کدام مسیر شغلی در فروش برای شما مناسب است؟ (با مشاغل)

کدام مسیر شغلی در فروش برای شما مناسب است؟

حرفه فروش می تواند فرصت های مختلفی را برای توسعه مهارت های حرفه ای و دانش صنعت ارائه دهد. در بسیاری از صنایع، شغل در فروش می تواند به شما در پیشرفت شغلی کمک کند، و اگر از کار با دیگران و کمک به مردم برای یافتن راه حل برای مشکلات خود لذت می برید، ممکن است گزینه شغلی خوبی باشد. یادگیری بیشتر در مورد مسیرهای شغلی بالقوه در فروش می تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدامیک برای اهداف شغلی بلندمدت شما مناسب است.

در این مقاله، توضیح می‌دهیم که مسیر شغلی در فروش شامل چه مواردی می‌شود، چندین مسیر شغلی رایج فروش را مورد بحث قرار می‌دهیم و برخی از فرصت‌های شغلی بالقوه را برای متخصصان فروش مرور می‌کنیم.

مسیر شغلی در فروش شامل چه مواردی می شود؟

یک مسیر شغلی در فروش شامل انجام یک سری مشاغل فروش است که در آن محصولات یا خدمات را به ارباب رجوع ها یا مشتریان احتمالی می فروشید. بیشتر مسیرهای شغلی فروش شامل شروع حرفه خود به عنوان یک فروشنده و استفاده از متقاعد کردن برای پیدا کردن مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی است. این موقعیت های فروش معمولاً مستلزم تعامل مکرر با دیگران و ایجاد ارتباط با آنها است.

بسته به صنعت، فروشندگان ممکن است به دانش تخصصی نیاز داشته باشند، اما در بسیاری از صنایع، آنها صرفاً به یک شخصیت دوستانه و درک اساسی از نحوه تعامل با دیگران نیاز دارند. برخی از مشاغل فروش ممکن است شامل سفر یا فعالیت های تفریحی باشد، مانند پذیرایی از مشتریان با شام برای بهبود روابط آنها با شرکت. سایرین ممکن است مستلزم شرکت در پرزنت یا نمایش محصول باشد. برخی از فروشندگان ممکن است روزانه ده ها مشتری بالقوه را ملاقات کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بر حفظ و تقویت روابط موجود با مشتری تمرکز کنند. صرف نظر از صنعت، حرفه فروش به طور کلی با یک موقعیت مدیریتی یا ابتدایی آغاز می شود.

مطالب مرتبط:  شغل فروش چیست؟

انواع مسیرهای شغلی فروش

مشاغل فروش اغلب به صنعتی که در آن هستید و نوع فروش شما بستگی دارد. به عنوان مثال، یک فروشنده تجهیزات پزشکی احتمالاً دانش فنی بیشتری نسبت به فروشنده شیرینی دارد. بسته به نقش خاص، ممکن است فرصت پیشرفت در صنعت خود را داشته باشید. تخصص در یک جنبه از فروش یا یک نوع محصول خاص نیز ممکن است فرصت های رشد جدیدی را فراهم کند. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مسیر شغلی را در فروش دنبال کنید، شخصیت و مجموعه مهارت خود را در نظر بگیرید. برخی از انواع رایج مسیرهای شغلی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

فروش داخلی

فروش داخلی یا فروش کسب وکار به کسب وکار (B2B) شامل فروش مستقیم محصولات یا خدمات به سایر مشاغل است. در این مسیر شغلی، ممکن است با کار به عنوان نماینده فروش شروع کنید. در این نقش، وظایف شما ممکن است شامل تماس با شرکت‌های صنعت مورد نظرتان و یافتن اینکه آیا محصول یا خدماتی که می‌فروشید نیازها یا الزامات فعلی آنها را برآورده می کند، باشد.

این مسیر شغلی معمولاً به دانش عمیق بیشتری نیاز دارد، زیرا مشتریان بزرگتر B2B تمایل دارند کارکنانی با مجموعه دانش و مهارت های تخصصی تری داشته باشند. اگر حرفه خود را در فروش داخلی آغاز می کنید، اغلب مهم است که بدانید چگونه با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید و به سوالات مختلف پاسخ دهید. از آنجایی که فرآیند فروش داخلی اغلب شامل سرمایه و تصمیم گیرندگان بیشتری می شود، ممکن است با مشتریان کمتری تعامل داشته باشید اما از زمانی که به سازمان ها می فروشید، بیشتر با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید. از یک موقعیت نماینده فروش، ممکن است یک متصدی امور مشتریان، مدیر فروش یا حتی معاون فروش شوید.

بیشتر بخوانید:  فروش داخلی چیست؟

فروش خارجی

فروش خارجی مستلزم ملاقات با مشتریان تکی برای فروش یک محصول یا خدمات است. مانند فروش داخلی، احتمالاً قبل از اینکه این نوع فروش را دنبال کنید، کار خود را به عنوان نماینده فروش آغاز کنید. یک نماینده فروش ممکن است مسئول ایجاد سرنخ یا تماس با مشتریان بالقوه باشد تا توضیح دهد چرا محصول آنها ممکن است نیازهای آنها را برآورده کند. این موقعیت ممکن است به صبر و فداکاری بیشتری نیاز داشته باشد، به خصوص اگر صنعت رقابت زیادی داشته باشد.

علاوه بر این، اغلب باید درک کنید که چگونه با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید. تمرین گوش دادن فعال برای درک نیازهای تک تک مشتریان ضروری است تا نشان دهد چگونه محصولات یا خدمات می توانند برای آنها ارزش ارائه کنند. پس از کار به عنوان نماینده فروش، ممکن است بتوانید در یک موقعیت مدیریتی نیز پیشرفت کنید.

بیشتر بخوانید:  فروش خارجی: تعریف، تفاوت ها و نکات

فروش ویژه صنعت

برخی از صنایع برای فروش موثر محصولات یا خدمات به دانش تخصصی نیاز دارند. به عنوان مثال، یک فروشنده بیمه برای فروش بیمه به مشتریان نیاز به آموزش و گاهی اوقات گواهینامه دارد. در فروش ویژه صنعت، یک فروشنده اغلب مستقیماً با مشتریان در صنعت خود کار می کند یا آنها به سایر مشاغل مرتبط می فروشند. صنایعی که به این سطح از دانش تخصصی نیاز دارند ممکن است شامل مراقبت های بهداشتی، نرم افزار، داروسازی، بیمه یا مهندسی باشد.

یک موقعیت معمولی در سطح ورودی در فروش ویژه صنعت، موقعیت یک نماینده توسعه فروش است. افراد در این نقش ممکن است وظایفی را داشته باشند که به مشارکت در تحقیقات و واجد شرایط بودن سرنخ ها مربوط می شود. آنها به مهارت های ارتباطی و سازمانی عالی و درک کامل صنعت نیاز دارند. پس از کار در این نقش، ممکن است بتوانید در یک نقش در مدیر امور مشتریان پیشرفت کنید یا به طور بالقوه سایر فروشندگان را مدیریت کنید.

مطالب مرتبط:  فروش فناوری چیست؟ (با مزایا و معایب)

مالکیت کسب و کار

داشتن یک کسب و کار شامل فروش مستقیم به مشتریان و متقاعد کردن سرمایه گذاران برای در نظر گرفتن تخصیص برخی از وجوه به سرمایه گذاری جدید است. صاحبان کسب و کار باید بدانند که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند تا ثابت کنند شرکتی که مالک آنهاست خدمات یا محصولی ارائه می دهد که ارزش دارد و می تواند درآمد ایجاد کند. بسیاری از صاحبان مشاغل، فروشندگان را به صورت پاره وقت یا موقت استخدام می کنند تا محصولات خود را در همایش ها یا جلسات با سرمایه گذاران به نمایش بگذارند. اگر در بخش فروش در یک استارت‌آپ کار می‌کنید، ممکن است بتوانید با رشد سازمان، به سمت نقش‌های ارشدتری در سازمان پیشرفت کنید.

۸ شغل رایج در فروش

در اینجا برخی از مشاغل معمولی در فروش وجود دارد که ممکن است فرصت های پیشرفت را برای شما فراهم کند.

۱.  نماینده فروش داخلی

میانگین حقوق ملی:  ۵۸۲۳۵ دلار در سال

وظایف اصلی:  نمایندگان فروش داخلی با مشتریان تجاری کار می کنند و نشان می دهند که چگونه محصول یا خدماتی که می فروشند می تواند برای آنها ارزش ایجاد کند. آنها ممکن است در مورد مشتریان بالقوه در صنعت هدف کارفرمای خود یا جمعیت شناسی تحقیق کنند و استراتژی های فروش را برای جذب مشتریان اجرا کنند. آنها همچنین ممکن است روابط خود را با مشتریان فعلی تقویت کنند.

بیشتر بخوانید:  درباره نماینده فروش داخلی بودن بیاموزید

۲.  مدیر فروش

میانگین حقوق ملی:  ۶۴۴۳۰ دلار در سال

وظایف اصلی:  یک مدیر فروش بر گروهی از نمایندگان فروش نظارت می کند. آنها روزانه تیمی از فروشندگان را مدیریت، استخدام می کنند، آموزش می دهند و راهنمایی می کنند و اغلب با مدیریت بالاتر ارتباط برقرار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که تیم به اهداف فروش خاصی می رسد. آنها همچنین ممکن است مستقیماً با مشتریان ملاقات کنند و در صورت در دسترس نبودن فروشنده به آنها کمک کنند.

بیشتر بخوانید:  درباره مدیر فروش بودن بیاموزید

۳.  مشاور فروش

میانگین حقوق ملی:  ۶۷۶۴۱ دلار در سال

وظایف اصلی:  مشاوران فروش فرآیندهای شرکت را برای فروش محصولات یا خدمات بهبود می بخشند. آنها ممکن است برای یک شرکت مشاوره کار کنند یا به عنوان کارمند آزاد کار کنند. آنها اغلب نمایندگان فروش را آموزش می دهند و راه هایی برای بهبود تکنیک های تیم فروش فعلی پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید:  درباره مشاور فروش بودن بیاموزید

۴.  نماینده توسعه کسب و کار

میانگین حقوق ملی:  ۶۸۱۰۹ دلار در سال

وظایف اصلی:  نمایندگان توسعه کسب و کار برای تحقیق در مورد سرنخ های بالقوه و واجد شرایط بودن آنها برای یک شرکت کار می کنند. آنها در تحقیقات دقیق شرکت می کنند تا مشخص کنند کدام مشتریان بالقوه احتمالاً به محصول یا خدماتی که می فروشند علاقه مند هستند. سپس با مشتریان بالقوه تماس می گیرند و جلساتی ترتیب می دهند تا نشان دهند که محصول یا خدمات چگونه کار می کند و به هر سؤالی که ممکن است داشته باشند پاسخ دهند.

۵.متصدی امور مشتریان

میانگین حقوق ملی:  ۶۸۹۵۷ دلار در سال

وظایف اصلی: متصدیان امور مشتریان از نزدیک با ارباب رجوع ها یا مشتریان برای ایجاد و حفظ روابط بلندمدت با آنها همکاری می کنند. آنها با مشتریان جدید ارتباط برقرار می کنند، برنامه های سفارشی برای آنها طراحی می کنند و ممکن است در طول فرآیند پذیرش مشتری به سؤالات آنها پاسخ دهند. متصدیان امور مشتریان ممکن است تیم‌هایی از فروشندگان را آموزش داده و مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید:  درباره مدیر حسابداری بودن بیاموزید

۶.  همکار فروش

میانگین حقوق ملی:  ۶۹۲۷۷ دلار در سال

وظایف اصلی:  یک همکار فروش ؛متخصصی است که مستقیماً با مشتریان کار می کند تا به آنها کمک کند تا محصول مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنند. آنها اغلب هنگام ورود به فروشگاه و ارائه محصولات مختلف به مشتریان خوش آمد می گویند. همکاران فروش همچنین برای ایجاد ارتباط با مشتریان مکرر کار می کنند و اغلب خریدهای مشتریان خود را پردازش و بسته بندی می کنند.

بیشتر بخوانید:  با همکار فروش بودن آشنا شوید

۷.  نماینده فروش خارجی

میانگین حقوق ملی:  ۸۲۳۶۹ دلار در سال

وظایف اصلی:  نمایندگان فروش خارجی در یک منطقه تعیین شده سفر می کنند تا با مشتریان بالقوه ملاقات کنند و آنها را در مورد محصولات یا خدمات آموزش دهند. نمایندگان فروش خارجی نیز ممکن است با برنامه ریزی جلسات با مشتریان فعلی روابط خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید:  درباره نماینده فروش خارجی بودن بیاموزید

۸.  مهندس فروش

میانگین حقوق ملی:  ۸۶۰۴۰ دلار در سال

وظایف اصلی:  مهندسان فروش، مشتریان را متقاعد می کنند که محصولات بسیار فنی، مانند نرم افزار یا ماشین آلات برای زمینه های تخصصی خریداری کنند. از دانش عمیق خود در مورد محصول یا خدماتی که می فروشند استفاده کنند تا مزایای آن را برای مشتریان بالقوه بیان کنند. آنها همچنین ممکن است با مشتریان کار کنند تا راه حل محصول یا خدمات خود را سفارشی کنند و به آنها کمک کنند تا از آن به درستی استفاده کنند.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *