بازاریابی فراگیر تکنیکی است که شامل برجسته کردن تنوع در کمپین های تبلیغاتی است. درک اصول بازاریابی فراگیر مفید است تا بتوانید از آن در کمپین های خود برای جلب نظر عموم استفاده کنید. اگر علاقه مند به ادغام تنوع در برنامه های خود هستید، یادگیری نحوه عملکرد این تکنیک بازاریابی و نحوه اجرای آن ممکن است مفید باشد. در این مقاله بازاریابی فراگیر را تعریف می کنیم، راهنمای گام به گام نحوه اجرای آن را ارائه می دهیم، مزایای این استراتژی را بررسی می کنیم، نمونه هایی از آن را ارائه می دهیم و نکاتی را فهرست می کنیم که می توانید برای استفاده موثر از آن به آنها مراجعه کنید.
امتیاز کلیدی
- بازاریابی فراگیر تنوع غنی جهان را با برجسته کردن، جشن گرفتن، و تلنگر زدن به مردم و هویت منحصر به فرد آنها تصدیق می کند.
- بازاریابی فراگیر منجر به تمایل بهتر به برند، وفاداری مشتری، توصیه مشتری می شود و این کار درستی است.
- همه برندهایی که میخواهند به مخاطبان گستردهتری دست یابند و راهحلهایی برای بازارهای گستردهتر ارائه کنند، باید استراتژیهای بازاریابی فراگیر را در اولویت قرار دهند
مطالب مرتبط: نحوه ورود به بازاریابی: راهنمای مبتدیان
بازاریابی فراگیر چیست؟
بازاریابی فراگیر تکنیکی است که متخصصان برای گنجاندن تنوع در محتوای بازاریابی خود مانند آگهی ها و تبلیغات استفاده می کنند. با بازاریابی فراگیر، شما تنوع را در همه اشکال از جمله ظاهر، سن، هویت جنسیتی، قومیت، نژاد، وضعیت تاهل، دین، توانایی جسمی و ذهنی و وضعیت اجتماعی-اقتصادی در نظر می گیرید. این تکنیک بر شناخت یک شرکت تأکید می کند که مخاطبانش شامل گروه های مختلفی از افراد از مکان ها و فرهنگ های مختلف هستند و تلاش می کند همه آنها را نمایندگی کند. معمولاً مشاهده بازاریابی فراگیر در کمپینهای مواد غذایی، پوشاک، فناوری و کالاهای خود رو ظاهر میشود، زیرا اینها مواردی هستند که بیشتر مردم در زندگی روزمره خود از آنها استفاده میکنند.
کمپینهای بازاریابی فراگیر برای تشخیص پیچیدگی نیازها در گروههای مختلف مشتریان طراحی شدهاند، و تلاش میکنند تا شکافها را پر کنند تا مخاطبان را از همه اقشار جامعه شامل شود. استراتژی های بازاریابی فراگیر به عنوان یک روند بازاریابی دیجیتال آغاز شد و اکنون نشان دهنده یک رشته کامل است که از تغییرات اجتماعی پشتیبانی می کند.
فراگیری در سراسر صنایع ظاهر میشود و در تلاشهای بازاریابی برای برندها و محصولات عمده مانند پوشاک، کالاهای لوکس، غذا، اقلام فنی، آموزش عالی، خدمات مالی، محصولات خودرو و سایر خدمات پرکاربرد، همهجا حضور دارد. این در رسانه های اجتماعی، سایت های برند و محتوای بازاریابی قابل مشاهده است.
مطالب مرتبط: ۲۰ تاکتیک بازاریابی برای یک کمپین بازاریابی موفق
بازاریابی فراگیر در مقابل بازاریابی متنوع
در حالی که گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شود، بازاریابی فراگیر و بازاریابی متنوع تفاوت های ظریفی دارند. در حالی که بازاریابی فراگیر جهت ارائه و بازاریابی برای گسترده ترین و ناهمگون ترین پایگاه مشتری است، بازاریابی متنوع به طور خاص بر بخش های جمعیتی فردی متمرکز است.
بازاریابی فراگیر طراحی برنامه های بازاریابی شما بر اساس نیازهای همه است و بازاریابی متنوع به این معناست که چگونه برندها گروه های هویتی خاصی را هدف قرار می دهند.شما می توانید بازاریابی فراگیر را به عنوان دسته اصلی و بازاریابی متنوع را به عنوان یک فرآیند فرعی در نظر بگیرید.
نحوه اجرای بازاریابی فراگیر
هنگام اجرای کمپین بازاریابی فراگیر خود می توانید از این راهنمای گام به گام به عنوان مرجع استفاده کنید:
۱. مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید
قبل از اینکه بتوانید یک برنامه بازاریابی را اجرا کنید، شما اغلب تلاش می کنید برای شناسایی افرادی که امیدوار هستید به آنها برسید. در نظر گرفتن جزئیات جمعیت شناختی که می خواهید کمپین بازاریابی شما شامل شود برای کمک به ایجاد بازار هدف برای کمپین شما مهم است. هنگامی که مشخص کردید برای چه کسی یک محصول، برنامه یا خدمات را بازاریابی می کنید، می توانید تکنیک ها و تاکتیک هایی را که قرار است برای بازاریابی برای آنها استفاده کنید، تعیین کنید. این می تواند به شما کمک کند تا با کارآمدترین و موثرترین برنامه بازاریابی فراگیر را ایجاد کنید که شانس موفقیت بیشتری دارد.
مطالب مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال
۲. جمع آوری نظرات
برای ایجاد دقیقترین و مناسبترین برنامه بازاریابی فراگیر، ممکن است کمک کند برای جمع آوری نظرات مردم برای تعیین اینکه آیا آنها معتقدند که طرح شما جامع به نظر می رسد یا خیر. میتوانید گروههای متمرکز را برای دریافت بازخورد درباره طرح بازاریابی یا مقایسه آن با سایر برنامههای بازاریابی فراگیر و متنوعی که قبلاً دیدهاید، تشکیل دهید. به دست آوردن بینش در مورد اینکه یک طرح بازاریابی بر اساس نظر عموم چقدر جامع است، مهم است زیرا این گروه ها اغلب شامل افرادی هستند که شما برای آنها بازاریابی می کنید.
مطالب مرتبط: راهنمای برنامه های بازاریابی استراتژیک (همراه با نکات)
۳. طرح کلی را ترسیم کنید
هنگامی که تأیید کردید که کمپین بازاریابی شما به درستی همه چیزهایی را که می خواهید نشان می دهد، می توانید یک برنامه دقیق در مورد نحوه راه اندازی آن ایجاد کنید. در این طرح، میتوانید یک جدول زمانی برای راهاندازی ایجاد کنید، از جمله جزئیاتی مانند زمان نهایی کردن عکسها یا طرحها، زمان برگزاری جلسات بهروزرسانی وضعیت و زمانی که برخی موارد باید آماده باشند. شما می توانید این طرح تفصیلی را بین همه کسانی که در کمپین دخیل هستند توزیع کنید تا همه طرف ها در جریان و به روز باشند.
مطالب مرتبط:چرا بازاریابی فراگیر مهم است؟
مزایای بازاریابی فراگیر
مزایای مختلفی از استفاده از بازاریابی فراگیر در کمپین های شما وجود دارد، هم برای عموم و هم برای یک شرکت خاص. این مزایا ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- به شما امکان می دهد برای بسیاری از گروه ها تجدید نظر کنید
- آگاهی از تنوع را نشان می دهد
- به شما کمک می کند مشتریان جدیدی ایجاد کنید
- نماینده کسانی است که کمتر نمایندگی دارند
- تفاوت بین افراد را برجسته می کند
- بر تغییرات اجتماعی مثبت تأثیر می گذارد
- درک برند را شکل می دهد
- به مخاطبان بیشتری می رسد
- پشتیبانی از انواع زیادی از افراد مختلف را نشان می دهد
- وجهه و شهرت یک برند را به عنوان برندی پذیرنده و فراگیر ایجاد می کند
- به ایجاد وفاداری نسبت به یک برند یا شرکت کمک می کند
- بر توانایی یک محصول، برنامه یا خدمات جهت جذابیت برای بسیاری از گروه ها تأکید می کند
مطالب مرتبط:۶ اصل اساسی بازاریابی فراگیر که هر بازاریاب باید بداند
نمونه هایی از بازاریابی فراگیر
در اینجا چند نمونه از تکنیک های بازاریابی فراگیر وجود دارد که می توانید در هنگام اجرای تکنیک های خود به عنوان راهنما از آنها استفاده کنید:
مثال ۱
یک نمایندگی خودرو ، تبلیغاتی را برای پخش در تمام ایستگاههای تلویزیونی میزبانی محلی ایجاد میکند که جدیدترین اتومبیلهای اسپورت را به بازار عرضه میکنند. هنگام انتخاب بازیگران برای ایفای نقش شخصیتهای تبلیغاتی، تیم بازاریابی شش نفر که در آن منطقه زندگی میکنند، شامل مردان و زنان ۱۸ تا ۷۵ ساله را برای ایفای نقش شخصیتهایی انتخاب میکند که رانندگی آزمایشی یک ماشین اسپرت را بازی میکنند. با انجام این کار، نمایندگی خودرو نشان میدهد که افراد در هر سن و جنسیتی میتوانند در صورت تمایل با یک خودروی اسپورت عالی رانندگی کنند، بنابراین در صورت علاقه باید به نمایندگی خود مراجعه کنند.
مثال ۲
یک شرکت لاک ناخن خط جدیدی از لاک ناخن با خشک شدن سریع راه اندازی کرده و می خواهد آن را در شبکه های اجتماعی به بازار عرضه کند. تیم بازاریابی آن میخواهد یک عکسبرداری برگزار کند تا از افرادی که از پولیش استفاده میکنند و مانیکور خود را مدلسازی میکنند، عکس بگیرد. بنابراین تیم می تواند مطالب بازاریابی برای ارسال در پلت فرم های رسانه های اجتماعی داشته باشد. زنان از چندین نژاد مختلف بین ۱۰ تا ۸۰ سال را به عنوان مدل استخدام می کند تا رنگ و قابلیت های لاک ناخن را به نمایش بگذارد. این پیام را می رساند که لاک ناخن جدید برای هر نوع زنی، صرف نظر از ظاهر و سنی که ممکن است داشته باشد، ایده آل است.
مثال ۳
یک شهربازی یک تبلیغ تلویزیونی ایجاد می کند تا بسته های جشن تولد ویژه خود را برای فصل آینده به بازار عرضه کند. برای نمایش بستههای مختلف جشن تولد، از مهمانیهایی که اخیراً میزبانی کردهاند، از جمله مهمانیهای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان فیلم میگیرند. این به مرکز تفریحی اجازه میدهد تا جمعیت بزرگی را که بستههای مهمانی خود به آنها ارائه میکند، به نمایش بگذارد و بینندگان تبلیغ بدانند که اگر بخواهند جشن تولدی در آنجا برگزار کنند، احتمالاً مکانی راحت و حمایتکننده خواهند داشت.
مطالب مرتبط: ۱۲ نکته بازاریابی برای کمپین بازاریابی شما
نکاتی برای استفاده موثر از بازاریابی فراگیر
شما می توانید این نکات مفید را که در هنگام استفاده از بازاریابی فراگیر باید در نظر بگیرید مرور کنید:
- شامل تنوع واقع بینانه: اغلب مفید است که در هنگام ایجاد یک کمپین بازاریابی فراگیر تا حد امکان واقع بین باشید زیرا به انتقال حس اصالت و آگاهی کمک می کند. به عنوان مثال، استفاده از تصاویر واقعی با درج افراد روزمره، نه بازیگران یا مدل ها، برای نمایش یک محصول می تواند به انتقال موقعیت های واقعی و ارتباط بیشتر با مردم کمک کند.
- شامل بیش از یک نفر: هنگام استفاده از عکسهای افراد در اقلام بازاریابی خود، میتوانید با گنجاندن بیش از یک نفر از بیش از یک نژاد، جنسیت یا سن در آنها، فراگیر بودن را بگنجانید. این به شما کمک میکند نشان دهید محصول شما برای همه، صرف نظر از اینکه چه کسی هستند، ایدهآل است و میتواند به مخاطبان بزرگتری کمک کند تا با آن ارتباط برقرار کنند.
- انتقال برابری: انتقال حس برابری بین همه افراد، مکانها یا چیزهایی که در کمپینهای بازاریابی فراگیر خود گنجاندهاید، مهم است. به عنوان مثال، استفاده از تعداد یکسان از افراد در سنین، نژادها یا جنسیت های مختلف می تواند نشان دهنده احساس برابری در تاکتیک های بازاریابی شما باشد.
- مثبت نشان دادن: نشان دادن روابط مثبت بین گروه های مختلف مردم می تواند به انتقال احساسات مثبت در میان گروه های مختلف کمک کند. این برای انتقال این نکته مهم است که آنچه شما بازاریابی می کنید باعث ایجاد احساسات مثبت در بین همه افراد می شود، نه فقط گروه های خاص.
- شامل افراد، نه فقط محصولات: هنگام استفاده از بازاریابی فراگیر، به کاربردن عکسها یا ویدیوهای افراد به همراه محصول یا خدماتی که بازاریابی میکنید، میتواند به تأکید بر مفهوم تنوع کمک کند. انجام این کار می تواند این ایده را منتقل کند که آنچه شما بازاریابی می کنید می تواند برای همه مفید باشد و هر کسی می تواند از آن استفاده کند و از آن لذت ببرد
سوالات متداول بازاریابی فراگیر
بازاریابی فراگیر چیست؟
معنای بازاریابی فراگیر: بازاریابی فراگیر یک تکنیک بازاریابی است که برجسته، ترکیب و تلاش میکند تا تنوع دنیای واقعی را در ارتباطات خارجی و تلاشهای بازاریابی کلی برند نشان دهد.
تبلیغات فراگیر چیست؟
معنای تبلیغات فراگیر: تبلیغات فراگیر در بیشتر زمینه ها همان بازاریابی فراگیر است. تبلیغات فراگیر روش ها و اهداف نمایش تنوع دنیای واقعی را در تلاش های بازاریابی به اشتراک می گذارد.
نکته پایانی
بازاریابی فراگیر می تواند تبدیل به یک کلمه کلیدی دیگر برای متخصصان بازاریابی شود، اما زمانی که با قصد و به دلایل درست انجام شود، می تواند برای برند و مخاطبانش متحول کننده باشد. از اعتماد بهتر به برند گرفته تا تعامل بیشتر، و همچنین منافع اجتماعی، اجرای یک تمرکز فراگیر ایجاد شده اندیشمندانه هیچ نقطه ضعفی ندارد.
تمرکز روی برخی از نکات این مقاله را در نظر بگیرید، اما همچنین برای الهام گرفتن به Etsy و دیگر بازاریابان فراگیر بزرگ مانند اپل یا مایکروسافت نگاه کنید. به یاد داشته باشید، در حال حاضر فراگیری به دلیل پذیرش گسترده آن یک امر ضروری در بازار است، اما به سادگی کار درستی است.
3 پاسخ
dli8sp