متخصص سئو کیست؟ تعریف و مسئولیت ها

متخصص سئو کیست؟

هر روز حدود ۵.۶ میلیارد جستجو در اینترنت انجام می شود. این پرس و جوها میلیون ها نتیجه رقابتی را ارائه می دهند. این امر بهینه سازی موتورهای جستجو را برای مشاهده در طیف وسیعی از نتایج حیاتی کرده است. در این مقاله به بررسی بهینه سازی موتورهای جستجو می پردازیم، توضیح می دهیم که یک متخصص سئو چه کاری انجام می دهد و مسئولیت های آنها چیست.

متخصص سئو کیست؟

نقش اصلی یک متخصص سئو استفاده از تکنیک های سئو است که می تواند به یک وب سایت در رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو کمک کند. به طور معمول، این نیاز به بهینه سازی یک وب سایت برای کلمات کلیدی خاص مرتبط با تجارت دارد، از جمله آنها در محتوای سایت. به همین ترتیب، تکنیک‌های سئوی خارج از سایت، مانند لینک‌سازی، به رتبه‌بندی وب‌سایت کمک می‌کنند.

هدف نهایی یک متخصص سئو، بهبود رتبه سایت برای افزایش دید و ترافیک است که در نهایت می تواند منجر به فروش، دانلود یا بازدید بیشتر شود. در حالی که بسیاری از صنایع به طور منظم از کارشناسان سئو استفاده می کنند، آنها عمدتاً در شرکت های بازاریابی، آژانس ها یا به عنوان متخصص آزاد کار می کنند.

مطالب مرتبط: چگونه یک متخصص سئو شویم؟

بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو، که معمولاً به اختصار SEO(سئو) نامیده می شود، مفهومی برای بهبود وب سایت شما است تا آن را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) بیشتر نمایان کند. متخصصان سئو این کار را با پیاده سازی تکنیک هایی انجام می دهند که الگوریتم های موتورهای جستجو به نفع آنها هستند و یک وب سایت یا صفحه وب را در اولویت قرار می دهند. یک متخصص سئو می تواند با استفاده از یک استراتژی موفق سئو به وب سایت کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و منجر به بازدیدکنندگان بیشتر شود. صنعت بازاریابی معمولاً از بهینه سازی موتورهای جستجو برای کمک به کسب و کارها برای یافتن ترافیک بیشتر یا فروش محصولات بیشتر استفاده می کند.

مطالب مرتبط: خزنده وب چیست؟ (به علاوه تعریف و اهمیت)

انواع مختلف متخصصان سئو چیست؟

اصطلاح “متخصص سئو” گسترده است و می تواند چندین رشته را پوشش دهد، از جمله:

سازنده لینک

با پیشرفته تر شدن موتورهای جستجو، بک لینک(لینک برگشتی) دادن اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. یک وب سایت با داشتن لینک های بیشتر از منابع قابل اعتماد در رتبه بالاتری قرار می گیرد. یک متخصص سئو که بر روی لینک سازی تمرکز دارد برای ایجاد بک لینک بین سایت اصلی خود و سایر وب سایت های مرتبط و قابل اعتماد کار می کند. این نقش به مهارت های اجتماعی خوب و درک فنی از سئو نیاز دارد.

محقق سئو

بهترین شیوه های موتور جستجو دائما تغییر می کند و درک کامل آن دشوار است. از آنجایی که عموم مردم اطلاعات کاملی از الگوریتم های موتورهای جستجو ندارند، یک محقق وب می تواند به درک تأثیر روندها و به روز رسانی ها بر یک وب سایت کمک کند. کارشناسان سئو در این نقش بهترین شیوه های استفاده شده توسط لینک سازان، توسعه دهندگان و نویسندگان محتوا را ارزیابی و بهینه می کنند.

نویسنده محتوا

در حالی که این نقش به تخصص فنی کمتری نسبت به سایر نقش های متخصص سئو نیاز دارد، برای کمک به وب سایت ها برای رسیدن به رتبه های بالاتر حیاتی است. کیفیت محتوای یک وب سایت برای رتبه بندی آن بسیار مهم است، زیرا هم آموزنده و هم جذاب است. بیشتر محتوای تولید شده در این نقش دارای کلمات کلیدی است که به صورت ارگانیک استفاده می شوند و در قالب کپی صفحه وب، پست های وبلاگ یا مقالات ارائه می شوند.

مطالب مرتبط: مهارت های نویسنده محتوا و نحوه توسعه آنها

سئو فنی

سئو فنی؛ دانش فشرده ترین نقشی است که یک متخصص می تواند انجام دهد. این نیاز به درک عمیقی از الگوریتم های موتورهای جستجو، کدنویسی وب سایت و تجزیه و تحلیل داده ها دارد. این نقش معمولاً به فردی با دانش فنی نیاز دارد که برنامه نویسی و نحوه تعامل موتورهای جستجو با وب سایت ها را درک کند.

بازاریاب محتوا

بازاریابی محتوا یک روش نسبتاً جدید است که به کسب و کارها کمک می کند تا ضمن افزایش آگاهی از برند، بهینه سازی موتور جستجو را پیاده سازی کنند. نقش یک بازاریاب محتوا برنامه ریزی و توزیع کار ایجاد شده توسط یک نویسنده محتوا در وب سایت ها یا انتشارات مربوطه، ایجاد یک پیوند به اثر است. این موقعیت مستلزم مهارت های استراتژی سازی و ارتباط خوب با شرکای خارجی است.

متخصص سئو چه کاری انجام می دهد؟

در حالی که وظایف روزانه یک متخصص سئو بسته به تجارت، صنعت یا تخصص متفاوت است، چندین مسئولیت اصلی هر کانال را پوشش می دهد. این شامل:

تجزیه و تحلیل جستجو

متخصصان سئو عملکرد را به طور منظم ارزیابی می کنند تا مراحل بعدی یا منابع بالقوه مورد نیاز برای جذب ترافیک بیشتر را تعیین کنند. این نیاز به درک تحلیل روند و تشخیص الگو دارد. این تجزیه و تحلیل جستجو ممکن است شامل کلمات کلیدی مورد استفاده وب سایت، طرح بندی سایت و نوع جمعیت شناسی سایت باشد.

توسعه دانش

سئو به شدت به رفتار موتورهای جستجو وابسته است. به همین دلیل، بهترین روش ها برای سئو اغلب متفاوت است. یک به‌روزرسانی بزرگ از یک ارائه‌دهنده موتور جستجو می‌تواند زمینه‌ای برای یک متخصص سئو باشد تا در استراتژی خود تجدید نظر کند، بنابراین به‌روز نگه داشتن این پیشرفت‌ها ضروری است.

تولید محتوا

متخصصان سئو معمولاً می دانند که چگونه محتوا ایجاد کنند یا حداقل چگونه یک استراتژی محتوای موفق ایجاد کنند. محتوا سنگ بنای هر استراتژی موفق سئو است و تولید محتوا مهارتی است که بر چندین رشته تاثیر می گذارد. این ممکن است شامل محتوای نوشتاری، تصاویر و ویدئو باشد.

بهینه سازی کلمات کلیدی

درک و بهینه سازی کلمات کلیدی راه مهمی برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو است. اکثر متخصصان سئو ابزارها و روش‌شناسی پیرامون بهینه‌سازی کلمات کلیدی مرتبط را می‌دانند. آنها این اطلاعات را به یک نویسنده محتوا یا توسعه دهنده وب منتقل می کنند که بهینه سازی کلمات کلیدی را در یک وب سایت پیاده سازی می کند.

موارد مرتبط: تفاوت بین کلمات کلیدی تطابق گسترده در مقابل تطابق عبارت

ارزیابی وب سایت

یک مهارت کلیدی برای متخصصان سئو این است که بتوانند به سرعت نقاط قوت و ضعف یک وب سایت را از نظر بهینه سازی موتور جستجو شناسایی کنند. این معمولاً قبل از بازسازی یا طراحی مجدد اتفاق می‌افتد که با تجزیه و تحلیل محتوا، طرح‌بندی، بک لینک‌ها و سلامت کلی سایت پشتیبانی می‌شود. این به آنها اجازه می دهد تا تغییراتی را برنامه ریزی کنند که به ایجاد رتبه های بالاتر کمک می کند.

مرتبط: راهنمای سریع در مورد نحوه ویرایش یک وب سایت در ۴ مرحله آسان

کدنویسی یا برنامه نویسی

اگرچه این اجباری نیست، اما برای متخصصان سئو مفید است که در CSS، HTML یا جاوا اسکریپت مهارت داشته باشند. این زبان‌ها همگی در تکنیک‌های پیشرفته‌تر SEO دخیل هستند و می‌توانند به شما کمک کنند در بازار رقابتی برجسته شوید. بسیاری از زبان های برنامه نویسی دوره های آنلاین دارند که می توانند به شما در ورود به این رشته کمک کنند.

مطالب مرتبط: راهنمای محبوبیت زبان برنامه نویسی (با تعریف)

چگونه یک متخصص سئو شویم

اگر قصد دارید برای یک شغل متخصص سئو درخواست دهید، چندین الزام خاص وجود دارد که کارفرمایان به دنبال آن هستند. آنها عبارتند از:

۱. مدرک مرتبط یا گواهی آنلاین

در حالی که هیچ استاندارد ملی یا صنعتی برای آموزش سئو وجود ندارد، مدارک مرتبط در زمینه‌هایی مانند بازاریابی، فناوری اطلاعات یا استراتژی کسب‌وکار می‌تواند به نشان دادن مهارت‌های قابل انتقال به کارفرما کمک کند. همچنین توصیه می شود که متخصصان سئوی آینده نگر تکمیل گواهی سئو آنلاین را در نظر بگیرند. چندین شرکت برتر در این بخش می توانند به ارائه درک اساسی از مفهوم کمک کنند.

۲. تجربه در بازاریابی دیجیتال

کارفرمایان معمولاً هنگام انتخاب یک متخصص بالقوه سئو به دنبال چندین سال تجربه بازاریابی دیجیتال هستند. بسیاری از موقعیت های بازاریابی دیجیتال می توانند آموزش های حین کار در زمینه سئو و سایر رشته های بازاریابی را ارائه دهند و رشته های فناوری اطلاعات نیز از تکنیک های خاص سئو استفاده کنند. به یاد داشته باشید، یک لیست چشمگیر از تجربه کاری می تواند به اندازه یک مدرک رسمی خوب باشد.

موارد مرتبط: هفت عنوان شغلی محبوب بازاریابی دیجیتال (با حقوق)

۳. تحقیق در مورد مفاهیم سئو

یکی از بهترین راه‌ها برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، ایجاد یک روال یادگیری در مورد مفهوم است. بهینه سازی برای موتورهای جستجو زمینه کاری سریعی است که به طور مداوم به روز می شود و بهترین شیوه ها را تغییر می دهد. اگر درک ثابتی از اصول و تمایل به ماندن در راس روندها نشان دهید، می توانید این را در برنامه خود بسازید.

۴. مهارت های عملی سئو

یادگیری جنبه عملی سئو روشی رایج برای متخصصان سئو برای یافتن مشاغل سطح ابتدایی است. بسیاری از کارشناسان سئو در این صنعت با نوشتن محتوا یا یادگیری یک زبان برنامه نویسی شروع می کنند. هنگامی که سئوی عملی داشته باشید، یادگیری جنبه فنی، تاثیر سئو و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در نقش های تخصصی تر بسیار آسان تر خواهد بود.

۵. مهارت های مدیریت افراد

سئو زمینه ای است که برای انجام آن به چندین ذینفع نیاز دارد. متخصصان سئو با توسعه دهندگان وب، مدیریت، نویسندگان محتوا، طراحان، تیم های روابط عمومی و کارشناسان رسانه های اجتماعی برای ایجاد یک استراتژی منسجم سئو کار می کنند. این نیاز به ارتباط عالی و درک اینکه چگونه هر کانال می تواند به رتبه بندی در جهت درست کمک کند، نیاز دارد. متخصصان سئو آزاد اغلب با مشتریانی کار می کنند که ممکن است مفاهیم سئو را درک نکنند. این امر مستلزم توضیح ساده و مؤثر مفاهیم پیشرفته برای چندین ذینفع در سراسر یک پروژه است.

مرتبط: راهنمای مدیریت افراد: تعریف، نکات و مهارت ها

یک متخصص سئو به چه مهارت های دیگری نیاز دارد؟

در حالی که درک مفاهیم اساسی به عنوان یک متخصص سئو مهم است، سایر مهارت های مرتبط به موفقیت در زمینه گسترده تر کمک می کنند. این شامل:

  • علاقه به بازاریابی دیجیتال و تکامل سئو
  • تعهد به یادگیری مهارت های فنی جدید و به اشتراک گذاری دانش
  • تجربه کار با پلتفرم های رسانه های اجتماعی و اینکه چگونه می توانند ترافیک را هدایت کنند
  • درک فضای دیجیتال، از جمله نحوه تعامل موتورهای جستجو و وب سایت ها
  • درک خوبی از زمینه بازاریابی گسترده تر و اهمیت تعامل
  • مهارت های تحلیلی و گزارش دهی قوی
  • تجربه در ارائه اطلاعات به مخاطبان (بالقوه) کمتر ماهر
  • تجربه کدنویسی در HTML، جاوا اسکریپت یا CSS
  • پیشینه ای در تولید محتوا، روزنامه نگاری یا نوشتن وبلاگ
  • مهارت در تجسم داده ها و تجزیه و تحلیل روند بلند مدت
  • دانش میزبانی وب
  • درک روابط عمومی و نحوه توزیع پیام برند
آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *