مدیریت خرده فروشی چیست؟ (تعریف و مسئولیت ها)

مدیریت خرده فروشی چیست؟

اگر مشتاق هدایت تیم ها به سمت دستیابی به موفقیت و استفاده از مهارت های فروش خود برای افزایش درآمد هستید، ممکن است از کار در مدیریت خرده فروشی لذت ببرید. مدیریت خرده‌فروشی شامل مسئولیت‌های زیادی است و اغلب مدیران متعددی این وظایف را به اشتراک می‌گذارند تا به بهینه‌سازی عملکرد فروشگاه کمک کنند. درک اینکه این حرفه شامل چه چیزهایی می شود ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا به دنبال یک نقش مدیریتی در صنعت خرده فروشی هستید یا خیر.

در این مقاله، مدیریت خرده‌فروشی، مسئولیت‌های یک مدیر خرده‌فروشی، نحوه تبدیل شدن به یک مدیر خرده‌فروشی و ۱۰ موقعیت مدیریت خرده‌فروشی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدیریت خرده فروشی چیست؟

مدیریت خرده فروشی فرآیندی است که رهبران فروشگاه برای تشویق فروش، بهبود عملکرد همکاران فروشگاه و فراتر از انتظارات مشتریان در آن شرکت می کنند. هدف این شیوه ها ایجاد وفاداری مشتری و بهبود کارایی است. آنها همچنین ممکن است به تیم ها کمک کنند تا در راستای اهداف مشترک پیشروی کنند. در اینجا برخی از حوزه‌هایی که مدیریت خرده‌فروشی روی آنها تمرکز می‌کند آورده شده است:

  • مدیریت موجودی: اطمینان از موجودی انبار فروشگاه بر اساس تقاضای مشتری و برقراری ارتباط با تامین کنندگان
  • عملیات انبار: هماهنگی ذخیره سازی و حمل و نقل کالا در یک انبار خارج از محل
  • ویترین های آنلاین و آفلاین: مدیریت تجارت الکترونیک و فروش سنتی
  • پرداخت ها و حسابداری: مستندسازی و نظارت بر حساب های مالی فروشگاه
  • منابع انسانی: نظارت، آموزش، استخدام و توسعه کارکنان
  • چیدمان فروشگاه: کنترل محیط فروشگاه با نور، دما، نمایشگرهای بصری و قرار دادن محصول برای جذاب به نظر رسیدن کالا
  • خدمات مشتری: پاسخ به سوالات مشتریان، کمک به آنها در یافتن موارد مناسب، حل اختلافات و ایجاد وفاداری
  • فروش: استفاده از استراتژی های قیمت گذاری و مهارت های خدمات مشتری برای دستیابی به اهداف فروش سازمانی و افزایش درآمد

مرتبط:  ۴ گام برای بهبود عملیات در خرده فروشی

شخصی به یک تبلت در پیش زمینه نگاه می کند در حالی که شخص دیگری به کالاها نگاه می کند و دیگری از طریق یک مجله نگاه می کند.

وظایف مدیر فروشگاه چیست؟

مدیران خرده‌فروشی؛ رهبران فروشگاه‌هایی هستند که استراتژی‌ها و تکنیک‌های مدیریت خرده‌فروشی را برای کمک به فروشگاه در رسیدن به اهدافش به کار می‌گیرند. این متخصصان تیم‌هایی از همکاران فروشگاه را مدیریت می‌کنند، اطمینان می‌دهند که فروشگاه اقلام مورد نیاز خود را دارد و به ارائه بصری کالا رسیدگی می‌کند. مدیران خرده فروشی وظایف مختلفی را بر عهده دارند، از جمله:

  • کاهش ضرر و محافظت از کالا در برابر سرقت یا آسیب
  • نگهداری سوابق مناسب از ورود یا خروج محصولات از فروشگاه
  • اطمینان از تمیز بودن فروشگاه، از نظر بصری جذاب و آسان برای راه رفتن
  • سازماندهی کالا بر اساس اهداف فروش
  • کمک به مشتریان در طبقه فروش
  • سفارش محصولات از تامین کنندگان برای حفظ مقدار مناسب موجودی
  • استخدام، آموزش و نظارت کارکنان فروش
  • ایجاد گزارش های فروش روزانه که سود، مشتریان و هرگونه ضرر را مشخص می کند
  • برنامه ریزی کارکنان برای حمایت از مشتریان در طبقه فروش، رسیدگی به صندوق و باز کردن محموله ها

مرتبط:  ۱۲ شغل خرده فروشی که درآمد خوبی دارند

چگونه مدیر خرده فروشی شویم

در اینجا مراحل کلیدی برای تبدیل شدن به یک مدیر خرده فروشی آمده است:

۱. از دبیرستان فارغ التحصیل شوید

مدرک معمولاً شرط لازم برای یک موقعیت خرده فروشی سطح پایه نیست، اما دیپلم دبیرستان یا معادل آن اغلب برای مدیران مهم است. ممکن است عاقلانه باشد که تحصیلات خود را قبل از دنبال کردن یک نقش مدیریتی تکمیل کنید. تکمیل دبیرستان همچنین ممکن است به شما کمک کند مهارت های سازمانی و رهبری خود را اصلاح کنید، که در مدیریت خرده فروشی مفید است.

۲. کسب تجربه کاری خرده فروشی

موقعیت های ابتدایی در خرده فروشی می توانند مهارت های لازم مانند خدمات مشتری، سازماندهی، بازاریابی، رهبری و کار گروهی را در حین ایجاد یک شبکه حرفه ای به شما آموزش دهند. نقش هایی که باید دنبال شود شامل صندوقدار، همکار فروش، انباردار، پاکت پرکن یا پرسنل بخش است. نوع فروشگاه خرده فروشی را که می خواهید در آن کار کنید نیز در نظر بگیرید. برای مثال، ممکن است بخواهید در یک فروشگاه کوچک محلی کار کنید تا با جامعه خود در ارتباط باشید، یا ممکن است بخواهید برای یک فروشکاه زنجیره ای ملی کار کنید تا به شبکه گسترده‌تری از همکاران دسترسی داشته باشید. در اولویت های خود فکر کنید تا محیط خرده فروشی مناسب را برای خود تعیین کنید.

مطالب مرتبط:  برای مصاحبه خرده فروشی چه بپوشیم

۳. دنبال کردن مدرک دانشگاهی (اختیاری)

داشتن مدرک کاردانی یا لیسانس در یک کسب و کار یا مرتبط با خرده فروشی می تواند بیشتر در مورد مفاهیم مدیریت به شما بیاموزد. فروش، بازاریابی و مدیریت بازرگانی همگی رشته های مرتبطی هستند که باید در نظر گرفته شوند. تکمیل تجربه خرده فروشی خود با آموزش رسمی می تواند به شما کمک کند کاندیدای رقابتی شوید.

مطالب مرتبط:  ۹ مزیت داشتن مدرک مدیریت بازرگانی

۴. به سمت مدیریت پایین تر حرکت کنید

نقش‌های مدیر بخش یا دستیار مدیر می‌تواند به شما کمک کند تا در نقش مدیریتی که دنبال می‌کنید، احساس راحتی کنید. داشتن تجربه سرپرستی در رزومه ممکن است شما را برای مشاغل مدیریتی سطح بالاتر واجد شرایط کند. درخواست فرصت های رهبری در زمانی که آنها به وجود می آیند ممکن است جاه طلبی و اخلاق کاری را برای کارفرمای شما نشان دهد که ممکن است در حرفه شما به نفع شما باشد.

مرتبط:  سوالات مصاحبه دستیار خرده فروشی

۵. به مدیریت سطح فروشگاه ارتقا پیدا کنید

سعی کنید در مورد اهداف شغلی خود با صدای بلند صحبت کنید تا سرپرست شما بداند که شما به نقش های مدیریتی علاقه مند هستید که آنها در دسترس قرار گیرند. برای اینکه خود را به یک نامزد مناسب تبدیل کنید، پتانسیل خود را در نقش فعلی خود با رهبر بودن در میان همتایان خود به نمایش بگذارید. سعی کنید به موقع به هر شیفت کاری برسید، برای مسئولیت های اضافی داوطلب شوید و اهداف فروش خود را برآورده کنید. اگر در یک زنجیره کار می کنید، ممکن است این گزینه را داشته باشید که اگر فروشگاه فعلی شما نقش باز ندارد، به فروشگاه دیگری منتقل شوید تا مدیر شوید.

مطالب مرتبط:  چگونه اولین شغل مدیر خود را بدست آوریم

۱۰ شغل مدیریت خرده فروشی

برخی از فروشگاه های خرده فروشی چندین مدیر را برای ایفای نقش های مدیریتی مختلف استخدام می کنند. کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصت های مدیریت موجود در صنعت خرده فروشی می تواند به شما کمک کند تا اولین شغل مدیریت خرده فروشی خود را دنبال کنید. در اینجا لیستی از ۱۰ شغل در مدیریت خرده فروشی که می توانید دنبال کنید آورده شده است.

۱.  صندوقدار ارشد

میانگین حقوق ملی:  ۳۳۹۵۲ دلار در سال

وظایف اصلی: صندوقدار ارشد با نظارت بر صندوق‌داران، آموزش استخدام‌های جدید و حفظ  و نگهداری منطقه صندوق‌ فروش از مدیریت پشتیبانی می‌کند. آنها همچنین وظایف خدمات مشتری مانند حل و فصل شکایات و پاسخ به سؤالات و همچنین تطبیق هر کشو پول نقد در پایان هر شیفت را انجام می دهند. این افراد معمولاً اطمینان می‌دهند که همه اعضای تیم هنگام کار در صندوق، دستورالعمل‌های فروشگاه را رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  با رئیس صندوقدار بودن آشنا شوید

۲.  مدیر خدمات مشتری

میانگین حقوق ملی:  ۴۲۸۵۷ دلار در سال

وظایف اصلی:  مدیران خدمات مشتری مسئول نظارت بر بخش مراقبت از مشتری موسسات خرده فروشی بزرگتر هستند. این بخش معمولاً جنبه های پشتیبانی مشتری از جمله پاسخ به سؤالات مشتری، رسیدگی به نگرانی ها، تحقیق در مورد یک موضوع در صورت لزوم و ارتباط مسائل مشتری با مدیریت فروشگاه را انجام می دهد. آنها همچنین ممکن است در توسعه برنامه های وفاداری مشتری و روش های طوفان فکری برای حفظ مشتریان شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:  درباره مدیر خدمات مشتری بودن بیاموزید

۳.  دستیار مدیر خرده فروشی

میانگین حقوق ملی:  ۴۵۶۲۴ دلار در سال

وظایف اصلی:  یک دستیار مدیر خرده فروشی با انجام وظایف مدیریتی و در اختیار گرفتن مسئولیت زمانی که مدیر فروشگاه غایب است، از مدیر فروشگاه پشتیبانی می کند. فردی در این نقش ممکن است مسئول آموزش و نظارت بر کارکنان، کمک به مدیریت موجودی و حل مشکل در صورتی که کارمند یا مشتری مشکلی داشته باشد. دستیاران خرده فروشی نیز ممکن است به مدیر کمک کنند تا اهداف تیم را تعیین کند و پیشرفت را به سمت این اهداف پیگیری کند.

بیشتر بخوانید:  درباره دستیار خرده فروشی بودن بیاموزید

۴.  مدیر فروشگاه

میانگین حقوق ملی:  ۴۵۸۸۱ دلار در سال

وظایف اصلی:  مدیر فروشگاه مسئول عملیات روزانه یک فروشگاه خرده فروشی، از جمله مدیریت موجودی، استخدام و آموزش کارکنان، نظارت بر بازگشت مشتریان و اجرای تبلیغات فروشگاه است. آنها همچنین ممکن است به عنوان منبعی برای مشتریان و کارکنان در مورد خط‌ مشی‌های فروشگاه و سایر اطلاعات فروشگاه عمل کنند. این افراد اگر برای یک شرکت بزرگ کار می کنند ممکن است به مدیریت منطقه ای یا ملی یا اگر برای یک کسب و کار کوچک کار می کنند به مالک گزارش دهند.

بیشتر بخوانید:  درباره مدیر فروشگاه خرده فروشی بودن بیاموزید

۵.  مدیر انبار

میانگین حقوق ملی:  ۵۲۸۱۹ دلار در سال

وظایف اصلی:  به عنوان یک متخصص خرده‌فروشی، یک مدیر انبار مسئول نظارت بر سطح موجودی و گزارش روند موجودی، مدیریت انبار و کارکنان انبار، انبار کردن قفسه‌ها و ایجاد نمایشگرهای اغواکننده برای تشویق فروش بیشتر است. آنها همچنین ممکن است ملزم به تکمیل آموزش اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) و دریافت مجوز برای رانندگی لیفتراک باشند، بسته به محدوده نقش در یک شرکت خاص. مدیران انبار ممکن است در مورد محموله های برنامه ریزی شده، سفارشات تجارت الکترونیک یا مسائل موجودی با مدیران فروشگاه هماهنگ کنند.

بیشتر بخوانید:  با مدیر انبار بودن آشنا شوید

۶.  مدیر کل

میانگین حقوق ملی: ۵۹۸۲۶ دلار در سال

وظایف اصلی:  یک مدیر کل مسئول مصاحبه و استخدام کارکنان، ارزیابی عملکرد کارکنان، اجرای اقدامات انضباطی در صورت لزوم و تعیین اهداف فروشگاه است. آنها ممکن است با مدیر سطح فروشگاه کار کنند تا تعیین کنند کدام رویه ها را برای رسیدن به اهداف سودآوری فروشگاه تکمیل کنند. این افراد اغلب بر چندین مکان یک کسب و کار نظارت می کنند.

بیشتر بخوانید:  با مدیر کل بودن آشنا شوید

۷.  مدیر منطقه

میانگین حقوق ملی:  ۶۳۸۶۴ دلار در سال

وظایف اصلی:  یک مدیر منطقه مسئول نظارت بر فروشگاه های خرده فروشی در یک منطقه جغرافیایی تعیین شده است. این افراد حرفه ای مدیران فروشگاه را استخدام می کنند، اهداف فروش فروشگاه را دنبال می کنند و بودجه فراهم می کنند. آنها همچنین بازدیدهای منظم از سایت را انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که هر فروشگاه هزینه نگهداری مناسبی دیافت می کند و از سیاست ها پیروی می کند و دوره های آموزشی مدیریت برگزار می کند. آنها همچنین ممکن است در صورت لزوم در موضوعات مربوط به منابع انسانی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:  درباره مدیر منطقه بودن بیاموزید

۸.  مدیر برند

میانگین حقوق ملی:  ۶۵۱۶۳ دلار در سال

وظایف اصلی:  مدیر برند با انجام تحقیقات بازار و جمع آوری داده های فروش از برندهای رقیب، روندهای بازار را نظارت می کند. آنها تجزیه و تحلیل رقبا را انجام می دهند و کمپین های برند را برای افزایش آگاهی از برند توسعه می دهند. آنها همچنین ممکن است گزارش ماهانه قرار گرفتن در برند ایجاد کنند و با فروشندگان برای بحث در مورد طراحی محصول و بسته بندی تعامل داشته باشند. مدیران برند همچنین ممکن است برای نظارت بر موجودی قابل مشاهده و نمایش محصولات از فروشگاه ها بازدید کنند.

بیشتر بخوانید:  درباره مدیر برند بودن بیاموزید

۹.  مدیر منابع انسانی

میانگین حقوق ملی:  ۷۰۶۲۷ دلار در سال

وظایف اصلی:  مدیران منابع انسانی مسئول جذب، مصاحبه و استخدام کارکنان، اجرای ارزیابی عملکرد و عمل به عنوان رابط بین کارکنان و مدیریت هستند. آنها همچنین معمولاً برای توسعه سیاست های شرکت و ایجاد یک محیط کاری مثبت با مدیریت بالادستی کار می کنند. آنها همچنین ممکن است مسئول اجرای فرآیندهای نصب، نوشتن شرح شغل و ارسال لیست مشاغل باشند.

بیشتر بخوانید:  درباره مدیر منابع انسانی بودن بیاموزید

۱۰.  مدیر فناوری اطلاعات

میانگین حقوق ملی:  ۸۷۶۸۹ دلار در سال

وظایف اصلی:  مدیران فناوری اطلاعات (IT) مسئول اطمینان از عملیاتی بودن سیستم های رایانه ای فروشگاه از جمله اتصالات سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه هستند. آنها بر تیم فناوری اطلاعات نظارت می کنند و به روز رسانی و تعمیر و نگهداری دستگاه ها و برنامه های دیجیتال را برای پشتیبانی از عملیات تجاری انجام می دهند. در صنعت خرده فروشی، این متخصصان ممکن است فناوری هایی مانند سیستم های امنیتی، سیستم های POS (صندوق نقدی) و سیستم های مدیریت موجودی را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید:  درباره مدیر IT بودن بیاموزید

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *