تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ و نحوه انجام آن برای بهترین نتایج

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

یکی از اهداف اصلی یک وب سایت، هدف قرار دادن ترافیک مرتبط است که ممکن است به خریداران تبدیل شود. دستیابی به این مخاطب هدف مستلزم استفاده از استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است، مانند استفاده از کلمات کلیدی، یکپارچه سازی بهینه سازی محتوا، بهبود تجربه کاربر، یافتن تعداد کلمات مناسب و بهینه سازی عناوین متا یا توضیحات متا. استفاده از کلمات کلیدی مناسب یکی از جنبه های مهم سئو است، زیرا می تواند تعیین کند که چه تعداد و چه نوع بازدیدکننده ای ممکن است وب سایت شما را پیدا کنند. در این مقاله با مثال هایی به این می پردازیم که تحقیق در مورد کلمات کلیدی چیست، کجا و چگونه باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام داد و مزایای آن را بیان می کنیم.

مطالب مرتبط: تحلیلگر سئو چیست؟ (با مهارت، وظایف و حقوق)

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

پاسخ به “تحقیق کلمات کلیدی چیست؟” نیاز به درک کلمه کلیدی چیست دارد. کلمات کلیدی ترکیبی از کلمات یا عبارات جستجویی هستند که کاربران در موتور جستجو وارد می کنند. تحقیق کلمات کلیدی به شناسایی کلمات کلیدی یا عبارات جستجویی اشاره دارد که ممکن است مخاطب هدف شما از آنها استفاده کند. ایجاد و توسعه محتوای خود در حالی که کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار را ترکیب می کند می تواند به رتبه بالاتر وب سایت نسبت به انجام آن بدون برنامه ریزی و تحقیق کمک کند. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مراحل اولیه در سئو است، زیرا هر وب سایت یا صفحه وب قبل از انتشار به محتوا نیاز دارد.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از فرآیند برنامه ریزی هنگام ساخت یک وب سایت جدید، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی جدید، ایجاد محتوای جدید یا برنامه ریزی پروژه های آینده است. در اینجا چند روش وجود دارد که از طریق آنها تحقیق کلمات کلیدی می تواند مفید باشد:

۱. به دست آوردن دید بیشتر

خواه هدف شما فروش بیشتر، مشترکین بیشتر یا درخواست از طریق تماس های تلفنی باشد، رتبه بالا در موتور جستجو به این موارد کمک خواهد کرد. تنها در صورتی که افراد بتوانند وب سایت را از طریق عبارات جستجویی که استفاده می کنند پیدا کنند، می توانید به نتایج دلخواه برسید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند به شما در رسیدن به این اهداف کمک کند.

۲. نوشتن محتوای متمرکز

وقتی لیست خوبی از کلمات کلیدی مرتبط داشته باشید، ایجاد محتوای هدفمند که آن موضوعات و موضوعات فرعی را پوشش می دهد آسان تر می شود. این امر مستلزم استفاده از یک قالب ساختاریافته با عناوین و زیرعنوان های مرتبط است که شامل این کلمات کلیدی نیز می شود. از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید، زیرا اگر بخواهید کلمات کلیدی را چندین بار در محتوا وارد کنید، ممکن است رخ دهد. موتورهای جستجو محتوایی را ترجیح می دهند که ارزش بیشتری به خوانندگان می بخشد تا محتوایی که تراکم کلمه کلیدی بالایی دارد اما به اندازه کافی به درخواست آنها پاسخ نمی دهد.

مطالب مرتبط: نویسندگان محتوا چه می کنند؟ (با نقش های شغلی و مسیر شغلی)

۳. نام ببردن ویژگی ها و توضیحات

هنگامی که ایده روشنی از کلمات کلیدی که کاربران یا مشتریان بالقوه استفاده می کنند دارید، می توانید از آنها برای توصیف عناصر محصول یا خدمات خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر غذای گربه می فروشید، دانستن اینکه صاحبان گربه به دنبال غذای گربه هستند که بوی مدفوع گربه آنها را کمتر کند، ممکن است مفید باشد. می توانید به کلمات کلیدی مرتبط نگاه کنید و حجم جستجو را بررسی کنید تا در وب سایت به عنوان یکی از USP ها(پیشنهاد فروش منحصر به فرد) ذکر کنید.

۴. ایجاد کمپین های تبلیغاتی با درآمد بهتر

دانستن کلمات کلیدی مناسب می تواند کمپین های تبلیغاتی پولی شما را موثرتر کند. هنگامی که خوانندگان آن کلمات کلیدی را جستجو می کنند، احتمالاً آگهی شما را نمایش داده شده پیدا می کنند و اگر به سؤال آنها پاسخ داد یا مشکل آنها را حل کرد، حتی ممکن است روی آن کلیک کرده و خرید کنند.

مطالب مرتبط:  شرح شغل بازاریابی دیجیتال (به همراه نمونه های شغلی)

۵. به دست آوردن بینش مخاطب خود

هنگامی که از آنچه بازار هدف شما به صورت آنلاین جستجو می کند آگاه باشید، می توانید مشکلات، خواسته ها و طرز فکر آنها را درک کنید. شما می توانید از این دانش برای هدف قرار دادن آنها در موتورهای جستجو و کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید. این همچنین ممکن است به شما کمک کند تا نوآوری کنید و محصولات جدیدی ارائه دهید که آن مشکلات یا مشکلات مرتبط را حل می کند.

نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی

اگر می خواهید نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی را یاد بگیرید، می توانید مجموعه ای از مراحل متوالی را دنبال کنید:

۱. با شناسایی مخاطبان هدف خود شروع کنید

تحقیق کلیدواژه ابتدا مستلزم درک عمیق مخاطبان هدف شماست. با شناسایی پروفایل ها، مشکلات، راه حل های مورد نظر، مکان ها و سایر اطلاعات در مورد مشتریان یا خوانندگان بالقوه شروع کنید. اگر به اندازه کافی بدانید که کسب و کار در مورد چیست و چه چیزی به مشتریان ارائه می دهد، انجام این کار آسان است. به عنوان مثال، برای یک فروشگاه پیتزا در بنگلور، مشتریان ممکن است کسانی باشند که دوست دارند پیتزا بخورند. آنها می توانند دانش آموزان، کودکان و والدینشان یا حتی افراد حرفه ای مشغول به کار باشند که ترجیح می دهند غذاهایی را سفارش دهند که هنگام کار برای خوردن راحت باشد.

برای کمک به این موضوع می توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • تجارت چیست؟
  • چه محصولات یا خدماتی را ارائه می دهد؟
  • چه کسی این محصولات و خدمات را خریداری می کند؟
  • چرا این محصولات و خدمات را می خرند؟
  • محصول یا خدمات چه مشکلاتی را برای آنها حل می کند؟
  • بیشتر مشتریان به چه گروه سنی، جنسیتی یا اقتصادی تعلق دارند؟
  • کجا به دنبال این محصولات یا خدمات می گردند؟
  • آیا اکثر مشتریان خریداران تکراری هستند یا خریدارهای یکباره؟
  • چه سوالاتی را آنلاین می پرسند؟

۲. عبارات جستجو شده را در موتور جستجو کاوش کنید

هنگامی که در مورد لیستی از عبارات جستجو یا سوالاتی که مردم می پرسند تصمیم گرفتید، آنها را به موتور جستجو وارد کنید. گوگل با پیشنهاد عباراتی که مردم در حال جستجو برایشان هستند، این فرآیند را بسیار آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال، وقتی شروع به تایپ نحوه گیاه خوار شدن در کادر جستجو می کنید، ممکن است لیست پیشنهادات زیر را در منوی کشویی مشاهده کنید: چگونه با بودجه کم گیاهخوار شویم، چگونه برای مبتدیان گیاه خوار شویم، چگونه با خیال راحت گیاهخوار شویم. ، چگونه برای یک ماه گیاهخوار شویم و موارد دیگر.

این پیشنهادات بر اساس الگوریتم ها و معیارهای گوگل است. اینها کلمات کلیدی هستند که مردم در واقع در گوگل تایپ می کنند و برای آنها پاسخ می خواهند. گنجاندن برخی از این کلمات کلیدی در محتوای خود یا ایجاد محتوای پیرامون این موضوعات برای یک وب سایت سلامت و تناسب اندام می تواند دید و خوانندگان را افزایش دهد. ابزار مفید دیگر AnswerThePublic است. در اینجا، می‌توانید هر اصطلاح عمومی را وارد کنید و برای سؤالات مرتبطی که مردم با حجم یا فرکانس می‌پرسند، پیشنهاداتی دریافت کنید.

۳. حجم جستجو را بررسی کنید

در حالی که AnswerThePublic به شما نشان می دهد که کدام سوالات حجم جستجوی بیشتری نسبت به سایرین دارند، برای یافتن ارقام دقیق می توانید از ابزار Google Keyword استفاده کنید. این یک ابزار رایگان است که به شما کمک می کند ایده های کلیدواژه را همراه با حجم جستجوی ماهانه بر اساس مکان پیدا کنید. می‌توانید این ابزار را در حساب Google Ads خود پیدا کنید و استفاده از آن رایگان است. همچنین فهرستی از ایده های مرتبط با کلمه کلیدی را بر اساس عبارت جستجوی شما ارائه می دهد تا به شما کمک کند کلمه کلیدی بهتری نسبت به کلمه ای که در ابتدا در نظر داشتید انتخاب کنید.

ابزار رایگان دیگری که می توانید از آن استفاده کنید، ابزار تحقیق کلمات کلیدی H-Supertools است. در حالی که Google Keyword Planner محدوده ای را برای حجم جستجو نشان می دهد، H-Supertools حجم جستجوی دقیق کلمات کلیدی را ارائه می دهد. شما فقط می توانید یک کلمه کلیدی اولیه را وارد کنید و کلمات کلیدی مرتبط را با حجم جستجوی ماهانه دقیق، رقابت پرداخت شده و هزینه هر کلیک (CPC) مشاهده کنید. H-Supertools دارای طیف گسترده ای از ابزارهای مفید دیگر سئو نیز می باشد، مانند کاوشگر سوالات، تحلیلگر سئو، ابزار کلمات کلیدی یوتیوب، کاوشگر هشتگ و موارد دیگر.

۴. رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

سه مرحله اول نقطه شروع خوبی هستند، اما تجزیه و تحلیل رقابت شما می تواند استراتژی سئوی شما را تقویت کند. همچنین کار شما را برای یافتن کلمات کلیدی مناسب و رتبه بندی بالاتر در موتور جستجو آسان تر می کند. شرکت‌ها یا وب‌سایت‌هایی که کسب‌وکار یا محصول  کاملا مشابه یا تقریبا مشابهی دارند، رقبای نزدیکی هستند، به‌خصوص اگر کسب‌وکار مربوط به مکان خاص باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک سرویس خشکشویی در منطقه ویمان ناگار پونا دارید، رقبای شما مشاغل مشابه در همان مناطق یا مناطق اطراف هستند.

دریابید که آیا آن رقبا یک وب سایت یا حضور آنلاین دارند یا خیر. می‌توانید این مورد را با تایپ کردن چیزی مانند «خشک‌شویی‌های نزدیک من» یا خدمات خشک‌شویی در ویمان ناگار در Google بررسی کنید. چند نتیجه اول را بررسی کنید و محتوای آنها و کلمات کلیدی را که در صفحات خود استفاده کرده اند تجزیه و تحلیل کنید. Wordstream یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب است. شما به سادگی می توانید URL یا صنعت و مکان وب سایت را وارد کنید و تمام کلمات کلیدی را که رقیب شما برای آنها رتبه بندی می کند همراه با حجم جستجو، CPC و سطح رقابت به شما نشان می دهد.

۴. کلمات کلیدی فصلی و منطقه ای را شناسایی کنید

هر منطقه با مجموعه ای از واژگان منحصر به فرد و عامیانه است که در آن بخش ها رایج است. به عنوان مثال، غذاهای خیابانی که دهلی‌ها آن را «گل گوپا» می‌نامند ، در بمبئی بیشتر به عنوان «پانیپوری» شناخته می‌شود. آنها ممکن است هنوز بفهمند که دیگری در مورد چه چیزی صحبت می کند، اما اگر یک بمبئی مجبور شود مراکز محلی را که این غذا را سرو می کنند جستجو کند، احتمالاً « غرفه پانی پوری» یا «رستوران هایی که پانی پوری سرو می کنند» را در گوگل تایپ می کند. آشنایی با چنین نکات ظریفی می تواند انتخاب کلمات کلیدی شما و در نتیجه عملکرد سایت را تا حد زیادی بهبود بخشد.

ابتدا محل زندگی خوانندگان، بازار یا خریداران خود را مشخص کنید. سپس، در مورد اصطلاحات یا زبان رایج‌تر در آن قسمت‌ها برای محصول یا اصطلاحات مرتبط تحقیق کنید. این اصطلاحات منطقه ای را در ابزار کلیدواژه قرار دهید و پیشنهادات بیشتری برای کلمات کلیدی دریافت کنید. کلمات کلیدی خاصی وجود دارند که حجم جستجوی آنها به طور پراکنده در فصول خاص یا در طول جشنواره افزایش می یابد. برای مثال، ممکن است کلمات کلیدی مانند «خرید دیه» یا «خرید ترقه آنلاین» را در حال فرار به دیوالی بیابید .

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

10 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *