از اینکه محتوای شما دارای تگ های مرتبط و مناسب باشد می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد وب سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. اگر سایت شما دارای تگ های نامناسب است یا اگر نتوانستید آن ها را در محتوای خود قرار دهید، وب سایت مانند سایتی که مجموعه ای جامع و به خوبی تعریف شده از تگ ها دارد، عمل نمی کند. تگ ها در کنار محتوای قابل مشاهده و خواندنی وب سایت و سایر عناصر موجود در صفحه کار می کنند تا از یک سایت با کارایی بالا اطمینان حاصل کنند. بی توجهی به محتوا یا تگ ها می تواند تأثیر منفی بر عملکرد سایت داشته باشد.

مطالب مرتبط: نحوه تبدیل شدن به یک مدیر محتوا: ۷ مرحله برای به دست آوردن شغل

انواع مختلف تگ

مدیران محتوا می‌توانند انواع مختلفی از تگ ها را در یک وب‌سایت یا صفحه وب اعمال کنند تا به بهبود عملکرد آن کمک کنند. هر تگ برای یک عنصر متفاوت از محتوای درون صفحه یا دستورالعمل هایی که صفحه در مورد نحوه نمایش محتوا به موتورهای جستجو ارائه می دهد اعمال می شود. در اینجا برخی از مهم ترین تگ هایی که باید در مورد آنها بیاموزید و نقش آنها در کمک به تعیین عملکرد یک وب سایت وجود دارد:

شاخصه متا کلمه کلیدی

کلمات کلیدی متا مجموعه ای از کلمات مرتبط با محتوای یک صفحه وب هستند که مستقیماً با محتوا مرتبط هستند و به صفحه برای عملکرد بهتر در رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کنند. کلمات کلیدی معمولاً مستقیماً به محتوای سایت مربوط می شوند و کلمات و عباراتی را منعکس می کنند که افراد تمایل دارند وقتی به دنبال محتوا یا پاسخی برای یک سؤال هستند در موتورهای جستجو تایپ کنند.

نویسندگان محتوا سعی می کنند کلمه کلیدی را به روشی طبیعی و مرتبط در نسخه خود بگنجانند. این به رتبه بهتر صفحه در نتایج موتورهای جستجو کمک می کند و به خواننده کمک می کند صفحه را به عنوان منبعی ارزشمند برای درخواست خود شناسایی کند. برای نویسندگان محتوا ضروری است که از کلمات کلیدی به اندازه کافی و با احتیاط استفاده کنند و کلمات کلیدی فقط با محتوای صفحه مرتبط باشند. اگر بیش از حد از آنها استفاده شود یا با محتوای صفحه مرتبط نباشد، این “پر کردن متن از کلمات کلیدی” است و می تواند برای عملکرد وب سایت مضر باشد.

مطالب مرتبط: ۹ مهارت ضروری نویسنده محتوا (با نکات مفید)

تگ عنوان

تگ‌های عنوان یک عنصر حیاتی در صفحه و یکی از مهم‌ترین تگ‌هایی هستند که مدیران محتوا و نویسندگان می‌توانند از آن استفاده کنند. تگ عنوان تأثیر بسزایی در رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو دارد و از معدود تگ هایی هستند که برای خواننده یا بازدید کننده وب سایت قابل مشاهده است. تگ عنوان یک صفحه وب عنوان اصلی است که در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود. تگ عنوان همچنین نامی است که هنگام بازدید از صفحه در بالای برگه مرورگر وب ظاهر می شود.

این تگ یکی از اولین چیزهایی است که کاربران هنگام نمایش در نتایج جستجوی وب سایت شما متوجه آن می شوند. می تواند با عنوانی که در خود صفحه ظاهر می شود متفاوت باشد. این می‌تواند برای مواردی مفید باشد که عنوان کمی طولانی‌تر از آن است که در برگه مرورگر ظاهر شود یا اگر می‌خواهید عنوان ساده‌تری برای محتوای خود ایجاد کنید تا در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود. هنگامی که شخصی پیوندی به مقاله شما در رسانه های اجتماعی ارسال می کند، تگ عنوان همچنین به منزله عنوان در اشتراک گذاری های اجتماعی عمل می کند.

شاخصه توضیحات متا

توضیحات متا یک تگ مفید و مهم است، زیرا به توضیح اینکه صفحه شما در مورد چیست کمک می کند. توضیحات معمولاً یک جمله کوتاه است که صفحه و محتوای آن را خلاصه می کند. ضروری است که توضیحات متا دقیق باشد و محتوای صفحه را منعکس کند، زیرا توضیحات متا نادرست می تواند تأثیر مخربی بر نتایج موتورهای جستجو داشته باشد.

توضیحات متا نیاز به دقت و توجه نویسنده یا مدیر محتوا دارد زیرا یکی از عوامل کلیدی در کمک به کاربران برای تصمیم گیری برای بازدید از صفحه شما است. توضیحات متا جذاب و مختصر می تواند تفاوت زیادی در عملکرد موتور جستجوی صفحه شما ایجاد کند. گنجاندن کلمه کلیدی صفحه در توضیحات متا می تواند به عملکرد بهتر صفحه در رتبه بندی جستجو کمک کند، زیرا می تواند کاربران را تشویق کند تا روی سایت شما کلیک کنند. کلیک‌های بیشتر از صفحه نتایج موتور جستجو به سایت شما منجر به بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو می‌شود.

مطالب مرتبط: نقش بازاریابی محتوا چیست؟ (به علاوه وظایف و مشاغل)

شاخصه متا روبات ها

متا روبات‌ها تگی را نسبت می‌دهند که ممکن است مانند موارد بالا بر رتبه‌بندی موتور جستجوی وب‌سایت شما تأثیری نداشته باشد، اما اطلاعات حیاتی در مورد کارهایی که باید با صفحات وب خود انجام دهند را در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهد. این تگ به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحات سایت شما را فهرست کنند و کدام را افهرست نکنند. موتورهای جستجو صفحات فهرست شده را در نتایج خود قرار می دهند، در حالی که صفحات غیر فهرست شده را از نتایج خود حذف می کنند و از طریق جستجو در دسترس نیستند.

اگر محتوایی در وب سایت شما وجود دارد که ترجیح می دهید مردم از طریق موتورهای جستجو به آن دسترسی نداشته باشند، استفاده از این تگ می تواند مفید باشد. خود صفحه ممکن است از نظر محتوا کوتاه باشد یا محتوا می تواند برای مخاطب خاصی باشد تا برای بازدید عمومی.

تگ های سرتیتر

تگ های سرتیتر شما عناوینی هستند که محتوای صفحه وب شما را تقسیم می کنند. آنها به تقسیم محتوای شما به بخش های قابل هضم و خواندنی کمک می کنند. آنها همچنین سلسله مراتب و ترتیب محتوای شما را نشان می دهند که می تواند برای افراد دارای معلولیت که سعی در دسترسی به صفحه شما دارند و نیاز به استفاده از ابزارهای دسترسی مانند صفحه خوان ها دارند مفید باشد. تگ‌های سرتیتر همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بفهمند محتوای شما در مورد چیست.

مطالب مرتبط: چگونه نویسنده شویم و به طور مداوم درآمد کسب کنیم

متن جایگزین

متن جایگزین نوعی تگ است که بر روی تصاویر در یک صفحه وب اعمال می شود تا به شناسایی آنچه که تصویر مربوط می شود کمک کند. متن جایگزین برای یک تصویر به موتورهای جستجو می گوید که تصویر چیست تا بتواند در رتبه بندی صفحه موتور جستجو کمک کند. همچنین با توصیف تصویر در صورت عدم بارگذاری به کاربر کمک می کند. برای کاربرانی که به ابزارهای دسترس‌پذیری مانند صفحه‌خوان‌ها متکی هستند، متن جایگزین توضیحی را ارائه می‌کند که صفحه‌خوان می‌تواند برای کاربر بخواند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *