انواع بازاریابی ایمیلی ، مزایا و نکات آن

انواع بازاریابی ایمیلی ، مزایا و نکات آن

استفاده از بازاریابی ایمیلی ابزار قدرتمندی برای کسب و کارهای مختلف برای جذب مشتریان، تعامل و حفظ آنهاست. بازاریابی ایمیلی می تواند کمک کند تا لیست ایمیل یک شرکت از محصولات جدید، تخفیف ها و سایر خدمات آگاه شود. به غیر از ایجاد آگاهی، ایمیل های بازاریابی می توانند برای تبلیغ فروش یا پیشنهادات ویژه، ارائه آموزش یا اطلاعات، یا به اشتراک گذاری اطلاعات عمومی شرکت نیز مورد استفاده قرار گیرند. در این مقاله به «بازاریابی ایمیلی چیست» می پردازیم، مراحل اجرای پویش بازاریابی ایمیلی را می یابیم، انواع ایمیل ها را بررسی می کنیم و با مزایای بازاریابی ایمیلی آشنا می شویم.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

درک چیستی بازاریابی ایمیلی می تواند به شما کمک کند تا از طریق قدرت ایمیل، کسب و کار خود را توسعه دهید. استراتژی های بازاریابی مستقیم که عمدتاً بر پویش های ایمیلی متکی هستند به عنوان بازاریابی ایمیلی شناخته می شوند. شرکت‌ها می‌توانند از ایمیل‌ها برای ایجاد روابط با مشتریان احتمالی، تبدیل آنها به مشتری و اطمینان از تجربه مثبت مشتریان فعلی استفاده کنند. ارزش بازاریابی ایمیلی در هزینه و اثربخشی پایین آن نهفته است. بسته به صنعت و اندازه پایگاه داده ایمیل، فرآیند می تواند به سادگی تنظیم یک ایمیل خوش آمدگویی و چند پیام خودکار باشد.

موارد مرتبط: ۲۰ شغل برتر در بازاریابی: متوسط ​​حقوق و الزامات

نحوه انجام پویش بازاریابی ایمیلی

در اینجا برخی از مراحل اجرای پویش بازاریابی ایمیلی آورده شده است:

۱. اهداف مرتبط را تعیین کنید

ثابت شده است که بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین روش ها برای دستیابی به مخاطبان هدف است. قبل از راه اندازی پویش خود اهداف روشنی را تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر هدف افزایش فروش باشد، پویش نیازمند ایجاد یک لیست مرتبط، با استفاده از پاپ آپ های تقسیم بندی شده و سفارشی سازی از طریق معیارهای مربوطه است.

۲. یک لیست ایمیل بسازید

ساخت لیست به فرآیند جمع آوری آدرس های ایمیل بازدیدکنندگان یا کاربران وب سایت اشاره دارد. این به توسعه پایگاه داده مشترکین و تقویت ارتباطات تجاری آینده با مشتریان بالقوه یا موجود کمک می کند. برخی از بهترین راه‌ها برای ایجاد فهرست ایمیل شامل رسانه‌های اجتماعی، تخفیف‌ها و معاملات، برنامه‌های ارجاع و وفاداری، محتوای جزئی یا کاملاً قفل دار و اعلان‌های انحصاری است.

۳. مخاطبان هدف را بخش بندی کنید

بخش بندی؛ عمل تقسیم لیست مشترکان ایمیل به گروه های کوچکتر است. بخش بندی ایمیل روشی برای شخصی سازی محتوا برای مشترکین بر اساس معیارهایی مانند موقعیت جغرافیایی خواننده، علایق و خریدهای گذشته است. بازاریابان به جای استفاده از یک پیام واحد برای همه، از بخش‌ها استفاده می‌کنند تا به طور خاص به فهرست‌های ایمیل مختلف و علایق فردی هر فهرست پاسخ دهند. آنها اغلب کاربران را بر اساس موارد زیر تقسیم بندی می کنند:

  • جمعیت شناسی: فرآیند ثبت نام می تواند با ارائه اطلاعات اولیه جمعیت شناختی، مانند سن، جنسیت و سطح درآمد، به بازاریابان درباره سبک زندگی هر خواننده اطلاعات بیشتری بدهد.
  • موقعیت جغرافیایی: بازاریابان می توانند عادات خرید و تصمیمات کاربران را بر اساس موقعیت مکانی آنها پیدا کنند. با زمان بندی پیام های ایمیل با توجه به مناطق زمانی گیرندگان، آنها می توانند تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کنند.
  • خریدهای گذشته: ارسال توصیه هایی برای اقلام مرتبط یا مکمل خریدهای گذشته از طریق این بخش ایده آل است.
  • زمان بین خرید: تقسیم بندی بر اساس مدت زمان بین خریدها می تواند به کسب و کارها کمک کند تا پیام هایی را ایجاد کنند که برای گیرندگان منطقی باشد. قابل توجه است که اثربخشی بازاریابی ایمیلی در هر مرحله از فرآیند خرید گسترش می یابد.

۴. در مورد نوع پویش تصمیم بگیرید

پویش های ایمیلی به جذب گیرندگان، افزایش فروش و به دست آوردن سرنخ بیشتر کمک می کند. آنها می توانند شامل خبرنامه ها، ایمیل های تبلیغاتی، ایمیل های خوش آمدگویی به مشترکین جدید و دعوت نامه های وبینار باشند. انتخاب عواملی مانند اهداف مقیاس پذیری و تعهد زمانی هنگام انتخاب قالب بسیار مهم است.

مطالب مرتبط: راهنمای فرمت ایمیل نویسی به زبان انگلیسی (همراه با نکات)

۵. پویش ایجاد کنید

مطمئن شوید که نرم افزار بازاریابی ایمیلی که انتخاب می کنید دارای یک سازنده پویش بصری و آسان برای استفاده باشد. شرکت ها ممکن است بسته به ارائه دهنده خود مجموعه ای از مراحل را برای ارسال ایمیل دنبال کنند. ممکن است یک گزینه تقسیم بندی برای انتخاب از نرم افزار وجود داشته باشد.

مزایای بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی روشی بسیار موثر برای افزایش فروش، ثبت نام و محصولات جدید برای کسب و کارها است. در اینجا برخی از مزایای بازاریابی ایمیلی آورده شده است:

۱) بازگشت سرمایه مثبت

بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که مشتریان را با توجه به اولویت های آنها به لیست های مختلف تقسیم کنید تا بتوانید محتوای مناسب را برای هر کدام ارسال کنید. ایمیل کانالی عالی برای ارسال پیام‌های شخصی به مخاطبان شماست، از ایجاد خط موضوعی عالی تا ایجاد تصاویری که برای مشتریان شما جذاب باشد و محتوای ارزشمندی که آن‌ها آن را ارزشمند می‌دانند.

۲) آسان برای استفاده

راه اندازی پویش های ایمیل نسبتاً آسان است. شرکت‌ها و منابع نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی به‌صورت آنلاین در دسترس هستند که به آپلود اطلاعات مشترکین، تقسیم‌بندی فهرست‌های ایمیل، استفاده از الگوهای ایمیل و پر کردن محتوا کمک می‌کنند. استفاده از یک قالب ایمیل با طراحی سفارشی به جای یک الگوی از پیش ساخته شده که با برند مطابقت دارد، حتی موثرتر است.

۳) شناخت بهتر برند

ارتباط مستقیم با مشتریان یا صندوق های ایمیل مشتریان بالقوه یکی از مزایای کلیدی بازاریابی ایمیلی است. شناخت یک برند بر اساس نشانه های دیداری و شنیداری است و بازاریابی ایمیلی خوب با ایجاد محتوای ارزشمند برای مشتریان به دستیابی به آن کمک می کند. این امر همچنین نام شرکت را در مقابل مشتریان بالقوه نگه می دارد وقتی که نوبت به خرید می رسد.

مطالب مرتبط: مدیر برند چیست؟ الزامات و شرح شغل

۴) روابط قوی با مشتری

استفاده از بازاریابی ایمیلی حفظ و ایجاد روابط با مشتری را آسان تر می کند. بازاریابی ایمیلی اغلب برای ایجاد روابط با مشتری نیاز به شخصی سازی دارد. ارائه یک مرکز ترجیحی ایمیل، خودکارسازی ایمیل‌ها و تقسیم‌بندی فهرست‌های ایمیل راه‌های عالی برای انجام این کار هستند. یک راه خوب برای ایجاد اعتماد با مشترکین خود، ارائه مشوق های ویژه به آنها است.

انواع بازاریابی ایمیلی

در اینجا برخی از انواع اصلی بازاریابی ایمیلی آورده شده است:

۱. ایمیل های رفتاری

در ایمیل‌های رفتاری، کاربران ایمیل‌هایی دریافت می‌کنند که بر اساس رفتار و اعمال آن‌ها شخصی‌سازی شده است. یک شرکت ممکن است پس از تعامل کاربر با کسب و کار از طریق رسانه های اجتماعی، وب سایت یا ایمیل خود، ایمیلی ارسال کند. دلیل موفقیت ایمیل های رفتاری به این دلیل است که آنها بر رفتار مشتری بالقوه تکیه می کنند. بازاریابانی که از ایمیل های رفتاری استفاده می کنند، به فعالیت بیشتر در رسانه های اجتماعی و وب سایت، تعامل بهتر با ایمیل و اشتراک بیشتر دست می یابند. با مشاهده رفتار مشتری، بازاریابان می توانند ترجیحات آنها را بسنجند. در نتیجه، آنها یاد می گیرند که کاربران در این مرحله خاص از قیف فروش برای پیشرفت به چه چیزی نیاز دارند.

۲. خبرنامه ها

مهم است که با تولید محتوای جذاب، مانند اعلان‌های مربوط به پیشنهادات محصول جدید و رهبری فکری، ارزش اضافه کنید. در بازاریابی ایمیلی، خبرنامه ها یکی از پویش های محبوب هستند. با یک خبرنامه ایمیلی، شرکت ها می توانند به راحتی اطلاعات و ابزارهای مفیدی را در اختیار مشترکین خود قرار دهند. خبرنامه ها می توانند به ایجاد روابط و حفظ ارتباط منظم با ارباب رجوع ها، مشتریان و شرکای تجاری کمک کنند. آنها همچنین آگاهی را به ارمغان می آورند، شرکت هایی را به عنوان متخصص تأسیس می کنند و چند کاره هستند.

۳. ایمیل های تبلیغاتی

یک ایمیل تبلیغاتی موثر، هدف شرکت را تشویق می کند تا اقدامی مانند خرید انجام دهد. معمولاً می‌توان از ایمیل‌های تبلیغاتی برای پاداش دادن به تعامل مشترک با پیشنهادات انحصاری، اعلام تبلیغات تعطیلات، بازاریابی محصولات و خدمات آتی برای مشترکین و انجام هدایا استفاده کرد. برخی از اهداف مشترک چنین ایمیل هایی شامل بهبود تعامل مخاطب، بازگرداندن مشتریان غیرفعال، افزایش آگاهی از برند و ایجاد ترافیک بیشتر به وب سایت شرکت است.

۴. ایمیل های بازاریابی مشترک

بازاریابی مشترک از طریق ایمیل به مشارکت استراتژیک با دو یا چند برند برای مخاطبان مشترک آنها برای یک کار، رویداد یا تبلیغ با هم اشاره دارد. با استفاده از مخاطبان یک شرکت دیگر، بازاریابی مشترک امکان دسترسی بهتر را فراهم می کند. با تلاش درست، بازاریابی مشترک باعث افزایش تبدیل، کمک به ایجاد مخاطب و افزایش درآمد می شود.

نکات بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی جزء مهم هر برنامه بازاریابی است. در اینجا چند نکته برای بهبود پویش های بازاریابی ایمیلی آورده شده است:

۱) خطوط موضوعی خود را با دقت در نظر بگیرید

مهم است که زمان بگذرانید و نحوه بهبود موضوع ایمیل را در نظر بگیرید زیرا این اولین بخش از ابزار بازاریابی است که گیرنده شما می بیند. احتمال باز شدن ایمیل‌هایی با موضوع غیرمجاز کمتر است. بهتر است هنگام ارسال ایمیل، خطوط موضوع کوتاه باشد تا هنگام خواندن در دستگاه های تلفن همراه قطع نشود.

۲) مخاطبان خود را درگیر کنید

بازاریابی ایمیلی در درجه اول برای افزایش فروش برای اکثر بازاریابان استفاده می شود. تعامل؛ یکی از محورهای اصلی بازاریابی ایمیلی است. این شکل از بازاریابی به ایجاد روابط با مشترکین برای تشویق وفاداری و تجربیات مثبت اهمیت زیادی می دهد. جذب مشترکین در نهایت به نفع پویش های ایمیل است، صرف نظر از اینکه مردم فوراً خرید می کنند یا خیر.

۳) از تست A/B استفاده کنید

استفاده از تست A/B برای بهبود عملکرد بازاریابی ایمیلی یک ایده عالی است. تست A/B یا تست تقسیم به شما این امکان را می دهد که محتوای متفاوتی را برای گروه هایی از مشترکین ارسال کنید و به دنبال الگوهایی در نحوه پاسخگویی آنها باشید. خطوط موضوع، متن بدنه و فراخوان برای اقدام برخی از اجزای کلیدی تست A/B هستند.

۴) ارزش ارائه دهید

روی پیام خود تمرکز کنید تا بفهمید چگونه می‌توانید مشترکین را با ارائه ارزش به آنها حفظ کنید. پیوندها به منابع آموزشی، به‌روزرسانی‌های مربوط به پیشنهادهای خدمات مهم و پیام‌های عملیاتی می‌توانند به شما کمک کنند تا روابط قوی‌تری با مخاطبان خود ایجاد کنید. استراتژی جمع آوری ایمیل خود را بر این اساس بهینه کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *