یک نماینده فروش چه کاری انجام می دهد؟ (به علاوه شرح شغل)

نماینده فروش چیست؟

نمایندگان فروش مسئول انتقال مزایای محصولات یک شرکت به منظور افزایش فروش هستند. نمایندگان فروش به عنوان نقطه تماس بین یک کسب و کار و مشتریان بالقوه یا مشتریان آن عمل می کنند و دارای طیف وسیعی از مسئولیت ها از جمله شناسایی و آموزش مشتریان احتمالی هستند و در عین حال از مشتریان فعلی با اطلاعات و کمک های مربوط به محصولات و خدمات پشتیبانی می کنند. صلاحیت ها اغلب شامل مهارت های قوی بین فردی و ارتباطی و همچنین مدرک لیسانس در تجارت یا زمینه های مرتبط است.

مطالب مرتبط: شغل فروش چیست؟

وظایف و مسئولیت های نماینده فروش عبارتند از:

  • فروش محصولات و خدمات با استفاده از استدلال های محکم به مشتریان بالقوه
  • انجام تجزیه و تحلیل هزینه و فایده مشتریان موجود و بالقوه
  • حفظ روابط تجاری مثبت برای اطمینان از فروش آینده

نماینده فروش چه می کند؟

با یافتن مشتریان جدید و فرصت‌های فروش، نمایندگان فروش نقشی حیاتی در افزایش درآمد و سودآوری یک کسب‌وکار دارند. یک نماینده فروش معمولاً محصولات یا خدمات را به مشاغل، عمده فروشان، خرده فروشان، مشتریان خصوصی و متخصصان صنعت می فروشد تا مستقیماً به مصرف کنندگان. آنها نقطه اصلی تماس بین یک کسب و کار و مشتریان آن هستند و در طول فرآیند فروش، از زمان تماس اولیه تا خرید نهایی، با مشتریان تعامل دارند. وظایف روزانه یک نماینده فروش می تواند شامل هر چیزی از پاسخگویی به تلفن گرفته تا نظارت بر رقابت باشد. با این حال، وظایف اصلی آنها شناسایی نیازهای مشتریان، ارائه محصولات مرتبط و ارائه یک تجربه مثبت برای مشتریان در کل فرآیند است.

مطالب مرتبط:  پرسش و پاسخ: کار در فروش چگونه است؟

شرح وظایف نماینده فروش

نمایندگان فروش محصولات یا خدمات را به سازمان ها، مشاغل یا سازمان های دولتی ارائه و می فروشند. آنها با خریداران بالقوه تماس می گیرند، محصولات و خدمات را ارائه می دهند، به سؤالات پاسخ می دهند و در مورد قیمت بحث می کنند.

مسئولیت ها

  • ارائه، ترویج و فروش محصولات/خدمات با استفاده از استدلال های محکم به مشتریان فعلی و بالقوه
  • انجام تجزیه و تحلیل هزینه-فایده و نیازهای مشتریان موجود/بالقوه برای رفع نیازهای آنها
  • ایجاد، توسعه و حفظ روابط مثبت تجاری و مشتری
  • از طریق تماس سرد با سرنخ های مشتریان ارتباط برقرار کنید
  • تسریع در حل مشکلات و شکایات مشتریان برای به حداکثر رساندن رضایت
  • دستیابی به اهداف و نتایج فروش توافق شده در برنامه
  • تلاش های فروش را با اعضای تیم و سایر بخش ها هماهنگ کنید
  • پتانسیل قلمرو/بازار را تجزیه و تحلیل کنید، فروش و گزارش وضعیت را دنبال کنید
  • مدیریت عرضه با گزارش هایی در مورد نیازهای مشتری، مشکلات، علایق، فعالیت های رقابتی و پتانسیل برای محصولات و خدمات جدید.
  • در جریان بهترین شیوه ها و روندهای تبلیغاتی باشید
  • به طور مداوم از طریق بازخورد بهبود پیدا کنید

موارد مرتبط:  ۳۱ نمونه فعالیت های فروش (به علاوه تعریف)

الزامات و مهارت ها

  • تجربه کاری ثابت شده به عنوان نماینده فروش
  • دانش عالی MS Office
  • آشنایی با شیوه های BRM و CRM به همراه توانایی ایجاد روابط حرفه ای تجاری سازنده
  • با انگیزه بالا و هدفمند با سابقه ثابت در فروش
  • فروش، مذاکره و مهارت های ارتباطی عالی
  • اولویت بندی، مدیریت زمان و مهارت های سازمانی
  • توانایی ایجاد و ارائه ارائه متناسب با نیاز مخاطب
  • مهارت های مدیریت روابط و باز بودن بازخورد
  • لیسانس بازرگانی یا رشته های مرتبط

محیط کاری نماینده فروش

نمایندگان فروش بیشتر روزهای کاری خود را صرف ارتباط با مشتریان بالقوه می کنند. آنها ممکن است در یک محیط خرده‌فروشی به مشتریان خوش آمد گویند و با آنها کار کنند، یا ممکن است از خانه یا محل کار مشتری بالقوه بازدید کنند تا نحوه عملکرد یک محصول را نشان دهند. بسیاری از نمایندگان فروش برای ملاقات با مشتریان به صورت محلی یا منطقه ای سفر می کنند، در حالی که برخی ممکن است در سراسر کشور یا خارج از کشور سفر کنند. هنگام مدیریت تعاملات مختلف، آنها یاد می گیرند که به سرعت با محیط های جدید سازگار شوند.

مرتبط: فروش خارجی: تعریف، مسئولیت ها و تفاوت ها

الگوی شرح شغل نماینده فروش

شرکت ما به دنبال یک نماینده فروش برای تولید سرنخ و دستیابی به اهداف فروش می باشد. وظایف شامل ارائه فروش و نمایش محصول و همچنین مذاکره با مشتریان بالقوه خواهد بود.

برای موفقیت در این نقش، باید درک عمیقی از فرآیند و پویایی فروش و همچنین مهارت‌های بین فردی عالی داشته باشید. تجربه قبلی در بخش فروش مزیت محسوب می شود.

مسئولیت های نماینده فروش:

  • تولید سرنخ
  • رسیدن به اهداف فروش یا فراتر از آن.
  • مذاکره کلیه قراردادها با مشتریان احتمالی
  • کمک به تعیین زمان‌بندی قیمت‌گذاری برای مظنه‌ها، تبلیغات و مذاکرات.
  • تهیه گزارش هفتگی و ماهانه.
  • ارائه ارائه فروش به طیف وسیعی از مشتریان احتمالی.
  • هماهنگی تلاش های فروش با برنامه های بازاریابی.
  • درک و ترویج برنامه های شرکت.
  • اخذ سپرده و تراز پرداخت از مشتریان.
  • تهیه و ارسال قراردادهای فروش جهت سفارش.
  • بازدید از مشتریان و مشتریان بالقوه برای ارزیابی نیازها یا ترویج محصولات و خدمات.
  • نگهداری سوابق مشتری
  • پاسخ به سوالات مشتری در مورد شرایط اعتبار، محصولات، قیمت ها و در دسترس بودن.

الزامات نماینده فروش:

  • مدرک لیسانس در تجارت، بازاریابی، اقتصاد یا رشته های مرتبط.
  • تجربه در فروش.
  • آشنایی با فرآیند و پویایی فروش.
  • تعهد به خدمات عالی به مشتریان.
  • مهارت های ارتباط نوشتاری و کلامی عالی.
  • مهارت های بین فردی فوق العاده، از جمله توانایی ایجاد ارتباط سریع با مشتریان و تامین کنندگان.
  • تجربه استفاده از کامپیوتر برای کارهای مختلف.
  • صلاحیت در برنامه های مایکروسافت از جمله word، excel و
  • قادر به کار راحت در یک محیط سریع.

چگونه نماینده فروش شویم

در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به یک نماینده فروش انجام دهید:

۱. تحصیلات خود را تکمیل کنید

اکثر شرکت ها از نمایندگان فروش خود می خواهند که حداقل دیپلم دبیرستان داشته باشند. در دوران دبیرستان، دروسی مانند ریاضیات، روانشناسی، حسابداری، ارتباطات و امور مالی را بگذرانید که می تواند در این موقعیت مفید باشد. پس از فارغ التحصیلی، تکمیل یک برنامه فنی یا کسب مدرک کاردانی یا کارشناسی را در نظر بگیرید تا گزینه های شغلی خود را گسترش دهید. مدرک در تجارت، بازاریابی یا یک حوزه خاص صنعت، مانند امور مالی، ممکن است شما را واجد شرایط مشاغل فروش بیشتری کند.

مطالب مرتبط:  ۱۰ نوع رشته تجاری و تفاوت بین آنها

۲. یک موقعیت فروش ابتدایی پیدا کنید

برای کمک به کسب تجربه فروش، مشاغل سطح ابتدایی را جستجو کنید. نقش نماینده فروش در سطح ابتدایی می تواند به شما در توسعه مهارت های مفید مانند خدمات مشتری و مذاکره کمک کند. از زمان خود در این موقعیت برای یادگیری در مورد صنعت استفاده کنید و استراتژی های مختلف فروش را امتحان کنید.

مطالب مرتبط:  پرسش‌های متداول: چگونه می‌توان یک شغل بدون تجربه در فروش دریافت کرد؟

۳. آموزش حین کار را دریافت کنید

بسیاری از شرکت ها آموزش های حین کار را برای نمایندگان فروش جدید ارائه می دهند. این آموزش را کامل کنید تا با تکنیک ها و استراتژی های فروش راحت شوید. در طول این آموزش، ممکن است یاد بگیرید که چگونه سرنخ ایجاد کنید، فروش را نمایش دهید، فروش را ببندید و اهداف خود را دنبال کنید. بسته به محصولی که می فروشید، ممکن است آموزش های تخصصی نیز در دسترس باشد. اگر احساس می‌کنید که آموزش‌های اضافی ممکن است به شما جهت پیشرفت در حرفه‌تان کمک کند، به دنبال صدور گواهینامه فروش باشید.

۴. صنعت مورد نظر خود را انتخاب کنید

پس از کسب تجربه در یک موقعیت فروش و توسعه مهارت های خود، می توانید برای موقعیت های نمایندگی فروش در یک صنعت خاص که مورد علاقه شماست درخواست دهید. در مورد مشاغل و شرکت های فروش تحقیق کنید تا مشاغلی را بیابید که با اهداف شغلی شما مطابقت دارند. هنگامی که برای درخواست شغل آماده شدید، رزومه ای تهیه کنید که در آن تجربه فروش اولیه و سایر آموزش ها یا آموزش های مرتبطی که دارید، مانند مدرک کسب و کار یا گواهی فروش، برجسته شود.

مطالب مرتبط: کدام مسیر شغلی فروش برای شما مناسب است؟

۵. در صنعت خود تخصص داشته باشید

در صنعت خود به یک متخصص تبدیل شوید تا به شما در ادامه پیشرفت در حرفه فروش کمک کند. بسته به صنعت خود، ممکن است تحصیلات یا آموزش های بیشتری را برای افزایش دانش خود تکمیل کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک برنامه فنی را تکمیل کنید یا دوره های دارویی را بگذرانید. اگر می‌خواهید نقش مدیر فروش را دنبال کنید یا بر تیمی از نمایندگان فروش نظارت کنید، می‌توانید مدرک لیسانس بگیرید اگر از قبل مدرک ندارید.

میانگین حقوق نماینده فروش

نمایندگان فروش اغلب حقوق پرسودی دریافت می کنند. میانگین حقوق ملی برای این موقعیت  ۷۱۱۸۴ دلار در سال است . در برخی موارد، نمایندگان فروش می توانند پس از انجام فروش یا رسیدن به اهداف خود، غرامت اضافی به نام کمیسیون دریافت کنند. حقوقی که ممکن است به عنوان نماینده فروش دریافت کنید می تواند بر اساس کارفرما، تجربه، تحصیلات و موقعیت جغرافیایی شما متفاوت باشد.

مطالب مرتبط:  کمیسیون فروش چیست؟ (با انواع کمیسیون)

مثال شرح شغل نماینده فروش

این مثال از شرح شغل نماینده فروش را مرور کنید تا به شما در درک بیشتر این نقش کمک کند:

EnviroTech Solutions یک نماینده فروش در صنعت مخابرات استخدام می کند. کاندیدای ایده آل دارای تجربه در فروش خارجی و دانش پایه از فناوری است. سفر روزانه لازم است، زیرا نماینده فروش با مشتریان در خانه و دفاتر آنها ملاقات می کند. دیپلم دبیرستان و مهارت های ارتباطی و خدمات مشتری قوی مورد نیاز است. کیفیت های ترجیحی شامل مدرک لیسانس در کسب و کار و دو سال تجربه در یک موقعیت مرتبط است.

سوالات متداول شرح شغل نماینده فروش

یک نماینده فروش خوب چه ویژگی هایی دارد؟

از آنجایی که نمایندگان فروش باید دائماً با مردم تعامل داشته باشند، روابط را ایجاد و حفظ کنند و نیازهای مشتریان خود را شناسایی کنند، ضروری است که آنها مهارت های ارتباطی و بین فردی قوی داشته باشند. این شامل مهارت های ارتباط کلامی قوی است، بنابراین آنها می توانند با اطمینان و بطور متقاعد کننده ویژگی ها و مزایای محصولات و همچنین مهارت های گوش دادن فعال را توصیف کنند. یک نماینده فروش موثر قبل از ارائه محصول به نگرانی ها و نیازهای مشتریان خود با دقت گوش می دهد. اعتماد به نفس، جاه طلبی، انعطاف پذیری و پشتکار نیز ویژگی های بسیار مهمی هستند که یک نماینده فروش باید از آن برخوردار باشد.

انواع مختلف نمایندگی فروش چیست؟

دو نوع اصلی نماینده فروش، نمایندگان فروش داخلی و خارجی هستند. هر دو شغل هدف یکسانی دارند – فروش محصولات و خدمات به مشتریان – اما نمایندگان فروش داخلی از راه دور با مشتریان از طریق ایمیل، تماس های ویدیویی یا تلفنی تعامل دارند، در حالی که نمایندگان فروش خارجی شخصاً با مشتریان ملاقات می کنند. انواع دیگر شامل نمایندگان فروش تلفنی و نمایندگان فروش مستقل است. این متخصصان وظایف فروش داخلی و خارجی مشابهی را انجام می دهند، با این حال، بر خلاف نمایندگان فروش داخلی و خارجی، که عموماً کارمندان داخلی هستند، اغلب توسط شرکت ها برون سپاری می شوند. نمونه ای از نماینده فروش مستقل شخصی است که لوازم آرایشی را خانه به خانه یا با میزبانی مهمانی برای دوستان و خانواده می فروشد.

شرح وظایف یک نماینده فروش خوب چیست؟

یک شرح شغل خوب برای یک موقعیت نماینده فروش به طور واضح و مختصر نوشته شده است. از استفاده از اصطلاحات تخصصی یا جملات پیچیده خودداری کنید و در عوض روی استفاده از کلمات و عبارات ساده و مستقیم که به راحتی قابل درک هستند تمرکز کنید. شما همچنین باید یک عنوان شغلی واضح داشته باشید. عناوین شغلی خلاقانه، مانند “فروش راک استار” ممکن است کار را سرگرم کننده جلوه دهند، اما به نامزدهای بالقوه ایده روشنی از آنچه که نقش شامل می شود، نمی دهند. شرح شغل خود را با یک مرور کوتاه یک تا چهار جمله ای از نقش شروع کنید، که در آن توضیح می دهید که چگونه شغل به اهداف شرکت شما و به طور کلی جامعه کمک می کند. همچنین، مطمئن شوید که فرهنگ محل کار خود و هر گونه مزایا یا امتیازاتی را که می توانید ارائه دهید برجسته کنید. اینها ممکن است برای مثال شامل ، غذای رایگان، برنامه‌های زمانی انعطاف‌پذیر، فرصت‌های کاری از راه دور یا یک ساعت شادی منظم در شرکت باشد.

آخرین مطالب
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *