یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد(USP) چیست؟ تعریف و مثال

یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد چیست؟

یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) صاحبان کسب و کار را ترغیب می کند تا در مورد آنچه که می خواهند برای آن شناخته شوند بسیار دقیق باشند. USP به جای اینکه برای ارائه همه چیز، مانند پایین ترین قیمت و بهترین کیفیت، شناخته شود، کیفیت خاصی را هدف قرار می دهد. درک چگونگی ایجاد یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد می تواند گام مهمی برای کسب و کار شما باشد.

در این مقاله، شما یاد خواهید گرفت که یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد چیست و چگونه برای شرکت یا برند خود یک پیشنهاد ایجاد کنید.

یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد چیست؟

USP نشان دهنده چیزی است که کسب و کار شما مخفف آن است. این کیفیتی است که کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند. انتخاب یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد بسیار خاص، کلید ایجاد یک استراتژی بازاریابی متمرکز است که پیامی منسجم را در سراسر کپی‌نویسی، برندسازی، کمپین‌ها و سایر ابزارهای بازاریابی دارد.

هنگامی که شما یک USP واضح دارید، مشتری هدف شما می تواند به یک سوال مهم در مورد کسب و کار شما پاسخ دهد: چه چیزی آن را از رقبا متمایز می کند؟ چهار میخ USP وجود دارد که می توانید استراتژی بازاریابی خود را بر روی آنها متمرکز کنید.این چهار P ، عبارتند از:

  • مشخصات محصول
  • ساختار قیمت
  • استراتژی قرار دادن (مکان و توزیع)
  • استراتژی تبلیغاتی

چه چیزی یک USP قوی را می سازد؟

ایجاد یک USP قوی برای دعوت از مخاطبان مناسب برای محصول یا خدمات شما کلیدی است. نکات زیر را دنبال کنید تا به یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد دست پیدا کنید:

۱. مانند مشتری ایده آل خود فکر کنید

شناسایی مخاطبان هدف، درک نیازهای مشتری را برای شما آسان تر می کند. برای این کار به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مشتری ایده آل من واقعا چه می خواهد؟
  • آنچه من ارائه می دهم چگونه می تواند به حل مشکلات مشتری ایده آل من کمک کند؟
  • انگیزه مشتری ایده آل من برای خرید چیست؟
  • چرا مشتریان فعلی من محصول من را به رقبای من ترجیح می دهند؟

۲. به مشتریان ایده آل خود توضیح دهید که چگونه می توانید مشکلات آنها را حل کنید

خریدار ایده آل شما از شما می خواهد که مشکلات آنها را حل کنید. این فراتر از نیازهای ساده است زیرا مشکل معمولاً بسیار پیچیده‌تر است. برای مثال، برندهای طراح به سادگی لباس نمی فروشند. آنها به خریداران ایده آل خود یک سبک زندگی لوکس را با قطعات مد رده بالای خود می فروشند. یک شرکت هواپیمایی صرفاً پروازها را نمی فروشد، بلکه در حال فروش لوکس و راحتی در آسمان است.

وقتی درک محکمی از مشتری ایده آل خود داشته باشید، می توانید شروع به ارائه بهترین پیشنهاد فروش منحصر به فرد برای حل مشکل پیچیده آنها کنید.

مطالب مرتبط: درباره مدیر برند بودن بیاموزید

۳. در نظر مشتریان خود به یکی از موارد ضروری تبدیل شوید

دقیقاً به خریداران ایده آل خود بگویید که قصد دارید به آنها چه چیزی بدهید. به عنوان مثال، سال‌ها پیش، شعار فدکس این بود: «وقتی کاملاً، به طور مثبت باید یک شبه وجود داشته باشد.» این شعار شرکت را از بسیاری دیگر در آنجا متمایز می‌کرد. این شعار دقیقاً به مشتریان می‌گفت که از فدکس چه انتظاری دارند. در آن زمان بود که مشتریان متوجه شدند که آنها برای حل مشکلات حمل و نقل خود به فدکس نیاز دارند.

بهترین شیوه های USP

فرآیند سه مرحله ای برای یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد، یک فرآیند مهم برای استراتژی بازاریابی شما است. هنگام کار بر روی این فرآیند، مهم است که بهترین روش‌های زیر را در نظر داشته باشید تا به یک پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد برسید. اینها هستند:

۱- روی ارزش تمرکز کنید

هنگامی که یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ارائه می کنید، از رفتن به دنبال چیزی منحصر به فرد خودداری کنید. در عوض، روی آنچه خریدار ایده آل شما ارزش قائل است تمرکز کنید. این می تواند یک کیفیت سازگار با محیط زیست، خدمت دوستانه، هدیه دنج یا بیشتر باشد.

۲. شعار خود را مجسم کنید

شعار شما باید در تمام جنبه های کسب و کار شما نشان داده شود، نه صرفاً در آنچه می فروشید. به عنوان مثال، اگر خریدار شما محصول شما را به این دلیل انتخاب می کند که از بطری های قابل بازیافت ساخته شده است، فضای تولید شما نیز باید این شعار را با اجرای یک محیط بازیافت پسند نشان دهد.

مطالب مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک

۳. تحقیقات خود را انجام دهید

هنگامی که پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را ارائه می دهید، تمرین خوبی است که تحقیقات گسترده ای انجام دهید تا ببینید رقبای شما چه می کنند. از پیشنهادات فروش منحصر به فرد رقبای خود و روندهای آن آگاه باشید.

۴. بر تحقیقات چشم انداز تمرکز کنید

علاوه بر تحقیقات بازار،همچنین تمرکز بر تحقیقات چشم انداز برای دیدن آنچه که مردم قبلاً در مورد محصولات مشابه شما گفته اند مفید است.به دنبال شکایات باشید. همین شکایات ممکن است به شما کمک کند تا یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد قوی داشته باشید.

به دنبال شکایات در هر زمینه از کسب وکار رقبای خود باشید – از محصول گرفته تا تحویل و بازگشت.به عنوان مثال، افرادی که محصولات زیبایی سازگار با محیط زیست می‌خرند، می‌توانند شکایت کنند که طیف رنگ‌ها در مقایسه با رنگ‌هایی که سازگار با محیط‌ زیست نیستند، متنوع نیست.با داشتن این نکته در ذهن،شما می توانید به شکایت آنها رسیدگی کنید و این پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما باشد.

۵. روی سئوی خود کار کنید

خریدار ایده آل شما از کلمات کلیدی خاصی برای یافتن محصول یا خدمات استفاده می کند که مشکل او را حل می کند. به عنوان مثال، “مد لوکس ارگانیک.” جستجوی کلمات کلیدی برای سایر جنبه های کسب و کار آنلاین شما مهم است – عمدتاً به این دلیل که بتوانید در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشید و توسط مخاطبان هدف خود پیدا شوید. با این حال، دانستن اینکه کلمات کلیدی هستند همچنین می توانند به شما کمک کنند تا بهترین شعار را برای پرداختن به پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود داشته باشید.

۶. از زبان مشتری خود استفاده کنید

اگر خریدار ایده آل خود را می شناسید، پس باید بدانید خریدار ایده آل شما چگونه ارتباط برقرار می کند. وقتی محتوای خود را ارائه می کنید، باید از همان زبان مشتری ایده آل خود استفاده کنید. بنابراین، اگر خریداران شما متخصص هستند، به همان زبان صحبت کنید. اگر خریداران شما جوان هستند، به گونه ای ارتباط برقرار کنید که با آنها همراه شود. همیشه هنگام آموزش به خریداران خود مراقب باشید. شما باید کمک کننده باشید، اما هرگز مهربان نباشید.

۷. از کلیشه ها دور نگه دارید

هنگام ارائه پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود استفاده از کلیشه ها را کنار بگذارید. کلیشه به معنای استفاده بیش از حد از یک اصطلاح است و بعید است که برای خریداران شما جذاب باشد. به عنوان مثال، هنگام فروش ویژگی های هتل خود، از کلیشه “آرامش کنار استخر” اجتناب کنید. بدیهی است و انجام شده است. در عوض، در مورد آبگرم پیشرفته یا رستوران هتل برنده جایزه صحبت کنید.

۸. از صدای فعال استفاده کنید

صدای فعال؛ کوتاه تر، واضح تر و قوی تر از صدای غیرفعال است، بنابراین هنگام نوشتن محتوای خود از آن استفاده کنید. شعار معروف و قوی با صدایی فعال، «فقط انجامش بده» نایک است.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *