مبانی بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا جزء اصلی بسیاری از استراتژی های بازاریابی موفق است. که توسط بسیاری از شرکت های بزرگ استفاده می شود، در ایجاد وفاداری مشتری موثر بوده است. بازاریابی محتوا به توسعه و حفظ برندهای متقاعد کننده کمک می کند و همچنین برای مشتریان و اربابان رجوع سودمند است. در این مقاله به بررسی چیستی بازاریابی محتوا، مزایای بازاریابی محتوا، عناصر کمپین بازاریابی محتوا و اهمیت آن برای انواع دیگر بازاریابی می پردازیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

این بازاریابی تکنیکی است که توسط شرکت ها و سازمان ها برای ایجاد و به اشتراک گذاری اطلاعات ارزشمندی که مخاطب هدف را جذب و حفظ می کند، استفاده می شود. بازاریابی محتوا بر حصول اطمینان از اینکه مخاطب یا مشتری هدف، اطلاعاتی را به دست می‌آورد که مفید یا ارزشمند است، تمرکز دارد. این شرکت را به عنوان یک مرجع در مورد موضوع، محصولات و خدمات ارائه شده تثبیت می کند و دید را افزایش می دهد. علاوه بر این، بین کسب و کار و مشتریانش اعتماد ایجاد می کند که منجر به افزایش وفاداری می شود. بازاریابی محتوا به چهار مرحله اساسی چرخه خرید مربوط می شود:

  1. آگاهی: مشتریان از یک مشکل یا نیاز آگاه می شوند.
  2. تحقیق: آنها تحقیق انجام می دهند یا به دنبال راه حل های ممکن برای مشکلات یا مواردی می گردند که به آنها در رفع نیاز کمک می کند.
  3. توجه: بر اساس تحقیقات و اطلاعات جمع‌آوری‌شده، محصولات، گزینه‌ها و خدمات مختلف را با هم مقایسه می‌کنند تا تصمیم بگیرند که بهترین انتخاب بر اساس قیمت و ارزش کدام است.
  4. خرید: مشتریان متعهد به تصمیم گیری و تکمیل خرید می شوند.

بازاریابی محتوا به اولین مراحل فرآیند خرید می پردازد و با آموزش دادن به مشتری و دادن ابزارهایی برای تصمیم گیری آگاهانه به آنها کمک می کند. این غیر تبلیغاتی است و به طور خاص به محصول یا خدمات اشاره نمی کند. با این حال، اطلاعات ارزشمندی را برای کمک به مصرف کنندگان در تصمیم گیری آگاهانه در صنعت شما فراهم می کند.

مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک

مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی است که به زمان، تلاش و تحقیق نیاز دارد. با این حال، استفاده از این روش مزایایی دارد، از جمله:

  • افزایش دید برند: با ارائه مداوم اطلاعات قابل قبول به مشتریان بالقوه و موجود، یک برند در ذهن مصرف کننده باقی می ماند و آگاهی و شناخت برند را افزایش می دهد.
  • جذب مشتریان جدید : با ارائه محتوای با کیفیت، می توانید مشتریان جدیدی را به سمت برند خود جذب کنید زیرا خدمات و اطلاعاتی را ارائه می دهد که برای آنها ارزشمند است.
  • حفظ مشتریان فعلی: با ایجاد دانش و آگاهی شرکت از نیازهای مصرف کننده، مشتریان فعلی به جستجوی برند به عنوان یک مرجع در جایگاه خود ادامه خواهند داد.
  • کاهش هزینه های بازاریابی: اگرچه ایجاد محتوای با کیفیت برای مخاطبان هدف زمان بر است، اما در طول زمان بسیار مقرون به صرفه است. می تواند با ایجاد اعتبار، منجر به جذب مشتریان بیشتر و حفظ مشتریان فعلی شود.
  • افزایش درآمد: با گذشت زمان، یک کسب و کار به عنوان یک متخصص در صنعت خود شناخته می شود و باعث افزایش درآمد می شود. کسب‌وکارها می‌توانند به آرامی وفاداری مشتری را ایجاد کنند و با نشان دادن ارزشی که می‌توانند به مشتریان ارائه کنند، یک هویت برند ثابت ایجاد کنند.

مطالب مرتبط: ۲۰ شغل بازاریابی که درآمد خوبی دارند

بخش هایی از کمپین بازاریابی محتوا

یک کمپین بازاریابی محتوای موثر برای هر شرکت بر اساس محصولات و خدمات ارائه شده، اهداف و مخاطبان هدف متفاوت به نظر می رسد. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که بر روی هشت مولفه کلیدی اکثر کمپین های بازاریابی محتوا که در زیر ذکر شده است تمرکز می کنید:

  1. یک هویت برند ثابت ایجاد کنید.
  2. اهداف را مشخص کنید.
  3. شخصیت مشتری را تعریف کنید.
  4. تحقیق انجام دهید.
  5. نیاز مشتری را بشناسید.
  6. محتوای با کیفیت ایجاد کنید.
  7. با بازار متمرکز ارتباط برقرار کنید.
  8. ارزیابی و تنظیم کنید.

۱.یک هویت برند ثابت ایجاد کنید

از دستورالعمل های برندسازی تثبیت شده استفاده کنید تا در همه پلتفرم ها و تبلیغات سازگار باشد. شما می خواهید صدا، تصویر، پیام و محتوای برند شما ثابت و سازگار با هویت تثبیت شده شما باشد تا مخاطبان تمرکز خود را حفظ کرده و اعتبار خود را حفظ کنید. ایجاد و حفظ یک برند ثابت می تواند به مشتریان کمک کند تا شرکت شما را سریع تشخیص دهند.

۲.اهداف را شناسایی کنید

شما باید اهدافی را تعیین کنید که به شما کمک کند تعیین کنید کدام بخش از کمپین بازاریابی محتوای شما کار می کند و کجا می توانید پیشرفت کنید. سعی کنید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را ایجاد کنید که بتواند اثربخشی استراتژی های مختلف را از نظر اعداد و داده ها اندازه گیری کند. اگر می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، مشتریان جدید جذب کنید یا ترافیک آنلاین بیشتری برای وب سایت خود ایجاد کنید، در نظر بگیرید. سپس، نحوه اندازه گیری این جنبه ها را مشخص کنید.

۳.شخصیت مشتری را تعریف کنید

شرح مشتری نمایه ای از مصرف کننده معمولی شما است و می تواند شامل اطلاعاتی مانند محدوده سنی، جنسیت، وضعیت خانواده، مکان، درآمد خانوار و سابقه تحصیلی باشد. انجام این کار به شما کمک می کند محتوای خود را متمرکز کنید. برای مثال، اگر جواهرات گران‌قیمت می‌فروشید، شخصیت مشتری شما می‌تواند افرادی با درآمد بالای ۷۵۰۰۰ دلار در سال باشد.

۴.تحقیق انجام دهید

برای به دست آوردن بینش در مورد نیازهای مشتری، می خواهید با استفاده از بازخورد مشتری، روندها و رفتارهای خرید تاریخی، نظرسنجی ها و حتی اطلاعات اشخاص ثالث تحقیقاتی را انجام دهید. انجام این تحقیق می تواند به شما در تعیین شخصیت مشتری و اثربخشی برندتان کمک کند.

۵.نیاز مشتری را بشناسید

اغلب به عنوان سفر مشتری یا نقشه سفر شناخته می شود، این داستان مشتری معمولی شما و نحوه تعامل آنها با برند شما است. این توانایی یک برند برای همدلی با نیازهای مشتری است و می تواند به شما کمک کند تا روی نحوه واکنش مصرف کنندگان به تجربه خرید برای بهینه سازی استراتژی بازاریابی خود تمرکز کنید.

۶.محتوای با کیفیت ایجاد کنید

محتوای باکیفیتی تولید کنید که مشتری را آگاه کند و با ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد راه حل مشکلاتشان، به رفع نیازهای آنها کمک کند. ارائه این اطلاعات می تواند به شما در ایجاد اعتماد و ایجاد پایگاه مصرف کننده در جایگاه خود کمک کند.

۷.با بازار متمرکز ارتباط برقرار کنید

فهرستی متمرکز از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها مانند رادیو، رسانه‌های چاپی یا بصری ایجاد کنید تا به شما کمک کند به بازار هدف خود برسید.

۸.ارزیابی و تنظیم کنید

روشی را برای اندازه گیری موفقیت ابتکار بازاریابی محتوای خود ایجاد کنید و ارزیابی کنید که آیا اهداف شما برآورده شده است یا خیر. استراتژی خود را برای کمک به رسیدن یا فراتر از اهداف خود تنظیم کنید. این چرخه ای است که می توانید به طور منظم آن را ارزیابی کنید تا به شما کمک کند تا تلاش های خود را بهینه کنید.

مطالب مرتبط: ترکیب تبلیغاتی بازاریابی: تعریف و نحوه استفاده از آن

چگونه بازاریابی محتوا برای سایر انواع بازاریابی مهم است

بازاریابی محتوا برای بقیه استراتژی های بازاریابی شما مفید است زیرا به جایگاه برند شما به عنوان یک مرجع پیشرو و ایجاد روابط قوی با مشتری کمک می کند. با ایجاد اعتبار و ایجاد فرهنگ اعتماد در بین مشتریان بالقوه و فعلی شما به عنوان مبنایی عمل می کند.

بازاریابی محتوا به عنوان راهی برای ارتباط با مشتریان از طریق ارتباط با درک شما از نیازهای آنها عمل می کند. آموزش دادن به مشتری برای کمک به آنها در سفر خرید، مراقبت واقعی از سفر خرید آنها را نشان می دهد و ثابت می کند که برند شما به آنها علاقه خاصی دارد.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

12 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *