تحلیلگر سئو کیست؟ (با مهارت، وظایف و حقوق)

تحلیلگر سئو کیست؟ 

بسیاری از کسب و کارها از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای بهبود حضور آنلاین خود استفاده می کنند. یک تحلیلگر سئو به آنها کمک می کند تا با تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت و سایر داده های مرتبط، استراتژی سئوی مناسب برای کسب و کار خود را پیدا کنند. درک مهارت ها و مسئولیت های یک تحلیلگر سئو می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید این مسیر شغلی را دنبال کنید یا خیر. در این مقاله، ما توضیح می‌دهیم که یک تحلیلگر سئو کیست، چگونه می‌توان تحلیلگر سئو شد و برای برتری در این حرفه به چه مهارت‌ها و شرایطی نیاز دارید.

تحلیلگر سئو کیست؟

یک تحلیلگر سئو متخصصی است که از مهارت های تحلیلی و ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل داده ها از منابع مختلف استفاده می کند. آنها ایده هایی برای بهبود رتبه یک وب سایت پیدا می کنند و با کمک ابزارهای مختلف آن را پیاده سازی می کنند. مسئولیت اصلی آنها هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت مشتری از طریق تلاش های سئو آنها است.

سئو چیست؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک یک وب سایت از طریق نتایج جستجوی ارگانیک است. هدف اصلی سئو ایجاد ترافیک ارگانیک است. این بدان معنی است که سئو به افزایش تعداد افرادی که یک وب سایت را از طریق جستجوی دستی خود در اینترنت پیدا می کنند و نه از طریق تبلیغات پولی کمک می کند.

تحلیلگران سئو متوجه می شوند که مخاطبان به دنبال چه چیزی هستند و چگونه می توانند آن نیازها را با مهارت های تحلیلی و سئوی خود برآورده کنند. آنها با تحقیق، تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی استراتژی های مختلف وب سایت ها را برای موتورهای جستجو بهینه می کنند.

مسئولیت های یک تحلیلگر سئو

وظایف یک تحلیلگر سئو به شرح زیر است:

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی و پیاده سازی موثر آنها در محتوا
  • تجزیه و تحلیل ساختار محتوا و بهینه سازی آن با کلمات کلیدی مناسب
  • استفاده از سئو داخلی و خارجی و انجام ممیزی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو
  • ایجاد انواع مختلف لینک برگشتی برای محتوا
  • هدایت ترافیک به یک وب سایت با استفاده از تکنیک های موثر SEO و تجزیه و تحلیل کیفیت ترافیک
  • استفاده از پست مهمان و ایمیل های ارتباطی برای کمک به رشد مخاطبان آنلاین
  • مدیریت چندین ابزار بهینه سازی موتور جستجو
  • استخراج و تجزیه و تحلیل داده های لازم از منابع مختلف در گزارش ها و نمودارها

نقش های شغلی مرتبط

یک تحلیلگر سئو می تواند چندین نقش شغلی مرتبط را دنبال کند. در اینجا لیستی از آن نقش ها به همراه حقوق متوسط ​​و وظایف اصلی آنها آمده است.

۱. مجری سئو

میانگین حقوق ملی: ۱۰میلیون تومان در ماه

وظایف اصلی: مجری سئو شخصی است که تکنیک های سئو را تنظیم، اجرا و نظارت می کند. آنها بر تمام فعالیت های اصلی مانند برنامه ریزی استراتژی محتوا، بازاریابی وب و تجزیه و تحلیل نظارت دارند. ایجاد لینک برگشتی و استراتژی های کلیدواژه دو وظیفه اصلی آنهاست.

۲. متخصص سئو

میانگین حقوق ملی: ۱۲ میلیون تومان در ماه

وظایف اصلی: متخصصان سئو استراتژی ها و کمپین های بازاریابی موتور جستجو را تجزیه و تحلیل، بررسی و اجرا می کنند. آنها تجزیه و تحلیل رقابتی و بهینه سازی محتوا را برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو انجام می دهند. متخصصان سئو اغلب با متخصصان دیگر مانند طراحان وب و نویسندگان محتوا همکاری می کنند تا مطمئن شوند از استراتژی های آنها به طور موثر استفاده می شود.

۳. مدیر سئو

میانگین حقوق ملی : ۲۰میلیون تومان در ماه

وظایف اصلی: مدیران سئو کمپین هایی را سازماندهی و اجرا می کنند تا نام شرکتشان به صورت ارگانیک به عنوان نتایج برتر ظاهر شود زمانی که جستجوهای مرتبط در موتور جستجو انجام می شود، . آنها همچنین شرکت خود را با افزایش حضور آن در دایرکتوری های مختلف آنلاین تبلیغ می کنند. مدیر سئو فعالیت هایی مانند محتوا، طراحی، پرداخت به ازای کلیک و بازاریابی رسانه های اجتماعی را هماهنگ می کند.

مطالب مرتبط: مدیر رسانه های اجتماعی چیست؟ مهارت ها و صلاحیت ها

چگونه یک تحلیلگر سئو شویم

اگر می خواهید یک تحلیلگر سئو شوید، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

۱. نحوه کار موتورهای جستجو را بیاموزید

با دانستن موتورهای جستجوی مختلف و نحوه کار آنها شروع کنید. نحوه تعامل مخاطبان و موتورهای جستجو را بیاموزید و با انواع مختلف محتوا آشنا شوید. یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل داده های سئو با استفاده از ابزارهای محبوب صنعت و برنامه های تجزیه و تحلیل را در نظر بگیرید.

۲. گواهینامه های مربوطه را دریافت کنید

هیچ دوره قابل قبولی برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر سئو وجود ندارد. شما می توانید آماده سازی را شروع کنید و به زودی پس از اتمام دهمین دوره خود، چند گواهینامه اولیه مرتبط را دریافت کنید. داوطلبانی که می خواهند تحلیلگر سئو شوند می توانند در دوره های گواهینامه مختلف پذیرش بگیرند و همچنین می توانند دیپلم بهینه سازی موتورهای جستجو یا بازاریابی دیجیتال را امتحان کنند. در اینجا چند نمونه از دوره های گواهی در سئو آورده شده است:

  • اصول بهینه سازی موتور جستجو
  • دوره آموزشی سئو
  • گواهی تحلیگر حرفه ای رسمی (aCAP)

۳. مدرک لیسانس بگیرید

برای یادگیری مهارت های مهمی که می تواند به شما در تبدیل شدن به یک متخصص سئو کمک کند، مدرک لیسانس بگیرید. تکمیل مدرک لیسانس ممکن است حدود چهار سال طول بکشد و ممکن است شامل فرصت های کارآموزی در یک زمینه مرتبط باشد. در اینجا چند نمونه از دوره هایی وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به تحلیلگر سئو دنبال کنید:

  • دیپلم سئو و بازاریابی دیجیتال
  • اصول سئو و بازاریابی دیجیتال
  • دیپلم دیجیتال و بازاریابی اینترنتی.

۳. یک نمونه کار بسازید

یک نمونه کار آنلاین برای نمایش مهارت های سئو که به دست آورده اید ایجاد کنید. نمونه کارهای شما ممکن است شامل حساب‌های مکتوب، ویدیوها، اسکرین‌شات‌ها، پیوندها یا هر اطلاعات دیگری باشد تا کاری را که انجام داده‌اید به بهترین شکل نشان دهد. ساختن یک وب سایت برای نمونه کارها به شما امکان می دهد بهترین شیوه های سئو را آزمایش کنید و تغییرات را در یک تنظیمات کنترل شده در نظر بگیرید.

۴. یک وب سایت ایجاد کنید

ایجاد وب سایت خود را تمرین کنید تا تکنیک هایی را که از طریق تحقیق یاد می گیرید امتحان کنید. با سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب (CMS) که برای ساخت وب‌سایت‌ها استفاده می‌شوند آشنا شوید و بدانید که چگونه ابزارها و توسعه باطن آنها با موتورهای جستجو ادغام می‌شوند. تمرین چیزهایی مانند HTML و برچسب گذاری در وب سایت خود و آزمایش تکنیک های مختلف برای دیدن اینکه چگونه تغییرات بر صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) تأثیر می گذارد می تواند مفید باشد.

۵. برای کسی کار کنید

همچنین زمانی که احساس کردید دانش کافی کسب کرده اید، می توانید کار آزاد را شروع کنید. کار با مشتریان مختلف می تواند به شما تجربه بدهد و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. مهارت های سئوی خود را بر اساس بازخورد مشتری تقویت کنید. کار کردن برای شخصی به عنوان یک متخصص سئو می تواند در گسترش مهارت ها و دانش شما مفید باشد.

۶. به یک دوره کارآموزی بپیوندید

پس از اتمام تحصیلات خود و کسب دانش کافی در مورد سئو، می توانید به یک دوره کارآموزی بپیوندید تا مهارت های خود را تمرین کنید و بسته حقوقی بهتری را در آینده برای خود تضمین کنید. پیوستن به یک دوره کارآموزی می تواند تجربه حرفه ای کار در یک شرکت را به شما بدهد. برخی از شرکت ها دوره های آموزشی را برای کمک به شما در تکمیل الزامات گواهی ارائه می دهند.

مهارت برای یک تحلیلگر سئو

اینها مهارت هایی هستند که برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر بهینه سازی موتور جستجو نیاز دارید:

  • تخصص در HTML و CSS اولیه : تحلیلگران سئو اصول اولیه HTML و CMS را می دانند. دانش کاربردی HTML و کد نویسی به آنها کمک می کند تا محتوای خوب ایجاد کنند.
  • دانش الگوریتم های موتورهای جستجو: تحلیلگران سئو همیشه با به روز رسانی های الگوریتم گوگل همراهی می کنند. این به آنها کمک می کند تا فعالیت های سئوی خود را پیگیری و اندازه گیری کنند.
  • دانش ابزارهای سئو: تحلیلگران سئو می دانند که یک پلتفرم CMS مانند وردپرس چگونه کار می کند تا بتوانند کدهای مهم را در وب سایت پیاده سازی کنند.
  • مهارت های تولید محتوا: این متخصصان می توانند از دانستن نحوه تولید محتوای خوب به دنبال بهترین شیوه های سئو سود ببرند.
  • مهارت های تحلیلی: یک تحلیلگر سئو می داند که چگونه داده ها را به طور کامل تجزیه و تحلیل کند تا یک وب سایت بهینه شود و نتایج موثری تولید کند.
  • مهارت های حل مسئله: تحلیلگران سئو اغلب کاهش یا افزایش ترافیک ارگانیک یک وب سایت، میانگین زمان صرف شده در یک صفحه، نرخ پرش و منابع و انواع کسب را تجزیه و تحلیل می کنند.
  • تخصص در نقشه برداری سایت گوگل : تحلیلگران سئو اغلب از نقشه سایت و سلسله مراتب اطلاعات دارند. این به آنها کمک می کند پست ها یا صفحات یک وب سایت را در موتورهای جستجو فهرست کنند.

مرتبط: مهارت های بین فردی: تعاریف و مثال ها 

آیا تحلیلگر سئو شغل خوبی است؟

سئو یک گزینه شغلی خوب برای کسانی است که در بازاریابی دیجیتال و حوزه های مرتبط مهارت و دانش دارند. با توجه به رشد آگاهی دیجیتال و رقابت آنلاین، تقاضا برای متخصصان سئو نیز به طور مداوم در حال افزایش است. سئو به عنوان یکی از بهترین حرفه ها در صنعت IT ظاهر شده است. بسیاری از شرکت ها اهمیت موتورهای جستجو را برای رقابت در جایگاه خود می دانند. آنها عمدتاً در بازاریابی آنلاین سرمایه گذاری می کنند و به تحلیلگران سئو نزدیک می شوند تا ترافیک وب خود را افزایش دهند. تحلیلگران سئو و سایر مشاغل مرتبط دارای پتانسیل فوق العاده ای برای رشد هستند.

سئو چگونه کار می کند؟

سئو با آوردن پاسخ به سؤالات کاربر در قسمت جستجوی Google یا هر موتور جستجوی دیگری کار می کند. هر زمان که کاربر سؤالات خود را در قسمت جستجوی یک موتور جستجو وارد کند، در عرض چند ثانیه چندین نتیجه جستجو دریافت می کند. بهینه سازی موتور جستجو از پرس و جو پیروی می کند و نتایج را در قالب چندین URL( آدرس کامل اینترنتی) مرتبط بازیابی می کند. کل فرآیند سئو شامل یافتن و نمایش نتایج برای پرس و جوهای کاربران است. مراحل اصلی درگیر رتبه بندی یک وب سایت، نمایه سازی URL های وب سایت و خزیدن توسط موتورهای جستجو است.

میانگین حقوق یک تحلیلگر سئو چقدر است؟

میانگین حقوق یک تحلیلگر سئو ۱۶۰میلیون تومان در سال است. این حقوق ممکن است به بخش‌ها و مهارت‌های مختلف و تجربه یک نامزد بستگی داشته باشد. هرچه مهارت بیشتری داشته باشید، حقوق شما بیشتر است.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید: