کمپین ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی چیست؟

ایمیل شاید قدیمی ترین شکل ارتباط از طریق اینترنت باشد، اما هنوز هم یکی از موثرترین راه های ارتباط با مردم است. علیرغم موفقیت کانال های ارتباطی جدید مانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی، هنوز هم با بیش از چهار میلیارد کاربر ایمیل در سراسر جهان، رایج ترین کانال ارتباطی است.

به همین دلیل است که بازاریابان از کمپین های بازاریابی ایمیلی برای تکمیل استراتژی های بازاریابی کلی خود استفاده می کنند. با کمپین‌های ایمیلی، برندها و کسب‌وکارها مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند و پیام‌های برند خود را به‌طور مؤثر ارتباط می‌دهند.

کمپین ایمیلی چیست؟

در یک کمپین ایمیل، یک بازاریاب یک ایمیل یا یک سری ایمیل برای مجموعه ای از مخاطبین ارسال می کند. این ایمیل ها برای رسیدن به یک هدف خاص برای یک برند یا کسب و کار طراحی شده اند. هدف می‌تواند افزایش نرخ تبدیل، اطلاع رسانی به مخاطبان در مورد یک محصول یا خدمات جدید، یا به سادگی ارتباط با مشتریان باشد.

در مقایسه با سایر استراتژی‌های بازاریابی، کمپین‌های ایمیلی می‌توانند در سطح شخصی‌تری با مخاطبان عجین شوند. ایمیل‌ها به‌جای اینکه در پلت‌فرم‌های دیجیتال برجسته شوند، مستقیماً در صندوق ورودی مخاطبان شما قرار می‌گیرند و به شما فرصتی می‌دهند که توجه بی‌نظیر آنها را جلب کنید.

آنچه برای اجرای یک کمپین ایمیلی لازم است

اجرای یک کمپین ایمیلی نسبتاً ساده است. شما فقط به سه چیز نیاز دارید: یک ارائه دهنده خدمات ایمیل، اهداف شما برای کمپین ایمیل و لیست ایمیل قابل اعتماد شما.

اکیداً به شما توصیه می شود به جای خرید آنلاین مخاطبین، لیست ایمیل خود را به صورت ارگانیک بسازید. این به این دلیل است که یک لیست پستی ارگانیک تضمین می کند که سرنخ های شما با کیفیت هستند و به همین دلیل شانس بیشتری برای دستیابی به اهداف کمپین ایمیل خود خواهید داشت.

راه اندازی کمپین ایمیل شما

قبل از شروع یک کمپین ایمیلی، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید. این به سازمان شما کمک می کند تا موفقیت کمپین شما را بسنجد و بازگشت سرمایه شما را ببیند. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید هنگام تنظیم و رسیدن به اهداف کمپین ایمیل خود دنبال کنید.

۱.هدف کمپین خود را مشخص کنید

چرا یک کمپین ایمیلی راه اندازی می کنید؟ خواه برای تبلیغ یک محصول جدید، اطلاع رسانی به مشتریان در مورد فروش یا ارسال خبرنامه باشد، مخاطبان شما باید در قلب کمپین شما باشند. برای داشتن یک ایده کلی از آنچه می خواهید کمپین شما به آن دست پیدا کند، یک هدف روشن ایجاد کنید.

۲.مخاطبان خود را شناسایی و مطالعه کنید

در مورد لیست پستی خود تحقیق کنید. اگر لیست ایمیل خود را به صورت ارگانیک ساخته اید، به این معنی است که کسانی که بخشی از آن هستند از قبل به برند شما علاقه مند هستند. کشف کنید که چه چیزی آنها را به سمت برند شما جذب می کند و نوع محتوایی که بیشتر با آنها عجین است را شناسایی کنید. این به کمپین شما کمک می کند تا برای آنها جذاب تر شود.

۳.اهداف هوشمند را برای کمپین ایمیل خود تعیین کنید

هنگام تعیین اهداف کمپین خود، مطمئن شوید که آنها هوشمند هستند: مشخص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، واقع بینانه و محدود به زمان. دستیابی و پیگیری اهداف هوشمند آسان تر است و اغلب می توانند کمپین بازاریابی ایمیلی شما را موفق کنند.

۴.شاخص های کلیدی عملکرد را تعیین کنید

به اهدافت برگرد. چه معیارهایی نشان می دهد که شما با موفقیت به اهداف خود دست یافته اید؟ ده شاخص کلیدی عملکرد وجود دارد که ممکن است بخواهید بسته به اهداف کمپین خود، آنها را پیگیری کنید:

  • نرخ پرش
  • پرچم های هرزنامه
  • اشتراک گذاری در پلتفرم های اجتماعی
  • نرخ کلیک
  • نرخ کلیک برای باز کردن
  • ایمیل های تحویل داده شده
  • ایمیل های باز شده
  • ارسال ایمیل
  • لغو اشتراک
  • تبدیل ها

۵.معیارها را دنبال کنید تا پیشرفت کمپین خود را ببینید

معیارهای ذکر شده در بالا را برای نظارت بر پیشرفت کمپین ایمیل خود تجزیه و تحلیل کنید. هنگامی که کمپین شما به پایان می رسد، می توانید از این معیارها نیز استفاده کنید تا ببینید کمپین شما چقدر موفق بوده است.

بهترین روش ها برای اجرای کمپین ایمیلی

  1. ایمیل ها را در زمان مناسب ارسال کنید. با بررسی تجزیه و تحلیل مخاطبان خود بدانید چه زمانی باید بفرستید.
  2. یک موضوع جذاب بنویسید تا شانس باز کردن ایمیل شما توسط گیرنده افزایش یابد.
  3. تست A/B را با بخش کوچکی از لیست پستی خود انجام دهید تا ببینید کدام کمپین ایمیلی برای مخاطبان شما مؤثرتر است، سپس از کمپین مؤثرتر برای مخاطبان بزرگتر استفاده کنید.
  4. ایمیل‌هایی را که ارسال می‌کنید شخصی کنید تا به ایمیل‌هایتان جنبه انسانی بدهید و به گیرنده نشان دهید که برند شما به آنها اهمیت می‌دهد.
  5. صفحات فرود(صفحات هدف) خود را بهینه کنید، بنابراین تجربه پس از کلیک گیرندگان شما به اندازه تجربه قبل از کلیک آنها قوی باشد
آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *