سئو برای بازاریابی چیست؟ (با تعریف و تکنیک)

سئو برای بازاریابی چیست؟ (با تعریف و تکنیک)

سئو یک روش بازاریابی دیجیتال مهم برای حصول اطمینان از اینکه وب سایت ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو، که به عنوان SERP نیز شناخته می شوند، رتبه بالایی دارند، است. وقتی وب سایت ها رتبه بالایی دارند، برای جستجوگران بیشتر قابل مشاهده هستند و بازدیدکنندگان بیشتری دریافت می کنند. رتبه بندی ضعیف یافتن یک وب سایت را سخت تر می کند، که ممکن است بر فروش و درآمد تأثیر منفی بگذارد. در این مقاله، نحوه عملکرد سئو برای بازاریابی را توضیح می‌دهیم و برخی از تکنیک‌های کلیدی را که ممکن است بازاریابان برای بهبود نتایج خود در این زمینه استفاده کنند، بیان می‌کنیم.

سئو برای بازاریابی چیست؟

سئو برای بازاریابی راهی برای بهبود دید وب سایت برای افرادی است که محصولات و خدمات را با استفاده از موتورهای جستجوی اینترنتی جستجو می کنند. واژه سئو مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است. یک وب سایت یا صفحه وب بهینه سازی شده برای سئو در صفحه نتایجی که یک موتور جستجو پس از تایپ کاربر در یک پرس و جو ایجاد می کند، بالاتر ظاهر می شود. هرچه بالاتر ظاهر شود، افراد بیشتری آن را می بینند. در نتیجه، ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت خود دریافت می کنید و افراد بیشتری احتمالاً در آنجا اقداماتی مانند خرید یا تکمیل فرم انجام می دهند.

موتورهای جستجو روزانه میلیاردها عبارت جستجو را پردازش می کنند. با استفاده از تاکتیک های سئو برای بهبود رتبه سایت و دیده شدن سایت خود در SERP، بازاریابان به راحتی به این بخش بزرگ و ارزشمند از مصرف کنندگان دسترسی پیدا می کنند. سئو یک فرآیند مداوم است تا یک فعالیت یکباره. اگرچه معمولاً کارکرد سئو به زمان نیاز دارد، اما نتایج بلندمدت مثبتی در افزایش آگاهی از برند، ترافیک وب سایت و تبدیل آنلاین ایجاد می کند. مهمتر از همه، شما ممکن است از ابزارهایی برای ردیابی و اندازه گیری نتایج خود استفاده کنید که به شما امکان می دهد تأثیر فعالیت های سئو و بازگشت سرمایه خود را کمی کنید.

مرتبط: راهنما: دیجیتالی شدن در بازاریابی، مزایا و مشاغل آن

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

چندین موتور جستجوی اصلی وجود دارد و هر کدام از الگوریتم های مختلفی برای تجزیه و تحلیل و رتبه بندی وب سایت ها و صفحات وب استفاده می کنند. این الگوریتم ها اغلب تغییر می کنند. هدف آنها بازگرداندن نتایجی است که به بهترین وجه درخواست جستجوی کاربر را برآورده می کند. موتورهای جستجو با دنبال کردن این سه مرحله کلیدی کار می کنند:

  • خزیدن: موتورهای جستجو از ربات ها برای خزیدن در صفحات وب استفاده می کنند که شامل شناسایی صفحات و ثبت اطلاعات مربوط به آنها می شود. آنها به دنبال صفحات وب جدید می گردند و تعیین می کنند که آیا صفحات قدیمی از آخرین بازدید خود به روز شده اند یا تغییر کرده اند.
  • نمایه سازی: اگر یک موتور جستجو تصمیم بگیرد که یک صفحه خزیده شده حاوی محتوای منحصر به فرد و مفید است، آن را در یک فهرست قرار می دهد. محتوای با کیفیت پایین یا محتوایی که موتور جستجو قادر به خزیدن آن نبود بعید است در فهرست ظاهر شود.
  • رتبه بندی: موتور جستجو صفحات موجود در فهرست را تجزیه و تحلیل می کند و از سیگنال ها یا فاکتورهای متعدد رتبه بندی برای تعیین نحوه قرار دادن آنها در SERP استفاده می کند. بازاریابان ممکن است با بهینه سازی عناصر داخلی، فنی و خارج از صفحه وب سایت خود، رتبه صفحه خود را بهبود بخشند.

مطالب مرتبط: درآمد یک بازاریاب دیجیتال چقدر است؟ (حقوق به اضافه مهارت)

سئو روی صفحه

برای بهبود رتبه خود در SERP، بهینه سازی عناصر درون صفحه یا درون سایت برای موتورهای جستجو ضروری است. برای انجام این کار، روی این بخش های کلیدی تمرکز کنید:

۱)محتوا

برای کسب رتبه بالا، اطمینان حاصل کنید که محتوای با کیفیتی را در سایت خود آپلود می کنید که برای جستجوگران مفید است و به یک سؤال پاسخ می دهد یا مشکلی را که ممکن است داشته باشند حل می کند. محتوای با کیفیت در موتورهای جستجو بالاتر از محتوای با کیفیت پایین است. به طور مشابه، محتوای جدید در رتبه بالاتری نسبت به محتوای قدیمی قرار می‌گیرد، بنابراین محتوای جدید را مرتب ارسال کنید و محتوای موجود را مرتباً به‌روزرسانی کنید. ایجاد و نگهداری یک تقویم محتوا تمرین خوبی است. این به شما کمک می کند تا یک جریان مداوم از محتوای جدید، به روز شده را برای وب سایت خود برنامه ریزی و سازماندهی کنید. محتوای شما ممکن است در قالب‌های مختلفی از جمله مقالات متنی، ویدیوها، پادکست‌ها یا اینفوگرافیک باشد.

مطالب مرتبط: استراتژی محتوا چیست؟ (و نحوه ایجاد محتوای خوب)

۲)کلید واژه ها

کلمات کلیدی یکی از عناصر اصلی سئو هستند. بازاریابان ابتدا کلمات کلیدی را شناسایی می کنند که دقیقاً با جستارهای جستجوی کاربر مطابقت دارند قبل از ایجاد محتوایی که به این سؤالات پاسخ می دهد. اگر محتوای صفحه چندین بار حاوی کلمه کلیدی مشابهی باشد که عبارت جستجو شده است، احتمالاً یک صفحه در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی محبوب ترین کلمات کلیدی و تعیین تعداد دفعات جستجوی آنها توسط افراد استفاده کنید. کلمات کلیدی که رقبای شما تمایل دارند از آنها استفاده کنند را بررسی کنید. اگر از برخی از آنها بیش از حد استفاده می شود، برای بهبود رتبه خود یک اصطلاح متفاوت اما مرتبط را انتخاب کنید.

مرتبط: انواع بازاریاب: راهنمای و ویژگی های قطعی

۳)HTML

یکی دیگر از راه‌های بهبود سئوی داخلی وب‌سایت، بهینه‌سازی عناصر HTML آن است. برای انجام این:

  • کلمه کلیدی اصلی خود را در بخش های کلیدی مانند برچسب عنوان صفحه، توضیحات متا، متن جایگزین (alt) و URL قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که توضیحات متا جذاب است، در محدوده کاراکترهای مشخص شده قرار می گیرد و خوانندگان را ترغیب می کند تا به صفحه شما کلیک کنند.
  • از تگ های عنوان، از H1 تا H6، برای تقسیم محتوا و تقسیم آن به بخش های منطقی و معنادار استفاده کنید.

سئو فنی

برای بهبود رتبه خود، ممکن است بسیاری از جنبه های فنی وب سایت خود را نیز بهبود بخشید. می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا از یک توسعه دهنده وب بخواهید که به شما کمک کند. هدف شما از سئوی فنی این است تا خزیدن و درک سایت شما برای موتورهای جستجو آسان تر شود. روی این حوزه های اصلی تمرکز کنید:

۱.نقشه سایت

مطمئن شوید که یک نقشه سایت به خوبی سازماندهی شده در قالب XML ایجاد و ارسال کنید و از به روز بودن آن اطمینان حاصل کنید. نقشه سایت لیستی از تمام صفحات وب سایت شما است. این فایل به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار وب سایت شما را درک کنند و صفحات وب شما را شناسایی کرده و بخزند. اگر نقشه سایت را اضافه نکنید یا نقشه ای را که قدیمی یا ناقص است آپلود نکنید، ممکن است موتور جستجو صفحات کلیدی سایت شما را از دست بدهد و آنها را فهرست نکند.

مطالب مرتبط: توسعه دهندگان در مقابل برنامه نویسان (با تفاوت و حقوق)

۲.سرعت سایت

به دنبال راه هایی برای بهبود سرعت وب سایت خود باشید. وب سایت هایی که به سرعت بارگذاری می شوند تمایل دارند در رتبه های بالاتر در SERP قرار بگیرند. سعی کنید صفحات وب شما در دو تا سه ثانیه یا کمتر بارگذاری شوند. برای بهبود سرعت سایت، ممکن است اقدامات مختلفی مانند فشرده سازی اندازه فایل و تصویر و به حداقل رساندن گنجاندن اسکریپت های خارجی انجام دهید.

مطالب مرتبط: انواع مشاغل فناوری (با حقوق و وظایف اولیه)

۳.سازگاری با موبایل

با جستجوهای بیشتر و بیشتر در دستگاه های تلفن همراه، ضروری است که وب سایت شما برای موبایل سازگار باشد و کاربران تلفن های هوشمند تجربه لذت بخشی را هنگام بازدید از سایت شما داشته باشند. سازگاری با موبایل یکی از عواملی است که موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها از آن استفاده می کنند. برای اطمینان از سازگاری سایت شما با موبایل، اطمینان حاصل کنید که متن به راحتی خوانده می شود، دکمه ها به راحتی قابل کلیک هستند و سایت شما به طور کلی در صفحه نمایش های کوچکتر خوب به نظر می رسد.

۴.امنیت سایت

امنیت وب سایت یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی است. بعید است که موتورهای جستجو بازدیدکنندگان را به سمت سایت هایی که آنها را ناامن می دانند هدایت کنند. برای ایمن سازی وب سایت خود، یک گواهی SSL نصب کنید و از HTTPS با نام دامنه خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط: نحوه پیدا کردن یک آدرس IP (از جمله نحوه محافظت از آدرس خود)

سئوی خارج از صفحه

همچنین می توانید از تکنیک های سئو خارج از صفحه یا خارج از سایت برای بهبود رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. این فعالیت‌ها خارج از سایت شما اتفاق می‌افتند، اما همچنان بر شهرت آن تأثیر می‌گذارند. با سئوی خارج از صفحه برای بازاریابی، روی این عناصر تمرکز کنید:

۱)بک لینک ها(لینک های برگشتی)

بک لینک یک لینک در وب سایت دیگری است که به صفحه ای در سایت شما پیوند می دهد. صفحات با تعداد بک لینک های با کیفیت بالا معمولا در صفحات نتایج رتبه بالایی دارند، زیرا موتورهای جستجو این صفحات را مفید و قابل اعتماد می دانند. برای دریافت بک لینک های بیشتر، محتوای با ارزشی ایجاد کنید که سایت های دیگر می خواهند به آن لینک دهند و از وب سایت ها و دایرکتوری های صنعتی بخواهید که به سایت شما پیوند دهند.

مطالب مرتبط: عادات برتر بازاریابان موفق چیست؟ (با نکات)

۲)اعتبار دامنه و صفحه

 اعتبار دامنه و صفحه امتیازهای رتبه بندی موتورهای جستجو هستند که از یک تا ۱۰۰ متغیر است و پیش بینی می کند که یک وب سایت یا صفحه وب چقدر در یک صفحه نتایج رتبه بندی می کند. برای محاسبه این امتیازات می توانید از ابزارهای سئو استفاده کنید. موتورهای جستجو، وب‌سایت‌هایی را که امتیاز اعتبار دامنه و صفحه بالایی دارند، معتبر می‌دانند، بنابراین اغلب در SERP رتبه بالاتری دارند. یکی از راه‌های بهبود دامنه و اعتبار صفحه، ممیزی لینک‌های داخلی و خارجی سایت شما و حذف هر گونه لینک شکسته یا بی کیفیت است.

۳)رسانه های اجتماعی

یکی دیگر از تکنیک های سئوی خارج از صفحه، اطمینان از فعال بودن شما در کانال های رسانه های اجتماعی است. در حالی که رسانه های اجتماعی مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارند، به طور غیر مستقیم بر موقعیت شما در SERP تأثیر می گذارد. وقتی کاربران شبکه های اجتماعی محتوای شما را دوست دارند، احتمالاً آن را با دیگران به اشتراک می گذارند و در پست های خود به آن لینک می دهند. این باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما می شود و در نتیجه، احتمالاً بک لینک های بیشتری دریافت خواهید کرد. با ارسال مداوم محتوای ارزشمند و جذاب، حجم اشتراک‌های اجتماعی خود را افزایش دهید.

مطالب مرتبط: چگونه یک متخصص بازاریابی ایمیلی شویم (با مهارت)

۴)جستجوهای محلی، ملی و بین المللی

اطمینان حاصل کنید که وب سایت و صفحات وب شما در جستجوهای محلی، ملی و بین المللی ظاهر می شوند. برای بهبود سئو محلی، از مکان های محلی به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید و جزئیات تماس سازمان خود را به طور مداوم در صفحات وب نمایش دهید تا جستجوگران محلی شما را به راحتی پیدا کنند. با سئوی ملی، روی کلمات کلیدی گسترده تری تمرکز کنید که برای مخاطبان وسیع تری جذابیت دارد. اگر مشتریان بین المللی دارید، در نظر داشته باشید که چندین نسخه از وب سایت خود را به زبان های مختلف ایجاد کنید تا نیازهای خاص هر بازار را برآورده کنید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *