امروزه کسب و کار از تعداد فزاینده ای از ابزارهای ارتباطی پیشرفته استفاده می کند که منجر به افزایش تقاضا برای نمایندگان فروش داخلی می شود. در این مقاله توضیح میدهیم که فروش داخلی چیست، تفاوت بین فروش داخلی و خارجی چیست، چگونه میتوان یک نماینده فروش داخلی شد و به برخی از سوالات متداول دیگر در مورد فروش داخلی پاسخ داد.
فروش داخلی چیست؟
در ابتدایی ترین سطح، فروش داخلی نوعی مدل فروش است که بر روش هایی برای فروش محصولات یا خدمات یک شرکت از راه دور، بدون خروج فروشندگان از دفتر تمرکز می کند. فروشندگان داخلی از طریق تلفن، از طریق ایمیل یا با استفاده از ابزارهای آنلاین با مشتریان ارتباط برقرار می کنند. این شکل از مدل فروش در شرکتهایی که محصولات و خدمات را به مشتریان رده بالا یا شرکتهای دیگر میفروشند و به تحقیقات بازار گسترده نیاز دارند، رایجتر است. این روش شخصی سازی شده فروش با ارائه فرصت های شخصی سازی شده بر اساس رابطه اعتماد، به تضمین مشتریان بیشتر کمک می کند.
به عنوان یک فروشنده داخلی، شما در درجه اول به تجزیه و تحلیل و تحقیقات بازار برای تعیین اینکه مشتریان مرتبط هستند و سپس از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای پیگیری پیشرفت و تعامل با مشتریان بالقوه استفاده می کنید.
فروش داخلی در مقابل فروش خارجی
فروشندگان داخلی عمدتاً با مشتریان بالقوه از طریق تلفن، ایمیل یا در فضاهای ملاقات مجازی تعامل دارند، در حالی که فروشندگان بیرونی معمولاً به صورت حضوری با مشتریان ملاقات می کنند. تیمهای فروش خارجی ممکن است مشتری را در یک رویداد خاص دنبال کنند و با انتقال اطلاعات تماس یا توزیع اطلاعات تجاری در مورد یک محصول یا خدمات، در طول رویداد تلاش کنند تا شبکهسازی کنند. هدف اصلی آنها فروش سریع توسط مشتریان جذاب و ترویج یک رابطه دوستانه است. تیمهای فروش داخلی تعاملات متعددی با مشتریان بالقوه دارند و به آرامی برای فروش محصول خود به آنها توسعه مییابند، زیرا ممکن است میزان موفقیت آنها را بهبود بخشد.
مطالب مرتبط: فروش خارجی: تعریف، مسئولیت ها و تفاوت ها
وظایف فروش داخلی
فروشندگان داخلی وظایف بسیاری را برای تضمین قراردادها و ایجاد روابط با مشتریان خود انجام می دهند. روزهای آنها نیز می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. آنها ممکن است یک روز بر تحقیقات بازار تمرکز کنند و روز دیگر با مشتریان صحبت کنند. در اینجا برخی از وظایف فروش داخلی آورده شده است:
-
ارتباط برقرار کردن با مشتریان در مورد پیشنهادهای اخیر
- انجام تحقیقات بازار و تعامل با مشتریان بالقوه از طریق رسانه های اجتماعی
- توسعه سرنخ های جدید
- ملاقات با مشتریان جدید و آشنایی با آنها در سطح حرفه ای تر
- توسعه استراتژی های فروش جدید
- نظارت بر قراردادها و فرآیندهای بسته شدن
- رعایت اهداف فروش ماهانه
- پردازش پرداخت ها
- کار با تیم های دیگر و کمک به آنها برای بستن معاملات
- ثبت اطلاعات مشتری در سیستم های CRM
- ملاقات با رهبران ارشد برای ایجاد فرصت های توسعه کلیدی
چگونه یک نماینده فروش داخلی شویم
تبدیل شدن به یک نماینده فروش داخلی نیاز به ترکیبی از مهارت های حرفه ای، پرورش و تجربه در یک محیط فروش دارد. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای تبدیل شدن به یک نماینده فروش داخلی آمده است:
۱. تحصیلات خود را تکمیل کنید
هنگام در نظر گرفتن شغلی در فروش داخلی، تکمیل مدرک لیسانس در بازاریابی، تجارت یا موضوعات مرتبط را در نظر بگیرید. این دورهها اطلاعات حیاتی صنعت را در اختیار شما قرار میدهند، مانند تکنیکهای فروش مؤثر، نحوه درک روند مصرفکننده و نحوه شکلگیری استراتژیهای مؤثر. این مهارت ها می تواند شانس شما را برای یافتن شغل فروش داخلی افزایش دهد. این دوره ها همچنین به شما می آموزند که چگونه کمپین های فروش را به طور موثر اجرا کنید و چگونه محصولات را بفروشید و می تواند به شما مزیت رقابتی بدهد.
۲. در حین تحصیل تجربه کاری کسب کنید
در طول تحصیل، ممکن است کار پاره وقت را در یک موقعیت فروش سطح ابتدایی در نظر بگیرید. این می تواند مهارت های تعاملی حیاتی با مشتری را در اختیار شما قرار دهد که می تواند به شما در ایجاد روابط خوب و ارتقای وفاداری به برند کمک کند. افزودن این تجربه به رزومه میتواند به استخدامکنندگان اطمینان دهد که مهارتهای ارزشمندی برای شغلی در فروش داخلی دارید.
۳. صلاحیت حرفه ای کسب کنید
صلاحیت حرفه ای در بازاریابی یا فروش حرفه ای ممکن است شما را از سایر کاندیداها جدا کند و به طور قابل توجهی شانس موفقیت شما را در طول فرآیند درخواست افزایش دهد. صلاحیت حرفه ای به کارفرما نشان می دهد که شما مهارت ها و دانش خاصی در صنعت دارید که می تواند شما را به یک فروشنده موثر تبدیل کند. همچنین کسب مدرک می تواند به شما در پرورش مهارت های مفید دیگر مانند شبکه سازی، همکاری، تعیین هدف و تولید کمپین کمک کند که می تواند فرآیند آموزش در حین کار را ساده کند.
۴. یک رزومه فروش داخلی بنویسید
پس از احراز شرایط، می توانید رزومه فروش داخلی خود را بنویسید و از آن برای درخواست شغل استفاده کنید. هنگام درخواست برای نقش فروش داخلی، رزومه خود را سفارشی کنید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید. این بدان معناست که مهارتهای خاصی را اضافه کنید که با شرح شغل مطابقت دارد یا نمونههایی از مواردی را در نقشهای قبلی خود اضافه کنید که در آن مهارتهای شما به رشد پایگاه مشتریان شرکت کمک کرده است. سفارشی کردن رزومه به استخدام کننده اجازه می دهد تا به سرعت اطلاعات مهم را ببیند و نامزدهای مناسب را فهرست کوتاه کند.
۵. برای موقعیت ها درخواست دهید
هنگامی که تغییراتی در رزومه خود ایجاد کردید، می توانید برای نقش فروش داخلی درخواست دهید. هنگام درخواست، به طور کامل در مورد شرکت تحقیق کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مرتبط در مورد فرهنگ و اخلاق شرکتی آنها را دارید تا بتوانید در طول مصاحبه در مورد آن صحبت کنید. برای کمک به اثبات مهارت های خود به کارفرمای بالقوه خود، چند نمونه از داستان های موفقیت فروش قبلی را جمع آوری کنید.
بیشتر بخوانید : راهنمای نحوه نوشتن نامه پوششی نماینده فروش
مطالب مرتبط: ۵۰ سوال مصاحبه فروش (به همراه پاسخ های مثال)
متوسط حقوق فروش داخلی
میانگین حقوق ملی برای یک نماینده فروش داخلی ۶۹۸۸۶ دلار در سال است. حقوق نمایندگان فروش داخلی ممکن است بسته به اندازه کسب و کار و اینکه آیا نمایندگان برای فروش کمیسیون دریافت می کنند متفاوت باشد. کمیسیون زمانی است که نماینده فروش بخشی از پول حاصل از فروش را به عنوان پاداشی برای تضمین یک مشتری بالقوه وفادار دریافت می کند. با این اضافه شدن، نمایندگان فروش بسته به اینکه چه تعداد مشتری را تضمین می کنند، می توانند چندین جریان درآمد داشته باشند.
مرتبط: مشاغل فروش و حقوق
سوالات متداول
در اینجا چند سوال متداول در مورد کار در فروش داخلی وجود دارد:
آیا فروش داخلی شامل تماس سرد یا سایر انواع بازاریابی تلفنی می شود؟
فروش داخلی تفاوت قابل توجهی با بازاریابی تلفنی دارد. قبل از فروش هر محصولی بر ایجاد رابطه متمرکز است. بازاریابی تلفنی به جای ایجاد پایه و اساس اعتماد، بر تعاملات از پیش نوشته شده برای به ارمغان آوردن بیشترین فروش ممکن تمرکز دارد. فروش داخلی همچنین بر اطمینان از اینکه رابطه آنها با یک مشتری به طور قابل توجهی طولانی تر از یک بازاریاب تلفنی است، با حفظ تماس متمرکز است.
مزایای کار در فروش داخلی چیست؟
کار در فروش داخلی مزایای زیادی دارد. صنایع پر تقاضا و سریع، چالشهای هیجانانگیزی را برای نمایندگان فروش ارائه میدهند که میتواند به آنها در پیشرفت شغلی کمک کند. در اینجا لیستی از مزایای مربوط به کار در فروش داخلی آمده است:
- زمان پاسخگویی سریعتر: به دلیل اتکا به ابزارهای ارتباطی پیشرفته، ارتباط با مشتریان آنی است و اغلب از خانه انجام می شود. همین امر در مورد تماس با سایر اعضای کارکنان نیز صدق می کند که منجر به نرخ تعامل بالاتر و افزایش تماس با مشتریان می شود.
- افزایش کار تیمی: فروش داخلی با واگذاری وظایف خاص به نمایندگان، محیط کار تیمی موثری را تقویت می کند. چندین نماینده می توانند با مشتری ارتباط برقرار کنند، زیرا ممکن است یکی مسئول معرفی کسب و کار و محصول باشد، در حالی که دیگری مسئولیت پاسخگویی به هرگونه سؤال یا نگرانی را بر عهده می گیرد.
- ایجاد روابط قوی تر با مشتریان: فروش داخلی به نمایندگان فرصت های بیشتری برای ایجاد روابط قوی تر با مشتریان ارائه می دهد. این یکی از ویژگی های مهم ایجاد مشتریان وفادار است که به تجارت با شرکت ادامه می دهند.
- تمرینمهارتهای شبکهسازی را تمرین کنید: تعامل با مشتریان، ایجاد روابط و ایجاد تماسهای بیشتر، تمرینی عالی برای توسعه مهارتهای شبکهای خوب است که ممکن است به پیشرفت شغلی شما کمک کند.
- کمیسیون یک انگیزه بزرگ است: انگیزه در محل کار یکی از ویژگی های کلیدی تولید کار با کیفیت بالا است. کسب پورسانت یک انگیزه موثر است و ممکن است به شما کمک کند روی کارها متمرکز بمانید و مشتاق فروش باشید.
مرتبط: کمیسیون فروش چیست؟ (با انواع کمیسیون)
مهارت های فروش داخلی چیست؟
فروشندگان داخلی از مهارت های گسترده ای برای ایجاد روابط قوی با مشتریان خود استفاده می کنند. این شامل ارتباط موثر برای برگزاری مکالمات، اما همچنین مهارت های گوش دادن فعال برای پاسخگویی به هر گونه نگرانی یا سؤال در مورد یک محصول یا خدمات است. این مهارت ها به فروشندگان داخلی اجازه می دهد تا به طور موثر به عنوان یک تیم کار کنند و ارتباطات قوی با مشتریان خود را برای مدت طولانی حفظ کنند. در زیر لیستی از مهارت های داخلی فروشندگان آمده است:
- ذهنیت مشارکتی
- مهارت های بین فردی
- گوش دادن فعال
- یکدلی
- مهارت های شبکه سازی
- مهارتهای فنی
- مدیریت اطلاعات
- آشنایی با نرم افزار CRM
- مهارت های ارتباطی
3 پاسخ