هزینه هر کلیک (CPC) چیست؟ تعریف و نحوه محاسبه

هزینه هر کلیک

پرداخت به ازای کلیک یکی از تاکتیک‌هایی است که می‌توانید برای تقویت کمپین بازاریابی خود از آن استفاده کنید. مهم است که هزینه هر تاکتیک بازاریابی را که در طول کمپین خود به کار می برید، پیگیری کنید، بنابراین نیازهای بودجه را برآورده کرده و عملکرد تیم خود را به طور موثر ارزیابی می کنید. با این حال، برای بخش حسابداری نیز امکان پذیر است که هزینه کمپین جستجوی پولی شما را بداند تا ببیند آیا این نشانگر موفقیت تیم بازاریابی است یا خیر.

در این مقاله، هزینه هر کلیک چیست، نحوه محاسبه هزینه به ازای هر کلیک و نکاتی برای کاهش هزینه هر کلیک شرکت شما بحث خواهیم کرد.

هزینه هر کلیک چیست؟

هزینه به ازای هر کلیک، که به طور رسمی به عنوان پرداخت به ازای کلیک شناخته می شود، میزان پرداختی را که کاربر بر روی تبلیغات نمایش داده شده در موتور جستجو کلیک می کند را اندازه می گیرد.. به عبارت دیگر، هزینه هر کلیک بر اساس تعداد کاربرانی که در قالب تبلیغات با برند شما تعامل دارند، اندازه گیری می شود. از آنجایی که تبلیغ کننده برای عملکرد تبلیغ خود پولی دریافت خواهید کرد، باید مطمئن شوید که آگهی به صفحه فرود شما هدایت می شود که کاربر را وادار می کند تا به دعوت به اقدام شما (CTA) پاسخ دهد. برخی از انواع تبلیغاتی که می توانید استفاده کنید عبارتند از متن، تصویر، ویدئو، رسانه های اجتماعی و خرید.

سایر مزایای تبلیغات هزینه هر کلیک عبارتند از:

۱.شانس افزایش سود را افزایش می دهد

یک سرنخ آنچه را که می‌خواهد بخرد را در موتور جستجو جستجو می‌کند تا کمترین قیمت و بالاترین کیفیت را پیدا کند، بنابراین قرار دادن آگهی شما با بالاترین نتیجه جستجو شده، علاقه ایجاد می‌کند و احتمال رفتن مخاطبان هدف شما به وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. در فرآیند خرید شما باید عملکرد وب سایت خود را بررسی کنید تا بتواند مشتریان خود را در مرحله خرید به راحتی هدایت کند.

۲.آسان برای مدیریت هزینه ها

می‌توانید درباره زمان شروع و توقف کمپین‌ها تصمیم سریع بگیرید، بنابراین می‌دانید که در طول مدت اجرای تبلیغاتتان در موتور جستجو چقدر پرداخت کرده‌اید و تغییراتی را در کمپین تبلیغاتی خود انجام دهید تا در حد بودجه باشد. همچنین، شما می توانید یک کمپین تبلیغاتی را تا زمانی که بخواهید اجرا کنید و هیچ هزینه اولیه ای ندارید، که می تواند پتانسیل رشد بسیار زیادی داشته باشد.

۳.معیارهای عملکرد قابل دسترس

شما می توانید عملکرد تبلیغات خود را با کلیک کاربر روی آنها مشاهده کنید، که می تواند تعیین کند بسته به بودجه بازاریابی شما چقدر می خواهید برای سه ماهه یا سال هزینه کنید. همچنین می‌توانید بفهمید چه کسی روی تبلیغات شما کلیک می‌کند، و می‌توانید کلمات کلیدی خود را تنظیم کنید و تبلیغاتی را اضافه کنید که منجر به رفتن به وب‌سایت شما شود.

۴.فرصت های ارائه را بهبود می بخشد

شما می توانید با کمپین های تبلیغاتی باکیفیت، مخاطبان هدف و مخاطبان جدید خود را به محصول خود جذب کنید و کمپین های هزینه به ازای کلیک این فرصت را به شما می دهند تا از ابزارهای بازاریابی مجدد استفاده کنید که می تواند کاربر را بر اساس سابقه جستجوی خود به وب سایت شما بازگرداند. ارتباط با برند شما و جستجو باعث آشنایی کاربر می شود، بنابراین آنها می دانند که در صورت تمایل به خرید، دوباره شرکت شما را جستجو کنند.

بیشتر بخوانیدبرنامه ریزی استراتژیک چیست؟ تعریف، تکنیک ها و مثال ها

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک

به مراحل محاسبه هزینه هر کلیک برای کسب و کار خود نگاهی بیندازید:

  • کمپین تبلیغاتی را که در حال محاسبه هستید مشخص کنید.
  • کل هزینه هر کلیک را تعیین کنید.
  • تعداد کاربرانی که روی تبلیغ کلیک می کنند را بیابید.
  • هزینه هر کلیک را بر تعداد کلیک ها تقسیم کنید تا محاسبه خود را بدست آورید.

۱)کمپین تبلیغاتی را که در حال محاسبه هستید مشخص کنید

توصیه می شود که چندین کمپین تبلیغاتی را با استفاده از کلمات کلیدی مختلف اجرا کنید تا ببینید کدام یک از آنها بیشترین جستجو را دارد. به این ترتیب، اعداد پشت تاثیر برند خود را می‌شناسید و می‌توانید اطلاعات جمعیتی را که در جستجوهایتان نشان داده می‌شوند، یادداشت کنید، که می تواند منجر به یک کمپین بازاریابی جداگانه شود اگر  بتوانید مخاطبان هدف متفاوتی که به طور مداوم با وب سایت شما تعامل دارند را رصد کنید.

۲)کل هزینه هر کلیک را تعیین کنید

میانگین قیمت هر کلیک زمانی نشان داده می شود که کلمات کلیدی موجود را که می خواهید برای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید جستجو می کنید. بسته به تعداد شرکت هایی که برای کلمه کلیدی پیشنهاد می دهند، هزینه می تواند متفاوت باشد. به رقابتی که با دیگران در استفاده از آن خواهید داشت اشاره می کند.

با این حال، ما می‌خواهیم هزینه کل هر کلیک را برای یافتن میانگین مبلغ کمپین بررسی کنیم. ما می گوییم که کل هزینه هر کلیک ۱۹.۹۰ دلار برای انجام این محاسبه است.

۳)از تعداد کلیک کاربران بر روی تبلیغ مطلع شوید

بر تعداد کاربرانی که به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و حتی سالانه بر روی تبلیغ شما کلیک کرده‌اند، نظارت کنید تا پیشرفت شما در تعامل با مخاطبان هدف خود را بررسی کنید. گزارش آگهی می تواند در اختیار مدیران بازاریابی قرار گیرد و عاملی در بودجه بازاریابی تخصیص یافته توسط تیم اجرایی برای سال بعد باشد. ما می گوییم که یک کمپین تبلیغاتی هفتگی با هزینه هر کلیک ۱۹ دلار، ۲۰ کلیک دریافت کرد.

۴) هزینه هر کلیک را بر تعداد کلیک ها تقسیم کنید تا محاسبه شما به دست آید

آخرین مرحله این است که کل هزینه هر کلیک خود را بر تعداد کلیک هایی که برای کمپین دریافت کرده اید تقسیم کنید. این عدد می تواند یک عدد اعشاری یا یک عدد کامل باشد، که نمادی از مجموع خروجی کمتر یا بیشتر از ۱ دلار در هر کلیک است. با استفاده از مثال بالا، میانگین هزینه هر کلیک .۹۵ دلار به ازای هر کلیک است.

نکاتی برای کاهش هزینه به ازای هر کلیک شما

در اینجا مجموعه ای از نکات برای کمک به کاهش قیمت به ازای هر کلیک آورده شده است:

۱.کلمات کلیدی کم هزینه را با رقابت کم پیدا کنید

می توانید هزینه هر کلیک را برای هر صنعتی که در آن کار می کنید بررسی کنید، بنابراین کلیدواژه هایی را که هزینه کمتری برای شروع دارند آزمایش کنید و نتایج را در یک دوره ماهانه دنبال کنید. این به شما کمک می کند در ابتدا در هزینه ها صرفه جویی کنید، اما همچنان باید با کلمات کلیدی بازی کنید تا بدانید چه کمپین هایی در آینده کار می کنند. بنابراین، اگر سرمایه در بودجه خود دارید، ارزش آن را دارد که بیشتر هزینه کنید.

۲.بر امتیاز کیفیت تاکید کنید

امتیاز کیفیت، رتبه بندی موتور جستجو برای شناسایی اثربخشی کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغات شما است. این امتیاز تعیین می کند که چقدر باید پرداخت کنید و تبلیغ شما در مقایسه با سایرین در نتیجه جستجو در کجا قرار دارد. حتماً مخاطبان هدف خود را برجسته کنید تا آن را به CTA خود پیوند دهید و امتیاز کیفی خود را بهبود بخشید.

۳.از هدف جغرافیایی برای تمرکز بر جستجوهای محلی استفاده کنید

اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید، هدف گذاری جغرافیایی عالی است زیرا هدف کاربران را در یک منطقه مشخص مشخص می کند. با هدف گیری در شهر خود شروع کنید و در صورت ادامه پیروزی، به ایالت یا کشور خود گسترش دهید.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *