پایین قیف چیست؟ با ایده ها و نکات

پایین قیف چیست؟

شرکت ها اغلب از استراتژی های مختلفی برای تبدیل مخاطبان هدف خود به خریداران استفاده می کنند. هر استراتژی یک مصرف کننده را طی مراحل قیف فروش هدایت می کند. یادگیری در مورد پایین قیف می تواند به شما کمک کند فروش و مشتریان بلند مدت محل کار خود را افزایش دهید. در این مقاله به «پایین قیف چیست؟» پاسخ می‌دهیم، ابزارها و محتوایی را فهرست می‌کنیم که می‌توانند به تبدیل مشتریان کمک کنند و نکاتی برای دستیابی به تبدیل در این مرحله از قیف ارائه می‌کنیم.

پایین قیف چیست؟

برای پاسخ به این سوال که «پایین قیف چیست؟»، مهم است که ابتدا بفهمیم قیف بازاریابی چیست. یک قیف بازاریابی، سفر مشتری با یک تجارت را توصیف می کند. مرحله اول بازاریابی یا بالای قیف، باعث ایجاد آگاهی در مورد یک محصول می شود. مراحل میانی اطلاعات بیشتری در مورد محصول در اختیار مخاطب قرار می دهد تا او را تشویق به خرید کند.

این مراحل به پایین قیف منتهی می شود، که یک اصطلاح بازاریابی است که به تبدیل مشتریان بالقوه یا سرنخ ها به خریداران اشاره دارد. این مرحله جایی است که سرنخ ها ممکن است تصمیم به خرید کالا یا خدمات بگیرند. تیم های بازاریابی مسئول ایجاد محتوا برای کمک به سرنخ ها برای رسیدن به این پایین قیف هستند. سپس، تیم از مواد بازاریابی اضافی برای تبدیل آنها به مشتری استفاده می کند.

مطالب مرتبط: نحوه تولید سرنخ برای یک کسب و کار: راهنمای جامع

اهداف در پایین قیف

وقتی سرنخ ها به پایین قیف می رسند، بازاریابان اهداف زیادی برای دستیابی دارند که عبارتند از:

۱. تبدیل منجر به مشتریان

هدف اولیه در این مرحله از قیف تبدیل سرنخ ها به مشتریان است. تبدیل موفقیت آمیز مشتریان در پایین قیف معمولاً به دو مرحله نیاز دارد. مرحله اول تبدیل سرنخ ها و مرحله دوم تشویق مشتری به خرید محصول است. برای دستیابی به این هدف، بازاریابان نشان می دهند که محصول آنها بهترین در بازار است. آنها همچنین ممکن است نشان دهند که چگونه محصول آنها یک مشکل را حل می کند. بازاریابان با استفاده از کمپین ها یا انگیزه هایی برای تشویق افراد به خرید محصولات خود به این امر دست می یابند.

۲. افزایش فروش شرکت

وقتی یک شرکت سرنخ ها را تبدیل می کند، فروش خود را افزایش می دهد. این یک هدف مهم است زیرا شرکت ها برای کسب درآمد به خرید متکی هستند. برای تشویق فروش، شرکت ها از روش های بازاریابی مختلفی استفاده می کنند تا مشتریان را متقاعد کنند که کالاها یا خدمات خود را بخرند.

مطالب مرتبط: تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟

۳. افزایش اعتماد سرنخ

هدف دیگر برای پایین قیف افزایش اعتماد سرنخ به محصول است. هدف بازاریابان اطلاع رسانی به سرنخ ها در مورد محصولات خود و ایجاد اعتبار است. آنها ممکن است از نظرات مصرف کننده یا جوایز صنعت به عنوان مدرکی استفاده کنند که سرنخ ها می توانند به شرکت خود اعتماد کنند. اگر سرنخ ها به محصول اطمینان داشته باشند، احتمال خرید آن بیشتر است.

موارد مرتبط: سفر خریدار: تعریف، مراحل، اهمیت و مدل ها

۴. بهبود و حفظ وجهه شرکت

هنگامی که سرنخ ها در پایین قیف قرار دارند، بازاریابان اطمینان حاصل می کنند که شهرت شرکت آنها از رقبای خود قوی تر است. یک تصویر جذاب و قابل اعتماد می تواند منجر به خرید بیشتر مشتریان از محصول شود. برای ارتقای وضعیت شرکت خود، تیم های بازاریابی مواد تبلیغاتی مانند صفحات مقایسه رقبا ایجاد می کنند.

ایده های محتوا برای آنچه در پایین قیف است

بر خلاف مراحل بالا یا میانی قیف، که در آن محتوا سوالات مشتریان را حل می کند، پایین قیف نشان می دهد که چگونه محصولات و خدمات یک شرکت بهترین راه حل را برای مسائل مشتری ارائه می دهد. در اینجا چند ایده محتوا برای پایین قیف وجود دارد که می تواند به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری کمک کند:

۱) مطالعات موردی

مطالعه موردی یک تجربه واقعی را تجزیه و تحلیل می کند و نتایج قابل اندازه گیری را ارائه می دهد. مطالعات موردی برای متقاعد کردن مخاطبانی که به محصول علاقه مند هستند و هنوز در مورد خرید آن مطمئن نیستند برای تصمیم گیری نهایی مفید است. با برجسته کردن مزایای محصول، یک مطالعه موردی به سرنخ ها ایده می دهد که از خرید محصول چه چیزی می توانند به دست آورند. در اینجا چند نکته برای ایجاد یک مطالعه موردی موفق آورده شده است:

  • شناسایی مشتری راضی
  • پرسیدن از آنها که چگونه محصول مشکل آنها را حل کرده و ثبت کردن سفر مشتری آنها
  • استفاده کردن از اطلاعاتی که آنها برای تهیه مطالعه موردی ارائه می کنند
  • پایان دادن با یک عنوان قانع کننده که توجه خواننده را به خود جلب می کند

مطالب مرتبط: سوالات مطالعه موردی (تعریف، انواع و مثال ها)

۲) صفحات ویژگی های محصول

یک صفحه ویژگی محصول؛ ویژگی های کالا را فهرست می کند و توضیح می دهد که چگونه می تواند برای مشتری مفید باشد. سرنخ ها معمولاً به دلیل خاصی به یک محصول علاقه مند هستند. بنابراین، تراز کردن صفحات ویژگی محصول با نیازهایی که محصول می تواند برآورده کند مفید است. به عنوان مثال، یک صفحه ویژگی محصول برای یک کرم دور چشم ممکن است فهرست کاملی از مواد تشکیل دهنده محصول را همراه با نحوه کاهش پف، حلقه های تیره و علائم پیری ارائه دهد. فهرست کردن هر گونه به روز رسانی پیشنهادی برای محصول نیز می تواند علاقه بیشتری را برانگیزد.

۳) وبینارها و ویدئوها

وبینارها و ویدئوها ابزارهای جذابی برای کمک به تبدیل سرنخ ها به مشتریان هستند. بازاریابان می توانند محتوای قدیمی را به گردش درآورند یا مواد جدید تولید کنند. برای افزایش تعامل مشتری، پیوندهایی را به سایر محتوای پایین قیف مانند پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی و مطالعات موردی اضافه کنید. تبلیغ وبینارهای آینده در رسانه های اجتماعی می تواند به شرکت ها کمک کند تا با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنند.

۴) صفحه قیمت محصولات

از آنجایی که هزینه عامل اصلی تصمیم گیری برای مشتریان است، داشتن صفحه قیمت گذاری محصول که قیمت های یک شرکت را با رقبای خود مقایسه می کند، یکی دیگر از ایده های مفید محتوایی است. اکثر مشتریان محصولاتی را می خواهند که ارزش پولی خوبی داشته باشند. گزینه های مختلف که طیف وسیعی از بودجه ها را هدف قرار می دهند می توانند به تبدیل سرنخ های بیشتر کمک کنند. به عنوان مثال، هنگام فروش اشتراک، یک شرکت ممکن است یک بسته اولیه، استاندارد و پیشرفته را ارائه دهد که به صورت یک ماهه، شش ماهه یا سالانه در دسترس است.

صفحه قیمت گذاری همچنین می تواند ویژگی ها و مزایا را با هم مقایسه کند. اگرچه مهم است که محصول جذاب تر از رقبای خود باشد، اما صادق بودن در مورد همه محصولات نیز ضروری است.

۵) بررسی ها و توصیفات

یک بررسی مثبت از یک مشتری دیگر می تواند به میزان زیادی بر سرنخ ها تأثیر بگذارد. توصیفات و بررسی های محصول، اعتماد مشتریان را به یک شرکت تقویت می کند، زیرا تجربیات افراد واقعی را نشان می دهد که از محصول استفاده می کنند. با تماس با ۱۰ یا ۱۵ مشتری برای بررسی برخی از محصولات با عملکرد خوب چند هفته پس از خرید، توصیه ها را جمع آوری کنید، سپس توصیفات آنها را در وب سایت شرکت منتشر کنید.

موارد مرتبط: نمونه هایی از صفحات توصیف با نکات ارائه

نکاتی برای افزایش فروش در پایین قیف

نکات زیر را برای بهبود تبدیل در پایین قیف در نظر بگیرید:

۱. حضور فعال در رسانه های اجتماعی داشته باشید

مشتریان اغلب در رسانه های اجتماعی به دنبال بررسی های محصول، ارجاعات و سایر توصیه ها هستند. آنها همچنین انتظار دارند که کسب و کارها در هر زمان برای پاسخ به سوالات و حل مشکلات در دسترس باشند. بنابراین حضور فعال در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. با برگزاری چت زنده یا جلسات ویدیویی با نمایش محصولات، مشتریان را جذب کنید. حضور در رسانه های اجتماعی بر نتایج موتورهای جستجو تأثیر مثبت می گذارد، اعتماد مشتری را ایجاد می کند و تبدیل ها را افزایش می دهد.

مرتبط: بازاریابی درونگرا چیست (راهنمای راهبردها و پویش)

۲. محتویات روابط عمومی جذاب (PR) تولید کنید

بیانیه های مطبوعاتی، تبلیغات تلویزیونی، محتوای رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ و تبلیغات همه ابزارهای موثری برای افزایش فروش هستند. متخصصان روابط عمومی معمولا از دو روش آنلاین و آفلاین برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می کنند. یک کمپین روابط عمومی موثر می تواند دامنه دسترسی یک شرکت را افزایش دهد و به نوبه خود پایگاه مشتریان آن را گسترش دهد.

۳. افزودن یک فراخوان برای اقدام موثر (CTA)

مهم است که اطمینان حاصل شود که تمام محتوای وب سایت جذاب است. CTA یک درخواست در صفحه وب است که کاربران را به انجام اقدامات بعدی مانند کلیک کردن بر روی پیوند یا ادعای یک کد تبلیغاتی سوق می دهد. CTAهای موثر در صفحات فرود و فروش، بازدیدکنندگان را وادار می کند تا قدم بعدی را بردارند و تبدیل ها را در پایین قیف افزایش دهند. CTA های خوب حاوی متن های چشم نواز، زبان ساده و عبارات کوتاه هستند.

مطالب مرتبط: فراخوان برای اقدام چیست؟ (اهمیت، نکات و مثال ها)

۴. کدهای تبلیغاتی را پیشنهاد دهید

هنگامی که کاربران از محصولات و خدمات یک شرکت آگاه شوند، شرکت می تواند از این فرصت برای ارائه تخفیف و کدهای تبلیغاتی به کاربران جدید استفاده کند. چشم انداز پس انداز پول می تواند مشتریان را متقاعد به خرید کند. ارائه تخفیف اولیه به مشتریان ممکن است منجر به رضایت مشتریانی شود که در آینده به مشتریان عادی تبدیل می شوند. یک پنجره زمانی محدود را برای این پیشنهادها اعمال کنید تا مشتریان را تشویق کنید تا سریع عمل کنند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *