بازاریابی اینفلوئنسر چیست، انواع و نمونه های آن

بازاریابی اینفلوئنسر چیست

بازاریابی اینفلوئنسر نوعی بازاریابی است که از اینفلوئنسرها برای معرفی برند به بازار بزرگتر استفاده می کند. اینفلوئنسرها رهبران فکری هستند که پایگاه اجتماعی دنبال شونده دارند. آنها به عنوان کارشناسان یا منابع قابل اعتماد اطلاعات ظاهر می شوند.

اگر می‌خواهید مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ را کشف کنید، نکات مفیدی را دنبال کنید و از چند مثال یاد بگیرید، ادامه مطلب را بخوانید. در این مقاله همچنین شما را درمورد انواع اینفلوئنسر و نمونه های بازاریابی ایفلوئنسر آگاه می کنیم.

مطالب مرتبط: بازاریابی اینفلوئنسر و استراتژِی آن 

چرا بازاریابی اینفلوئنسر  مهم است؟

بازاریابی اینفلوئنسر ارتباط نزدیکی با بازاریابی رسانه های اجتماعی دارد ، زیرا اکثر رهبران فکری ، مخاطبان خود را از پلتفرم های اجتماعی جمع آوری می کنند. این کانال به شما امکان دسترسی به مخاطبان بسیار زیادی را می دهد – نیمی از جمعیت جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

بهتر از آن، بازاریابی اینفلوئنسر شما را قادر می‌سازد به افرادی دسترسی پیدا کنید که نمی‌توانید از طریق تبلیغات سنتی به آنها دست پیدا کنید. دو سوم مصرف کنندگان از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند، اما همین افراد با کمال میل از اینفلوئنسرها مشاوره می گیرند. ۸۰٪ از کاربران چیزی را بر اساس توصیه یک اینفلوئنسر خریداری کرده اند.

برندهایی که قبلاً از بازاریابی اینفلوئنسر استفاده می‌کردند، اثربخشی این کانال را ثابت کرده‌اند. ۸۹ درصد از بازاریابان می گویند که بازگشت سرمایه از بازاریابی اینفلوئنسر قابل مقایسه یا بهتر از سایر کانال های بازاریابی است. جای تعجب نیست که ۱۷ درصد از شرکت ها بیش از نیمی از بودجه بازاریابی خود را صرف اینفلوئنسرها می کنند.

بنابراین، بازاریابی اینفلوئنسر در عصر رسانه های اجتماعی و درماندگی تبلیغات بسیار مهم است. این کانال به ایجاد اعتماد برای برند شما کمک می کند و نتایج چشمگیری را به همراه دارد. حالا بیایید به سایر مزایای بازاریابی اینفلوئنسر بپردازیم.

مزایای بازاریابی اینفلوئنسر

  • رشد آگاهی از برند
  • غنی سازی استراتژی محتوا
  • تولید سرنخ با کیفیت
  • مقرون به صرفه بودن

بازاریابی اینفلوئنسر  روشی موثر برای بهبود استراتژی بازاریابی، رسیدن به اهداف تجاری و حتی کاهش هزینه ها است. بیایید وارد جزئیات شویم و مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ برای برند شما را پیدا کنیم.

۱.رشد آگاهی از برند

۴۰ درصد از بازاریابان از بازاریابی اینفلوئنسر  برای افزایش آگاهی از برند استفاده می کنند و این استراتژی عالی عمل می کند. رهبران فکری ، داستان، مأموریت و ارزش های برند شما را با پایگاه دنبال شوندگان خود به اشتراک می گذارند. به طور خودکار دسترسی و موقعیت شما را به صورت آنلاین گسترش می دهد.

۲.غنی سازی استراتژی محتوا

بازاریابی اینفلوئنسر یک فرصت طلایی برای زنده کردن پست های رسانه های اجتماعی شماست. می‌توانید محتوای اینفلوئنسرها را مجدداً منتشر کنید یا دنبال‌کنندگان آن‌ها را تشویق کنید تا محتوای تولید شده توسط کاربر ایجاد کنند، همانطور که ۲۴ درصد از برندها این کار را انجام می‌دهند. همچنین می توانید از تصاویر وبلاگ نویس برای سایر کانال های بازاریابی مانند تبلیغات هدفمند استفاده کنید. برای جلوگیری از مشکلات کپی رایت، آن را در قرارداد لحاظ کنید.

۳.تولید سرنخ با کیفیت

۳۶ درصد از برندها از بازاریابی اینفلوئنسر برای تولید سرنخ استفاده می کنند. ۷۲ درصد از آنها معتقدند که این کانال در مقایسه با کانال های دیگر، سرنخ های با کیفیت بالاتری به ارمغان می آورد. مردم به طور کلی نسبت به مارک هایی که وبلاگ نویس مورد علاقه آنها تبلیغ می کند احساس مثبتی دارند. بهتر از آن، برخی از انواع محتوا، مانند نظرات، در مراحل میانی قیف فروش ، سرنخ‌های گرم‌تری را جذب می‌کنند.

۴.مقرون به صرفه بودن

سایر کانال های بازاریابی نیاز به هجوم منظم پول نقد از بودجه شما دارند. به عنوان مثال، برای تبلیغ برند خود از طریق بازاریابی موتورهای جستجو ، باید حساب خود را در پلت فرم تبلیغاتی شارژ کنید. در غیر این صورت، تبلیغ شما از صفحه نتایج موتور جستجو محو می شود.

یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر خوب فکر شده می‌تواند نتایج بهتری را با هزینه‌های کمتر به ارمغان بیاورد یا حتی به شما امکان می دهد در آینده مبادله کنید. نکته دیگر در مورد اثربخشی بازاریابی اینفلوئنسر – به‌طور متوسط، برندها به ازای هر ۱ دلاری که در این کانال خرج می‌ کنند، ۵.۲۰ دلار درآمد کسب می‌کنند.

بازاریابی اینفلوئنسر با کمک به رشد آگاهی از برند و حضور آنلاین و همچنین تضمین تولید سرنخ می تواند به کسب و کار شما کمک کند . بسته به اهداف خود، می توانید انواع مختلفی از کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر را انتخاب کنید.

انواع بازاریابی اینفلوئنسر

  • تصاحب رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی وابسته
  • محتوای حمایت شده
  • جعبه گشایی
  • برنامه های سفیر برند

از آنجایی که بازاریابی اینفلوئنسر وجود دارد، برندها و رهبران فکری انواع مختلفی از کمپین ها را توسعه داده اند. بیایید چند تاکتیک محبوب را که می‌توانید در استراتژی بازاریابی تایفلوئنسر خود استفاده کنید، باز کنیم.

تصاحب رسانه های اجتماعی

این نوع از بازاریابی اینفلوئنسر برای افزایش تعداد فالوورهای شما در شبکه های اجتماعی عالی عمل می کند. با این حال، از آنجایی که برند مدیریت حساب خود را برای یک دوره زمانی توافق شده به اینفلوئنسر واگذار می کند، جسارت زیادی می طلبد.

اغلب، یک برند به یک اینفلوئنسر اجازه می دهد تا پروفایلش را برای یک روز مدیریت کند. گزینه دیگر دعوت از یک رهبر فکری برای اجرای یک جریان است، همانطور که Miele در مثال زیر انجام داد.

آنها از سرآشپز کایل کاناتون، هلنا ریزو، گاگان آناند و پاکو رونسرو دعوت کردند تا یک سری رویدادهای آشپزی آنلاین برگزار کنند.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته راهی نسبتا ارزان و بدون دردسر برای تولید سرنخ است. این استراتژی به پرداخت یک اینفلوئنسر برای هر مشتری که از وب سایت یا حساب رسانه اجتماعی آنها آمده خلاصه می شود. در همین حال، لازم نیست وقت خود را برای انتخاب اینفلوئنسرها و مذاکره تلف کنید – به سادگی یک برنامه وابسته را در وب سایت خود منتشر کنید و منتظر بمانید.

در اینجا یک نمونه از بازاریابی وابسته از وبلاگ The points guy، متعلق به اینفلوئنسر، برایان کلی، آورده شده است. این وبلاگ به کاهش هزینه های سفر اختصاص دارد و برایان راه هایی برای انجام این کار با استفاده از کارت های اعتباری، مسافرتی و هتل ارائه می دهد. به غیر از بررسی، وبلاگ نویس پیشنهادات شرکا را منتشر می کند و از هر خرید امتیاز و منفعت به دست می آورد.

محتوای حمایت شده

این نوع بازاریابی اینفلوئنسر  اغلب در اینستاگرام ظاهر می شود. برندها برای انتشار یک پست تبلیغاتی در حساب اینفلوئنسر هزینه می پردازند. رهبر فکری از تولید محتوا مراقبت می کند و پستی را که طبق دستورالعمل های مشتری ساخته شده است منتشر می کند.

به عنوان مثال، برند جواهرات Stone Armory نیروهای خود را با گوئن ریچل متحد کرد که بیش از ۲۰۰ هزار دنبال کننده دارد. این وبلاگ نویس از خود عکسی با زیورآلات استون گرفت و اکانت این شرکت را در کپشن قرار داد.

جعبه گشایی

برندها اغلب هدایایی را برای اینفلوئنسرها ارسال می کنند به این امید که ستاره رسانه های اجتماعی آنها را باز کرده و بررسی کند. در مقایسه با هزینه هایی که اینفلوئنسرها برای تبلیغات دریافت می کنند، تقریباً هیچ هزینه ای ندارد. با این حال، این استراتژی بسیار ریسک دار است.

اول از همه، رهبر فکری ممکن است اصلا محصول شما را بررسی نکند. نکته دیگر این است که بازخورد منفی اینفلوئنسر اغلب برای برندها خطرناک می شود. در نهایت، گاهی اوقات کسب‌وکارها  برای خوشحال کردن وبلاگ‌نویسان تلاش می کنند ، اما بسته‌بندی سفارش‌ها را برای مشتریان کاهش می‌دهند، که باعث واکنش شدید می‌شود. بنابراین، قبل از به کارگیری این تاکتیک، روی این احتمالات کار کنید.

برند لوازم آرایشی Too Faced سال‌هاست که اینفلوئنسرها را با گیف‌های مهیج تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای مثال YouTuber AleLaChula مجموعه کامل محصولات Too Faced را به صورت رایگان دریافت کرد. هدیه آنقدر خوب بود که اینفلوئنسر یک ویدیو جعبه گشایی ایجاد کرد که ۴۵ هزار بازدید به دست آورد.

برنامه های سفیر برند

برخی از افراد آنقدر برندهای خاص را دوست دارند که حتی به صورت رایگان آماده تبلیغ آنها هستند. اینفلوئنسرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین شرکت ها برنامه های سفیر برند را به آنها پیشنهاد می کنند . این تاکتیک کار می کند زیرا رهبران فکری برندهای مورد علاقه خود را صمیمانه توصیه می کنند.

برند پوشاک ورزشی، Lululemon، با شبکه گسترده ای از سفیران همکاری می کند و آنها را در حساب های رسانه های اجتماعی خود نشان می دهد. به عنوان مثال می توانید ویدیویی از چارلی دارک را در پروفایل اینستاگرام این شرکت مشاهده کنید. چارلی در مورد فراز و نشیب های سال ۲۰۲۰ صحبت می کند و دوستانش را با لباس های Lululemon نشان می دهد.

انواع اینفلوئنسرها

قبل از انتخاب یک اینفلوئنسر برای شرکت خود، باید انواع مختلف اینفلوئنسرها را بشناسید. اندازه و نوع مخاطبی که می‌خواهید هدف قرار دهید، نوع رابطه‌ای که می‌خواهید با مخاطبان خود داشته باشید، کانال‌هایی که می‌خواهید از آنها استفاده کنید و بودجه شما چند مورد از ملاحظات مربوط به انتخاب اینفلوئنسر مناسب هستند. در اینجا انواع اینفلوئنسرهایی وجود دارد که می توانید با آنها همکاری کنید:

  • میکرو اینفلوئنسر: میکرو اینفلوئنسرها دنبال کننده های کمتری (از هزاران تا ده ها هزار نفر) دارند، به این معنی که آنها با فالوورهای خود بسیار بیشتر از اینفلوئنسرهای با مخاطبان بزرگتر در ارتباط هستند. اگر می‌خواهید ارتباط نزدیکی با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید، یک میکرو اینفلوئنسر انتخاب خوبی است، زیرا وقتی نوبت به بازخورد یا سؤال در مورد محصول شما می‌رسد، مستقیماً با دنبال‌کنندگان درگیر می‌شود. این اینفلوئنسرها تمایل دارند در کانال‌های مختلف از جمله رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و انجمن‌ها حضور داشته باشند که گزینه‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • اینفلوئنسر سلبریتی: همانطور که از نامش پیداست، این اینفلوئنسرها افراد مشهوری هستند، به این معنی که تعداد فالوورهای زیادی دارند که ممکن است به میلیون ها نفر برسد. به دلیل حجم زیاد مخاطبان افراد مشهور، این احتمال وجود دارد که همه آنها با توصیف مخاطب هدف شما مطابقت نداشته باشند. با این حال، یک سلبریتی دارای اقتدار زیادی است و مطمئناً با فالوورهای زیاد خود از برند شما آگاهی ایجاد می کند. اینفلوئنسرهای مشهور همچنین تمایل دارند در رسانه های مختلف از جمله تلویزیون، تبلیغات، رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها حضور داشته باشند.
  • اینفلوئنسر وبلاگ: اینفلوئنسر وبلاگ، وبلاگ نویسی است که تعداد فالوورهای زیادی دارد که گاهی به میلیون ها نفر می رسد. با این حال، اینفلوئنسرهای وبلاگ تمایل دارند بر روی جایگاه های خاص تمرکز کنند، بنابراین شما در اینجا این فرصت را دارید که به مخاطبان هدف زیادی دست پیدا کنید. به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس خانگی ممکن است برای یک شرکت رنگ مناسب باشد، زیرا آنها احتمالاً مخاطبان زیادی دارند که همچنین علاقه مند به خرید محصولات برای بازسازی خانه خود هستند.
  • اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی: مانند اینفلوئنسرهای وبلاگ، اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی با مخاطبانی از هزاران تا میلیون ها نفر می آیند. همانطور که از نام آن پیداست، این ینفلوئنسرها به طور انحصاری در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پست می گذارند.
  • رهبر فکری کلیدی: رهبران فکری کلیدی در یک موضوع تخصصی در یک زمینه تخصصی متخصص هستند. به این معنی که به جای نوشتن فقط در مورد سلامتی، یک رهبرفکری کلیدی ممکن است روی یک بیماری نادر یا یک رژیم غذایی جدید تمرکز کند. این متخصصان تمایل دارند در چندین کانال حضور داشته باشند و تعداد دنبال کنندگان آنها نیز می تواند به میلیون ها نفر برسد.

نمونه های بازاریابی اینفلوئنسر

مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری، بازاریابی اینفلوئنسر نیاز به تاکتیک های نامتعارف دارد. بیایید نمونه هایی از برندهایی را که خلاق شدند و مخاطبان را به خود جلب کردند، بررسی کنیم.

دنیل ولینگتون

برند ساعت سوئدی، دانیل ولینگتون، ممکن است مشهورترین برند ساعت در بازاریابی اینفلوئنسر باشد. این شرکت بیشتر از طریق رهبران فکری در پلتفرم ها و کشورهای مختلف تبلیغات می کند. اکنون، هشتگ(#danielwellington) 2.3میلیون پست اینستاگرام و هزاران ویدیوی یوتیوب را به خود اختصاص داده است.

دانیل ولینگتون بر اینفلوئنسرها در زمینه سبک زندگی و مد تمرکز دارد. به عنوان مثال می توانید یک پست تبلیغاتی از اینفلوئنسر اینستاگرام، هدر پاپی را مشاهده کنید. این وبلاگ نویس تصویری جذاب از خود را نشان می دهد که ساعت و انگشتر دنیل ولینگتون به دست دارد. در عنوان این پست، هدر یک کد تبلیغاتی منحصر به فرد را برای دریافت ۱۵٪ تخفیف برای خرید از برند ارائه می دهد.

نایک

نایک تصمیم گرفت با کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود از مسیر شکست خورده خارج شود. این برند مجموعه Air VaporMax خود را در مورد “در داخل چیست؟” تبلیغ کرد. کانال در یوتیوب

با هم، نایک و “داخل چیست؟” مجموعه ای از ویدیوهای حمایت شده ایجاد کرد. این شامل یک قطعه محتوا با کفش های Air VaporMax در قاب، یک ویدیو جعبه گشایی و ویدیوی اصلی بود. دومی یک جفت کفش کتانی مارک دار را به نمایش گذاشت. این تصمیم درخشان به وبلاگ نویس این امکان را داد که کفش ها را به نمایش بگذارد و تمام مزایای آنها را ثابت کند و در عین حال بینندگان را سرگرم کند.

ترکیش ایرلاینز

ترکیش ایرلاینز کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود را ناخواسته آغاز کرد. این شرکت تنها شرکتی بود که در طول بحران انسانی به سومالی پرواز کرد.

جروم ژار، اینفلوئنسر اسنپ چت متوجه این موضوع شد و کمپینی را با هشتگ #TurkishAirlinesHelpSomalia راه اندازی کرد تا برای این کشور پول جمع کند. طی چند روز، این ابتکار با سروصدا و حمایت افراد مشهور مواجه شد. در نتیجه، این کمپین تنها در ۲۴ ساعت یک میلیون دلار جمع آوری کرد.

در ویدیویی، ترکیش ایرلاینز اعتراف کرد که قبل از دیدن ترند هشتگ در توییتر چیزی نمی دانستند. با این حال، این شرکت ده هواپیما با آب آشامیدنی و غذا به سومالی فرستاد و موافقت کرد که طی شش ماه آینده به این کشور کمک کند. این اقدام باعث افزایش آگاهی و اعتبار برند ترکیش ایرلاینز شد.

لوازم آرایشی BECCA

BECCA Cosmetics بازاریابی اینفلوئنسر خود را با همکاری با ستاره های رسانه های اجتماعی ایجاد می کند. چندین سال پیش این برند با کریسی تیگن همراه شد و یک مجموعه لوازم آرایشی راه اندازی کرد. ویدیوی اعلامی کمتر از ۵ میلیون بازدید خورد و این برند تصمیم گرفت این روش را گسترش دهد.

در سال ۲۰۲۰، BECCA Cosmetics با باربی فریرا، که ۲.۳ میلیون دنبال کننده دارد، متحد شد. این برند و اینفلوئنسر با هم یک مجموعه لوازم آرایشی به نام Prismatica تولید کردند. هر دو طرف این همکاری بارها و به طور مداوم محصول را در پلتفرم خود تبلیغ کردند. به عنوان مثال، BECCA Cosmetics محصول را در حساب کاربری خود به نمایش می گذارد، در حالی که باربی ظاهر آرایشی را که با پالت روی پروفایل خود ایجاد شده است، نشان می دهد.

بازار یابی اینفلوئنسر روشی موثر برای تقویت حضور آنلاین شما، افزایش آگاهی از برند و به دست آوردن سرنخ های با کیفیت بالا است. برای به دست آوردن نتایج بهتر، این کانال را با کانال های دیگر ترکیب کنید – بازاریابی ایمیلی، پیامک، اعلان های فشار وب و ربات های چت.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *