تبلیغات فروش چیست (با نکات و مثال ها)

تبلیغات فروش چیست؟

اگر به دنبال راه هایی برای افزایش فروش یا دستیابی به اهداف هستید، تبلیغات فروش ممکن است استراتژی خوبی باشد. تبلیغات فروش نیز یک راه حل عالی برای راه اندازی محصولات جدید یا فروش از موجودی قدیمی هست. بررسی انواع مختلف تبلیغات فروش می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا یکی از آنها در شرکت شما وجود دارد یا خیر.

در این مقاله، ما در مورد اینکه تبلیغات فروش چیست، مزایای استفاده از آنها، انواع مختلف آنها، نکاتی برای استفاده موثر از آنها و مثال‌های مختلف برای کمک به شما برای ایجاد ایده صحبت می‌کنیم.

تبلیغات فروش چیست؟

تبلیغات فروش یک استراتژی بازاریابی است که شامل ارائه یک انگیزه کوتاه مدت برای افزایش آگاهی از برند، فروش تقاضا برای یک محصول یا خدمات خاص است. شرکت ها معمولاً از این نوع استراتژی برای معرفی محصولات جدید به جمعیت هدف خود، جذب مشتریان جدید، افزایش موقت فروش یا فروش کل فهرست موجودی استفاده می کنند.

مزایای تبلیغات فروش

مزیت اصلی تبلیغات فروش این است که به شما امکان می دهد:

  • افزایش فروش: تبلیغات فروش افزایش سریع فروش را برای مدت کوتاهی برای شما آسان تر می کند.
  • مشتریان را تشویق کنید تا یک برند جدید را امتحان کنند: تبلیغات فروش می تواند مشتریان را تشویق کند تا برندهای خود را تغییر دهند و برندی را امتحان کنند که با برندی که ممکن است در موقعیت های قبلی خریداری کرده اند متفاوت باشد.
  • کاهش هزینه ها: راه اندازی یک تبلیغ فروش می تواند به شرکت شما کمک کند تا با کاهش هزینه های موجودی، مخارج را کاهش دهد.
  • ایجاد تقاضا برای محصولات جدید: اگر محصول جدیدی را به بازار عرضه می کنید، تبلیغات فروش راهی عالی برای ایجاد یا افزایش تقاضا هستند.
  • به دست آوردن مزیت رقابتی: تبلیغات فروش راهی عالی برای رقابت با شرکت هایی است که قیمت رقابتی محصولات مشابه را ارائه می دهند.
  • افزایش سرقفلی: تبلیغات فروش می تواند حسن نیت شرکت را افزایش دهد. آنها همچنین می توانند به حفظ نام شرکت و محصولات در ذهن مصرف کنندگان کمک کنند، که می تواند باعث افزایش بیشتر حسن نیت شود.

انواع تبلیغات فروش

در اینجا نگاهی به انواع تبلیغات فروش که شرکت ها اغلب استفاده می کنند آورده شده است:

۱.کاهش هزینه موقت

با این نوع تبلیغات فروش، شرکت ها هزینه یک کالا را برای یک دوره زمانی خاص کاهش می دهند. آنها ممکن است تصمیم بگیرند که قیمت را با درصد یا یک مقدار مشخصی کاهش دهند. آنها همچنین ممکن است از این نوع تبلیغات برای یک محصول خاص یا در سراسر سایت استفاده کنند.

۲.کوپن

شرکت ها ممکن است کوپن هایی را به مشتریان بدهند تا هزینه خرید بعدی خود را ارزان تر کنند. این تاکتیک برای تشویق مجدد خرید توسط مصرف کنندگان مفید است.

۳.برنامه وفاداری

برنامه وفاداری یک استراتژی بازاریابی است که شرکت ها برای جذب و حفظ مشتریان از آن استفاده می کنند. با این نوع تبلیغات فروش، مشتریان امتیاز جمع آوری می کنند تا از آن برای خرید یک محصول استفاده کنند یا با صرف مقدار مشخصی پول با کسب و کار شما، پول را پس بگیرند. این یک نوع استراتژی است که اغلب در خطوط هوایی، هتل ها، شرکت های کرایه اتومبیل و خرده فروشان مشاهده می کنید.

۴.هدایا

اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند باشد، این نوع تبلیغات فروش سودمند است. با یک هدیه، شرکت شما چیزی را به صورت رایگان هدیه می دهد، معمولاً در ازای اطلاعات شخصی مصرف کننده. به عنوان مثال، یک خرده فروش آنلاین ممکن است مشتریان بالقوه را تشویق کند که برای برنده شدن یک محصول رایگان ثبت نام کنند. سپس شرکت می تواند از شماره تلفن یا آدرس ایمیلی که جمع آوری می کند برای تبلیغ فروش آینده یا به اشتراک گذاری اخبار شرکت استفاده کند.

۵.معامله پاداش

با این نوع تبلیغات فروش، مشتری هنگامی که برای یک محصول یا خدمات  پول پرداخت می کند، محصولات اضافی یا پاداش دریافت می کند. به عنوان مثال، اگر یک مصرف کننده ، لباس را از یک خرده فروش خریداری کند، شرکت ممکن است انتخاب کند که به طور موقت لوازم جانبی مو را بدون هزینه اضافی به سفارش اضافه کند. این به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا احساس کند که معامله بهتری دریافت می‌کند و آنها را تشویق می‌کند که در آینده بازگردند و دوباره بازدید کنند.

۶.نمونه ها

این تبلیغی است که معمولاً می بینید که فروشگاه های مواد غذایی و سایر خرده فروشان مواد غذایی ارائه می دهند. به عنوان مثال، یک فروشگاه شیرینی ممکن است نمونه هایی از آب نبات های مختلف را ارائه دهد تا به مصرف کنندگان اجازه دهد قبل از خرید محصول امتحان کنند. مانند معاملات جایزه، این می تواند احساسات مثبتی را برای مشتری ایجاد کند و وفاداری مشتری را افزایش دهد.

نمونه هایی از تبلیغات فروش

در اینجا چند نمونه از تبلیغات فروش وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در سازمان خود امتحان کنید:

۱.بازاریابی ایمیلی

شرکت ها اغلب از کمپین های بازاریابی ایمیلی برای برقراری ارتباط با تبلیغات فروش استفاده می کنند. برای موفقیت بیشتر، آنها اغلب اطلاعات آموزشی را با فروش ترکیب می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است مزایا را برجسته کنند یا به یک محصول برتر یا سطح بالاتری از خدمات ارتقا دهند. سپس آن شرکت‌ها می‌توانند یک تبلیغ ویژه و یکبار برای کسانی که تصمیم به ارتقائ دارند، پیشنهاد دهند.

۲.بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

می توانید از تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده کنید یا به سادگی پیشنهادات ویژه را مستقیماً در پروفایل شرکت خود تبلیغ کنید. شرکت ها اغلب از تبلیغات چرخ و فلک در پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ترویج تبلیغات فروش خود، افزایش آگاهی از برند و ایجاد تقاضا استفاده می کنند.

۳.پیامک زدن

ارسال پیامک یک راه عالی برای ایجاد درآمد سریع برای یک تجارت از طریق فروش فلاش است. به عنوان مثال، با تشویق مشتریان به شرکت در دریافت پیام های تبلیغاتی از طریق پیامک، می توانید به راحتی با ارسال پیامک در مورد فروش فلش کوتاه مدت، فوریت ایجاد کنید و درآمد کسب کنید.

مطالب مرتبط:۷۰ ایده تبلیغاتی خلاقانه برای کمک به افزایش فروش

نکاتی برای استفاده موفقیت آمیز از تبلیغات فروش

اگر از تبلیغات فروش به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنید، در اینجا نکاتی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید:

مخاطب مناسب را هدف قرار دهید

بهترین راه برای استفاده حداکثری از تبلیغات فروش خود، هدف قرار دادن اطلاعات جمعیتی دقیق با پیشنهاد خود است. برای انجام این کار، ممکن است بخواهید ابتدا از مخاطبان خود نظرسنجی کنید و در مورد آنها بیشتر بدانید. در نظر بگیرید که انگیزه ای برای تشویق آنها به پاسخ دادن ارائه دهید. هنگامی که مخاطبان خود را به طور کامل درک کردید، می توانید ارتقای فروش خود را بر روی مخاطبانی متمرکز کنید که احتمال خرید دارند.

محدود کردن در دسترس بودن

تحقیقات نشان می دهد که وقتی یک کالا کمیاب است، مصرف کنندگان ارزش بیشتری به آن می دهند. می توانید با در دسترس قرار دادن تبلیغات فروش خود برای مدت زمان بسیار محدود یا محدود کردن تعداد پیشنهادات موجود، از این به نفع خود استفاده کنید. احتمالاً مصرف کنندگان برای جلوگیری از از دست دادن فرصت سریعتر اقدام وخرید را انجام می دهند.

نتایج را مرور کنید

پس از پایان تبلیغات فروش، مهم است که برای بررسی نتایج وقت بگذارید. ارزیابی کنید که آیا جمعیت شناسی مناسبی را برای فروش هدف قرار داده اید و آیا تغییراتی وجود دارد که می توانید برای موفقیت بیشتر تبلیغات بعدی خود اعمال کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *