تعریف ترکیب بازاریابی

ترکیب بازاریابی

داشتن یک محصول یا خدمات عالی ؛ تنها اولین بخش از اداره یک تجارت است. آموزش عموم در مورد کسب و کارشما و تبلیغات به مشتریان، دسترسی شما را افزایش می دهد و محصول شما را با افرادی که به آن نیاز دارند مرتبط می کند. ترکیب بازاریابی کسب و کار شما را راهنمایی می کند که چگونه کسب و کار شما به این هدف دست می یابد.

ترکیب بازاریابی چیست؟

ترکیب بازاریابی یک کسب و کار؛ به روش ها، استراتژی ها و ابزارهای مورد استفاده برای دستیابی به مشتریان بالقوه و افزایش فروش اشاره دارد. یک ترکیب بازاریابی خوب شامل طیف وسیعی از استراتژی‌های کلیدی است که به صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا بازار خاصی را هدف قرار دهند و تصویری از برند ایجاد کنند که مشتریان را درگیر خود کند. در یک طرح بازاریابی، یا گام‌های خاصی که یک کسب‌وکار برای تبلیغات برمی‌دارد، ترکیب بازاریابی ؛ همه عناصری را که بر یک بازار هدف ایده‌آل تأثیر می‌گذارند و نحوه همکاری آنها برای افزایش دسترسی را شناسایی می‌کند.

 چرا داشتن ترکیب بازاریابی مهم است؟

ترکیب بازاریابی برای استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت یک کسب و کار برای فروش ضروری است. کسب‌وکارها برای هدایت تحقیقات بازار و شناسایی ارزش‌های اصلی و بادوام‌ترین محصولات، به ترکیب  بازاریابی خود متکی هستند. یک ترکیب بازاریابی خوب بر هدف متمرکز است و هر متغیر را برای رسیدن به فروش بهینه تنظیم می کند. تاکید بر ابزارهای مختلف در ترکیب بازاریابی به کسب و کار شما اجازه می دهد در هنگام پاسخگویی به رفتار خرید مشتریان انعطاف پذیر باشید. ترکیب بازاریابی شما همچنین بخش مهمی از هویت برند شما است و به شما این امکان را می دهد که خود را از رقبایتان متمایز کنید یا به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید.

 چهار P اصلی بازاریابی

اصطلاح “ترکیب بازاریابی” برای اولین بار در دهه ۱۹۵۰ در طی یک سخنرانی توسط متخصص بازاریابی نیل بوردن ظاهر شد. یکی دیگر از استادان بازاریابی، ای. جروم مک کارتی، بعداً ایده‌های بوردن را در چهار P بازاریابی اصلاح کرد: قیمت، محصول، مکان و ترویج. این چهار عنصر برای شناسایی مشتری اصلی و نحوه تبلیغ برای آنها تلاقی می کنند و توسعه یک ترکیب بازاریابی را هدایت می کنند.

 ۱.قیمت

قیمت یک محصول اولین عامل محرک در ترکیب بازاریابی است. کسب و کارها استراتژی به کار می برند تا محصول خود را مقرون به صرفه کنند و برای افراد زیادی به عنوان یک محصول مقرون به صرفه در دسترس قراردهند یا قیمت و کیفیت را به عنوان یک گزینه برتر افزایش دهند. قیمت گذاری یک محصول بر تعداد فروش و سودآوری کلی یک شرکت تأثیر می گذارد.

۲.تولید( محصول)

محصول یا خدمات واقعی که کسب‌وکار شما می‌فروشد، تأثیر ذاتی بر ارتباط با مشتری دارد. کسب و کارها محصولات و خدماتی را برای رفع نیاز ایجاد می کنند که نوع خاصی از کاربر را هدف قرار می دهد. عنصر محصول ترکیب بازاریابی همچنین به چگونگی ساخت محصول، مواد مورد نیاز و مدت زمان ماندگاری آنها می پردازد.

۳.مکان

جایی که شما یک محصول را می فروشید ؛ به کدام ابزار بازاریابی موفق می شود ؛ مرتبط است. فروش آنلاین به استراتژی های متفاوتی نسبت به فروش محصولات در فروشگاه های آجر و ملاتی نیاز دارد. مکان بر مدل توزیع و هزینه های سربار شما تأثیر می گذارد، از جمله اینکه چه تعداد کارمند باید استخدام کنید و چگونه محصول یا خدمات را به مشتری تحویل خواهید داد. پیدا کردن جایی که مشتریان هدف شما اغلب از کجا بازدید می کنند و خرید انجام می دهند می تواند به شما کمک کند مکان ایده آلی را برای استفاده از ترکیب بازاریابی خود تعیین کنید.

۴.ترویج

پلتفرم های تبلیغات مستقیم عنصر ترویج ترکیب بازاریابی را تشکیل می دهند. ترویج به طور نزدیک با موقعیت کار می کند و ممکن است بر نقطه قیمت برای دستیابی بهتر به مشتری هدف خود تأکید کند. تبلیغ مؤثر مستلزم تحقیقات گسترده بازار در مورد اینکه کدام کانال ها و ابزارها پاسخ مثبت مصرف کنندگان را ایجاد می کنند، دارد.

چهار P بازاریابی همچنین به عنوان چهار C بازاریابی شناخته می شوند تا آنها را در حوزه بازاریابی دیجیتال فراگیرتر کنند و به جای ایجاد محصول بر نیازهای مشتری تأکید کنند. چهار C عبارتند از مصرف کننده (محصول)، هزینه (قیمت)، راحتی (مکان) و ارتباطات (ترویج).

هفت P به روز شده بازاریابی

با گسترش روش‌شناسی بازاریابی، چهار P به سه عنصر دیگر تبدیل شده‌اند: شواهد فیزیکی، فرآیند و افراد. هفت P جدید بازاریابی با در نظر گرفتن هر چیزی که می تواند بر دیدگاه مصرف کننده تأثیر بگذارد ، رویکرد جامع تری به استراتژی های بازاریابی دارد.

۱.شواهد فیزیکی

شواهد فیزیکی ؛ محیط فیزیکی را تشکیل می دهند که در آن یک کسب و کار خدماتی را ارائه می دهد یا محصولی را می فروشد. بسته بندی محصول معمولاً تأکیدی بر شواهد فیزیکی است در کنار چیدمان فروشگاه، محیط و علائم . فروشگاهی با نمای جذاب با رنگ های جذاب و نشانه های واضح، جذابیت عمومی آن را برای مخاطبان افزایش می دهد.

۲.فرآیند

روند‌های تجاری و گردش کار بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارد و آنها را به بخشی کلیدی از یک ترکیب بازاریابی مدرن تبدیل می‌کند. فرآیند شامل نحوه انجام سفارشات و صحبت مشتریان در طول روند فروش است. خواه یک شرکت بر استانداردسازی یک محصول محبوب تمرکز کند یا سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی فرآیند فروش، پیام بازاریابی ایده‌آل و ابزارهای مورد نیاز شما را تغییر می‌دهد.

۳.افراد

به عنوان نقطه تماس با خریداران بالقوه، آموزش کارکنان، رفتار و ظاهر همگی به پیام‌رسانی برند و ثبات بازاریابی کمک می‌کنند. استخدام، توسعه حرفه ای و مهارت های کارکنان، استراتژی های بازاریابی را هدایت می کنند. کارکنان بخش مهمی از ادراک عمومی شرکت شما هستند که ترکیب بازاریابی می تواند آن ها را تقویت یا تغییر نام دهد.

نقش های دخیل در توسعه بازاریابی

کسب و کارهای در حال رشد از متخصصان بازاریابی که یک ترکیب بازاریابی استراتژیک را برنامه ریزی، توسعه و اجرا می کنند، سود می برند. می توانید یک متخصص را برای یک پروژه کوچک استخدام کنید، بازاریابی را به یک شرکت خارجی برون سپاری کنید یا یک آژانس بازاریابی داخلی ایجاد کنید. برای شناسایی اهداف بازاریابی ،اجرای تکنیک ها و پاسخ به تغییرات در بازار، همکاری با متخصصان را در نظر بگیرید.

۱)متخصص بازاریابی

متخصصان بازاریابی ؛ انجام تحقیقات بازار، مشاوره در مورد استراتژی های بازاریابی و هماهنگی اجرای پروژه های بازاریابی را انجام می دهند. متخصصان بازاریابی روندها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و توصیه‌هایی برای نحوه تولید سرنخ و برقراری ارتباط با پیام‌های برند ارائه می‌کنند. یک پروژه واحد می تواند چندین متخصص بازاریابی داشته باشد که روی عناصر مختلف کمپین کار می کنند.

۲)مدیر بازاریابی دیجیتال

مدیران بازاریابی دیجیتال بر استفاده از اینترنت، ایمیل و رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان بالقوه تاکید دارند. آنها می توانند بر برند یک شرکت تأثیر بگذارند و دستورالعمل هایی را برای تعامل با مشتری تعیین کنند. به عنوان مدیران، آنها بر بودجه ریزی نظارت می کنند و بودجه را برای تلاش های تبلیغاتی مختلف توزیع می کنند. آنها برای بهبود تعامل کاربر و افزایش نرخ تبدیل شرکتشان ، تجزیه و تحلیل روی وب سایت و داده های رسانه های اجتماعی انجام می دهند.

۳)مدیر بازاریابی

همانطور که تجارت شما رشد می کند، ممکن است بخواهید یک مدیر بازاریابی استخدام کنید تا بر کل تیم بازاریابی شما نظارت کند. مدیران بازاریابی یک چشم انداز ثابت ایجاد می کنند و با تیم خود برای دستیابی به اهداف هماهنگ می کنند. آنها همچنین تحقیقات را برای تأثیرگذاری بر برنامه های بازاریابی بلند مدت بر اساس پیش بینی های فروش هدایت می کنند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *