بازاریابی اکتسابی (جذبی) چیست؟ (به علاوه نحوه بهبود)

بازاریابی اکتسابی چیست؟ 

در حالی که ممکن است شرکت ها بر روی ایجاد روابط با مشتریان فعلی سرمایه گذاری کنند، ممکن است برای جذب مخاطبان جدید مفید باشد. اغلب، یک شرکت ممکن است از بازاریابی اکتسابی برای به دست آوردن مشتریان جدید استفاده کند، که شامل تبلیغ محصولات به مشتریان و سرنخ هایی است که هنوز اقدام به خرید نکرده‌اند. اجرای این استراتژی ها می تواند به یک شرکت کمک کند تا رقابتی بماند و پایگاه مشتری بزرگتری ایجاد کند. در این مقاله، ما درباره چیستی استراتژی اکتسابی بحث می‌کنیم، مزایای آن را فهرست می‌کنیم، کانال‌های اکتسابی را مشخص می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه یک کسب‌وکار می‌تواند استراتژی اکتسابی خود را بهبود بخشد.

بازاریابی اکتسابی (جذبی) چیست؟

بازاریابی اکتسابی فرآیند بازاریابی است که بر هدف‌گذاری، تبلیغ و بازاریابی کالاها یا خدمات به مخاطبان جدید برای جذب مشتری تمرکز دارد. به طور معمول، این بازاریابی بر جذب مشتریان در مرحله توجه یا علاقه قیف تبدیل تمرکز دارد. هنگام برنامه ریزی برای به دست آوردن مشتریان جدید، یک شرکت بر ایجاد آگاهی از برند تمرکز نمی کند. در عوض، کسب و کار؛ جذابیت منحصر به فرد محصول خود را برجسته می کند. با استفاده از استراتژی های جذب یا اکتساب مشتری، یک شرکت بر چرایی و چگونگی تفاوت و برتری آنها نسبت به رقبای خود تأکید می کند. برخی از کانال هایی که یک شرکت ممکن است در هنگام جذب مشتریان جدید از آنها استفاده کند عبارتند از:

  • مستقیم: زمانی است که مشتری با تایپ مستقیم نام وب سایت شما در موتورهای جستجو به وب سایت شما می رسد.
  • ارگانیک: این کانال به مشتریان کمک می کند تا وب سایت شما را در نتایج جستجوی ارگانیک بیابند و از آنها بازدید کنند.
  • ایمیل: این کانال جذب زمانی مفید است که مشتری روی ایمیل کلیک می کند تا به وب سایت شما برسد.
  • جستجوی پولی: این کانال بازاریابی زمانی ارزشمند است که مشتری روی یک تبلیغ پولی کلیک کرده و به وب سایت شما برسد.
  • ارجاعات: این به زمانی اشاره دارد که وب سایت دیگری URL وب سایت شما را به وبلاگ یا وب سایت خود پیوند می دهد.
  • اجتماعی: این به مشتری اشاره دارد که از طریق پیوندی که در پلتفرم رسانه اجتماعی خود ارسال می شود به وب سایت شما دسترسی پیدا می کند.

هدف اصلی از جذب مشتریان، معرفی کسب و کار به آنها و متقاعد کردن آنها برای خرید است. این استراتژی‌ها می‌توانند به شرکت کمک کنند تا خریدهای تکراری را انجام دهد که وفاداری به برند را تقویت می‌کند.

مطالب مرتبط: بازاریابی استراتژیک چیست؟ (همراه با مزایا و نکات)

مزایای بازاریابی اکتسابی چیست؟

برخی از مزایای جذب مشتری به شرح زیر است:

  • یک شرکت را برای به دست آوردن مشتریان جدید توانمند می کند
  • مشتریان را تشویق می کند تا محصولات و خدمات جدید را بررسی کنند
  • درآمد کلی شرکت را افزایش می دهد
  • احتمال تکرار مشتریان را افزایش می دهد
  • کسب و کار را گسترش می دهد
  • با افزایش درآمد شرکت، هزینه های بازاریابی را کاهش می دهد
  • سرمایه گذاران جدید را جذب می کند و آنها را تشویق می کند تا در رشد شرکت مشارکت کنند

برخی از کانال های اکتسابی کلیدی چیست؟

کانال‌های اکتسابی، پلتفرم‌ها و استراتژی‌های یک شرکت برای تعامل و جذب مشتریان جدید هستند. اغلب، بازاریابان ممکن است از کانال های زیر برای به دست آوردن مشتریان جدید استفاده کنند:

۱. وبلاگ ها

در حالی که محتوا یک جنبه ضروری از هر طرح بازاریابی است، اما در مرحله بررسی قیف تبدیل برای مشتریان بسیار تاثیرگذار است. محتوای با کیفیت این قدرت را دارد که به مشتریان در مورد محصولات و خدمات یک شرکت آموزش دهد. این می تواند یک تمایز مهم در ایجاد اعتماد مشتریان برای اولین خرید آنها باشد. وبلاگ نویسی اطلاعات روشنگری را به مشتریان ارائه می دهد، با مشتریان بالقوه و فعلی درگیر می شود و موضوعات مختلف را بررسی می کند. قبل از ارسال هر وبلاگی در وب سایت خود، محتوا را برای مشتریانی که می خواهید جذب کنید، بهینه کنید.

مطالب مرتبط: ۱۱ نوع وبلاگ (با مزایای ایجاد پست های وبلاگ)

۲. پلتفرم های رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای آموزش مشتریان در مورد یک برند هستند. از آنجایی که مشتریان بیشتری از رسانه های اجتماعی برای جستجوی محصولات و خدمات جدید استفاده می کنند، این یک کانال عالی برای به دست آوردن مشتریان جدید است. بر اساس پایگاه مشتری که در تلاش برای جذب آن هستید، یک شرکت می تواند یک یا چند پلتفرم رسانه اجتماعی را انتخاب کند. شرکت ها می توانند با به اشتراک گذاشتن محتوای معنادار در این پلتفرم ها، علاقه مشتریان را به محصولات یا خدمات خود جلب کنند.

مطالب مرتبط: برترین پرسش ها و پاسخ های مصاحبه بازاریابی رسانه های اجتماعی

۳. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی روشی مقرون به صرفه و کارآمد برای جذب مشتریان جدید و تعامل با مشتریان فعلی است. با استفاده از یک سری ایمیل، یک شرکت می‌تواند از طریق ملاحظات، مشتریان احتمالی را از آگاهی بگیرد و آنها را تشویق به خرید کند. به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت و محصول ممتاز و خدمات برجسته می تواند به جذب مشتری کمک کند. یکی دیگر از دلایلی که بازاریابی ایمیلی یک کانال جذب یا اکتساب ارزشمند است این است که به شما امکان می دهد با نظارت بر نرخ اشتراک و لغو اشتراک، رفتار مشتری را ارزیابی کنید.

مطالب مرتبط: انواع بازاریابی ایمیلی ، مزایا و نکات آن

۴. تبلیغات پولی

تبلیغات پولی روشی بسیار موثر برای جذب مشتری است. اگر مشتریان بالقوه شما محصولات مشابه را به صورت آنلاین جستجو می کنند، ممکن است تبلیغات پرداخت به ازای کلیک را در نظر بگیرید. اگر مخاطبان شما بیشتر وقت خود را در یک پلتفرم رسانه اجتماعی خاص می گذرانند، ممکن است آن روش را برای دستیابی به مشتریان ترجیح دهید. قبل از انتخاب پلتفرم، بدانید که مشتریان شما در کجا زمان می گذرانند و آزمایش کنید که کدام پلتفرم ها نتایج مطلوبی را با کمترین هزینه برای کسب و کار شما تولید می کنند.

مطالب مرتبط:تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) چیست و چگونه کار می کند؟

۵. رسانه های تصویری و ویدیویی

ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت می تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند. ویدئوها به مشتریان هدف شما یک نمای کلی سریع از ویژگی اصلی محصول و پیامی که می‌خواهید به مشتریان خود منتقل کنید، می‌دهد. همچنین آگاهی از برند را افزایش می دهد و یک شرکت را به عنوان قابل اعتماد ایجاد می کند.

۶. بازاریابی جستجو

بازاریابی جستجو به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی جستجوی پولی مانند پرداخت به ازای کلیک اشاره دارد. این کانال جذب یا اکتساب، دید شرکت را فراهم می کند و به آن اجازه می دهد تا وب سایت و محتوا را بهینه کند. با استفاده از استراتژی های سئو، یک شرکت می تواند اطمینان حاصل کند که محتوا، خدمات و محصولات آن به راحتی توسط مخاطبین هدف قابل جستجو هستند. هنگام ایجاد محتوا، شرکت ها می توانند روی استفاده از کلمات کلیدی، لینک های داخلی، متا تگ ها، متن جایگزین و عنوان های فرعی برای بهبود رتبه در صفحات نتایج موتور جستجو تمرکز کنند.

مطالب مرتبط: تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ و نحوه انجام آن برای بهترین نتایج

چگونه استراتژی جذب مشتری خود را بهبود بخشید

از این مراحل برای بهبود استراتژی های جذب خود برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید:

۱. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

هنگام ایجاد یا بهبود استراتژی کسب خود، ضروری است که بدانید چه کسی را هدف قرار می دهید. شناخت مخاطبان هدف ایجاد محتوای مرتبط را آسان تر می کند. قبل از ایجاد شخصیت خریدار، بپرسید چرا می خواهید محصولات را برای این مشتریان بازاریابی کنید. این می تواند به ایجاد شخصیتی کمک کند که مشکلات، نقاط درد و خواسته های مشتریان را توصیف کند.

۲. کانال های جذب مناسب را انتخاب کنید

در حالی که کانال های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای جذب مشتری استفاده کنید، تعداد کانال های جذب را کاهش دهید. ممکن است برای استفاده از همه آنها شیفته شوید، اما ممکن است نتایج مطلوب را ارائه نکنند. کانالی را بر اساس پلتفرم هایی که مخاطبان هدف شما استفاده می کنند انتخاب کنید. روی کاهش کانال هایی که ممکن است برای تعامل یا ارتباط با مشتریان استفاده کنید تمرکز کنید.

۳. استراتژی جذب خود را انعطاف پذیر نگه دارید

از آنجایی که رفتار مشتری با گذشت زمان ممکن است تکامل یابد، ضروری است که استراتژی خود را انعطاف پذیر نگه دارید. برای اطمینان از انعطاف پذیری، کسب و کار شما می تواند یک کمپین متفاوت برای هر محصول ایجاد کند تا مشتری را درگیر خود نگه دارد. یک استراتژی منعطف، به‌رغم تغییر تقاضای بازار، دستیابی به مشتریان جدید را برای شرکت آسان‌تر می‌کند.

۴. تمرکز بر پایداری

تمرکز بر پایداری می تواند تضمین کند که استراتژی جذب شما به جذب مشتریان جدید کمک می کند. هرچه استراتژی شما پایدارتر باشد، ممکن است استراتژی شما طولانی تر به نتایج دلخواه برسد. برای مثال، شرکت‌ها می‌توانند فرآیندهای خودکار خدمات مشتری یا تیم بازاریابی را برای ساده‌سازی گردش کار خود ایجاد کنند.

مطالب مرتبط: پایین قیف چیست؟ با ایده ها و نکات

۵. وب سایت خود را بهینه کنید

وب سایت شما یک ماشین تولید سرنخ است. برای جذب مشتری، می‌توانید وب‌سایت‌ها را بهینه کنید تا سرنخ‌های بیشتری بیاورید و آنها را به مشتری تبدیل کنید. هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت خود، روی اضافه کردن پاپ‌آپ‌ها تمرکز کنید و پیشنهادات ویژه با فراخوان برای اقدام (CTA) معنادار ارائه دهید. جریان وب سایت شما می تواند سفر مشتری را بهبود بخشد و جذب مشتری بالاتر را تضمین کند.

۶. بر سرنخ های تبدیل شده تمرکز کنید

در حالی که به دست آوردن مشتریان جدید چالش برانگیز است، حفظ این تبدیل ها می تواند حتی دشوارتر باشد. از پایگاه مشتریان فعلی خود برای جذب مشتریان فعلی خود استفاده کنید. کسب‌وکارهایی که بر سرنخ‌های تبدیل‌شده تمرکز می‌کنند می‌توانند بازخورد مشتری را دریافت کنند و محصولات را بر اساس نیازهای مشتری توسعه دهند.

استراتژی اکتسابی یا جذب در مقابل آگاهی از برند

اغلب، بازاریابان و مشتریان ممکن است استراتژی جذب را با آگاهی از برند اشتباه بگیرند. در حالی که هر دو به جلب علاقه سرنخ‌های اولیه کمک می‌کنند، اما این کار را متفاوت انجام می‌دهند. استراتژی های آگاهی از برند به گسترش برند کمک می کند و به برند اجازه می دهد تا به پایگاه مشتریان گسترده تری دست یابد. این در درجه اول شامل هدف قرار دادن مخاطبان جدید است.

استراتژی های جذب؛ مشتریان را در اولویت قرار می دهد و هدف اصلی آنها تماس با مشتریان و اطمینان از خرید آنهاست. در مقایسه، استراتژی اکتسابی بر سرنخ ها در بالای قیف بازاریابی متمرکز است. مشتریان از خدمات و محصولات شما آگاه می شوند اما هنوز اقدام به خرید نکرده اند. استراتژی اکتسابی یک رویکرد شخصی و هدفمند را تضمین می کند. یکی دیگر از تفاوت های کلیدی، هدف استراتژی های بازاریابی است. در حالی که آگاهی از برند بر برند متمرکز است، هدف اصلی آن آشنا کردن و شناسایی آن در بین مخاطبان هدف است.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *